Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Wypadanie zapłonów


Wacek
 Share


Recommended Posts

Witam,

Meczę się z wypadaniem zapłonów, na początku zapłony wypadały i na wolnych i pod obciążeniem głównie na cylindrze 4. Wymieniłem świece silnik zaczął pracować lepiej na wolnych, ale po rozgrzaniu i przy pracy pod obciążeniem zaczyna sie istny dramat z wypadaniem, za pierwszym razem OP-COM powiedział:

P0300 (8)
P004 (8)
P0300
P0303
P0304

Drogi odczyt:

Total number of fault codes: 6

P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

 (01) - Intermittent

P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
 (01) - Intermittent

P0303 - Cylinder 3 Misfire Detected
 (01) - Intermittent

P0301 - Cylinder 1 Misfire Detected
 (01) - Intermittent

P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected
 (01) - Intermittent

P0306 - Cylinder 6 Misfire Detected
 (01) - Intermittent

Edited by Wacek
Link to comment
Share on other sites


Czy w tych silnikach lubiły sobie padać sterowniki silnika? Bo w poprzednim Oplu miałem to samo, ale to była Vectra B z X18XE1

Dodam jeszcze, że problem pojawił się nagle. Silnik chodził ja ta lala i nagle wszystko zaczęło się sypać.

Edited by Wacek
Link to comment
Share on other sites


Zazwyczaj sterowniki w tych silnikach są pancerne bo są odizolowane od ciepła i mają swoje chlodzenie więc to bym odrzucił. 

Wypadanie masz na benzynie czy gazie? 

Link to comment
Share on other sites


Obojętnie czy benzyna czy gaz. Problem nasila się im cieplejszy silnik, oraz większe obciążenie silnika. Jak złapie wpadanie zapłonów to już je ma, aż do zgaszenia silnika, nawet na wolnych obrotach.
Świece jakie kupiłem to NGK BKR5EQUPA

Dodam, że sterownik jest tak ciepły, że nie można go dotknąć.

Edited by Wacek
Link to comment
Share on other sites


Taki jak w profilu Y32SE. Dodam jeszcze, że przed tym wypadaniem zapłonów, auto delikatnie podszarpywało przy 2-3k rpm(to było jak jechałem do pracy), ale przy powrocie z pracy już całkowicie zaczęło się sypać. Od pierwszych delikatnych szarpnięć do całkowitej masakry może zostało przejechane 10km, teraz auto stoi uziemione.

Link to comment
Share on other sites


Obstawiał bym czujnik położenia wału. Fajnie by było jak byś miał gdzie podmienić i sprawdzić. Pamiętaj że do omegi tylko ori bosch. 

Jedynie nie wiem jak z tym sterownikiem czy to normalne że się tak grzeje czy nie. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Jakiś rok temu zmieniałem czujnik położenia wałka(wiem inna część to jest), ale nie było Boscha i właśnie kupiłem FAE,czy czujnik walka może tez powodować takie problemy? Stary akurat mam tylko muszę nawinąć izolacje na przewody bo stara się sypie. Kurde szukam czujnika wału i nic nie widzę z Boscha żeby było :/ Jesteś w stanie podać numer Boscha? domyślam się, że dostęp do czujnika walu będzie od dołu auta? W którym miejscu mniej więcej się znajduje?

Edited by Wacek
Link to comment
Share on other sites


W 3.2 zdaj się jest ten co w 3.0 https://allegro.pl/oferta/czujnik-walu-korbowego-opel-omega-bosch-2-6-3-0-9003691926

Niech się reszta wypowie nie chce Cię naciągnąć na czujnik bo być może jest coś innego. U mnie w 3.0 silnik przerywał właśnie przez cpw. 

 

Dostęp od dolu koło filtra oleju 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Zobaczymy co inni  powiedzą do popołudnia, podmienię na stary czujnik wałka i zobaczę co się będzie działo.

Sypał Ci błędami jeżeli chodzi o wypadanie zapłonów? Była różnica ciepły/zimny?

Link to comment
Share on other sites


Komputer od 3.0 nie pokazuje wypadania (przynajmniej przy padniętym cpw) 

Na początku mi przerywał czasami na ciepłym przy 2-3k rpm potem czasami miałem odcinke przy 4.5k rpm (błędnie myśląc że to czujnik Walka rozrzadu) potem odcinka przy 3k rpm i aż strzelało z wydechu ale cpw ma naprawdę różne objawy 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


To mam bardzo podobne objawy, jedyna duża różnica jest to, że ja mam błędy o wypadaniu zapłonów, oraz nie miałem strzałów.

 

 

Link to comment
Share on other sites


Sterowniki są pancerne więc bym to wykluczył. 

W jakim stanie podszybie? Przy wymianie świec czy były zalane olejem bądź woda? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Wody zero, śladów aby tam była też brak. Oleju b.małe ilości takie bardzo małe pocenie. Stare świece też nie wskazywały, aby były zalewane olejem. To bym odpuścił bo by była poprawa na chwilę po zmianie świec zanim by się zalały olejem, a tu od razu po wymianie(silnik tylko złapał temperaturę ok. >60*C) był taki problem.

Link to comment
Share on other sites


Panie Wacek,

jesteś ze śląska, ostatnio były ostre burze etc. Podszybie w omedze ma to, że przeważnie jest jak sito i leci woda. Zdejmij cewki, zobacz czy nie ma wody i wody na kablach za głowicą.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Też bym obstawiał cewkę. Tak jak pisze Misiek, woda może się pojawić, postać trochę i odparować, doprowadzając do korozji świec i przewodów/cewek. Ja miałem nowy komplet świec i przewodów, które musiałem po 3 tyg. wymieniać na nowe. Przy CPW byłyby problemy z odpalaniem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Tylko żeby 2 cewki na raz padły, bo błędy pochodzą z 2 stron. Woda/olej nie występuje, jest tam sucho. Jeżeli chodzi o odpalanie to jak mi zgasł to musiałem trochę dłużej kręcić z jakieś 3 sekundy

Link to comment
Share on other sites


Gdyby miało dojść do normalnego zużycia, wtedy by to było praktycznie niemożliwe, ale w przypadku, gdy doszło za zalania, to już nie. Sprawdzałeś jak wyglądają świece i złącza cewki? Popatrz podczas kręcenia rozrusznikiem (jak nie chce od razu odpalić), czy obrotomierz pokazuje obroty silnika.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Jeżeli chodzi o stan złącz cewka-świeca zero rdzawych nalotów, cewki - instalacja też czysto. Cała okolica silnika jest też równomiernie zakurzona oraz nie ma oznak występowania wody w tych miejscach. Dziś padało u mnie i jak wróciłem z pracy, żeby skontrolować co i jak jest to nie było w tamtych nie było wody. Przy kręceniu obojętnie, czy jak problem występuje, czy jak go nie ma(zimny silnik, bo wtedy tylko problemu nie ma) wskazówka obrotomierza leży i wskazuje 0.

Raport z dzisiejszej walki czujnik walka podmieniony na stary, brak poprawy(stary działał ok, tylko izolacja przestała istnieć na przewodach, zaizolowałem przewody dokładnie). Może troszeczkę, ale to na bank nie to. Problem występuje na ciepłym silniku -  im bardziej silnik ciepły tym gorzej. I im większe obciążenie silnika tym problem bardziej widać. Co ciekawe jak zapali mi się kontrolka, to 80% gasła, jak wyłączyłem i włączyłem silnik, parę sekund normalnej jazdy i znowu wypadanie zapłonów.

Edited by Wacek
Link to comment
Share on other sites


W starym czujniku może być np uszkodzona wtyczka lub załamany przewód . Dodatkowo, po rozgrzaniu wartość generowana przez czujnik może się zmienić, i dlatego silnik zaczyna wówczas przerywać lub zgaśnie. Check nie zawsze wyskoczy, a jak się pojawi, to po ochłodzeniu silnika może zniknąć (patrz poprzednie zdanie), i karawana jedzie dalej, do czasu... :P  . Wg mnie, czujnik wału lub czujnik wałka rozrządu, ale jeżeli na obu stronach wypadają zapłony, to chyba jednak czujnik wału.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Dobra więc zakładamy że zapłon jest ok. 

Wypadanie zapłonów jest od złej dawki paliwo-powietrze, utrudnionym wylocie spalin, problemu z zapłonem i ewentualnej nie szczelność czyli braku kompresji. 

Przypuszczamy że kompresja jest i zapłon też jest ok, więc lecimy dalej. 

Sprawdź czy masz drożne prekaty oraz same katy, czy gdzieś tam się spaliny nie zatrzymują. 

I została nam zła mieszanka paliwo-powietrze, czyli komp w rękę i jedziesz ze wszystkimi parametrami. 

Przeplywka, sondy, czujnik temp na kompa, zadane wartości oraz zapłony. 

Jak dla mnie jesli jest problem na ciepłym to czujnik temp na kompa będzie leżał przy niskiej wartości co będzie skutkowało dolewaniem paliwa i zalewanie silnika. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Polecam poczytać mój temat : Zmiana układu zapłonowego. Pozdro

 

Omegowy układ zapłonowy po prosu to szit :D

Edited by Maciej
Link to comment
Share on other sites


24 minuty temu, Maciej napisał:

Polecam poczytać mój temat : Zmiana układu zapłonowego. Pozdro

 

Omegowy układ zapłonowy po prosu to szit :D

A jak wg się sprawdza? :)

Link to comment
Share on other sites


Zobaczę jakie parametry wychodzą z kompa, ale po weekendzie, ponieważ wyjechałem i nie ma mnie przy aucie. Ogólnie ja podejrzewam, że musi to być coś wspólnego, co powoduje wypadanie zapłonów z 2 stron. Układ wydechowy raczej nie ma szans się zepsuć z 2 stron na raz. Auto na zimnym działa całkowicie normalnie, przy zatkany wydechu podejrzewam, że byłby zamyślony.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.