Jump to content

Felgi 18 cali a geometria pojazdu


 Share


Recommended Posts

cześć forum 

Czy do felg 18 keskin kt7 5x112 na dystansach wymagana jest zmiana pochylenia osi tyl oraz przód? 

Opona myśle 245/45r18

 

15219.jpg

Link to comment
Share on other sites


Na przodzie jesteś w stanie zmienić kąt pochylenia zwrotnicy na śrubach od niej. 

Lecz tył pochylisz tylko i wyłącznie zakładając niższe sprzezyny. 

Link to comment
Share on other sites


4 godziny temu, lukaszxx1990 napisał:

Gościu, szerokości felg, odsadzenie et, jakie szerokości dystanse, pooootem można Tobie odpowiedzieć. 

Szerokość felgi 8.5j ET40 pod to myślę 10mm dystans chyba że 40ET nie będzie za dużo 

Link to comment
Share on other sites


Ok to po kolei

10mm nie możesz dać bo pierścień piasty centrujący felgę ma taki wymiar więc

nie będziesz miał centrowania felgi z piasty

# dystans nie będzie miał swojego kołnierza centrującego bo jest to nie możliwe do wykonania technicznie

Jeśli się upierasz przy tej szerokości z przodu polecam 8mm, nie stracisz możliwości centrowania felgi bezpośrednio na paście. 

Kolejną sprawą jest otwór centrujący felgę, pewnie będzie miał inny wymiar niż kołnierz piasty więc potrzebne pierścienie centrujące. 

Następnie śruby do tak małego dystansu muszą być pływające, jedni polecają, inni nie, ja np nie polecę, z resztą jak trzeba dać dystanse to od 18mm jest możliwość zmiennych rozstawów śrub. 

 

Ja bym polecał dystanse na zamówienie ze zmianą rozstawu śrub z 5x110 na 5x112 otwór żeński opel flansza pod wymiar otworu felg. 

 

Przód 

8.5 Et40 dajesz dystans 20mm na stronę, koło będzie ładnie w linni błotnika, opona 235/40r18 będzie okej (nie jestem zwolennikiem naciągów srągów i tym podobnych gówien, zakłada się najszerszą oponę względem oryginału OEM na daną szerokość/ rozmiar felgi i masz auto do normalnego użytku) 

Tył 

8.5 Et40 dajesz dystans 40mm na stronę, (20mm w tym dystansie będzie odpowiadać równemu wypchnięciu koła względem przodu bo w tyłu powinna być szersza felga np 8 i 9 irmscher sportstar bądź 8.5 i 10 stemienc st2, plus 20mm jak w przodzie) opona jak z przodu 235/40r18 bądź szersza 255/35r18

W załączeniu mój set z zeszłego roku o podobnych parametrach (felgi 8 cali et38 dystans przód 25mm tył 45mm opony 235/40r18) 20190817_163446.thumb.jpg.530972051950606ba8b91a4af0cbbc2c.jpg

Link to comment
Share on other sites


Opona jaką zaproponowałeś będzie za duża względem oryginału. 

Katów nie będziesz musiał ruszać, chyba że będziesz zchodził z zawieszeniem poniżej 4cm.

Z resztą po założeniu kół polecam zrobić geometrię.

Link to comment
Share on other sites


4 godziny temu, lukaszxx1990 napisał:

Opona jaką zaproponowałeś będzie za duża względem oryginału. 

Katów nie będziesz musiał ruszać, chyba że będziesz zchodził z zawieszeniem poniżej 4cm.

Z resztą po założeniu kół polecam zrobić geometrię.

Zawieszenie zostanie seryjne 
Myślę że wyczerpująco opisałeś temat 
Dzięki z góry za odpowiedź!
Czy mogę sobie te keskiny ogarnąć zrobić dystanse jak piszesz i powinno banglać 
Opony myślę  235/40 r18 starczą na przód i tył bo 2.5 v6 nie ma wcale takiego kopyta więc i tak będzie miał ciężej

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.