Jump to content
Omega Elite Klub

SZYBA CZOŁOWA- Wymiana/Peknięcie

Misiek_v6

Recommended Posts

Witam serdecznie, mam u siebie dziwny problem-

W przeciągu 10 lat posiadania jest to już 4 szyba czołowa, zawsze pęka od dołu prawy róg pasażera-( tak wiem, podszybie zrobione i gąbka wywalona)

Jak to jest, skoro szyba jest wklejana czy sam klej(nawet w naddatku) nie robi jako taki "amortyzator dla szyby"? Jest jeszcze opcja inna- przekos na budzie i po jakimś czasie po prostu sru. Temat czysto filozoficzny, w tym temacie jestem laikiem i zapraszam do dyskusji xD

Dziwny temat bo tak jak mówisz sam klej robi jako amortyzacja. Maską gdzieś za blisko szyby się nie otwiera? Nie dotyka? 

Kumpel tak mial w escorcie kombi, zaczelo mu sie to dziac po stłuczce i notorycznie co rok w zime szyba pekala tylko nie pamietam w ktorym miejscu

Klej robi za klej, amortyzować ma w sumie najmniej :D bo szyba na klej zawsze jest projektowana jako element konstrukcyjny, w porównaniu do tych badziewiów na uszczelki zwykłe :f:
Podszybie jest normalnie przykręcone? Gdzieś musi uciekać karoseria. W Feliciach chyba tak było w serii, że po manewrach z F&F wykręcało szybe. Mocne masz tam te spasy i gleby?

Źle wstawiane szyby, szyby zamienniki, albo tak pręży karoseria, po przejsciach.

U mnie w gruzie ktory ma 21 lat szyba oem, więc u Ciebie na pewno coś nie tak.

W dawnych czasach jeździłem Felicją pickupem, non-stop pękała przednia szyba zawsze w tym samym miejscu, problem rozwiązany poprzez zamontowanie rozpórki, dodam jeszcze że to była nowa skoda, wtedy były kupione dwie a tylko w tej jednej pękała, to wada produkcyjna była.

U ciebie może być to związane z kończącą się sztywnością nadwozia plus jazda na twardym zawieszeniu z niskim ogumieniu.

gumy 195/65/15, sprężyny normalne, nie zbieram zakrętów 200km/h, pęknięcie idzie ok. 6-7 cm od krawędzi pasażera od dolnego rogu.