Syberius 10 Posted October 28, 2019 Share Posted October 28, 2019 (edited) Witam mam problem taki z omcią ,że nawet jak nastawię temp na hi to leci nie takie powietrze tzn jest letnie jest tak przy temp według blatu 85 jeżeli przypałuję silnik i osiągnie 90 jest lepiej ale nie do końca .W dodatku leci zimniejsze powietrze na kierownicę niż pasażera ale tego czy jest tak zawsze to nie potwierdzę Jeżeli jest już znośne ciepłe powietrze i otworzę boczne nawiewy to znowu jest letnie .Mój winowajca to termostat który nie utrzymuje zadanej temperatury ? Dodatkowo może ktoś mnie oświeci czy sterowanie nawiewem na tylnich pasażerów jest oddzielne ? bo u mnie nieważne czy nastawię ciepłe czy zimne na tył leci to samo powietrze ? Mam pomysł aby wlać płukankę i wykonać całą procedurę tzn po płukance woda itd ,ktoś przerabiał płukanie układu ? Edited October 28, 2019 by Syberius Quote Share Link to post Share on other sites
Grabarz 4,662 Posted October 28, 2019 Share Posted October 28, 2019 Z tego co wiem plukanie to zle rozwiazanie jak te odkamieniacze itd ale niech wypowie sie ktos kto sam to przerabial Quote Share Link to post Share on other sites
Hubi 520 Posted October 28, 2019 Share Posted October 28, 2019 Sprawdz podcisnienie ktore idzie do kabiny. Z autopsji wiem ze plukanie gowno da. Jak nie wymienisz na nowe to ci nic nie pomoze. Sprawdz odrazu zawór 3-drożny. Quote Share Link to post Share on other sites
arek1981 98 Posted October 28, 2019 Share Posted October 28, 2019 (edited) Dobrze by było, Jakbyś na początek uzupełnił swój profil o dane auta, abyśmy wiedzieli o jaki silnik chodzi. Jeżeli to Bfl, to nim wymienisz termostat, sprawdź temperaturę kompem, bo na blacie potrafi przekłamywać. Co do ogrzewania, wygląda na zapchaną nagrzewnicę - sprawdź na początek rurki od nagrzewnicy wchodzące w ścianę grodziową - powinny być gorące. Daj znać jak to sprawdzisz. Edited October 28, 2019 by arek1981 1 Quote Share Link to post Share on other sites
Syberius 10 Posted October 29, 2019 Author Share Posted October 29, 2019 21 godzin temu, arek1981 napisał: Dobrze by było, Jakbyś na początek uzupełnił swój profil o dane auta, abyśmy wiedzieli o jaki silnik chodzi. Jeżeli to Bfl, to nim wymienisz termostat, sprawdź temperaturę kompem, bo na blacie potrafi przekłamywać. Co do ogrzewania, wygląda na zapchaną nagrzewnicę - sprawdź na początek rurki od nagrzewnicy wchodzące w ścianę grodziową - powinny być gorące. Daj znać jak to sprawdzisz. Dobra węże od chłodnicy gorące ale jest jest ciekawa sytuacja taka ,że normalnie w mieście jak trzymało temp 90 na blacie to było właśnie takie ciepłe powietrze jakie powinno być ale pozniej na trasie znowu 85 i letnie . Jak przypałowałem go na postoju aby złapało to 90 i odpuściłem gaz ,grzało fajnie ale zaraz znowu chłodne i temp na blacie 85 .Wymienię termostat ,oraz zrobię gaz bo parownik puszcza gaz , oraz ewentualne wycieki jak są bo wydaje mi się ,ze coś się sączy.Jeszcze taka pytanie czy układ odpowietrza się sam ? Co do kompa to narazie nie mam możliwości. Quote Share Link to post Share on other sites
arek1981 98 Posted October 29, 2019 Share Posted October 29, 2019 Układ odpowietrza się sam. Wlewasz płyn na max w zbiorniczku i odpalasz silnik. Czekasz aż silnik złapie temperaturę i włączą się wentylatory. Wyłączasz silnik, czekasz aż się schłodzi i w razie potrzeby dolewasz do maxa. I to tyle. Napisz jak masz wpięte węże od gazu, bo tu też może być przyczyna słabego ogrzewania. Quote Share Link to post Share on other sites
Aros 2,130 Posted October 30, 2019 Share Posted October 30, 2019 gaz powinien być wpięty Za nagrzewnicą... inaczej będzie słabe grzanie Quote Share Link to post Share on other sites
Syberius 10 Posted November 17, 2019 Author Share Posted November 17, 2019 Jutro dam znać jak są wpięte ,ale wymieniłem termostat dla spokoju i co się okazało na termostacie nie było nigdzie nabite przy jakiej temp się otwiera .A co do gazu to okazało się ,że w kolocie mam powkręcane śrubki bo fachowcy się pomylili... Quote Share Link to post Share on other sites
vigo 74 Posted November 17, 2019 Share Posted November 17, 2019 Może kupiłeś trefny termostat (często się tak zdarza ) , ja kupiłem w tamtym roku taki : Polcar UT014U do klekota i muszę powiedzieć że sprawdza się super ! temperatura na zegarach utrzymuje się na poziomie 88-90 st a w aucie jak dam na HI to nie idzie wytrzymać Quote Share Link to post Share on other sites
Syberius 10 Posted November 17, 2019 Author Share Posted November 17, 2019 7 minut temu, vigo napisał: Może kupiłeś trefny termostat (często się tak zdarza ) , ja kupiłem w tamtym roku taki : Polcar UT014U do klekota i muszę powiedzieć że sprawdza się super ! temperatura na zegarach utrzymuje się na poziomie 88-90 st a w aucie jak dam na HI to nie idzie wytrzymać znaczy ja kupiłem wahlera a na tym co był wcześniej nic nie było mam nadzieję ,że teraz będzie grzało jak trzeba a jak nie to zostaje nagrzewnica Quote Share Link to post Share on other sites
Popular Post Syberius 10 Posted November 13, 2020 Author Popular Post Share Posted November 13, 2020 Okazało się ,że wirnik w pompce wspomagającej był rozwalony podmianka na inną też starą ,grzeje .Po paru dniach znowu to samo to kupiłem nową bosha nadal to samo .Zaczynam dobierać się do nagrzewnicy i co się okazuje syf i rozpier stara... Ktoś zdejmował dechę połamał plastiki dostał się do nagrzewnicy i zamiast wymienić ją to polepił na klej do szyb XD .Jutro spuszczam płyn wywalam starą i wstawiam nowego nissensa i odrazu zrobię ciepłe powietrze na tył .I chyba pokuszę się o zrobienie poradnika do b fl lub uzupełnienie tego z omega klub polska . 5 Quote Share Link to post Share on other sites
B0Cygano 740 Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 Nasi tu byli 1 Quote Share Link to post Share on other sites
Syberius 10 Posted November 25, 2020 Author Share Posted November 25, 2020 Dobra sprawa wygląda tak ,po 2 tygodniach znowu to samo po dodaniu gazu lepiej grzeje ,a na wolnych tak nie za bardzo ,wcześniej (miesiąc lub dwa )płukałem cały układ .Czy to możliwe ,że zasyfiło nagrzewnicę ? Wejście gorące odpływ letni.Druga sprawa ,co steruje pracą pompki bo zasilanie wynosi ok 0.4 V ,i czy ona może być odpowiedzialna za to ? (w sesnie ,że nie pcha dalej płynu ) Quote Share Link to post Share on other sites
Hubi 520 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Jak jedna strona ciepła a druga zimna to nagrzewnica zablokowana a po 2 sprawdź zawór trójdrożny on jest sterowany podciśnieniem. Quote Share Link to post Share on other sites
Syberius 10 Posted November 25, 2020 Author Share Posted November 25, 2020 Co masz na myśli sprawdzenie trójdrożnego ? Zablokowana nagrzewnica ciekawe czym i gdzie... czy może przez niedziałającą pompkę przepływ spada ,tylko pytanie dlaczego nie działa pompka Quote Share Link to post Share on other sites
robert514 376 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 w BFL pompką steruje panel, podłącz na krótko i będziesz wiedział czy pompka sprawna czy panel do du*y Quote Share Link to post Share on other sites
Syberius 10 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 13 godzin temu, robert514 napisał: w BFL pompką steruje panel, podłącz na krótko i będziesz wiedział czy pompka sprawna czy panel do du*y Jutro to zrobię, czy moja teoria jest słuszna : to że wylot jest zimny spowodowane jest tym że płyn nie ma czasu wylecieć z nagrzewnicy i jest zimny bo oddał temoperature z braku tego pchania pompki 🤫. Jak patrzyłem do nowej nagrzewnicy to wewnątrz rurek są tak jakby warkocz /wiertło z plastiku który ma za zadanie jakby spowolnić płyn lub poprawić oddawanie? Quote Share Link to post Share on other sites
psczelaszkov 564 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 (edited) Jak nie ma czasu to niech se kupi wózek zawczasu. Edited November 26, 2020 by psczelaszkov 1 Quote Share Link to post Share on other sites
Syberius 10 Posted December 12, 2020 Author Share Posted December 12, 2020 W dniu 26.11.2020 o 08:26, robert514 napisał: w BFL pompką steruje panel, podłącz na krótko i będziesz wiedział czy pompka sprawna czy panel do du*y Napięcie 0,4 V ,diagnoza drugi panel dalej to samo ,przewód czarno niebieski + nie jest przerwany ma oporność aż do skrzynki bezpieczników do tej kostki dużej czarnej ,dalej idzie gdzieś (jutro zobaczę ) Panel steruje pompką a po drodze nie ma jakiegoś przekaźnika ? Quote Share Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.