Jump to content
Omega Elite Klub
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Jaki interfejs wybrać?


CzasiU
 Share

Recommended Posts

Witam

Planuje kupić jakiś interfejs do Omegi B FL x25xe 2000r. Możecie doradzić co wybrać i jaką wersje oprogramowania, najbardziej zastanawiam się nad OP-comem ale chodzi mi też po głowie Tech2 i OpelScaner. Słyszałem że gdzieś na Aliexpresie można kupić, ktoś coś wie zapoda linka?

Szukam interfejsu który będzie miał najwięcej funkcji, np. kodowanie kluczyków, aktywacja tempomatu itd...

Za pomoc z góry dzięki 

 

Link to post
Share on other sites

38 minut temu, Grabarz napisał:

Co nie zmienia faktu ze moze pogadac emoji16.png

A to pewnie, tylko że skit dopiero sie zaczyna bawić techem :)

Więcej wie miś :)

Ale tak szczerze i w skrócie to opcom a tech2 to przepaść :)

Link to post
Share on other sites

3 godziny temu, Ricardo napisał:

A to pewnie, tylko że skit dopiero sie zaczyna bawić techem :)

Więcej wie miś :)

Ale tak szczerze i w skrócie to opcom a tech2 to przepaść :)

Czy dobrze zrozumiałem, opcom będzie dużo lepszym wyborem. A które wersje oprogramowania są lepsze, te starsze czy nowsze. Bo widzę że niektórzy robią downgrade. Kable diagnostyczne też są jakieś dedykowane, czy uniwersalne.

Poczekam jeszcze aż @Misiek się wypowie w temacie

Link to post
Share on other sites

22 minuty temu, Ricardo napisał:

Jeśli szuka czegoś co ma najwięcej funkcji w tym kodowania itp to tylko tech2. 

tylko który Tech2?

i co on zakoduje bez fabrycznych pinów?

Edited by robert514
Link to post
Share on other sites

17 godzin temu, CzasiU napisał:

Witam

Planuje kupić jakiś interfejs do Omegi B FL x25xe 2000r. Możecie doradzić co wybrać i jaką wersje oprogramowania, najbardziej zastanawiam się nad OP-comem ale chodzi mi też po głowie Tech2 i OpelScaner. Słyszałem że gdzieś na Aliexpresie można kupić, ktoś coś wie zapoda linka?

Szukam interfejsu który będzie miał najwięcej funkcji, np. kodowanie kluczyków, aktywacja tempomatu itd...

Za pomoc z góry dzięki 

 

Oto jestem :D Sprawa wygląda następująco. Jeśli z ali to tylki bierzesz pod uwagę płytki OPCOM_NEW lub V5. Zaletą tych płytek jest to, że można flashować chipa w górę i w dół tz zmieniając firmware. Jeśli chodzi o firmware, który najlepiej współpracuję moim skromnym zdaniem :P to 1.59. Dostępne są też płytki V6 - odradzam, bo przy przypadkową/celową zmianą firmware możesz wtedy interfejs powiesić na ścianie lub przejechać omegą :D Tu masz porównanie płytek:

OPCOM_NEW (górny) - możliwa zmiana firmware

V6 (dolny) - przy zmianie firmware uwalisz interfejs

20170724_210428.thumb.jpg.88f586c190c5574e6ba3a17b3d16fe6a.jpg

Tu masz linka do sterów FTDI: https://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm (chip,który programowalny, jest w górnym lewym rogu w interfejsie na górze)

Jeśli one by nie trybiły to daj znać i coś pomyślimy :)

Tu masz linka:

https://pl.aliexpress.com/item/32637910169.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fFyq89m

Tylko przy zamówieniu wybierz Typ 3 op com v1.7:

1860184534_Zrzutekranu(8).thumb.png.761c31dfd2a9fb322f4af2574fbe50f3.png

Jeśli chodzi o software to:

Op-Com China Clone do 2010 roku

Vaux-Com do 2014

Im wyższy rocznik tym wyższy firmware trzeba zainstalować. Z resztą vaux com robi to automatycznie w przeciwieństwie do op-coma. Obydwa programy mam jak coś. Stery też. Mam nadzieję, że wyczerpałem temat.

Co do programowania chinolem to zależy co, ale się da (jest mocno ograniczony ). W nie których rzeczach trzeba Carpass. Jeśli wybierzesz rocznik ponad 2001 to wtedy pojawi się np opcja programowanie np. w ECU w 2000np tego nie będzie. Inny standard obd na Europę wtedy był

 

Co do tech2 to jest kolosalna różnica i tym można dużo więcej zrobić. Czasami myślę o sprzedaży. Niedawno się Op-Coma pozbyłem bo mi leżał :) 

 

Link to post
Share on other sites

Ogólnie OP-COM jest bardziej do odczytu i kasowania błędów, sprawdzenia parametrów bieżących tzw. bloków pomiarowych. Programować coś tam może. Bardziej od 2003 roku z CAN już jest taka możliwość, choć też ograniczona bo o chinol. a pewno jest lepszy od Tech2 (wersja windows) albo od jakiegokolwiek EOBD na BT (od 2001). Dlatego jak na początek brałbym od ryżowych a później w zależności jak byś korzystał + finanse to Tech2 lub bardziej na czasie MDI lub MDI2 2 

Miałem to co niżej na testowanie i odradzam. Można spalić w piecu :P 

Zrzut ekranu (9).png

Edited by Misiek
Link to post
Share on other sites

@Misiek Dzięki wielkie za pomoc 

45 minut temu, Misiek napisał:

Co do programowania chinolem to zależy co, ale się da (jest mocno ograniczony ). W nie których rzeczach trzeba Carpass. Jeśli wybierzesz rocznik ponad 2001 to wtedy pojawi się np opcja programowanie np. w ECU w 2000np tego nie będzie. Inny standard obd na Europę wtedy był

Ja chciałem ogólnie zakodować pilot, bo miałem wymieniany moduł komfortu. No ja mam właśnie z 2000r

2 godziny temu, robert514 napisał:

proponujesz program droższy od samochodu :rotfl:

W sumie teraz właśnie zauważyłem po jakich cenach chodzi Tech B|

 

56 minut temu, Misiek napisał:

Tu masz linka do sterów FTDI: https://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

https://pl.aliexpress.com/item/32637910169.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fFyq89m

Tylko przy zamówieniu wybierz Typ 3 op com v1.7:

Czyli ściągać stery. Kupić z ali tego opcoma z linku, ten Typ 3 v1.7 i powinno bez problemu śmigać.

A przy braku fabrycznego radia, nie będzie problemu z połączeniem (co prawda mam gdzieś fab.radio na strychu i kod też).

Link to post
Share on other sites

2 minuty temu, CzasiU napisał:

Czyli ściągać stery. Kupić z ali tego opcoma z linku, ten Typ 3 v1.7 i powinno bez problemu śmigać.

A przy braku fabrycznego radia, nie będzie problemu z połączeniem (co prawda mam gdzieś fab.radio na strychu i kod też).

Nie. Nawet jak nie masz fabrycznego radia to z resztą podzespołów się połączysz. Zamawiasz tak jak ci napisałem w poście.

5 minut temu, CzasiU napisał:

Ja chciałem ogólnie zakodować pilot, bo miałem wymieniany moduł komfortu. No ja mam właśnie z 2000r

Teoretycznie programowanie przy zmianie modułu komfortu to jest możliwe jak wsadzisz kluczyk, dasz na zapłon i wciśniesz zamykanie lub otwieranie. W praktyce może to wyglądać inaczej. Częstotliwość nadajnika i odbiornika muszą być takie same. Nie raz jest potrzebny Carpass. Dziwne to wg mnie ale tak wyczytałem. Co innego jeśli kluczyk programujesz do immo/ecu to wtedy musi być carpass. W takim przypadku jaki opisujesz to mi się wydaje, że bez CP powinno się udać. Mówimy tylko o zmianie modułu komfortu, kluczyki zostają te same. 

Link to post
Share on other sites

5 godzin temu, Misiek napisał:

Nie. Nawet jak nie masz fabrycznego radia to z resztą podzespołów się połączysz. Zamawiasz tak jak ci napisałem w poście.

Teoretycznie programowanie przy zmianie modułu komfortu to jest możliwe jak wsadzisz kluczyk, dasz na zapłon i wciśniesz zamykanie lub otwieranie. W praktyce może to wyglądać inaczej. Częstotliwość nadajnika i odbiornika muszą być takie same. Nie raz jest potrzebny Carpass. Dziwne to wg mnie ale tak wyczytałem. Co innego jeśli kluczyk programujesz do immo/ecu to wtedy musi być carpass. W takim przypadku jaki opisujesz to mi się wydaje, że bez CP powinno się udać. Mówimy tylko o zmianie modułu komfortu, kluczyki zostają te same. 

No właśnie też tak myślałem i tak robiłem, ale było zero reakcji. Gdzieś na OKP chyba (albo innej stronie) ktoś pisał że trzeba jednak programować, jeżeli to nie zadziała.

Dobra to wiem już wszystko co do Opcoma. Dzięki wielkie za pomoc wszystkim :D

Link to post
Share on other sites

  • 7 months later...
W dniu 30.12.2020 o 17:12, Misiek napisał:

Oto jestem :D Sprawa wygląda następująco. Jeśli z ali to tylki bierzesz pod uwagę płytki OPCOM_NEW lub V5. Zaletą tych płytek jest to, że można flashować chipa w górę i w dół tz zmieniając firmware. Jeśli chodzi o firmware, który najlepiej współpracuję moim skromnym zdaniem :P to 1.59. Dostępne są też płytki V6 - odradzam, bo przy przypadkową/celową zmianą firmware możesz wtedy interfejs powiesić na ścianie lub przejechać omegą :D Tu masz porównanie płytek:

OPCOM_NEW (górny) - możliwa zmiana firmware

V6 (dolny) - przy zmianie firmware uwalisz interfejs

20170724_210428.thumb.jpg.88f586c190c5574e6ba3a17b3d16fe6a.jpg

Tu masz linka do sterów FTDI: https://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm (chip,który programowalny, jest w górnym lewym rogu w interfejsie na górze)

Jeśli one by nie trybiły to daj znać i coś pomyślimy :)

Tu masz linka:

https://pl.aliexpress.com/item/32637910169.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fFyq89m

Tylko przy zamówieniu wybierz Typ 3 op com v1.7:

1860184534_Zrzutekranu(8).thumb.png.761c31dfd2a9fb322f4af2574fbe50f3.png

Jeśli chodzi o software to:

Op-Com China Clone do 2010 roku

Vaux-Com do 2014

Im wyższy rocznik tym wyższy firmware trzeba zainstalować. Z resztą vaux com robi to automatycznie w przeciwieństwie do op-coma. Obydwa programy mam jak coś. Stery też. Mam nadzieję, że wyczerpałem temat.

Co do programowania chinolem to zależy co, ale się da (jest mocno ograniczony ). W nie których rzeczach trzeba Carpass. Jeśli wybierzesz rocznik ponad 2001 to wtedy pojawi się np opcja programowanie np. w ECU w 2000np tego nie będzie. Inny standard obd na Europę wtedy był

 

Co do tech2 to jest kolosalna różnica i tym można dużo więcej zrobić. Czasami myślę o sprzedaży. Niedawno się Op-Coma pozbyłem bo mi leżał :) 

 

Hej

Jaką wersję wybrać na dzień dzisiejszy? Znalazłem na ALI V1.99 OPCOM v5 FR232RQ, według tego co napisałeś niby ok.. W czym się różni to v1.99 od np 1.59? Bo domyślam się, że to nie koniecznie jest tak, że im wyższy firmware tym obsługuje nowsze auta + wszystko wcześniej tylko w czym innym leży szczegół? 

Linki : https://pl.aliexpress.com/item/32944808258.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.3cf046105O9lQT&algo_pvid=d9d4d2f7-f575-4212-aaf8-a157c3f75a3b&algo_exp_id=d9d4d2f7-f575-4212-aaf8-a157c3f75a3b-0 / https://pl.aliexpress.com/item/4001272057521.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.693d322e5c5PxW&algo_pvid=c14fe084-1b0d-4c9b-af0e-855cd6cb9429&algo_exp_id=c14fe084-1b0d-4c9b-af0e-855cd6cb9429-13

Mają te same oznaczenia ale ten jeden jest 232RQ a drugi 232RL.. W czym tkwi różnica?

OPCOM miałby być do 3.2 i do 2.2, obydwie benzyny 2003/2003

Czy dzięki temu opcomowi zaprogramuje Tempomat, usunę błąd poduszki(była zdjęta kierownica bez zdejmowania klem), sprawdzę temperatury na konkretnych czujnikach typu klimatronik lub poszczególnych na silniku?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

2 godziny temu, Pro100zSnd napisał:

Hej

Jaką wersję wybrać na dzień dzisiejszy? Znalazłem na ALI V1.99 OPCOM v5 FR232RQ, według tego co napisałeś niby ok.. W czym się różni to v1.99 od np 1.59? Bo domyślam się, że to nie koniecznie jest tak, że im wyższy firmware tym obsługuje nowsze auta + wszystko wcześniej tylko w czym innym leży szczegół? 

Linki : https://pl.aliexpress.com/item/32944808258.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.3cf046105O9lQT&algo_pvid=d9d4d2f7-f575-4212-aaf8-a157c3f75a3b&algo_exp_id=d9d4d2f7-f575-4212-aaf8-a157c3f75a3b-0 / https://pl.aliexpress.com/item/4001272057521.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.693d322e5c5PxW&algo_pvid=c14fe084-1b0d-4c9b-af0e-855cd6cb9429&algo_exp_id=c14fe084-1b0d-4c9b-af0e-855cd6cb9429-13

Mają te same oznaczenia ale ten jeden jest 232RQ a drugi 232RL.. W czym tkwi różnica?

OPCOM miałby być do 3.2 i do 2.2, obydwie benzyny 2003/2003

Czy dzięki temu opcomowi zaprogramuje Tempomat, usunę błąd poduszki(była zdjęta kierownica bez zdejmowania klem), sprawdzę temperatury na konkretnych czujnikach typu klimatronik lub poszczególnych na silniku?

Pozdrawiam

 

RQ to poprawiona wersja, bardziej stabilniejsza i tyle.

Co do op-coma jak widzisz rozbieżność cenowo jest znaczna. I teraz:

Tym najtańszym op-comem nie zaprogramujesz tempomatu, wszelkie błędy usuniesz, nawet wspomniany airbag

Droższe op-comy to profesjonale działające tylko ze zmodyfikowanym oprogramowaniem i HW (nie mylić z Adako) ale w pełnej wersji. W takim przypadku klucz sprzętowy jest przypisany do oprogramowania. A co za tym idzie to kupując interfejs do obsługi np. do 2020 rocznika będziesz musiał mieć oprogramowanie zgodne z tym interfejsem. Inaczej nie zadziała, nawet jeśli ściągnesz oprogramowanie z neta. Na Ali sprzedają takie zestawy. Teraz pedały wprowadzili TAX czyli podatek. Moim zdaniem zakup za taką kwotę sprzętu licząc ponad 300 (z podatkiem) zł do omegi to mija się z celem.

Ja na Twoim miejscu kupiłbym opcoma tego tego najtańszego z FW 1.70 z możliwością zmiany FW. Czyli kupujesz wersję np 1.70 PCB OPCOM_NEW i robisz downgrade do 1.59 i to wszystko. Nawet jak tego nie zrobisz to i tak będzie działało. Tym op-comem sprawdzasz parametry bieżące, usuniesz błędy, zrobisz test niektórych urządzeń. Nie zaprogramujesz większości sterowników tj ECU, ABS, CID, NCDC itp itd, ale przecież nie robisz tego codziennie

Sam mam takiego op-coma obecnie wersja FW 1.59. Korzystam z niego sporadycznie bo mam Techa2. Oczywiście jak wejdziesz w dany moduł to parametry pracy będą widoczne z danego wybranego wcześniej modułu np. wybrany sterownik ECC i widoczne bloki pomiarowe będą ze sterownika panelu klimatyzacji. Niżej przykładowe screeny:

PS. Też mam taki zestaw omeg u siebie 3.2 i 2.2. Obie w gazie :D Pozdrawiam

 

Lipiec.JPG

Screen.JPG

Sondy benzyna.JPG

Sondy gaz.JPG

Temperatura.JPG

Zrzut ekranu (7).png

Zrzut ekranu (8).png

Zrzut ekranu (9).png

Zrzut ekranu (10).png

Zrzut ekranu (11).png

Zrzut ekranu (12).png

Zrzut ekranu (13).png

Zrzut ekranu (14).png

Zrzut ekranu (15).png

Zrzut ekranu (16).png

Zrzut ekranu (17).png

Zrzut ekranu (18).png

Zrzut ekranu (19).png

Zrzut ekranu (20).png

Zrzut ekranu (21).png

Zrzut ekranu (22).png

Zrzut ekranu (23).png

Zrzut ekranu (24).png

Zrzut ekranu (25).png

Zrzut ekranu (26).png

Zrzut ekranu (27).png

Zrzut ekranu (28).png

Link to post
Share on other sites

W dniu 3.08.2021 o 17:13, Misiek napisał:

 

RQ to poprawiona wersja, bardziej stabilniejsza i tyle.

Co do op-coma jak widzisz rozbieżność cenowo jest znaczna. I teraz:

Tym najtańszym op-comem nie zaprogramujesz tempomatu, wszelkie błędy usuniesz, nawet wspomniany airbag

Droższe op-comy to profesjonale działające tylko ze zmodyfikowanym oprogramowaniem i HW (nie mylić z Adako) ale w pełnej wersji. W takim przypadku klucz sprzętowy jest przypisany do oprogramowania. A co za tym idzie to kupując interfejs do obsługi np. do 2020 rocznika będziesz musiał mieć oprogramowanie zgodne z tym interfejsem. Inaczej nie zadziała, nawet jeśli ściągnesz oprogramowanie z neta. Na Ali sprzedają takie zestawy. Teraz pedały wprowadzili TAX czyli podatek. Moim zdaniem zakup za taką kwotę sprzętu licząc ponad 300 (z podatkiem) zł do omegi to mija się z celem.

Ja na Twoim miejscu kupiłbym opcoma tego tego najtańszego z FW 1.70 z możliwością zmiany FW. Czyli kupujesz wersję np 1.70 PCB OPCOM_NEW i robisz downgrade do 1.59 i to wszystko. Nawet jak tego nie zrobisz to i tak będzie działało. Tym op-comem sprawdzasz parametry bieżące, usuniesz błędy, zrobisz test niektórych urządzeń. Nie zaprogramujesz większości sterowników tj ECU, ABS, CID, NCDC itp itd, ale przecież nie robisz tego codziennie

Sam mam takiego op-coma obecnie wersja FW 1.59. Korzystam z niego sporadycznie bo mam Techa2. Oczywiście jak wejdziesz w dany moduł to parametry pracy będą widoczne z danego wybranego wcześniej modułu np. wybrany sterownik ECC i widoczne bloki pomiarowe będą ze sterownika panelu klimatyzacji. Niżej przykładowe screeny:

PS. Też mam taki zestaw omeg u siebie 3.2 i 2.2. Obie w gazie :D Pozdrawiam

 

Lipiec.JPG

Screen.JPG

Sondy benzyna.JPG

Sondy gaz.JPG

Temperatura.JPG

Zrzut ekranu (7).png

Zrzut ekranu (8).png

Zrzut ekranu (9).png

Zrzut ekranu (10).png

Zrzut ekranu (11).png

Zrzut ekranu (12).png

Zrzut ekranu (13).png

Zrzut ekranu (14).png

Zrzut ekranu (15).png

Zrzut ekranu (16).png

Zrzut ekranu (17).png

Zrzut ekranu (18).png

Zrzut ekranu (19).png

Zrzut ekranu (20).png

Zrzut ekranu (21).png

Zrzut ekranu (22).png

Zrzut ekranu (23).png

Zrzut ekranu (24).png

Zrzut ekranu (25).png

Zrzut ekranu (26).png

Zrzut ekranu (27).png

Zrzut ekranu (28).png

Dzięki kolego! Aż tak wyczerpującej odpowiedzi się nie spodziewałem! Robi wrażenie i ciężko mieć jakieś dodatkowe pytania.. Faktycznie pedały, byłem w szoku jak wspomniałeś o tym vat.. Aż od razu sprawdziłem i rzeczywiście! Świat się kończy.. Co do tego interfejsu to się naprawdę teraz zastanawiam co zrobić.. Muszę się przespać z tym tematem i dobrze, że się dopytałem bo bym był mocno zdziwiony później! Dzięki jeszcze raz

Link to post
Share on other sites

  • 1 month later...

@Misiek Jeszcze zawrócę Ci głowę heh

Trochę nie jestem pewny odnośnie wyboru opcoma, więc wolę jeszcze dopytać

Tutaj jest link z parametrami, które zalecałeś

https://pl.aliexpress.com/item/33045223774.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.25243003gQ4Mbg&algo_pvid=d8f95704-cf6d-4409-ac0c-9cba2fbf2f20&algo_exp_id=d8f95704-cf6d-4409-ac0c-9cba2fbf2f20-10&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000019728119382"}

Czyli 1.70 OPCOM NEW, ale też jest od razu 1.59 a coś wspominałeś, że do takiego robiłeś downgrade to może taki? Co byś polecił ostatecznie? A jeśli ten 1.70 to ten właśnie będzie dobry?

Link to post
Share on other sites

Jestem obecny i odpowiadam:

Z tego co widzę to 1.70 i 1.59 są na opcom new i tym sami chipsecie. Ta sama cena również. Co za tym idzie to możesz robić upgrade i downgrade jednego i drugiego.

Podsumowując:

.....jaki byś nie kupił z tych dwóch, to i tak będzie dobry. Jak byś jeszcze chciał podpiąć śmierdziela 2.5 DTI to zmień firmware na 1.39 lub timming na 2  jeśli dobrze pamiętam w opcjach interfejsu w polu KW-2000. Ale to tak poza tematem :) 

Link to post
Share on other sites

@MisiekCzyli jeden i drugi to te same fizycznie urządzenia a producent wgrał na start różne FW, żeby samemu ewentualnie tego nie musieć robić.

Co do dizelka to cóż, ja z ciekawością przeczytałem a komuś może się przyda info jak będzie szukał ☺️ 

A teraz od razu zamawiam interfejs, dzięki wielkie byku!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.