Martin Posted March 19, 2020 Share Posted March 19, 2020 Witam was klubowicze. Posiadam omege benz + lpg z serduchem 2.2 16v. Kwestia taka że skończył mi sie tłumik środkowy. ... a poprzedni właściciel wsadził do tej bryki wydech od 2.0.. no pozmieniał. Kupiłem oryginalny tj. Tłumiki środkowe x2 + końcowy. Teraz pytanie takie. W tym aucie ide jak narazie pod lekki tuning i puki mam w kawałkach wydech nowy to jak to będzie wyglądać z brzmieniem gdybym chciał zamiast środkowych tłumików wsadzić rury.. no zrobić przelot, albo chociaż z 1.. z tym że jak narazie zostaje oryginalny końcowy. A chce go zrobić troche giośniejszy.. czy to coś da? Ktoś co próbował już?? Prosze o porady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 Ogólnie w omedze to środkowe najbardziej tłumią więc jak je wywalisz to będzie cie prędzej słychać niż widać:P Wiele też zależy czy masz katalizatory, czy tylko puchy, ogólnie każde wywalenie elementu jak katy/którykolwiek tłumik sprawi ze będzie głośniej. Inna sprawa ze rożne tłumiki różnych producentów też dają różne brzmienie. Żeby uzyskać fajny dzwięk to już trzeba trochę więcej pokombinować, potestować. Niestety nie ma na to uniwersalnej recepty. Oczywiście oprócz wpakowania worka hajsu No i trzeba mieć świadomość że R4 nigdy nigdy nie będzie brzmieć jak V8 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek_v6 Posted March 20, 2020 Share Posted March 20, 2020 (edited) Godzinę temu, skit napisał: Ogólnie w omedze to środkowe najbardziej tłumią więc jak je wywalisz to będzie cie prędzej słychać niż widać:P Wiele też zależy czy masz katalizatory, czy tylko puchy, ogólnie każde wywalenie elementu jak katy/którykolwiek tłumik sprawi ze będzie głośniej. Inna sprawa ze rożne tłumiki różnych producentów też dają różne brzmienie. Żeby uzyskać fajny dzwięk to już trzeba trochę więcej pokombinować, potestować. Niestety nie ma na to uniwersalnej recepty. Oczywiście oprócz wpakowania worka hajsu No i trzeba mieć świadomość że R4 nigdy nigdy nie będzie brzmieć jak V8 Chyba, że przestanie pracować r4 na jeden gar xDD Edited March 20, 2020 by Misiek_v6 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psczelaszkov Posted March 21, 2020 Share Posted March 21, 2020 Generalna zasada to komorowe zabijają niskie tony, a przelotowe wysokie. Temu na samych przelotach robi się straszny bass. Środkowe są chyba komorowe, albo przynajmniej hybrydą pomiedzy przelotem, a komorowym. Musisz jakoś sprawdzić jakie typy są i mniej więcej będziesz wiedział co z tego wyjdzie. Ja na 2ch przelotowych (jeden zamiast kata) i straight pipem od wysokosci kanapy do końca. Mam cichy basowy jałowy i trochę przesunięty w góre ton od 3k rpm. Jeszcze ważna kwestia to filtr. Na bawełnianym miałem wysokie tony, pierdzące aż hondom zalatywało. Zaś na pipercrossie gąbczastym są basowe niskie. Na airboxie seryjnym nie wiem, bo jak kichło na lpg 5 lat temu to od tego czasu mam stożki . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.