Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Czy to walnięta cewka, czy czujnik


Armanoff
 Share


Recommended Posts

Witajcie!

na początku nadmienię, że niedawno zakupiłem moją druga w życiu Omegę - nie bez obaw, bo pierwsza 2.0 16V (co straciła życie w bliskim spotkaniu z Fordem Transitem prawie 10 lat temu) dała mi nieźle w kość. Ale sentyment pozostał, więc dałem Omie jeszcze jedną szansę - tym razem 2.2 16V (Y22XE).

No i klops... 

Dziś mknąc drogą ekspresową, w trakcie wyprzedzania poczułem wibracje silnika i spadek mocy. No i teraz silnik przy dodawaniu gazu pracuje jak karabin maszynowy.

Komputer błędy pokazuje takie:

P0170 Rich Exhaust 
P0136 O2 Sensor 2 Open Circuit 
P1329 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4
P1328 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3
P1326 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 1
P1555 Throttle Position Sensor (TPS) Load Signal not Plausible...

Nie wiem czy dobrze to rozumiem, ale wygląda, że nie pracuje jeden gar, czyli pewnie wchodzi w grę wymiana cewki. Ale martwi mnie też to P1555, bo to podobno czujnik położenia przepustnicy, a nie mogę znaleźć w internetach takiego, że by pasował do Y22XE.

Pomożecie wywnioskować coś z tych błędów?

 

 

Link to comment
Share on other sites


1 - bogaty wydech

2 - otwarty obwód sondy lambda

3,4,5 - wypadanie zapłonów lub górny maksymalny limit iskry na cyl. 4,3,1

6 - Czujnik położenia przepustnicy-pomiar niewiarygodny

Błędy 3,4,5 - Na pierwszy rzut oka to cewka do wymiany. Lecz sprawdź czy nie masz wody/oleju jak wyciągniesz cewkę. Sprawdź w jakim stanie są gumki, świece itd itp. Jeśli już będziesz chciał kupić to ori Bosch. W zamienniki i używki bym się nie bawił bo to loteria.

Cewkę można sprawdzić:

Błąd 1 - Bogaty wydech. Często on jest wspólny z sondą 02 za katalizatorem, gdyż po prostu nie pracuje. A jeśli tak to jej pomiary przekazywane do ECU są złe

Błąd 2 - Sonda za katalizatorem. Sprawdź wiązkę od sondy do ECU, czy nie ma przerwy w obwodzie. Może przy wtyczce coś nie halo?

Ogólnie to powyższych to trzeba by było sprawdzić bloki pomiarowe i pracę sond. Czy w ogóle reaguje na gaz?

Kolejną rzeczą jest to czy masz zamontowany LPG

I jeszcze ważna rzecz - czy wydech od kolektora wydechowego (sprawdź czy nie jest czasami pęknięty) jest szczelny ?

Błąd 6 - Przepustnica. Uszkodzony czujnik lub też wiązka. Jednak to też w blokach pomiarowych można sprawdzić np. po napięciu pracy silniczka (po dodaniu gazu) lub jego zakresu. Przepustnica 2.2 jest elektroniczna. Pasuje też z Z22XE. Ogólnie szukaj do 2.2 omegi benzyna

 

Tu masz jeden z wielu linków odnośnie przepustnicy:

https://www.otomoto.pl/oferta/przepustnica-opel-omega-b-fl-2-2-ID6CGOEB.html?

 

PS. Uzupełnij profil :) 

Edited by Misiek
Link to comment
Share on other sites


Dzięki za wyczerpującą odpowiedź! :hej:

Do warsztatu daleko więc spróbuję najpierw sam (według Twoich wskazówek).

Zastanawiam się czy błędy 1, 2 i 6 mogą być po prostu po prostu konsekwencją popsutej cewki (i po jej wymianie błędy dadzą się wykasować), czy mogła być jakaś przyczyna, która spowodowała te wszystkie awarie naraz.

 LPG mam - STAG4. Objawy są identyczne na benzynie i gazie.

 

Profil prawie uzupełniłem ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


A cewkę taką znalazłem:

https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-opel-omega-b-2-2-16v-y22xe-144km-7073351434

Co prawda to nie BOSCH, ale słyszałem pozytywy o tej marce... Warto, czy to też loteria?

Link to comment
Share on other sites


8 minut temu, Armanoff napisał:

A cewkę taką znalazłem:

https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-opel-omega-b-2-2-16v-y22xe-144km-7073351434

Co prawda to nie BOSCH, ale słyszałem pozytywy o tej marce... Warto, czy to też loteria?

Można spróbować. Jednak sprawdź aktualną cewkę. Bosch można za 350 już dostać

Link to comment
Share on other sites


16 minut temu, Armanoff napisał:

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź! :hej:

Do warsztatu daleko więc spróbuję najpierw sam (według Twoich wskazówek).

Zastanawiam się czy błędy 1, 2 i 6 mogą być po prostu po prostu konsekwencją popsutej cewki (i po jej wymianie błędy dadzą się wykasować), czy mogła być jakaś przyczyna, która spowodowała te wszystkie awarie naraz.

 LPG mam - STAG4. Objawy są identyczne na benzynie i gazie.

 

Profil prawie uzupełniłem ;)

Dzięki za uzupełnienie profilu. Cewka i przepustnica nie są ze sobą uzależnione. Tak jak pisałem wcześniej trzeba by w blokach pomiarowych zobaczyć. Jednak zacznij od cewki

Edited by Misiek
Link to comment
Share on other sites


Teraz, Armanoff napisał:

Dzięki za pomoc.

Zobaczę ile uda mi się samemu zdziałać.

Dawaj znać, co i jak

Link to comment
Share on other sites


Dziś rozmawiałem z mechanikiem, który z niejednej motoryzacyjnej opresji mnie wyciągnął... I mnie zmroziło. 

Według niego wypadanie zapłonów w 3 garach może świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą albo nawet pęknięciu samej głowicy O.o

Radził mi, żeby wykasować błędy i zbadać jeszcze raz. Jeśli zapłon będzie wypadał w jednym cylindrze - to pewnie cewka, jeśli w dwóch - uszczelka, jeśli w trzech lub więcej - głowica.

Rano wykasuję błędy i zbadam jeszcze raz, ale zanosi się na lawetę.

Link to comment
Share on other sites


1 godzinę temu, Armanoff napisał:

Dziś rozmawiałem z mechanikiem, który z niejednej motoryzacyjnej opresji mnie wyciągnął... I mnie zmroziło. 

Według niego wypadanie zapłonów w 3 garach może świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą albo nawet pęknięciu samej głowicy O.o

Radził mi, żeby wykasować błędy i zbadać jeszcze raz. Jeśli zapłon będzie wypadał w jednym cylindrze - to pewnie cewka, jeśli w dwóch - uszczelka, jeśli w trzech lub więcej - głowica.

Rano wykasuję błędy i zbadam jeszcze raz, ale zanosi się na lawetę.

co to za głupoty ? mi wyskakiwała 2,4,6 i okazało się że gaz był nie wyregulowany. A każdy zaraz na remonty naciąga...

Link to comment
Share on other sites


Dupa nie UPG. Żeby zapłon wypadł przez UPG to uszczelka by musiała być wydmuchana na całej grubości chyba :D Tym bardziej że to 4 3 1. O ile 4 i 3 sąsiadują to 1 nie jest na drodze przedmuchu. Wymieniać wszystko jak leci to i małpa potrafi. Chyba że to ta lambda z jakiegoś powodu widzi rich i skręciło dawke na ubogo tak że nie daje rady palić.

Edited by psczelaszkov
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


7 godzin temu, psczelaszkov napisał:

Tym bardziej że to 4 3 1. O ile 4 i 3 sąsiadują to 1 nie jest na drodze przedmuchu. Wymieniać wszystko jak leci to i małpa potrafi. 

Święte słowa.

To 4 3 1 też mnie zastanawia, bo gdyby szlag trafił np. głowicę to by już była chyba kaplica na wszystkich cylindrach (no nie?). 

Tylko teraz od czego zacząć (?) 

Myślicie, że mogę zaryzykować jazdę o własnych siłach (15-20 km) do elektromechanika, czy raczej laweta?

Link to comment
Share on other sites


Sprawdź cewkę sposobem nas moim filmiku. Tak jak koledzy piszą. Z tą upg to głupoty

Wysłane z mojego Galaxy S10+ przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Przed chwilą podpiąłem interfejs i skasowałem błędy.

Po ponownym starcie pokazuje się tylko błąd P1555.

Zamawiam przepustnicę i zobaczę co z tego będzie.

Edited by Armanoff
Link to comment
Share on other sites


Cewkę tez sprawdzę, ale na ten moment nie ma pod ręką nikogo, kto mi będzie kręcił zapłonem :D

Link to comment
Share on other sites


12 godzin temu, Armanoff napisał:

Zamawiam przepustnicę i zobaczę co z tego będzie.

Tylko nie kombinuj z zamiennikami - tylko oryginał.

Link to comment
Share on other sites


9 godzin temu, arek1981 napisał:

Tylko nie kombinuj z zamiennikami - tylko oryginał.

Póki co zamówiłem ten egzemplarz: https://www.otomoto.pl/oferta/przepustnica-opel-omega-b-fl-2-2-ID6CGOEB.html?

Zakładam, że oryginał.

Dziś przyjedzie.

Link to comment
Share on other sites


No i odkręciłem starą przepustnicę. Zobaczyłem, że uszczelka pod nią jest tylko pozostałością uszczelki i się ucieszyłem, że to pewnie lewe powietrze bruździło w przepustnicy. 
Kupiłem nową uszczelkę i razem nową przepustnicą zamontowałem jak trzeba, szczęśliwy, że pozamiatałem temat.

Odpalam... Wszystko po staremu. Silnik pracuje jak kałasznikow.

Podpinam pod interfejs - nadal widać błąd przepustnicy. Kasuję. Po skasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika nie ma żadnych błędów. A praca silnika dalej do d*py.

Wyjmuję cewkę. Widzę, że dwie sąsiadujące ze sobą fajki są lekko mokre na końcach. Jedna z nich jest na końcu rozerwana, tak, że wygląda jak kwiatek z trzema płatkami, albo rozerwany koniec armaty.
No to wyciągam świece. Jedna z nich - ta na której była ta rozerwana fajka - stawia bardzo duży opór, z kolei jej sąsiadka jest jakby niedokręcona. Dwie pozostałe odkręcają się normalnie.
Przyglądam się świecom - wszystkie wyglądają w miarę jednakowo.

Jadę do sklepu po nowe świece. Wkręcam nowe świece. Rozerwaną fajkę oklejam starannie taśmą izolacyjną. Odpalam. To samo - kałasznikow.

Wykręcam świece, oglądam. Trzy są okopcone, jedna nie. A to chyba znaczy, że jednak cewkę szlag trafił, nie?

Mogłem sprawdzić od razu cewkę tak, jak doradzał wyżej Misiek, ale jakoś miałem opór, a poza tym, nie miałem nikogo, żeby mi kręcił zapłonem, no i zafiksowałem się na tej przepustnicy.

 

Ale, żeby nie było taka kolorowo, to teraz zauważyłem, że na uruchomionym silniku świeci mi kontrolka ciśnienia oleju O.o Nie wychwyciłem w którym momencie zaczęła świecić - czy po wymianie przepustnicy, czy jakoś później. Raczej nie wcześniej bo bym pewnie zauważył.

Sprawdziłem poziom oleju i faktycznie na bagnecie sucho... lekko umoczony koniec. Dolałem ok. 1 litr. Na bagnecie 2 kreski. Kontrolka nadal świeci.

No i teraz się drapię po głowie... Kiedy ten olej szlag trafił i czy to ma coś wspólnego z tym, że 2 fajki cewki były mokre...

I czy to wszystko ma ze sobą coś wspólnego(?)

Od tego co internety piszą na na temat świecącej kontrolki oleju jeżą mi się włosy na głowie.

Albo coś się porobiło z czujnikiem oleju, albo jadąc z niskim poziomem oleju załatwiłem silnik.

:dziura:

 

 

Link to comment
Share on other sites


Zapomniałem dodać, że na tych 3 garach dowlokłem się powoli do domu - zrobiłem ok 30 km.
Panewka poszła się czesać?

Edited by Armanoff
Link to comment
Share on other sites


Co do cewki, to szkoda że nie miałeś możliwości jej sprawdzenia. No trudno. Byłby to jakiś dalszy etap działania. Jeśli zaś chodzi fajki to od czego mokre ? Jeśli olej to pokrywa zaworów, a raczej jej uszczelnienie. Jeśli woda to podszybie. Nawiązując do kontrolki oleju to z tego co kojarzę to w tym motorze przy tym stanie (nawet 2 kreski, czyli 200 ml) to kontrolka będzie się paliła. Jeśli gumka na cewce była/jest rozerwana to mogła gdzieś iskra bokiem pójść i sekcję udupiło. Myślę jednak, że cewka padła. U mnie też miałem fajki popękane i się okazało że 3 sekcja padła. Jednak się upewniłem sprawozdając ją. Jak będziesz miał możliwość to sprawdź cewkę

PS. Ale przecież kupiłeś SKV jeśli chodzi o DIS?  Co z nią ? Założyłeś ?

Edited by Misiek
Literówka
Link to comment
Share on other sites


Chyba jednak jestem na dalszym etapie, bo sądząc po tych nowych świecach (które może niepotrzebnie kupiłem, ale przydadzą się na przyszłość), to - tak jak typowaliśmy od początku  - prawie na pewno cewka nawaliła.

A tego SKV nie kupiłem. Kupiłem tylko przepustnicę (teraz mam dwie - choć możliwe że ta stara też miała coś na sumieniu bo wywalała błąd). 

Jutro będę miał DIS Boscha.

A z moim największym zmartwieniem - tą kontrolką ciśnienia oleju, trochę mnie pocieszyłeś. Jutro doleję więcej oleju, może przestanie świecić. Teraz samochód stoi na minimalnym wzniesieniu, więc może to jakoś wpływa na odczyt czujnika. 

 

 

Link to comment
Share on other sites


9 minut temu, Bobek napisał:

Ale to wywala komunikat braku oleju czy świeci się kontrolka ciśnienia :mysli:

Taka jak ta: 

1-4f92dd3888e18026a46105a123e31d0c.jpg

 

 

Edited by Armanoff
Link to comment
Share on other sites


:mysli:ale wywala na kompie czy na desce 

Jak na kompie to spoko dolej do poziomu i będzie git , ale jeśli na desce to też dolej do stanu jeśli nie zagaśnie, to albo czujnik się skończył , albo gdzieś kabel dotyka do masy. 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.