Misiek Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Czy można założyć osprzęt z silnika 3.0 do 3.2? 1) Co potrzeba do tego ? 2) Jakie są wady i zalety ? 3) Czy jest jakaś poprawa np mniejsza awaryjność elektroniki (podobno tak jest w 3.2) ? Kolejne pytanie odnośnie sond w 3.2. Dlaczego się przenosi drugie sondy za drugie katy (obecnie mam tak u siebie) ? Dzięki za odpowiedzi... Wasz pluszowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Misiek, po co ci to? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 Teraz, robert514 napisał: Misiek, po co ci to? Najpierw z czystej ciekawości Od dłuższego czasu się zastanawiałem nad tymi rzeczami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 (edited) tak z grubsza to wymienić trzeba ECU, wiązkę silnika, czujniki które są inne, przepustnicę, pedał gazu, dołożyć linkę gazu, świece , kable WN dołożyć, cewkę dołożyć, egr dołożyć i może coś jeszcze Edited January 24, 2021 by robert514 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 jeszcze przepływka jest inna + czujnik temperatury powietrza dolotowego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 A jak sprawa z sondami wygląda? W 3.0 są w katy i dwie sondy. Bo wiązka z 3.0 miała by podłączenia na 2 sondy ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 11 minut temu, Misiek napisał: A jak sprawa z sondami wygląda? W 3.0 są w katy i dwie sondy. Bo wiązka z 3.0 miała by podłączenia na 2 sondy ... podłączasz tylko przednie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 21 minut temu, robert514 napisał: podłączasz tylko przednie Na logikę biorąc to fakt. Że też nie wpadłem na to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 No dobra to sprawę osprzętu byśmy mieli prawie wyjaśnione, chyba że ktoś jeszcze doda coś od siebie ? Pozostaje temat przeniesienia drugich sond w 3.2 za drugie katy.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 7 minut temu, Misiek napisał: Pozostaje temat przeniesienia drugich sond w 3.2 za drugie katy.... doktorat robisz na politechnice? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 3 minuty temu, robert514 napisał: doktorat robisz na politechnice? Już za późno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 52 minuty temu, Misiek napisał: Już za późno no wiesz, Uniwersytet XX wieku czeka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Jak dla mnie za dużo zabawy w bfl Jakbyś miał goły słupek 3,2 zamiast 2,5 albo 3,0 wsadzić to jeszcze ok ale sens jest chyba tylko w B Miałem tak robić u siebie ale cena słupka przeważyła i jest 2,5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 (edited) W dniu 24.01.2021 o 12:35, Misiek napisał: Kolejne pytanie odnośnie sond w 3.2. Dlaczego się przenosi drugie sondy za drugie katy (obecnie mam tak u siebie) Teoretycznie 1 katy juz nie dają rady oczyszczać spalin, dlatego przesuwamy sondy za 2 katy, żeby one pomogły oczyścić spaliny żeby zgadzały się wartości, w praktyce wygląda to tak że albo działa przez chwilę, dopuki komp nie domyśli się że opory czy coś tam jest inne, albo nie działa i wywala od razu czeka. Ja bym proponował wyrzucić katy nr1 i numer 2, i między sondami nr1 a nr2 dać nowe katalizatory do pojemności około 1.6l Mam tak u siebie i gra, przed wymianą szmata na 40l robiła z 150km, teraz średnio wychodzi 240km. Edited January 25, 2021 by lukaszxx1990 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 (edited) W dniu 24.01.2021 o 12:35, Misiek napisał: 3) Czy jest jakaś poprawa np mniejsza awaryjność elektroniki (podobno tak jest w 3.2) ? Każda ingerencja może nieść za sobą jakieś problemy, im głębiej tym gorzej. Jak wszystko jest sprawne to po co zmieniać? Jak zmieniać to tylko w druga stronę, z auta 2.5/3.0 na 2.6/3.2 Edited January 25, 2021 by lukaszxx1990 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 4 minuty temu, lukaszxx1990 napisał: Teoretycznie 1 katy juz nie dają rady oczyszczać spalin, dlatego przesuwamy sondy za 2 katy, żeby one pomogły oczyścić spaliny żeby zgadzały się wartości, w praktyce wygląda to tak że albo działa przez chwilę, dopuki komp nie domyśli się że opory czy coś tam jest inne, albo nie działa i wywala od razu czeka. Druga sprawa, katy po około 20latach, bo tyle mniej więcej mają omegi w stanie powyżej dopuszczalnego są zapchane, są 4 na aucie, silnik zdławiony. Ja bym proponował wyrzucić katy nr1 i numer 2, i między sondami nr1 a nr2 dać nowe katalizatory do pojemności około 1.6l Mam tak u siebie i gra, przed wymianą szmata na 40l robiła z 150km, teraz średnio wychodzi 240km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Coś się zepsuło z postami ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 25, 2021 Author Share Posted January 25, 2021 (edited) 2 godziny temu, lukaszxx1990 napisał: Teoretycznie 1 katy juz nie dają rady oczyszczać spalin, dlatego przesuwamy sondy za 2 katy, żeby one pomogły oczyścić spaliny żeby zgadzały się wartości, w praktyce wygląda to tak że albo działa przez chwilę, dopuki komp nie domyśli się że opory czy coś tam jest inne, albo nie działa i wywala od razu czeka. Ja bym proponował wyrzucić katy nr1 i numer 2, i między sondami nr1 a nr2 dać nowe katalizatory do pojemności około 1.6l Mam tak u siebie i gra, przed wymianą szmata na 40l robiła z 150km, teraz średnio wychodzi 240km. Czyli jak mam teraz drugie sondy za drugimi katami to: Czyli zielone wywalam. A te na czerwono też, ale zmieniam na te do pojemności 1.6 na stronę. Czyli 3.2 na całość? Szukałem na necie do Normy 4 spalin i tej pojemności, jednak ceny są różne. Masz jakiegoś linka, lub skąd brałeś? Czy w dynamice też odczułeś zmianę jak zrobiłeś tą przeróbkę? Edited January 25, 2021 by Misiek 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Misiek a techem nie da się wywalić z kompa np. 2gich sond i zrobić w osprzęcie 3.2 tak jak ma 3.0? co do zmiany wiązki to nie wiem czy jest sens, elektroniczna przepustnica ma swoje zalety, dodatkowo zamiast walić kasę stary osprzęt to można by zainwestować np. jak któryś nasz kolega w cewki z alfy i iść w tę stronę żeby polepszyć pracę tego silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted January 26, 2021 Author Share Posted January 26, 2021 8 godzin temu, Aros napisał: Misiek a techem nie da się wywalić z kompa np. 2gich sond i zrobić w osprzęcie 3.2 tak jak ma 3.0? co do zmiany wiązki to nie wiem czy jest sens, elektroniczna przepustnica ma swoje zalety, dodatkowo zamiast walić kasę stary osprzęt to można by zainwestować np. jak któryś nasz kolega w cewki z alfy i iść w tę stronę żeby polepszyć pracę tego silnika W Tech2 nie ma takiej opcji nawet w programowaniu ECU. Ani w TISie nia ma takiej opcji. Nawet jeśli odczytałbym ECU z 3.0 i za pomocą Tech2 i próbował wgrać do ECU 3.2 to będzie niezgodność ECU i operacja zostanie przerwana. TIS też to wyłapie. Z takich istotnych rzeczy to można zresetować liczbę nauk przepustnicy i reset mapy uczącej pętli O2-czyli sond. Pewno jakby rozebrał ECU, odpowiedni EEPROM odczytać i zgrać na kompa. Zmienić plik i wgrać z powrotem ze zmienionymi danymi. Niżej masz menu jakie opcje są w Tech2 odnośnie programowania: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 to łatwiej dać emulator sondy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Rzeczywiście strasznie ubogo jeśli chodzi o programowanie, to to tak jak Robert pisze... dać emulatory i tyle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 14 godzin temu, robert514 napisał: to łatwiej dać emulator sondy Z emulatorami jest loteria, albo działa albo jets jeszcze gorzej od biedy. Można spróbować, ale to najlepiej dobierać gdzieś u gazownika do spalin, średnicę tego otworu, kątowy czy tylko przedłużka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 W dniu 25.01.2021 o 22:14, Misiek napisał: Czyli jak mam teraz drugie sondy za drugimi katami to: Czyli zielone wywalam. A te na czerwono też, ale zmieniam na te do pojemności 1.6 na stronę. Czyli 3.2 na całość? Szukałem na necie do Normy 4 spalin i tej pojemności, jednak ceny są różne. Masz jakiegoś linka, lub skąd brałeś? Czy w dynamice też odczułeś zmianę jak zrobiłeś tą przeróbkę? Tu masz foto jak u mnie. Dynamika się zmieniła, tamte stare zapchane były więc różnica była, w spalaniu też wróciło do "normy" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Poprawiony link 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.