Falen Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 No więc tak.Niedawno kupiłem Omegę 2.5 DTI,ale po zakupie nie zmieniałem od razu oleju,bo dotychczasowy był w miarę świeży,a były inne rzeczy do roboty.Ostatnio przydarzyła mnie się przygoda z miską olejową.Konkretnie to ją rozwaliłem i to dość mocno (dziura prawie jak pięść).Miskę wymieniłem na nową,zalałem nowy olej rzecz jasna Elf 5W40 no i niestety teraz auto przy odpalaniu zimnego silnika puszcza niebieski dym olejowy.Tragedii jakiejś nie ma,bo silnik jak zacznie pracować nie dymi już ani na wolnych obrotach ani przy przyśpieszaniu i pracuje dobrze.No,ale wcześniej żadnego dymienia przy odpalaniu nie było.Jak myślicie winny jest olej czy może silnik dostał w du**ę po uszkodzeniu miski i wycieku oleju ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 To zależy ile przejechałeś z tą dziurą. Olej być może też zły ale to niech się wypowie lepiej jakiś wielbiciel klekotów ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falen Posted January 5, 2021 Author Share Posted January 5, 2021 No ze 100 metrów tak przejechałem z umiarkowaną prędkością.Wiem,wiem,że trzeba od razu w takiej sytuacji się zatrzymać,ale nie było niestety gdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobek Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Raczej dziura w misce niewiele ma do dymienia. Ja bym proponował narazie poobserwować pobór oleju czy wystąpi . I tak miałeś dużo szczęścia że silnik się nie zatarł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czeladnik Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 Filtr odmy wymień na początek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falen Posted January 14, 2021 Author Share Posted January 14, 2021 W dniu 10.01.2021 o 17:27, Czeladnik napisał: Filtr odmy wymień na początek Spróbuję,ale raczej wątpię by cokolwiek to dało.Auto miało wcześniej idealny kolor spalin.Nawet przy odpalaniu nie było najmniejszego śladu czarnego czy niebieskiego dymu.Teraz dymi jakieś 5 sekund tylko po odpaleniu zimnego na niebiesko jakby były zużyte uszczelniacze zaworowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czeladnik Posted January 14, 2021 Share Posted January 14, 2021 I tak co drugą wymianę oleju trzeba ten filtr wymieniać. A'propos uszczelniaczy głowica w tych silnikach jest "pancerna", prędzej uszczelniacze turbiny polecą przy braku smarowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.