Tom_Tasaky Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 Witam wszystkich Od tygodnia leje się spod silnika, winowajcą jest rurka od bagnetu wskaźnika oleju. Dokladnie w z miejsca/otworu gdzie wchodzi ta rurka w michę olejową. Poprzedni właściciel tego silnika zapakował tam 3 szt. oringów od klimy, które trzymały aż puściły. Obecnie zapakowałem tam oring taki jak producent podaje: 14.5x3 Jednak wyciek nadal jest. Czy ktoś miał podobny problem i zna jakaś metodę uszczelnienia tego połączenia? Plan pod autem rośnie, wystarczy, że stanę to zaraz jest kubek oleju pod autem. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 (edited) A oringi tam wsadzone były większe? Napewno tylko cieknie z tego łączenia? Wkładając wskaznik nie przyszczypnales oringow? Edited August 1, 2020 by Ricardo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Tasaky Posted August 1, 2020 Author Share Posted August 1, 2020 Według rozpiski GM jest oryginalnie oring 14.5x3. Dałem wzmocniony tj.taki do 200 st. o wymiarach 14x3. Cieknie tylko z połączenia tej rurki z michą bo jest idealnie zapocona do góry, nadmiar oleju leje się potem z boku michy na grunt pod autem. Sprawdzone niestety.Teraz kwestia chyba doboru, jak piszesz, np. grubszego oringu nie 3 a 4. Ten ostatni był na przysłowiowy wcisk i było czuć jak wskoczył na swoje miejsce a rurka stała już sztywno. Tak więc bez problemu była przykręcona śruba od uchwytu.Może już mam takie kosmiczne przedmuchy, że wywala mi olej michą?Ewentualnie może zewnętrzny separator oleju i bajpas zrobiony na rurkach z mniejszej średnicy blokuje przepływ gazów z michy i wywala wtedy tą rurą, raczej miejscem jej styku z michą?Separator działa bo olej zbiera, którego odma z filtrem nie zdołała ogarnąć. Wcześniej łał mi się olej z turbo z przewodów powietrznych i zalewał poduszkę pod silnikiem. Ten wątek wyjaśnił mi Dominik z DreamGarage, że silnik ma dwie odmy oryginalnie i przewód, na którym jest założony bajpas nie ma takich ciśnień aby robić cofkę na michę.Miał ktoś podobne problemy? W załączniku bajpas, separator i zebrany olej, około 3 mm na pr*******e 500 km po autostradzie.Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 Właśnie może tak być ze masz przypchane odmy i wywala Ci olej przez rurkę od wskaźnika. Co się dzieje jak otworzysz korek wlewu oleju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Tasaky Posted August 1, 2020 Author Share Posted August 1, 2020 Zasyczy korek i leci siwy dym.Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Tasaky Posted August 1, 2020 Author Share Posted August 1, 2020 Jak odkręcam korek to wpierw zasyczy a potem idzie siwy dym. Mam filmik ale nie wiem jak tu go dodać bo wchodzą tylko zdjęcia.Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 Dziwny temat ale tak jakby Ci tam wydmuchiwało olej przez za duże ciśnienie w skrzyni korbowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Tasaky Posted August 1, 2020 Author Share Posted August 1, 2020 Spróbuję w poniedziałek odłączyć bajpas i separator. Zrobię nowy bajpas raczej dam dwa kolanka aby było z oryginalnej rury fi.wew 33 mam przejście na podobny wymiar. Przerobie dekiel od separatora na większe krućce takie coś jak na zdjęciu.Przejście ze średnicy wew.33 na 6 widać za dobrze nie wyszło.Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Tasaky Posted August 23, 2020 Author Share Posted August 23, 2020 Temat się sam wyjaśnił. Gdy odłączyłem bajpasa (przywracając układ do serii) na czas wykonania nowego dekla do separatora temat umarł. Czyli jednak nie bez powodu producent stosuje przy silniku przewody o konkretnych średnicach aby całość prawidłowo pracowała.Separator po tuningu wygląda tak jak na fotach poniżej. Muszę tylko ogarnąć silikonowy wąż na wylot bo ten czarny fagumu do paliwa jest za sztywny. Teraz wszystko działa bez zarzutu. No jak wymienię tego czarnego na silikon to przypasuje pokrywę silnika aby ładnie było wszystko przykryte. Może się moje potyczki z zewnętrznym separatorem oleju komuś przydadzą aby nie musiał eksperymentować Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Tasaky Posted June 5, 2021 Author Share Posted June 5, 2021 Czyszczenie separatora średnio co 3 tyś. km. Zależy jak się jedzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.