Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Problemy z odpalaniem przy wysokich temperaturach


WOY
 Share


Recommended Posts

Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem przy wyższych temperaturach a zwłaszcza jak samochód stoi na słońcu.
Trzeba po prostu dłużej kręcić i silnik nie łapie od razu na wszystkie cylindry.
Nie ma problemu jeśli chodzi o odpalanie na ciepłym silniku.
Tylko jak np stoi sobie przez noc a potem z rana świeci mocno słońce.
Jak jest chłodniej to nie ma żadnego problemu i silnik odpala jak ta lala.
Macie może jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites


Jakie wartości pokazuje czujnik temperatury silnika. Na zimnym silniku, powinien pokazywać temperaturę zbliżoną do tej z czujnika temp. zewnętrznej. Jeżeli będzie przekłamywać, wtedy komputer będzie "podawał" zbyt ubogą lub bogatą mieszankę, i będzie problem z odpaleniem.

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...
W dniu 3.08.2020 o 13:53, WOY napisał:

Czujnik pokazuje tyle co na zewnątrz.
Dodam, że takie cyrki dzieją się tylko jak świeci słońce na samochód.

normalnie batmobil masz :f:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites


Ja to takie cyrki mam od czasu jak zrobiłem pompe paliwa tak jak powinna być, poprzedni wlasciciel zrobił że wali po zapłonie non stop. Ja poprawiłem że tylko jak silnik kręci. Jak zimno to pali od pol obrotu, jak cieplo to można sobie kręcić, a kręcić. Innymi słowy pali jak złoto jeśli jest mniej niż 10 C lub więcej niż 20 C. Tłumacze sobie to tym że na zimno wali dużą dawke i jakoś nie przeszkadza mu niskie cisnienie w listwie :P Nie wiem jak u ciebie z pompą wygląda.

Link to comment
Share on other sites


W dniu 4.08.2020 o 19:58, psczelaszkov napisał:

Ja to takie cyrki mam od czasu jak zrobiłem pompe paliwa tak jak powinna być, poprzedni wlasciciel zrobił że wali po zapłonie non stop. Ja poprawiłem że tylko jak silnik kręci. Jak zimno to pali od pol obrotu, jak cieplo to można sobie kręcić, a kręcić. Innymi słowy pali jak złoto jeśli jest mniej niż 10 C lub więcej niż 20 C. Tłumacze sobie to tym że na zimno wali dużą dawke i jakoś nie przeszkadza mu niskie cisnienie w listwie :P Nie wiem jak u ciebie z pompą wygląda.

U mnie też okazało się, że poprzedni właściciel coś spier... i w końcu wyszło.
Samochód odpalił i zaczął pracować jakby na 4 cylindry.
Z początku nie wiedziałem o co chodzi, bo dzień wcześniej wszystko (poza odpalaniem) było ok.
Zostawiłem go żeby sobie może odpoczął i na drugi dzień poszedłem sprawdzić co i jak.
Błędów dalej brak, ale słyszałem dziwny "gwizd" z okolic barana i zacząłem drążyć temat.
Pod uchwytem do linki gazu są 2 dziury i obie były zaklejone jakimś silikonem który najprawdopodobniej się poddał i zaciągało lewe powietrze.
Czyli te spod nagrzanej maski i prawdopodobnie czujnik pokazywał ok a temp powietrza i dodatkowe lewe powietrze powodowały ten problem.
Tylko dlaczego wszystko było ok jak słońce nie świeciło na maskę? :mysli:

Link to comment
Share on other sites


W dniu 11.08.2020 o 14:52, WOY napisał:

Tylko dlaczego wszystko było ok jak słońce nie świeciło na maskę? 

Podwyższona temp. w komorze silnika?

Link to comment
Share on other sites


zastanawiam się, cy to nie kwestia sterownika silnika. Teraz robiłem rege w bmw i jak ręką odjął. Moze być równie dobrze czujnik temperatury płynu czy czegoś tam i oszukuje ecu. co Mówi obd ?

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.