Jump to content

Wymiana uszczelki miski olejowej


maniack
 Share


Recommended Posts

Witam serdecznie, jeśli temat już był to proszę o skasowanie mojego, borykam się z tym problemem już od zakupu omegi, otóż leci mi olej z dużej miski dodam, że to 2,6v6 i proszę o wszelkie porady jak to samemu zrobić, ale poproszę o informację takie dla początkującego, jeśli macie to proszę o fotki i wszelaka pomoc, zbliżam się do wymiany oleju i przy okazji zrobiłbym to. Każde info, każda porada się przyda, a nawet pomoc jeśli ktoś z kuj-pom co ma pojęcie ?pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites


No z dużą miska jest niestety problem. Albo silnik do góry albo sanki w dół. 

Obie miski w 2.6 są na masę uszczelniającą :) nie posiadają uszczelek. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites


2 godziny temu, Ricardo napisał:

No z dużą miska jest niestety problem. Albo silnik do góry albo sanki w dół. 

Obie miski w 2.6 są na masę uszczelniającą :) nie posiadają uszczelek. 

A powiedz mi jeśli posiadasz takowa wiedzę za co zamocować silnik by wywalić sanki i zrobić uszczelki

Link to comment
Share on other sites


59 minut temu, WOY napisał:

Lepiej podnieść silnik, ew wyciągnąć 

A możesz powiedzieć po kolei co zrobić i za co podnieść?? 

Link to comment
Share on other sites


Teraz, maniack napisał:

A możesz powiedzieć po kolei co zrobić i za co podnieść?? Nie mam możliwości i umiejętności by wyciągnąć silnik. 

 

Link to comment
Share on other sites


3 godziny temu, maniack napisał:

A powiedz mi jeśli posiadasz takowa wiedzę za co zamocować silnik by wywalić sanki i zrobić uszczelki

Silnik powinien posiadać oryginalne uszy do podnoszenia go. Najlepiej go delikatnie unieść by się zluzowal z poduszek które są kręcone do wózka. 

Odkręcasz poduszki najlepiej jedna od dołu a druga od góry. Jak silnik już będzie wisiał to odkręcasz wózek. 

Zdejmujesz wózek najlepiej z samymi wahaczami oraz drążkiem stabilizacyjnym, czyli 6 śrub wózka, 2 sworznie wahaczy oraz 2 łączniki. Możesz mieć jeszcze np czujnik poziomowania xenona na wahaczu. 

Jeśli już wózek na dole to odkręcasz mała miskę tylko uważaj bo w niej jesy przykręcony czujnik poziomu oleju więc miskę delikatnie opuszczasz i odkręcasz czujnik. 

No i mamy duża miskę :) kilka srob od niej masz w komorze korbowo tłokowej a kilka normalnie od spodu silnika. Pamiętaj o tych dwóch długich co są chyba najpopularniejsze w tych vkach na których zawsze wiszą krople oleju :f:

Jak odkręcisz całą miskę do okola to musisz jeszcze odkręcić 4 śruby na klucz 13 od skrzyni ponieważ są wkręcone w górna miskę. 

W tym momencie powinieneś mieć duża miskę w rękach :)

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites


Nie wiem czy nie lepiej wyciągnąć silnik.
Jak zrzuci zawieszenie to potem jeszcze trzeba je ustawiać.

Godzinę temu, Ricardo napisał:

Pamiętaj o tych dwóch długich co są chyba najpopularniejsze w tych vkach na których zawsze wiszą krople oleju 

:D:D:D
 

Link to comment
Share on other sites


Jak chcesz, to mam znajomego w Gdyni co ma warsztat.
Jak się umówisz to może udostępni Ci jakieś stanowisko ew. pomoże Ci któryś z mechaników jak się dogadasz.
Jakby nie było to jest to trochę roboty i co za tym idzie czasu trochę się schodzi.
Ja np kupiłem 2 miski żeby już wszystko było czyste i tylko wsadził wyjął bułka paryska ;)
Inaczej na samo czyszczenie schodzi od wuja czasu.

Link to comment
Share on other sites


1 godzinę temu, WOY napisał:

Nie wiem czy nie lepiej wyciągnąć silnik.
Jak zrzuci zawieszenie to potem jeszcze trzeba je ustawiać.

:D:D:D

Jeśli sam wyciągnie i włoży to ok ale piszę że nie da rady tego zrobić. Wyjęcie i włożenie silnika podejrzewam że 500+ a zbieżność 100zl. 

Także wedle uznania ;)

Link to comment
Share on other sites


9 godzin temu, Ricardo napisał:

Silnik powinien posiadać oryginalne uszy do podnoszenia go. Najlepiej go delikatnie unieść by się zluzowal z poduszek które są kręcone do wózka. 

Odkręcasz poduszki najlepiej jedna od dołu a druga od góry. Jak silnik już będzie wisiał to odkręcasz wózek. 

Zdejmujesz wózek najlepiej z samymi wahaczami oraz drążkiem stabilizacyjnym, czyli 6 śrub wózka, 2 sworznie wahaczy oraz 2 łączniki. Możesz mieć jeszcze np czujnik poziomowania xenona na wahaczu. 

Jeśli już wózek na dole to odkręcasz mała miskę tylko uważaj bo w niej jesy przykręcony czujnik poziomu oleju więc miskę delikatnie opuszczasz i odkręcasz czujnik. 

No i mamy duża miskę :) kilka srob od niej masz w komorze korbowo tłokowej a kilka normalnie od spodu silnika. Pamiętaj o tych dwóch długich co są chyba najpopularniejsze w tych vkach na których zawsze wiszą krople oleju :f:

Jak odkręcisz całą miskę do okola to musisz jeszcze odkręcić 4 śruby na klucz 13 od skrzyni ponieważ są wkręcone w górna miskę. 

W tym momencie powinieneś mieć duża miskę w rękach :)

Dziękuję Ci bardzo, super opis będę wiedział co robić ?

WOY nie mam możliwości samemu wyciągnąć silnik, choć byłoby najlepiej, a z podniesieniem i wywaleniem całej reszty myślę, że sobie poradzę?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


14 godzin temu, Ricardo napisał:

Silnik powinien posiadać oryginalne uszy do podnoszenia go. Najlepiej go delikatnie unieść by się zluzowal z poduszek które są kręcone do wózka. 

Tylko ostrożnie z tym odkręcaniem wózka, bez napierdzielania, bo nakrętki są zaspawane wewnątrz podłużnicy. Zdarzyło mi się ze 2 razy ze odrdzewiało to wewnątrz i nie dało się ani rozkręcić, ani skręcić. Także wózek z wyczuciem, zwłaszcza śruba przy przekładni....

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites


Godzinę temu, skit napisał:

Tylko ostrożnie z tym odkręcaniem wózka, bez napierdzielania, bo nakrętki są zaspawane wewnątrz podłużnicy. Zdarzyło mi się ze 2 razy ze odrdzewiało to wewnątrz i nie dało się ani rozkręcić, ani skręcić. Także wózek z wyczuciem, zwłaszcza śruba przy przekładni....

Przerabiałem ten temat w calibrze wlasnie nakrętka od śruby wachacz, była wewnątrz budy i puściła i też mogłem kręcic i 100lat

Link to comment
Share on other sites


  • 8 months later...

Witajcie mam jeszcze pytanie odnośnie podnoszenia silnika,  w domowych warunkach za co od dołu przytrzymać silnik by zrzucić obie miski?? 

Link to comment
Share on other sites


W dniu 15.09.2021 o 08:13, maniack napisał:

Witajcie mam jeszcze pytanie odnośnie podnoszenia silnika,  w domowych warunkach za co od dołu przytrzymać silnik by zrzucić obie miski?? 

fakira zatrudnij :f:

Link to comment
Share on other sites


W dniu 15.09.2021 o 08:13, maniack napisał:

Witajcie mam jeszcze pytanie odnośnie podnoszenia silnika,  w domowych warunkach za co od dołu przytrzymać silnik by zrzucić obie miski?? 

Mysle że lepszym rozwiązaniem będzie mimo wszystko uwieść go na belce nad błotnikami. Będziesz miał więcej miejsca na dole. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.