Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Ustawienie wałków rozrządu V6


PawelP
 Share


Recommended Posts

Jak ustawić wałki w V6?  Brat składa silnik 3.2 włożył walki 4xG i się nic na kołach rozrządu niezgadza na znaki?  Ktoś ma  może schemat?  Zdjęcia opis? Proszę o jakąś pomoc 

Link to comment
Share on other sites


Na kole masz podwójne znaki. Zarówno po zewnętrznej stronie obwodu 1 i 2 i zarówno w osi koła masz 1 i 2. Jest to koło z lewej głowicy czyli strona pasażera. Je możesz założyć na wałek wydechowy oraz ssący, dlatego wałki są uniwersalne i zarówno koła są uniwersalne. Więc mamy możliwość testowania wszystkich wałków :) Ale do rzeczy. To koło zakładając na wałek wydechowy na lewej głowicy (czyli skrajnie lewy wałek) trzeba go założyć na śrubę z liczbą 1 i wtedy rozrząd ustawiamy na 1 po obwodzie koła. To koło zakładając na wałek ssący lewej głowicy (czyli drugi wałek od lewej) zakładamy na śrubę z liczbą 2 i wtedy rozrząd po obwodzie koła ustawiamy na 2. 

Tak samo dzieję się na prawej głowicy tylko że tam masz oznaczenia koła 3 i 4 :) Też liczymy od lewej.

kolo.thumb.png.575c173fc406fa609006b4a79646c636.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Dzięki Ricardo o tym wiem i brat też ale problem dalej występuje ogień mu idzie z kolektora dolotowego , mam wydruk z autodaty  według tego ustawiał,  słupek od cadillaca cts 3.2 ma założony 

15754841463133793799805397113319.jpg

Link to comment
Share on other sites


11 godzin temu, Ricardo napisał:

3.2 z cadillaca jest inny? 

Taki sam

Link to comment
Share on other sites


Rozrząd dobrze ustawiony,  problem nadal występuje z kolektora dolotowego wydobywa się dym, ogień,  istnieje możliwość ze to wina zaworu brat będzie ściągał glowice i się okaze 

Link to comment
Share on other sites


A nie prościej złożyć tak jak było i sprawdzić czy dalej jest problem?

Link to comment
Share on other sites


Jest to samo,  nieważne czy walki A czy 4xG,   obstawiam problem silnika i brat tez , rozrząd ustawiony książkowo , dalej kicha ogniem i dymem w dolot,  ściągnie glowice i zobaczy co będzie być może sprzedający słupek coś ukrył nigdy niewiadomo na co się trafi a rorzad brat nowy założył 

Link to comment
Share on other sites


Pomiar kompresji by pokazał czy zawor jakiś ma przelot, jeszcze bym sprawdził zapłon. Może koronka nie jest względem rozrządu ok. Chyba że chodzi ok i tylko ten ogień.  Zawór jakiś nie jest podparty? Może kompensator luzu  zacięty i naciska zawór.
 

Link to comment
Share on other sites


W dniu 4.12.2019 o 10:40, PawelP napisał:

Jak ustawić wałki w V6?  Brat składa silnik 3.2 włożył walki 4xG i się nic na kołach rozrządu niezgadza na znaki?  Ktoś ma  może schemat?  Zdjęcia opis? Proszę o jakąś pomoc 

No ale mówiłeś że zamieniałeś J na G więc jeśli tam działało to tutaj jeśli znaki są dobrze ustawione to też musi wszystko działać

Link to comment
Share on other sites


21 godzin temu, PawelP napisał:

Jest to samo,  nieważne czy walki A czy 4xG,   obstawiam problem silnika i brat tez , rozrząd ustawiony książkowo , dalej kicha ogniem i dymem w dolot,  ściągnie glowice i zobaczy co będzie być może sprzedający słupek coś ukrył nigdy niewiadomo na co się trafi a rorzad brat nowy założył 

Założyliście od razu inne wałki na nieznany i nieodpalany wcześniej piec??

Link to comment
Share on other sites


Jeśli sprzedający ukrył jakaś wadę to się okaże , walki były fabryczne później założone wszystkie G,  jeśli kupujesz silnik goly słupek i sprzedawca informuje że sprawny to skąd mamy wiedzieć czy to prawda?  Olej zalany nowy filtr nowy osprzęt sprawny rozrząd nowy 

Link to comment
Share on other sites


1 godzinę temu, PawelP napisał:

Też tak Hubi  myślimy dlatego brat chce ściągnąć glowice i sprawdzić 

Ale czemu zdejmować od razu głowice? 

Oproznic wszystkie szklanki i próbować jeszcze raz. 

Link to comment
Share on other sites


Można też zrzucić dekle, odkręcić świece, obrócić silnik w gmp na pierwszy, sprawdzić czy krzywki faktycznie nie naciskają na szklanki i wtedy dmuchnąć powietrzem do komory spalania. Jak zawór będzie otwarty to będziesz słyszał od razu czy ssący czy wydech. Czynność powtórzysz na wszystkich garnkach i masz czarno na białym czy układ zaworowy jest w porządku.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


Glowice zdjęte okazało się że z prawej głowicy wszystkie zawory ssace  pogiete ,tak. Jak myśleliśmy,  brat będzie naprawial , ma części z poprzedniego 3.2 i 2.6 

Link to comment
Share on other sites


Rzekomo to niewiem  niepytalem go na ten temat,  mówiłem że używany to loteria i skarbonka w jednym ale się już drugi raz uparł,  pierwszy 3.2 z vectry c po roku się zepsuł korowód  połamany głowica  i zawory z tlokiem uszkodzone,  przyczyną był rorzad niby napinacz podczas odpalenia silnika,  a teraz co innego ,cóż będzie naprawial 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.