Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Problem z silnikiem po wymianie oleju


 Share


Recommended Posts

Witam serdecznie. Posiadam omege b fl 3.2 v6. Pare dni temu oddałem do mechanika omege w nienagannym stanie na wymiane filtrów, płynów łącznie z olejem w tylnym moście. Auto stało aż do dzisiaj - zrobilem trase łącznie jakies 600km spokojnym tempem nie wchodząc na obroty. 

W trakcie zauważyłem lekkie falowanie na stojacym aucie (automat). Dojechalem do domu jak gdyby nigdy nic. Odpalilem silnik przed momentem, zaczął wydawać dźwięki klekota... No to otwieram maskę. Widze 2 drobne wycieki w silniku (tydzien temu byl czysciutki) 

Wiem, słabo widać - jednak pytanie sie nasuwa... Co to może być? 

IMG_20191008_223243.jpg

IMG_20191008_223317.jpg

Link to comment
Share on other sites


mogą być wycieki z pod pokrywy zaworów lub uszczelniacz wału z przodu, ale falowanie może wskazywać na pokrywy, sprawdź czy w gniazdach świec nie ma oleju 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Psiknij to brake cleanerem, jak się pojawi znowu to szukaj przyczyny- jednak w oplu wartościowy jest system konserwacji podwozia, żeby ci podłużnic nie zeżarło..

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites


Świece czyste. Wyciek wygląda tak jakby spod pompy wspomagania, czyli to odrębny problem. 

Tak sobie mysle, czy to nie bedzie problem z samymi popychaczami... 

Link to comment
Share on other sites


19 minut temu, Vecerny napisał:

 

Tak sobie mysle, czy to nie bedzie problem z samymi popychaczami... 

chodzi ci o to granie? olej zalałeś taki sam?

Link to comment
Share on other sites


Taki sam. Od nowości jest wlany 5w/50. Odwiedziłem dzisiaj 3 mechaników w okolicy i mi mówią że nic nie słyszą... Jest na Śląsku jakis spec od omeg? 

Link to comment
Share on other sites


Może trafiłeś na podrabiany olej? ja u siebie miałem problem z kopceniem i poborem, głośniejszą pracą na valvo 5w50. Zalałem PMO 5w50 i jest spokój. 

Link to comment
Share on other sites


W dniu 9.10.2019 o 14:45, Vecerny napisał:

Taki sam. Od nowości jest wlany 5w/50. Odwiedziłem dzisiaj 3 mechaników w okolicy i mi mówią że nic nie słyszą... Jest na Śląsku jakis spec od omeg? 

Ja jestem specjalistą od grających popychaczy :D

mieszkam w Lędzinach :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


W dniu 11.10.2019 o 06:38, mvf napisał:

Może trafiłeś na podrabiany olej? ja u siebie miałem problem z kopceniem i poborem, głośniejszą pracą na valvo 5w50. Zalałem PMO 5w50 i jest spokój. 

Kupowałem w hurtowni, moze byc. Zaleje silnik jeszcze raz. Mam sie bac o skrzynie, jeżeli mam zalana skrzynie olejem tej samej marki? 

W dniu 11.10.2019 o 06:49, SZAJBUS_SzeF napisał:

Ja jestem specjalistą od grających popychaczy :D

mieszkam w Lędzinach :)

Napisze priv :)

 

Edit:// proszę o przeniesienie do prawidłowego działu.

 

Praca zimnego silnika:

 

Edited by Vecerny
Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Nie jest to czasem dźwięk sworzni tłokowych, jak w prawie każdej V6? Nic innego zbyt niepokojacego nie słychać wg mnie. 

Przy wymianie robiłeś płukankę silnika? 

Płukanki są dosyć agresywne i wypłukują nagar także z miejsc gdzie wypełnia on drobne nieszczelności, może stąd wycieki? 

 

Link to comment
Share on other sites


Tak, robiona była płukanka. Wyciek mnie az tak nie martwi, bo to w sumie nie jest wyciek. Lekko sie poci i wiem już skąd.

Mowisz o tym metalicznym dźwięku? Tak, prawdopodobnie to sworzeń. Pochodzi 5 minut i cichnie. 

Nigdy natomiast nie slyszalem żeby sworzeń tak cykał cały czas, jakby wtryskiwany był gaz (mniej więcej). Film nagrany na benzynie :) - o to mi chodzi. Wam też tak cyka caly czas? ?

Chyba że juz jestem przewrażliwiony. 

Link to comment
Share on other sites


No i to może być rozwiązanie. Wiadomo, że najlepiej mieć czysty silnik bez osadów, nagarów, ale czasem ten nagar w naturalny sposób wypełnia jakieś ubytki, czy luzy występujące w silniku i gwałtowne pozbycie się go może przynieść różne skutki. Dlatego z płukankami to jest trochę loteria. Są oleje które zawierają dodatkowe środki czyszczące ten syf, ale w znacznie mniej agresywny sposób niż płukanka, wtedy silnik jest czyszczony nie w 15 minut, ale przez cały cykl od wymiany do wymiany. Z tego co wiem Castrol ma takie oleje w swojej ofercie, nie wiem jak inni. 

Edited by kmx
Link to comment
Share on other sites


Wydaje mi się osobiście, że 5w50 jest za "ciężki" dla silnika, który służy do normalnej eksploatacji bez upalania(szczególnie zimą). 5w30/40 czy nawet zerówki uważam za lepsze rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.