damian398 Posted November 22, 2020 Share Posted November 22, 2020 (edited) Witam. Miałem dzisiaj pierwszy raz taka sytuację. Auto odpalało ale od razu gasło. Silnik nie mógł utrzymać obrotów na biegu jałowym. Nie reagował na dodawanie gazu. Jak udało się mu chwile popracować to bardzo trzęsło silnikiem i nadal zero relacji na dodawanie gazu. Kolejna próba odpalenia i auto chodzi ale obroty lekko falują. Podczas jazdy zero problemów. Po przejażdżce auto zgasiłem i odpaliłem ponownie bez najmniejszych problemów jednak obroty delikatnie falują i słychać lekko nie równa prace silnika. Proszę o porady co sprawdzić żeby się pozbyć tych falujących obrotów? Omega B z automatyczna skrzynią biegów Edited November 22, 2020 by damian398 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 23, 2020 Share Posted November 23, 2020 Świece, przewody, przeplywka, krokowy, mapy gazu i benzyny, rozrząd, cewka, CPW, sonda. Każda z tych rzeczy może Ci powodować falowanie obrotów. Jakiś błąd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 14 godzin temu, Ricardo napisał: Świece, przewody, przeplywka, krokowy, mapy gazu i benzyny, rozrząd, cewka, CPW, sonda. Każda z tych rzeczy może Ci powodować falowanie obrotów. Jakiś błąd? Żadnego błędy nie ma. Dzisiaj odpalił bez problemu i wyjeżdżałem z parkingu to po przejechaniu 5 metrów zaczął mi gasnąć na biegu jałowym ale nie zgasł całkowicie tylko kulał przez 2-3 sekundy i wrócił sam do w miarę równej pracy. Dzisiaj zrobiłem około 60 km i tylko problem jest z falowaniem albo przygasaniem jak auto stoi na luzie. Podczas jazdy zero problemów wszystko działa płynnie bez szarpnięć zarówno na gazie jak i na benzynie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Nieszczelnosc w dolocie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubi Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Silniczek krokowy tam jest z tego co pamietam. To moze byc powodem falowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 18 godzin temu, Ricardo napisał: Nieszczelnosc w dolocie? Mogą być. Przymierzam się w weekend do sprawdzenia poprzez wpuszczenie sprężonego powietrza w dolot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 18 godzin temu, Hubi napisał: Silniczek krokowy tam jest z tego co pamietam. To moze byc powodem falowania. A kojarzysz może czy to jest element który można rozebrać i przeczyścić ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Nie. To jest tak zwany tps. Czyli potencjometr przepustnicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Kody błędów 0505 0110 0100 podczas jazdy nie ma żadnych błędów dopiero się pokazują jak auto postoi na luzie z 3-4 minuty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 a skąd te kody masz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 7 godzin temu, robert514 napisał: a skąd te kody masz? Połączyłem kabelkiem chyba 6 i 7 pin gniazda diagnostycznego i liczyłem mrugnięcia ikonki check Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubi Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 Sory faktycznie to jest potencjometr ale od tego też może falować jak się tam ścieżka wytrze. Komputer w tedy szaleje. Rzadko to się zdarza ale się zdarza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 21 godzin temu, damian398 napisał: Kody błędów 0505 0110 0100 podczas jazdy nie ma żadnych błędów dopiero się pokazują jak auto postoi na luzie z 3-4 minuty Wydaje mi się że źle zczytales te błędy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 27, 2020 Author Share Posted November 27, 2020 4 godziny temu, Ricardo napisał: Wydaje mi się że źle zczytales te błędy. Nagram filmik i wrzucę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 9 minut temu, damian398 napisał: Nagram filmik i wrzucę Ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 W dniu 27.11.2020 o 16:14, Ricardo napisał: Ok. Nagrałem wideo z błędami IMG_0718.MOV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Nie no dobrze błędy zczytales. A patrzyłeś co oznaczają w necie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arklin Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 100 i 110 to przepływomierz by wskazywało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Podmianka i patrz ewentualnie komp i patrz jakie wskazania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 2 godziny temu, Ricardo napisał: Podmianka i patrz ewentualnie komp i patrz jakie wskazania. Który program od Opla pokarze parametry przepływki ? Op-com czy opel scanner ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 16 minut temu, damian398 napisał: Który program od Opla pokarze parametry przepływki ? Op-com czy opel scanner ? oba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian398 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 (edited) 30 minut temu, robert514 napisał: oba Oki to kupię któryś i sprawdzę co tam za parametry pokazuje A później tu wrzucę do zweryfikowania ? Edited November 30, 2020 by damian398 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arklin Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 (edited) Parametry nie koniecznie pokażą, że jest zepsuty. Kiedyś jeden gość, tez mający omegę narzekał na pracę silnika, przerywanie przy dodawaniu gazu itp. Podpiąłem się więc do jego ECU i OScaner pokazywał parametry w zasadzie ok. Ciężko by było się przyczepić. Po podmianie na inną przeplywkę problem się rozwiązał. Ale program diagnostyczny warto mieć, nie wiem czy op com nie ma większych możliwości, ale niech się znawcy OpComa wypowiedzą. Edited November 30, 2020 by Arklin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_konto_usuniete Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Na rozgrzanym koło 10kg/h jeśli chodzi o przepływ masy powietrza. Wraz ze wzrostem temperatury silnika jest mniejsze zapotrzebowanie na powietrze i wartość jego maleje. Czyli np. na zimnym może wynieść 30kg/h i spada stopniowo jak silnik się nagrzewa. Co do programu to opel scannera nie używałem, także się nie wypowiem. Jeśli chodzi o op-com to jak najbardziej polecam bo nieraz sam używam. Chwilowe spalanie przy sprawnej przepływce może wynosić 1l/h (na rozgrzanym oczywiście), pod warunkiem, że ma się kolektor wydechowy cały, sprawną sondę i szczelny wydech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.