Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Za chłodne powietrze z nawiewu


Recommended Posts

Witam mam problem taki z omcią ,że nawet jak nastawię temp na hi to leci nie takie powietrze tzn jest letnie  jest tak przy temp według blatu 85 jeżeli przypałuję silnik i osiągnie 90 jest lepiej   ale nie do końca .W dodatku leci zimniejsze powietrze na kierownicę niż pasażera ale tego czy jest tak zawsze to nie potwierdzę  Jeżeli jest już znośne ciepłe powietrze i otworzę boczne nawiewy to znowu jest letnie .Mój winowajca to termostat który nie utrzymuje zadanej temperatury ? Dodatkowo może ktoś mnie oświeci czy sterowanie nawiewem na tylnich pasażerów jest oddzielne ? bo u mnie nieważne czy nastawię ciepłe czy zimne na tył leci to samo powietrze ? Mam pomysł aby wlać płukankę i wykonać całą procedurę tzn po płukance woda itd ,ktoś przerabiał płukanie układu ?

Edited by Syberius
Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem plukanie to zle rozwiazanie jak te odkamieniacze itd ale niech wypowie sie ktos kto sam to przerabial

Link to post
Share on other sites

Sprawdz podcisnienie ktore idzie do kabiny. Z autopsji wiem ze plukanie gowno da. Jak nie wymienisz na nowe to ci nic nie pomoze. Sprawdz odrazu zawór 3-drożny.

Link to post
Share on other sites

Dobrze by było, Jakbyś na początek uzupełnił swój profil o dane auta, abyśmy wiedzieli o jaki silnik  chodzi.

Jeżeli to Bfl, to nim wymienisz termostat,  sprawdź temperaturę kompem, bo na blacie potrafi przekłamywać.

Co do ogrzewania, wygląda na zapchaną nagrzewnicę - sprawdź na początek rurki od nagrzewnicy wchodzące w ścianę grodziową - powinny być gorące.

Daj znać jak to sprawdzisz.

Edited by arek1981
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, arek1981 napisał:

Dobrze by było, Jakbyś na początek uzupełnił swój profil o dane auta, abyśmy wiedzieli o jaki silnik  chodzi.

Jeżeli to Bfl, to nim wymienisz termostat,  sprawdź temperaturę kompem, bo na blacie potrafi przekłamywać.

Co do ogrzewania, wygląda na zapchaną nagrzewnicę - sprawdź na początek rurki od nagrzewnicy wchodzące w ścianę grodziową - powinny być gorące.

Daj znać jak to sprawdzisz.

Dobra węże od chłodnicy gorące ale jest jest ciekawa sytuacja taka ,że normalnie w mieście jak trzymało temp 90 na blacie to było właśnie takie ciepłe powietrze jakie powinno być ale pozniej na trasie znowu 85 i letnie . Jak przypałowałem go na postoju aby złapało  to 90  i odpuściłem gaz ,grzało fajnie ale  zaraz znowu chłodne  i temp na blacie 85 .Wymienię termostat ,oraz zrobię gaz bo parownik puszcza gaz , oraz ewentualne wycieki jak są bo wydaje mi się ,ze coś się sączy.Jeszcze taka pytanie czy układ odpowietrza się sam ?  Co do kompa to narazie nie mam możliwości.

Link to post
Share on other sites

Układ odpowietrza się sam. Wlewasz płyn na max w zbiorniczku i odpalasz silnik. Czekasz aż silnik złapie temperaturę  i włączą się wentylatory. Wyłączasz silnik, czekasz aż się schłodzi i w razie potrzeby dolewasz do maxa. I to tyle.

Napisz jak masz wpięte węże od gazu, bo tu też może być przyczyna słabego ogrzewania.

Link to post
Share on other sites

gaz powinien być wpięty Za nagrzewnicą... inaczej będzie słabe grzanie

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Jutro dam znać jak są wpięte ,ale wymieniłem termostat dla spokoju i co się okazało na termostacie nie było nigdzie nabite przy jakiej temp się otwiera .A co do gazu to okazało się ,że w kolocie mam powkręcane śrubki bo fachowcy się pomylili...

 

Link to post
Share on other sites

Może kupiłeś trefny termostat (często się tak zdarza ) , ja kupiłem w tamtym roku taki Polcar UT014U  do klekota i muszę powiedzieć że sprawdza się super !

temperatura na zegarach utrzymuje się na poziomie 88-90 st  a w aucie jak dam na HI to nie idzie wytrzymać :D

 

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, vigo napisał:

Może kupiłeś trefny termostat (często się tak zdarza ) , ja kupiłem w tamtym roku taki Polcar UT014U  do klekota i muszę powiedzieć że sprawdza się super !

temperatura na zegarach utrzymuje się na poziomie 88-90 st  a w aucie jak dam na HI to nie idzie wytrzymać :D

 

znaczy ja kupiłem wahlera a na tym co był wcześniej nic nie było mam nadzieję ,że teraz będzie grzało jak trzeba a jak nie to zostaje nagrzewnica :zabawa2:

 

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

Dobra sprawa wygląda tak ,po 2 tygodniach znowu to samo po dodaniu gazu lepiej grzeje ,a na wolnych tak nie za bardzo ,wcześniej  (miesiąc lub dwa )płukałem cały układ .Czy to możliwe ,że zasyfiło nagrzewnicę ? Wejście gorące odpływ letni.Druga  sprawa ,co steruje pracą pompki bo zasilanie wynosi ok 0.4 V ,i czy ona może być odpowiedzialna za to ? (w sesnie ,że nie pcha dalej płynu )

Link to post
Share on other sites

Jak jedna strona ciepła a druga zimna to nagrzewnica zablokowana a po 2 sprawdź zawór trójdrożny on jest sterowany podciśnieniem. 

Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli sprawdzenie trójdrożnego ? Zablokowana nagrzewnica ciekawe czym i gdzie... czy może przez niedziałającą pompkę przepływ spada ,tylko pytanie dlaczego nie działa pompka

 

Link to post
Share on other sites

w BFL pompką steruje panel, podłącz na krótko i będziesz wiedział czy pompka sprawna czy panel do du*y

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, robert514 napisał:

w BFL pompką steruje panel, podłącz na krótko i będziesz wiedział czy pompka sprawna czy panel do du*y

Jutro to zrobię, czy moja teoria jest słuszna : to że wylot jest zimny spowodowane jest tym że płyn nie ma czasu wylecieć z nagrzewnicy i jest zimny bo oddał temoperature z braku tego pchania pompki 🤫. Jak patrzyłem do nowej nagrzewnicy to wewnątrz rurek są tak jakby warkocz /wiertło z plastiku który ma za zadanie jakby spowolnić płyn lub poprawić oddawanie? 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.