Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Trzesaca się kierownica podczas hamowania


 Share


Recommended Posts

Witajcie mam pytanie półtora tygodnia temu wymieniłem tarcze z przodu i klocki, bo poprzednie tarcze były mega krzywe, minęło półtora tygodnia, nie mylem w tym czasie auta, więc nie pokrzywilem tarcz, a trzecie kierownica niesamowicie, czy coś jeszcze ma wpływ na to?? Z góry dziękuję za wszelką pomoc i rade

Link to comment
Share on other sites


Oczywiście że ma. Drążki czy wspornik drążka. Jak I stworzeń. Wszystko trzeba przepatrzec po 2 razy.

Zacisk masz na bank ok? Może cylinderek stoi i nie odbija klocek . Przegrzewa w tedy tarcze.

Link to comment
Share on other sites


Całe zawieszenie było sprawdzane, drążki nowe, laczniki stabilizatora, zacisk ok nie czuć, ze się grzeje tarcza, ale sprawdzę dokładnie dzieki

Link to comment
Share on other sites


To że wymieniłeś to nie znaczy niestety ze ta część jest dobra. Czujnik zegarowy na tarcze przednie i proszę zmierzyć bicie tarczy a następnie zdemontować tarcze i zmierzyć bicie piasty. Nieudolna wymiana też często jest przyczyną drgań przy hamowaniu. 

Po za tym to nie mycie auta krzywi tarcze tylko jazda w zmiennych warunkach głównie w deszczu. Najłatwiej pokrzywić tarcze w upalne lato kiedy nagle spada ulewny deszcz. Twoja tarcza hamulcowa może mieć wtedy grubo ponad 100stopni i nagłe schłodzenie jej w kałuży powoduje zwichrowanie tarczy.

Zmierzyć bicie tarczy i piasty w pierwszej kolejności.

Edited by SZAJBUS_SzeF
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Tarcze dotarłeś prawidłowo? Nie powinno na nich być żadnych śladów ciemniejszych bo to znaczy że były w tym miejscu już przegrzane. Musi być ładne, gładkie lusterko, wtedy jest dobrze dotarta. Sprawdź też powierzchnię styku tarczy z piasta, może coś tam Ci wlazło i tarcza jest nierówno osdzona. Ewentualnie no wadliwy produkt, jakiego producenta? 

 

Link to comment
Share on other sites


dzieki jutro zerkne od rana ,a tarcze kupilem mikody,w czwartek mam podjechac do kumpla na sprawdzenie tarczy i piast

Link to comment
Share on other sites


4 godziny temu, maniack napisał:

dzieki jutro zerkne od rana ,a tarcze kupilem mikody,w czwartek mam podjechac do kumpla na sprawdzenie tarczy i piast

Ja też we wrześniu zmieniłem na mikody z przodu, w bliskim czasie planuje tył. Nawiercane i nacinane tarcze. No i po dotarciu hamują bardzo dobrze, nie mam żadnego bicia, gdzie na starych już telepalo wszystkim. Mikody jeśli chodzi o jakość mają dobre opinie, nie sądzę by już się zdążyła pokrzywić. Może jeszcze nie dotarte są? Ile km zrobiłeś na nich? 

Edited by kmx
Link to comment
Share on other sites


Dlatego właśnie się na nie skusilem, narazie jakieś 200-300km,nie wiem czy to złudzenie, ale jak są zimne to nic nie bije, przez dłuższą chwilę dziś prawdzie co mogę sam i może się coś wyjasni

Link to comment
Share on other sites


Godzinę temu, maniack napisał:

Dlatego właśnie się na nie skusilem, narazie jakieś 200-300km,nie wiem czy to złudzenie, ale jak są zimne to nic nie bije, przez dłuższą chwilę dziś prawdzie co mogę sam i może się coś wyjasni

Daj im jeszcze czas się dotrzeć, musi się zetrzeć całkowicie ta wierzchnia warstwa, żeby była gładka jednolita powierzchnia. Unikaj póki co mocnego hamowania. Moje mikody po 200km jeszcze nie były w pełni dotarte, co było widać po samej tarczy (miała jeszcze te ślady owalne po obróbce). Teraz zupełnie inaczej "biorą" niż w trakcie docierania, Ale potrzeba było jakichś 400-500km by je dotrzeć w pełni (może jakbym jeździł dynamiczniej, albo specjalnie się rozpędzał i hamował to dotarłyby się szybciej, ale nie chciałem ich specjalnie męczyć).

Zrób zdjęcie jak masz możliwość, jak u Ciebie wyglądają te tarcze obecnie :)

No i tak jak Wojtas mówi, mam nadzieję że przy montażu wyczyszczone dobrze było wszystko? Prowadnice zacisku, piasta, a sama tarcza przed założeniem wyczyszczona i odtłuszczona?  

Edited by kmx
Link to comment
Share on other sites


Jutro postaram się zrobić zdjęcie, wszystko jest wyczyszczone, ale nie odtluscilem tarczy przy zakładaniu, na czwartek jak się uda umówie się z kumplem to sprawdzi czy bije tarcza, czy może piasta, może się coś wyjasni, ale dziś jeżdżąc zauważyłem, ze nie za każdym razem trzęsie, ale delikatnie trzymając na hamulcu strasznie trzepie kierownica

Link to comment
Share on other sites


W dniu 15.10.2019 o 15:28, maniack napisał:

Jutro postaram się zrobić zdjęcie, wszystko jest wyczyszczone, ale nie odtluscilem tarczy przy zakładaniu, na czwartek jak się uda umówie się z kumplem to sprawdzi czy bije tarcza, czy może piasta, może się coś wyjasni, ale dziś jeżdżąc zauważyłem, ze nie za każdym razem trzęsie, ale delikatnie trzymając na hamulcu strasznie trzepie kierownica

I jak? Wyjaśniło się coś? :)

Link to comment
Share on other sites


Jak narazie nic, bo kumpel nie ma czasu dopiero w czwartek coś się wyjaśni napewno dam znac

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Wszystkie znaki na niebie wskazują na nkedokrecone dystans z przodu, także już jest wszystko wporzadku ?

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.