maniack Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Witam serdecznie, jeśli temat już był to proszę o skasowanie mojego, borykam się z tym problemem już od zakupu omegi, otóż leci mi olej z dużej miski dodam, że to 2,6v6 i proszę o wszelkie porady jak to samemu zrobić, ale poproszę o informację takie dla początkującego, jeśli macie to proszę o fotki i wszelaka pomoc, zbliżam się do wymiany oleju i przy okazji zrobiłbym to. Każde info, każda porada się przyda, a nawet pomoc jeśli ktoś z kuj-pom co ma pojęcie ?pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 No z dużą miska jest niestety problem. Albo silnik do góry albo sanki w dół. Obie miski w 2.6 są na masę uszczelniającą nie posiadają uszczelek. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniack Posted January 6, 2021 Author Share Posted January 6, 2021 2 godziny temu, Ricardo napisał: No z dużą miska jest niestety problem. Albo silnik do góry albo sanki w dół. Obie miski w 2.6 są na masę uszczelniającą nie posiadają uszczelek. A powiedz mi jeśli posiadasz takowa wiedzę za co zamocować silnik by wywalić sanki i zrobić uszczelki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Lepiej podnieść silnik, ew wyciągnąć 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniack Posted January 6, 2021 Author Share Posted January 6, 2021 59 minut temu, WOY napisał: Lepiej podnieść silnik, ew wyciągnąć A możesz powiedzieć po kolei co zrobić i za co podnieść?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniack Posted January 6, 2021 Author Share Posted January 6, 2021 Teraz, maniack napisał: A możesz powiedzieć po kolei co zrobić i za co podnieść?? Nie mam możliwości i umiejętności by wyciągnąć silnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 3 godziny temu, maniack napisał: A powiedz mi jeśli posiadasz takowa wiedzę za co zamocować silnik by wywalić sanki i zrobić uszczelki Silnik powinien posiadać oryginalne uszy do podnoszenia go. Najlepiej go delikatnie unieść by się zluzowal z poduszek które są kręcone do wózka. Odkręcasz poduszki najlepiej jedna od dołu a druga od góry. Jak silnik już będzie wisiał to odkręcasz wózek. Zdejmujesz wózek najlepiej z samymi wahaczami oraz drążkiem stabilizacyjnym, czyli 6 śrub wózka, 2 sworznie wahaczy oraz 2 łączniki. Możesz mieć jeszcze np czujnik poziomowania xenona na wahaczu. Jeśli już wózek na dole to odkręcasz mała miskę tylko uważaj bo w niej jesy przykręcony czujnik poziomu oleju więc miskę delikatnie opuszczasz i odkręcasz czujnik. No i mamy duża miskę kilka srob od niej masz w komorze korbowo tłokowej a kilka normalnie od spodu silnika. Pamiętaj o tych dwóch długich co są chyba najpopularniejsze w tych vkach na których zawsze wiszą krople oleju Jak odkręcisz całą miskę do okola to musisz jeszcze odkręcić 4 śruby na klucz 13 od skrzyni ponieważ są wkręcone w górna miskę. W tym momencie powinieneś mieć duża miskę w rękach 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Nie wiem czy nie lepiej wyciągnąć silnik. Jak zrzuci zawieszenie to potem jeszcze trzeba je ustawiać. Godzinę temu, Ricardo napisał: Pamiętaj o tych dwóch długich co są chyba najpopularniejsze w tych vkach na których zawsze wiszą krople oleju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Jak chcesz, to mam znajomego w Gdyni co ma warsztat. Jak się umówisz to może udostępni Ci jakieś stanowisko ew. pomoże Ci któryś z mechaników jak się dogadasz. Jakby nie było to jest to trochę roboty i co za tym idzie czasu trochę się schodzi. Ja np kupiłem 2 miski żeby już wszystko było czyste i tylko wsadził wyjął bułka paryska Inaczej na samo czyszczenie schodzi od wuja czasu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 1 godzinę temu, WOY napisał: Nie wiem czy nie lepiej wyciągnąć silnik. Jak zrzuci zawieszenie to potem jeszcze trzeba je ustawiać. Jeśli sam wyciągnie i włoży to ok ale piszę że nie da rady tego zrobić. Wyjęcie i włożenie silnika podejrzewam że 500+ a zbieżność 100zl. Także wedle uznania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniack Posted January 7, 2021 Author Share Posted January 7, 2021 9 godzin temu, Ricardo napisał: Silnik powinien posiadać oryginalne uszy do podnoszenia go. Najlepiej go delikatnie unieść by się zluzowal z poduszek które są kręcone do wózka. Odkręcasz poduszki najlepiej jedna od dołu a druga od góry. Jak silnik już będzie wisiał to odkręcasz wózek. Zdejmujesz wózek najlepiej z samymi wahaczami oraz drążkiem stabilizacyjnym, czyli 6 śrub wózka, 2 sworznie wahaczy oraz 2 łączniki. Możesz mieć jeszcze np czujnik poziomowania xenona na wahaczu. Jeśli już wózek na dole to odkręcasz mała miskę tylko uważaj bo w niej jesy przykręcony czujnik poziomu oleju więc miskę delikatnie opuszczasz i odkręcasz czujnik. No i mamy duża miskę kilka srob od niej masz w komorze korbowo tłokowej a kilka normalnie od spodu silnika. Pamiętaj o tych dwóch długich co są chyba najpopularniejsze w tych vkach na których zawsze wiszą krople oleju Jak odkręcisz całą miskę do okola to musisz jeszcze odkręcić 4 śruby na klucz 13 od skrzyni ponieważ są wkręcone w górna miskę. W tym momencie powinieneś mieć duża miskę w rękach Dziękuję Ci bardzo, super opis będę wiedział co robić ? WOY nie mam możliwości samemu wyciągnąć silnik, choć byłoby najlepiej, a z podniesieniem i wywaleniem całej reszty myślę, że sobie poradzę? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 14 godzin temu, Ricardo napisał: Silnik powinien posiadać oryginalne uszy do podnoszenia go. Najlepiej go delikatnie unieść by się zluzowal z poduszek które są kręcone do wózka. Tylko ostrożnie z tym odkręcaniem wózka, bez napierdzielania, bo nakrętki są zaspawane wewnątrz podłużnicy. Zdarzyło mi się ze 2 razy ze odrdzewiało to wewnątrz i nie dało się ani rozkręcić, ani skręcić. Także wózek z wyczuciem, zwłaszcza śruba przy przekładni.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniack Posted January 7, 2021 Author Share Posted January 7, 2021 Godzinę temu, skit napisał: Tylko ostrożnie z tym odkręcaniem wózka, bez napierdzielania, bo nakrętki są zaspawane wewnątrz podłużnicy. Zdarzyło mi się ze 2 razy ze odrdzewiało to wewnątrz i nie dało się ani rozkręcić, ani skręcić. Także wózek z wyczuciem, zwłaszcza śruba przy przekładni.... Przerabiałem ten temat w calibrze wlasnie nakrętka od śruby wachacz, była wewnątrz budy i puściła i też mogłem kręcic i 100lat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniack Posted September 15, 2021 Author Share Posted September 15, 2021 Witajcie mam jeszcze pytanie odnośnie podnoszenia silnika, w domowych warunkach za co od dołu przytrzymać silnik by zrzucić obie miski?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted September 21, 2021 Share Posted September 21, 2021 W dniu 15.09.2021 o 08:13, maniack napisał: Witajcie mam jeszcze pytanie odnośnie podnoszenia silnika, w domowych warunkach za co od dołu przytrzymać silnik by zrzucić obie miski?? fakira zatrudnij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 W dniu 15.09.2021 o 08:13, maniack napisał: Witajcie mam jeszcze pytanie odnośnie podnoszenia silnika, w domowych warunkach za co od dołu przytrzymać silnik by zrzucić obie miski?? Mysle że lepszym rozwiązaniem będzie mimo wszystko uwieść go na belce nad błotnikami. Będziesz miał więcej miejsca na dole. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniack Posted September 24, 2021 Author Share Posted September 24, 2021 Dziękuję Ci bardzo ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.