Bazyli0 Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Witam, na początek chciałbym się przywitać jako nowy na forum . Mam problem z moją omega 2.5 v6, mianowicie gdy samochód jest zimny i chodzi na ssaniu pracuje dobrze, problem zaczyna się gdy się trochę zagrzeje. Na wolnych obrotach faluje, silnik pracuje tak jakby go coś przytykało i na moment znowu jest okej. Przy naglym przycisnieciu gazu zaczyna szarpać, telepać się i dławić, jest tak do granicy 2.5-3 tyś obrotów, jak je przekroczy to jest lepiej i wchodzi na obroty normalnie. Jak naciskam gaz lekko i powoli problem nie występuje, ładnie równo wkreca się na obroty. I teraz pytanie czy to przewody WN czy może cewka ? Mierzyłem miernikiem oporność przewodów najdłuższego i najkrótszego, miernik ustawiony na 20komh i opornosc wynosi kolejno 11.75 i 11.65. Objawy występują bez różnicy czy to gaz czy benzyna. Jeśli ma to znaczenie to omega jest w automacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 bez interfejsu ciężko określić jednoznacznie przyczynę, może mapy rozjechane przez LPG, może lewe powietrze, może krokowy brudny ect... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted January 31, 2021 Author Share Posted January 31, 2021 10 minut temu, robert514 napisał: bez interfejsu ciężko określić jednoznacznie przyczynę, może mapy rozjechane przez LPG, może lewe powietrze, może krokowy brudny ect... Krokowy czyściłem, więc jego bym wykluczył, wydaje mi się że jest coś nie tak z układem zapłonowym, tylko właśnie ta opornosc kabli mnie martwi, cewke chyba też można sprawdzić miernikiem, tylko czy zmierzenie jej może dać odpowiedz czy akurat ona jest walnięta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 zobacz czy gniazda świec nie są zalane wodą lub olejem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted January 31, 2021 Author Share Posted January 31, 2021 1 minutę temu, robert514 napisał: zobacz czy gniazda świec nie są zalane wodą lub olejem Pierwsze co zrobiłem to właśnie to, swoją drogą miałem zalana świece woda, ale wszystko wysuszylem i bylo okej. Jak zaczela tak szarpac to od razu sprawdzilem czy to znowu woda, ale było sucho i ani grama wody albo oleju. Zauzylem jeszcze że jak odłącze przepływomierz gdy silnik pracuje obroty się stabilizują ale w czasie jazdy i naglym dodaniu gazu nadal szarpie i dławi się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 niestety trzeba podłączyć interfejs, można sprawdzić wtedy ile pokazuje przepływka, może sonda źle pracuje, tak to tylko gdybanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted January 31, 2021 Author Share Posted January 31, 2021 1 minutę temu, robert514 napisał: niestety trzeba podłączyć interfejs, można sprawdzić wtedy ile pokazuje przepływka, może sonda źle pracuje, tak to tylko gdybanie Z interfejsem może być problem żeby podpiąć, spróbuje jeszcze raz dokładnie przejrzeć kable, świece, zobaczę jeszcze dla pewności to lewe powietrze i może akurat znajdę problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted January 31, 2021 Author Share Posted January 31, 2021 Mierzyłem cewke według schematu znalezionego na forum i wyszło następująco. Miernik ustawiony na 20komh Sekcje 4-1 - 10.18 komh 6-3 - 11.77 komh 5-2 - 11.84 komh Wychodzi na to że sekcja 4-1 nie domaga według schematu. Ma być od 11000-16000. Następnie zmierzylem styki kostki, miernik ustawiony na 200 omh: 1-4 - 00.9 2-4 - 00.9 3-4 - 00.9 Według schematu ma się to mieścić w przedziale 0,45 - 0,65. Czy mam rację i winna za całe zamieszanie jest cewka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 wymień to się przekonasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psczelaszkov Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Stawiałbym na przewody. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 8 godzin temu, psczelaszkov napisał: Stawiałbym na przewody. Przewody już zamówiłem bo ich czas i tak się zbliżał, więc zobaczymy czy to pomoże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vekstra Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 Cześć, też przy okazji się witam jako nowy na forum, z tych oporności przewody powinny jeszcze działać jak nie iskrzyły (nie było na nich przebić). Jak faktycznie nie przepala paliwa to powinien trochę dymić i być czuć benzynę, jak nie to wypadałoby sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej i czy wtryski nie leją. Poza tym jak nie wyrzuca checka to też zdarza się czasem przypchany katalizator który po nagrzaniu ma mniejszą przepustowość. No ale to takie tylko strzelanie w ciemno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 13 godzin temu, Vekstra napisał: Cześć, też przy okazji się witam jako nowy na forum, z tych oporności przewody powinny jeszcze działać jak nie iskrzyły (nie było na nich przebić). Jak faktycznie nie przepala paliwa to powinien trochę dymić i być czuć benzynę, jak nie to wypadałoby sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej i czy wtryski nie leją. Poza tym jak nie wyrzuca checka to też zdarza się czasem przypchany katalizator który po nagrzaniu ma mniejszą przepustowość. No ale to takie tylko strzelanie w ciemno Z szarpaniem i dławieniem się już sobie poradziłem, wymieniłem przewody i teraz przy szybkim wcisnieciu gazu jedzie równo. Ale na wolnych obrotach nierówno pracuje, takie delitakne szarpniecia, check się nie świeci, w tygodniu będę musiał wybrać się na kompa i zobaczyć o co chodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 Postanowiłem jeszcze sprawdzić kody błędów na spinacz i wyszły mi takie błędy 12,33,57,73,74,21,71,86,31 Trochę ich jest ale próbowałem odłączać przepływke, egr, czujnik temp na dolocie i czujnik wałków i krokowy jak silnik pracował to może od tego się wzięły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 56 minut temu, Bazyli0 napisał: Postanowiłem jeszcze sprawdzić kody błędów na spinacz i wyszły mi takie błędy 12,33,57,73,74,21,71,86,31 Trochę ich jest ale próbowałem odłączać przepływke, egr, czujnik temp na dolocie i czujnik wałków i krokowy jak silnik pracował to może od tego się wzięły. Z błędami na spianacz jest atki problem ze nigdy nie wiesz które są aktywne, a które nie. Więc masz cały przekrój od ostatniego kasowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 1 minutę temu, skit napisał: Z błędami na spianacz jest atki problem ze nigdy nie wiesz które są aktywne, a które nie. Więc masz cały przekrój od ostatniego kasowania Odłączenie aku wykasuje błędy które powstały jak odpinałem różne rzeczy i ewentualnie wtedy sprawdzić jeszcze raz ? Czy od razu lepiej jechać na kompa i od razu tam kasować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Teraz, Bazyli0 napisał: Odłączenie aku wykasuje błędy które powstały jak odpinałem różne rzeczy i ewentualnie wtedy sprawdzić jeszcze raz ? Czy od razu lepiej jechać na kompa i od razu tam kasować? W 2.5 odpięcie aku wyczsci błędy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 Teraz, skit napisał: W 2.5 odpięcie aku wyczsci błędy. Dobra to odepne, tak 30 min powinno wystarczyć? Czy czas nie gra roli ? Bo najbardziej mnie zastanawia ten błąd 86 który wskazuje na napięcie na 6 wtryskiwaczu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Jak masz LPG to pierwsze co to powinieneś właśnie skasować mapy paliwowe i błędy poprzez odłączenie aku (jak nie masz kompa) a potem obserwować co się dzieje na samej benzynie. Błędy po 30 min powinny się skasować. Zawsze mogłeś odłączyć samego kompa jak to wiele razy pisał @Robert514 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 Godzinę temu, WOY napisał: Jak masz LPG to pierwsze co to powinieneś właśnie skasować mapy paliwowe i błędy poprzez odłączenie aku (jak nie masz kompa) a potem obserwować co się dzieje na samej benzynie. Błędy po 30 min powinny się skasować. Zawsze mogłeś odłączyć samego kompa jak to wiele razy pisał @Robert514 Na tą chwilę na benzynie jak jadę to auto przy naglym wcisnieciu gazu już się nie dlawi, nie przerywa ani nic, na wolnych obrotach kuleje, te obroty falują i czuć delikatne drgania, po odczytaniu błędów drugi raz dalej wyświetla błąd 86 - czyli niskie napięcie na 6 wtryskiwaczu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 Rozkręć kolektor i sprawdź czy styki są ok ale ja na wszelki wypadek zakupiłbym od razu jeden wtrysk i podmienił jak już będziesz tam grzebał. Szkoda czasu na rozbieranie i składanie tego po kilka razy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted February 4, 2021 Author Share Posted February 4, 2021 29 minut temu, WOY napisał: Rozkręć kolektor i sprawdź czy styki są ok ale ja na wszelki wypadek zakupiłbym od razu jeden wtrysk i podmienił jak już będziesz tam grzebał. Szkoda czasu na rozbieranie i składanie tego po kilka razy Chyba tak właśnie zrobię, szkoda czasu. Teraz jeszcze wpadło mi do głowy że kiedyś tam zmieniłem czujnik polozenia wału bo stary padł. Ale w tym co przyszedł jest wtyczka kwadratowa, a wcześniej była owalna, jest to jakiś zamiennik, no ale auto odpala za każdym razem, nie gaśnie. I czy ten czujnik może być przyczyną takiego stanu rzeczy na wolnych obrotach ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vekstra Posted February 5, 2021 Share Posted February 5, 2021 Wypadałoby miernikiem sprawdzić opór tego 6 wtryskiwacza czy nie odbiega więcej niż ok 1ohm od reszty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazyli0 Posted February 5, 2021 Author Share Posted February 5, 2021 5 godzin temu, Vekstra napisał: Wypadałoby miernikiem sprawdzić opór tego 6 wtryskiwacza czy nie odbiega więcej niż ok 1ohm od reszty Ile sprawny wtryskiwacz powinien mieć Ohm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vekstra Posted February 6, 2021 Share Posted February 6, 2021 Z dużym prawdopodobieństwem ok 16 ohm, tyle mam w c20ne a i gugiel mówi że te 2,5 tyle ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.