Jump to content
Omega Elite Klub

Nierówna praca x20xev


damian398

Recommended Posts

Witam. Miałem dzisiaj pierwszy raz taka sytuację. Auto odpalało ale od razu gasło. Silnik nie mógł utrzymać obrotów na biegu jałowym. Nie reagował na dodawanie gazu. Jak udało się mu chwile popracować to bardzo trzęsło silnikiem i nadal zero relacji na dodawanie gazu. Kolejna próba odpalenia i auto chodzi ale obroty lekko falują. Podczas jazdy zero problemów. Po przejażdżce auto zgasiłem i odpaliłem ponownie bez najmniejszych problemów jednak obroty delikatnie falują i słychać lekko nie równa prace silnika. Proszę o porady co sprawdzić żeby się pozbyć tych falujących obrotów? Omega B z automatyczna skrzynią biegów 

Edited by damian398
Link to comment
Share on other sites

Świece, przewody, przeplywka, krokowy, mapy gazu i benzyny, rozrząd, cewka, CPW, sonda. 

Każda z tych rzeczy może Ci powodować falowanie obrotów. 

Jakiś błąd? 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Ricardo napisał:

Świece, przewody, przeplywka, krokowy, mapy gazu i benzyny, rozrząd, cewka, CPW, sonda. 

Każda z tych rzeczy może Ci powodować falowanie obrotów. 

Jakiś błąd? 

Żadnego błędy nie ma. Dzisiaj odpalił bez problemu i wyjeżdżałem z parkingu to po przejechaniu 5 metrów zaczął mi gasnąć na biegu jałowym ale nie zgasł całkowicie tylko kulał przez 2-3 sekundy i wrócił sam do w miarę równej pracy. Dzisiaj zrobiłem około 60 km i tylko problem jest z falowaniem albo przygasaniem jak auto stoi na luzie. Podczas jazdy zero problemów wszystko działa płynnie bez szarpnięć zarówno na gazie jak i na benzynie.

Link to comment
Share on other sites

Sory faktycznie to jest potencjometr ale od tego też może falować jak się tam ścieżka wytrze. Komputer w tedy szaleje. Rzadko to się zdarza ale się zdarza. 

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, damian398 napisał:

Kody błędów 

0505

0110

0100

 

podczas jazdy nie ma żadnych błędów dopiero się pokazują jak auto postoi na luzie z 3-4 minuty 

Wydaje mi się że źle zczytales te błędy. 

Link to comment
Share on other sites

100 i 110 to przepływomierz by wskazywało.

Link to comment
Share on other sites

Parametry nie koniecznie pokażą, że jest zepsuty. Kiedyś jeden gość, tez mający omegę narzekał na pracę silnika, przerywanie przy dodawaniu gazu itp. Podpiąłem się więc do jego ECU i OScaner  pokazywał parametry w zasadzie ok. Ciężko by było się przyczepić. Po podmianie na inną przeplywkę problem się rozwiązał. Ale program diagnostyczny warto mieć, nie wiem czy op com nie ma większych możliwości, ale niech się znawcy OpComa wypowiedzą.

Edited by Arklin
Link to comment
Share on other sites

Na rozgrzanym koło 10kg/h jeśli chodzi o przepływ masy powietrza. Wraz ze wzrostem temperatury silnika jest mniejsze zapotrzebowanie na powietrze i wartość jego maleje. Czyli np. na zimnym może wynieść 30kg/h i spada stopniowo jak silnik się nagrzewa. Co do programu to opel scannera nie używałem, także się nie wypowiem. Jeśli chodzi o op-com to jak najbardziej polecam bo nieraz sam używam. Chwilowe spalanie przy sprawnej przepływce może wynosić 1l/h (na rozgrzanym oczywiście), pod warunkiem, że ma się kolektor wydechowy cały, sprawną sondę i szczelny wydech ;) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.