Gabryl Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post więc chciałbym trochę przedstawić siebie i swoje auta. Jestem z okolic Radomia i posiadam 4 omegi, dwie 3.0 B i dwie 3.2 BFL, z czego jedna niestety rozbita. Problem dotyczy 3.2. Mam ją od 6 miesięcy, od razu po zakupie zrobiony był m.in. rozrząd. Kłopoty zaczęły się w pierwsze przymrozki. Zaraz po uruchomieni słychać dziwne stuki w silniku(?), Które po kilku sekundach same ustępują. Nie świeci żadnych błędów, ładnie pracuje. Postanowłem zajrzeć do rozrządu. Okazało się że z pompy wody wypadł brok, ale raczej go nie wkręciło. Poszła nowa pompa i dla pewności nowy pasek rozrządu i przy okazji osprzętu też. Myślałem że już po problemie, no to się zdziwiłem. Pierwsze odpalenie i dalej to samo. Nie mam pojęcia co to tak może chrobotać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 4, 2021 Author Share Posted February 4, 2021 https://youtu.be/WsVudwq_HXc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 Dzwięk na nagraniu brzmi mega dziwnie i nie przypomina za specjalnie niczego z czym się spotkałem Rozumiem że po chwili to ustępuje i już nie wraca do następnego odpalenia po dłuższym postoju? Spróbuj odpalić bez paska osprzętu i zobacz cyz będzie to samo. Będziesz wiedział gdzie szukac przynajmnej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 4, 2021 Author Share Posted February 4, 2021 58 minut temu, skit napisał: Dzwięk na nagraniu brzmi mega dziwnie i nie przypomina za specjalnie niczego z czym się spotkałem Rozumiem że po chwili to ustępuje i już nie wraca do następnego odpalenia po dłuższym postoju? Spróbuj odpalić bez paska osprzętu i zobacz cyz będzie to samo. Będziesz wiedział gdzie szukac przynajmnej. Po ponownym odpaleniu już tego nie słychać, tylko na zimnym, a i tak nie zawsze, nie ma reguły. Dźwięk naprawdę podobny do niczego. Boję się że coś pierdyknie na dobre, a szkoda bo zdrwy motor... Dziękuję za odpowiedź, będę musiał przeprowadzićkilka prób bez paska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 Jakby jakieś łożysko Jak rolki rozrządu nowe to pompa wspomagania, kompresor klimy (tak mniej więcej na filmie słychać tzn z tej strony), alternator albo pompa oleju. Jw. jak ściągniesz pasek to wykluczysz silnik, potem pozostanie osprzęt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosz3k Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 A odkurzacz działa normalnie po odpaleniu? Spróbuj jeszcze na zimnym silniku odpiąć wtyczkę od odkurzacza i odpalić samochód. Ja kiedyś myślałem że kończy mi się silnik przez to cholerstwo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 4 godziny temu, Wosz3k napisał: A odkurzacz działa normalnie po odpaleniu? Spróbuj jeszcze na zimnym silniku odpiąć wtyczkę od odkurzacza i odpalić samochód. Ja kiedyś myślałem że kończy mi się silnik przez to cholerstwo Odkurzacz brzmi trochę inaczej jak się kończy ale kto wie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 5 godzin temu, Wosz3k napisał: A odkurzacz działa normalnie po odpaleniu? Spróbuj jeszcze na zimnym silniku odpiąć wtyczkę od odkurzacza i odpalić samochód. Ja kiedyś myślałem że kończy mi się silnik przez to cholerstwo To 2.6/3.2. Tu nie ma odkurzacza. Zębatk od elektronicznej przepustnicy i jescze przychodzi do głowy, ze gdzieś przeskakuje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 9, 2021 Author Share Posted February 9, 2021 12 godzin temu, skit napisał: To 2.6/3.2. Tu nie ma odkurzacza. Zębatk od elektronicznej przepustnicy i jescze przychodzi do głowy, ze gdzieś przeskakuje? O przepustnicy nie pomyślałem, ale to jest trop który na pewno trzeba przebadać. Ciekawe czy błędu by nie świeciła. Tylko zajmę się tym dopiero gdy się poprawi aura na zewnątrz bo na chwilę obecną nie mam zaplecza. Dla bezpieczeństwa 3.2 poszła w odstawkę, jeżdżę 3.0 gruzem. Oczywiście ze szperą ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 9, 2021 Author Share Posted February 9, 2021 Zamiast odkurzacza i EGR są 4 katalizatory, które muszą nieźle przyduszać swobodne oddychanie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosz3k Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 21 minut temu, Gabryl napisał: Zamiast odkurzacza i EGR są 4 katalizatory, które muszą nieźle przyduszać swobodne oddychanie ? Dobrze wiedzieć bylem pewny ze jest dlatego że miałem 2.5 i teraz 3.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 20, 2021 Author Share Posted February 20, 2021 Przez dłuższy czas był spokój, więc nawet naiwnie pomyślałem sobie, że się samo naprawiło chociaż w cuda nie wierzę. Wczoraj przejechałem trasę 300km do Zakopca no i powiem że po wyjściu z auta uderzył mnie zapach palonej gumy, no i unosiły się niebieskie obłoki spod maski. Dzisiaj rano znów pojawiły się te stuki, dodatkowo jakby lekkie piszczenie zacierającego się łożyska. Zdjąłem pasek osprzętu, no i najczarniejszy scenariusz - chałasy nie ustąpiły. Obstawiam którąś rolkę na rozrządzie, no ale to wszystko ma może 5000 km przebiegu, a przy wymianie pompy wszystko sprawdzane. Aż się boję pomyśleć co tam się dzieje. Miał ktoś kiedyś problemy ze świerzym rozrządem? Założony jest zestaw INA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vekstra Posted February 20, 2021 Share Posted February 20, 2021 Dźwięk z filmiku brzmi trochę jak silniczek krokowy biegu jałowego albo inne ustrojstwo dolotu, no a jak napinacz się zaciął to efekty tego będzie widać na zewnętrznej stronie paska rozrządu. Może też być tak że pasek zboczył z kursu i trze o obudowę, w każdym razie warto rozkręcić osłonę i zaglądnąć jednocześnie kręcąc wałem korbowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 W dniu 4.02.2021 o 11:46, Gabryl napisał: Po ponownym odpaleniu już tego nie słychać, tylko na zimnym, a i tak nie zawsze, nie ma reguły. Dźwięk naprawdę podobny do niczego. Boję się że coś pierdyknie na dobre, a szkoda bo zdrwy motor... Dziękuję za odpowiedź, będę musiał przeprowadzićkilka prób bez paska Rozkręciłem do rozrządu. Są opiłki aluminiowe na szajbie od pompy wody, ale na rolkach nie widać nic. Jest też bardzo dużo takich świecących igiełek, jakby z waty szklanej. Pewnie z paska. Pasek dziwnie nachodzi na kołnierz rolki na wewnętrzną stronę, pewnie dlatego śmierdzi gumą. Ta rolka ze wskaźnikiem napięcia paska ma spory luz, nie wiem czy to normslne . Paska nie mogłe zdjąć bo nie mam ze sobą blokad, ani innych pierdułek. Złożyłem wszystko tak jak było. Do Radomia może dojadę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.