Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Wałki Rozrządu 4xG i 4xA


PawelP
 Share


Recommended Posts

Witam temat był pewnie wiele razy omawiany ale chciałbym sie dowiedzieć jak to w końcu jest z tymi wałkami ? Konfiguracja 4xA i 4xG albo inny miks co daje ?  Chodzi o pożądany moment obrotowy z dołu  ktoś coś testował lub ma? U siebie mam 2xG i 2xA, engine X25XE

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


21 godzin temu, PawelP napisał:

Witam temat był pewnie wiele razy omawiany ale chciałbym sie dowiedzieć jak to w końcu jest z tymi wałkami ? Konfiguracja 4xA i 4xG albo inny miks co daje ?  Chodzi o pożądany moment obrotowy z dołu  ktoś coś testował lub ma? U siebie mam 2xG i 2xA, engine X25XE

W 3.2 Zakładaliśmy 4 wałki G i chodziła jak wściekła. Ale tez miała problem ze stabilnymi obrotami na wolnych... delikatnie telepało silnikiem, nie wiem czy przez to ale silnik po generalce wiec raczej tak :)

Link to comment
Share on other sites


Teraz, skit napisał:

W 3.2 Zakładaliśmy 4 wałki G i chodziła jak wściekła. Ale tez miała problem ze stabilnymi obrotami na wolnych... delikatnie telepało silnikiem, nie wiem czy przez to ale silnik po generalce wiec raczej tak :)

@Wacek nią teraz jeździ więc niech się wypowie :)

Link to comment
Share on other sites


Ja mam 4xG w X25XE i jakoś to chodzi ale czy ten moment tak wzrósł to nie powiedziałbym, musiałbym się przejechać seryjnym X25XE.
Jak były 4xG w X30XE to czuć było więcej momentu od dołu ale to pewnie zasługa większej pojemności.

Też mam problem z wolnymi obrotami tak jak @skit pisze.

Jak masz ochotę to możesz sprawdzić same wałki Ax4.
U mnie jakiś magik od poprzedniego właściciela na jednej głowicy założył wałki odwrotnie G i A i samochód jeździł :D

Jak zmieniasz rozrząd np to warto się zastanowić nad wsadzeniem wszystkich G albo sprawdzić wszystkie A.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Brat jest ciekawy jak to bedzie działac na 4xA  bo ma w  omedze 3.2 silniku z Cadillaca 4xG i pytał o 4xA  czy wiecej momentu bedzie, ja mam 2xG  i 2xA jak narazie niezmieniam , czyli 4xG to problem z wolnymi obrotami

Link to comment
Share on other sites


Jeśli ma ochotę sprawdzić to może zapakować 4xA.
Tylko żeby było to miarodajne to trzeba by było sprawdzić na hamowni przed i po wymianie jak to będzie się zachowywać.
A to już jakieś koszty jakby nie było.
 

Link to comment
Share on other sites


U brata tez jest problem z wolnymi obrotami na tych 4xG , zastanawia  sie nad zestawem 4xA tylko do ilu obrotow jest wysoki moment 5tys?  Gdzies na innym forum wyczytałem ze kyos wlozyl taki zestaw do 2.6 i bylo 298nm przy 3.5tys obrotow ponoć zmierzone 

Link to comment
Share on other sites


Jest jakaś możliwość sprawdzenia bez ściągania pokryw czy jedynie wróżbita? Seryjne jakie mają oznaczenia? 

W jakich cenach powinny celować takie walki żeby dobrze trafić? 

Sorry, że tak się wtrącam i pytam, ale za niedługo zmiana rozrządu i chciałbym się zagłębić bardziej w ten temat. 

Link to comment
Share on other sites


1 godzinę temu, bartek05395 napisał:

Jest jakaś możliwość sprawdzenia bez ściągania pokryw czy jedynie wróżbita? Seryjne jakie mają oznaczenia? 

W jakich cenach powinny celować takie walki żeby dobrze trafić? 

Sorry, że tak się wtrącam i pytam, ale za niedługo zmiana rozrządu i chciałbym się zagłębić bardziej w ten temat. 

Bez ściągnięcia pokryw nie ma opcji sprawdzenia. Seryjne od X30XE to G ssące i A wydechowe.
Myślę, że ok 200PLN da się kupić same G albo komplet G+A
Czyli masz seryjne X30XE i zastanawiasz się nad dołożeniem wałków G na wydech, tak? 

Link to comment
Share on other sites


15 godzin temu, PawelP napisał:

U brata tez jest problem z wolnymi obrotami na tych 4xG , zastanawia  sie nad zestawem 4xA tylko do ilu obrotow jest wysoki moment 5tys?  Gdzies na innym forum wyczytałem ze kyos wlozyl taki zestaw do 2.6 i bylo 298nm przy 3.5tys obrotow ponoć zmierzone 

Chcąc to sprawdzić musiałby sprawdzić jak teraz mu wyjdzie na hamowni i po zmianie na 4xA.
Nie ma innej opcji, każdy silnik jest inny i pomiary przed i po są jedyną opcją sprawdzenia.
Jakby dał radę to byłoby fajnie gdyby wrzucił pomiary/wykresy tu na forum ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


37 minut temu, WOY napisał:

Bez ściągnięcia pokryw nie ma opcji sprawdzenia. Seryjne od X30XE to G ssące i A wydechowe.
Myślę, że ok 200PLN da się kupić same G albo komplet G+A
Czyli masz seryjne X30XE i zastanawiasz się nad dołożeniem wałków G na wydech, tak? 

Powiem szczerze, nie orientowałem się wgl w tym temacie i nie chciałem zakładać nowego więc chciałem tu się dopytać. Czyli jak mam 2xG i 2xA to jest to najlepsze rozwiązanie żeby nie stracić na kulturze pracy. Czy jest jeszcze jakaś inna opcja żeby walkami usprawnić to X30XE i czy 4xG mocno wpływa na niskie obroty? 

Link to comment
Share on other sites


Sorry, że po takim czasie się wypowiadam co do wałków G, ale wcześniej nie miałem dostępu do neta. Tak dokładnie są delikatne problemy z obrotami(delikatnie falują), ale po za tym auto idzie jak złe do samego końca.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.