Jump to content
Omega Elite Klub

Osprzęt silnika z 3.0 do 3.2 i sondy


Misiek
 Share


Recommended Posts

Czy można założyć osprzęt z silnika 3.0 do 3.2?

1) Co potrzeba do tego ?

2) Jakie są wady i zalety ?

3) Czy jest jakaś poprawa np mniejsza awaryjność elektroniki (podobno tak jest w 3.2) ?

Kolejne pytanie odnośnie sond w 3.2. Dlaczego się przenosi drugie sondy za drugie katy (obecnie mam tak u siebie) ?

Dzięki za odpowiedzi... Wasz pluszowy :D 

Link to comment
Share on other sites


  • Misiek changed the title to Osprzęt silnika z 3.0 do 3.2 i sondy
Teraz, robert514 napisał:

Misiek, po co ci to? :tongue2:

Najpierw z czystej ciekawości :) Od dłuższego czasu się zastanawiałem nad tymi rzeczami ;) 

Link to comment
Share on other sites


tak z grubsza to wymienić trzeba ECU, wiązkę silnika, czujniki które są inne, przepustnicę, pedał gazu, dołożyć linkę gazu, świece , kable WN dołożyć, cewkę dołożyć, egr dołożyć i może coś jeszcze :P

Edited by robert514
Link to comment
Share on other sites


A jak sprawa z sondami wygląda? W 3.0 są w katy i dwie sondy. Bo wiązka z 3.0 miała by podłączenia na 2 sondy ...

Link to comment
Share on other sites


11 minut temu, Misiek napisał:

A jak sprawa z sondami wygląda? W 3.0 są w katy i dwie sondy. Bo wiązka z 3.0 miała by podłączenia na 2 sondy ...

podłączasz tylko przednie :P

Link to comment
Share on other sites


21 minut temu, robert514 napisał:

podłączasz tylko przednie :P

Na logikę biorąc to fakt. Że też nie wpadłem na to ;) 

Link to comment
Share on other sites


No dobra to sprawę osprzętu byśmy mieli prawie wyjaśnione, chyba że ktoś jeszcze doda coś od siebie ?

Pozostaje temat przeniesienia drugich sond w 3.2 za drugie katy....

Link to comment
Share on other sites


7 minut temu, Misiek napisał:

Pozostaje temat przeniesienia drugich sond w 3.2 za drugie katy....

doktorat robisz na politechnice? :f:

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites


3 minuty temu, robert514 napisał:

doktorat robisz na politechnice? :f:

Już za późno :D 

Link to comment
Share on other sites


Jak dla mnie za dużo zabawy w bfl 
Jakbyś miał goły słupek 3,2 zamiast 2,5 albo 3,0 wsadzić to jeszcze ok ale sens jest chyba tylko w B :mysli:
Miałem tak robić u siebie ale cena słupka przeważyła i jest 2,5 :P 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


W dniu 24.01.2021 o 12:35, Misiek napisał:

 

Kolejne pytanie odnośnie sond w 3.2. Dlaczego się przenosi drugie sondy za drugie katy (obecnie mam tak u siebie) 

Teoretycznie 1 katy juz nie dają rady oczyszczać spalin, dlatego przesuwamy sondy za 2 katy, żeby one pomogły oczyścić spaliny żeby zgadzały się wartości, w praktyce wygląda to tak że albo działa przez chwilę, dopuki komp nie domyśli się że opory czy coś tam jest inne, albo nie działa i wywala od razu czeka. 

Ja bym proponował wyrzucić katy nr1 i numer 2, i między sondami nr1 a nr2 dać nowe katalizatory do pojemności około 1.6l 

Mam tak u siebie i gra, przed wymianą szmata na 40l robiła z 150km, teraz średnio wychodzi 240km.

 

 

Edited by lukaszxx1990
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


W dniu 24.01.2021 o 12:35, Misiek napisał:

3) Czy jest jakaś poprawa np mniejsza awaryjność elektroniki (podobno tak jest w 3.2) ?

Każda ingerencja może nieść za sobą jakieś problemy, im głębiej tym gorzej. Jak wszystko jest sprawne to po co zmieniać? Jak zmieniać to tylko w druga stronę, z auta 2.5/3.0 na 2.6/3.2

Edited by lukaszxx1990
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


4 minuty temu, lukaszxx1990 napisał:

Teoretycznie 1 katy juz nie dają rady oczyszczać spalin, dlatego przesuwamy sondy za 2 katy, żeby one pomogły oczyścić spaliny żeby zgadzały się wartości, w praktyce wygląda to tak że albo działa przez chwilę, dopuki komp nie domyśli się że opory czy coś tam jest inne, albo nie działa i wywala od razu czeka.  Druga sprawa, katy po około 20latach, bo tyle mniej więcej mają omegi w stanie powyżej dopuszczalnego są zapchane, są 4 na aucie, silnik zdławiony. 

Ja bym proponował wyrzucić katy nr1 i numer 2, i między sondami nr1 a nr2 dać nowe katalizatory do pojemności około 1.6l 

Mam tak u siebie i gra, przed wymianą szmata na 40l robiła z 150km, teraz średnio wychodzi 240km.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


2 godziny temu, lukaszxx1990 napisał:

Teoretycznie 1 katy juz nie dają rady oczyszczać spalin, dlatego przesuwamy sondy za 2 katy, żeby one pomogły oczyścić spaliny żeby zgadzały się wartości, w praktyce wygląda to tak że albo działa przez chwilę, dopuki komp nie domyśli się że opory czy coś tam jest inne, albo nie działa i wywala od razu czeka. 

Ja bym proponował wyrzucić katy nr1 i numer 2, i między sondami nr1 a nr2 dać nowe katalizatory do pojemności około 1.6l 

Mam tak u siebie i gra, przed wymianą szmata na 40l robiła z 150km, teraz średnio wychodzi 240km.

 

 

Czyli jak mam teraz drugie sondy za drugimi katami to:

katy.thumb.jpg.c9dfb230f01042bafb993e89febfa501.jpg

Czyli zielone wywalam. A te na czerwono też, ale zmieniam na te do pojemności 1.6 na stronę. Czyli 3.2 na całość?

Szukałem na necie do Normy 4 spalin i tej pojemności, jednak ceny są różne. Masz jakiegoś linka, lub skąd brałeś?

Czy w dynamice też odczułeś zmianę jak zrobiłeś tą przeróbkę?

Edited by Misiek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Misiek a techem nie da się wywalić z kompa np. 2gich sond i zrobić w osprzęcie 3.2 tak jak ma 3.0? co do zmiany wiązki to nie wiem czy jest sens, elektroniczna przepustnica ma swoje zalety, dodatkowo zamiast walić kasę stary osprzęt to można by zainwestować np. jak któryś nasz kolega w cewki z alfy i iść w tę stronę żeby polepszyć pracę tego silnika

Link to comment
Share on other sites


8 godzin temu, Aros napisał:

Misiek a techem nie da się wywalić z kompa np. 2gich sond i zrobić w osprzęcie 3.2 tak jak ma 3.0? co do zmiany wiązki to nie wiem czy jest sens, elektroniczna przepustnica ma swoje zalety, dodatkowo zamiast walić kasę stary osprzęt to można by zainwestować np. jak któryś nasz kolega w cewki z alfy i iść w tę stronę żeby polepszyć pracę tego silnika

W Tech2 nie ma takiej opcji nawet w programowaniu ECU. Ani w TISie nia ma takiej opcji. Nawet jeśli odczytałbym ECU z 3.0 i za pomocą Tech2 i próbował wgrać do ECU 3.2 to będzie niezgodność ECU i operacja zostanie przerwana. TIS też to wyłapie. Z takich istotnych rzeczy to można zresetować liczbę nauk przepustnicy i reset mapy uczącej pętli O2-czyli sond. Pewno jakby rozebrał ECU, odpowiedni EEPROM odczytać i zgrać na kompa. Zmienić plik i wgrać z powrotem ze zmienionymi danymi. Niżej masz menu jakie opcje są w Tech2 odnośnie programowania:

20200309_154256.thumb.jpg.6b24b8f9ae6049f3efa3ab581034fed5.jpg

 

Link to comment
Share on other sites


Rzeczywiście strasznie ubogo jeśli chodzi o programowanie, to to tak jak Robert pisze... dać emulatory i tyle...

Link to comment
Share on other sites


14 godzin temu, robert514 napisał:

to łatwiej dać emulator sondy :mysli:

Z emulatorami jest loteria, albo działa albo jets jeszcze gorzej od biedy. Można spróbować, ale to najlepiej dobierać gdzieś u gazownika do spalin, średnicę tego otworu, kątowy czy tylko przedłużka 

Link to comment
Share on other sites


W dniu 25.01.2021 o 22:14, Misiek napisał:

Czyli jak mam teraz drugie sondy za drugimi katami to:

katy.thumb.jpg.c9dfb230f01042bafb993e89febfa501.jpg

Czyli zielone wywalam. A te na czerwono też, ale zmieniam na te do pojemności 1.6 na stronę. Czyli 3.2 na całość?

Szukałem na necie do Normy 4 spalin i tej pojemności, jednak ceny są różne. Masz jakiegoś linka, lub skąd brałeś?

Czy w dynamice też odczułeś zmianę jak zrobiłeś tą przeróbkę?

Tu masz foto jak u mnie. Dynamika się zmieniła, tamte stare zapchane były więc różnica była, w spalaniu też wróciło do "normy" 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.