Jump to content
Omega Elite Klub

Wydech - tłumiki


Recommended Posts

Witam was klubowicze. Posiadam omege benz + lpg z serduchem 2.2 16v. Kwestia taka że skończył mi sie tłumik środkowy. ... a poprzedni właściciel wsadził do tej bryki wydech od 2.0.. no pozmieniał. Kupiłem oryginalny tj. Tłumiki środkowe x2 + końcowy. Teraz pytanie takie. W tym aucie ide jak narazie pod lekki tuning i puki mam w kawałkach wydech nowy to jak to będzie wyglądać z brzmieniem gdybym chciał zamiast środkowych tłumików wsadzić rury.. no zrobić przelot, albo chociaż z 1.. z tym że jak narazie zostaje oryginalny końcowy. A chce go zrobić troche giośniejszy.. czy to coś da? Ktoś co próbował już?? Prosze o porady

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie w omedze to środkowe najbardziej tłumią więc jak je wywalisz to będzie cie prędzej słychać niż widać:P

Wiele też zależy czy masz katalizatory, czy tylko puchy, ogólnie każde wywalenie elementu jak katy/którykolwiek tłumik sprawi ze będzie głośniej. Inna sprawa ze rożne tłumiki różnych producentów też dają różne brzmienie. Żeby uzyskać fajny dzwięk to już trzeba trochę więcej pokombinować, potestować. Niestety nie ma na to uniwersalnej recepty. Oczywiście oprócz wpakowania worka hajsu ;) No i trzeba mieć świadomość że R4 nigdy nigdy nie będzie brzmieć jak V8 ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, skit napisał:

Ogólnie w omedze to środkowe najbardziej tłumią więc jak je wywalisz to będzie cie prędzej słychać niż widać:P

Wiele też zależy czy masz katalizatory, czy tylko puchy, ogólnie każde wywalenie elementu jak katy/którykolwiek tłumik sprawi ze będzie głośniej. Inna sprawa ze rożne tłumiki różnych producentów też dają różne brzmienie. Żeby uzyskać fajny dzwięk to już trzeba trochę więcej pokombinować, potestować. Niestety nie ma na to uniwersalnej recepty. Oczywiście oprócz wpakowania worka hajsu ;) No i trzeba mieć świadomość że R4 nigdy nigdy nie będzie brzmieć jak V8 ;)

Chyba, że przestanie pracować r4 na jeden gar xDD

Edited by Misiek_v6
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Generalna zasada to komorowe zabijają niskie tony, a przelotowe wysokie. Temu na samych przelotach robi się straszny bass. Środkowe są chyba komorowe, albo przynajmniej hybrydą pomiedzy przelotem, a komorowym. Musisz jakoś sprawdzić jakie typy są i mniej więcej będziesz wiedział co z tego wyjdzie. Ja na 2ch przelotowych (jeden zamiast kata) i straight pipem od wysokosci kanapy do końca. Mam cichy basowy jałowy i trochę przesunięty w góre ton od 3k rpm. Jeszcze ważna kwestia to filtr. Na bawełnianym miałem wysokie tony, pierdzące aż hondom zalatywało. Zaś na pipercrossie gąbczastym są basowe niskie. Na airboxie seryjnym nie wiem, bo jak kichło na lpg 5 lat temu to od tego czasu mam stożki :nie_wiem:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.