Jump to content
Omega Elite Klub

Dziwne chrobotanie z okolic przodu silnika


 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post więc chciałbym trochę przedstawić siebie i swoje auta. Jestem z okolic Radomia i posiadam 4 omegi, dwie 3.0 B i dwie 3.2 BFL, z czego jedna niestety rozbita. Problem dotyczy 3.2. Mam ją od 6 miesięcy, od razu po zakupie zrobiony był m.in. rozrząd. Kłopoty zaczęły się w pierwsze przymrozki. Zaraz po uruchomieni słychać dziwne stuki w silniku(?), Które po kilku sekundach same ustępują. Nie świeci żadnych błędów, ładnie pracuje. Postanowłem zajrzeć do rozrządu. Okazało się że z pompy wody wypadł brok, ale raczej go nie wkręciło. Poszła nowa pompa i dla pewności nowy pasek rozrządu i przy okazji osprzętu też. Myślałem że już po problemie, no to się zdziwiłem. Pierwsze odpalenie i dalej to samo. Nie mam pojęcia co to tak może chrobotać :(

Link to comment
Share on other sites

Dzwięk na nagraniu brzmi mega dziwnie i nie przypomina za specjalnie niczego z czym się spotkałem :) Rozumiem że po chwili to ustępuje i już nie wraca do następnego odpalenia po dłuższym postoju?

Spróbuj odpalić bez paska osprzętu i zobacz cyz będzie to samo. Będziesz wiedział gdzie szukac przynajmnej.

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, skit napisał:

Dzwięk na nagraniu brzmi mega dziwnie i nie przypomina za specjalnie niczego z czym się spotkałem :) Rozumiem że po chwili to ustępuje i już nie wraca do następnego odpalenia po dłuższym postoju?

Spróbuj odpalić bez paska osprzętu i zobacz cyz będzie to samo. Będziesz wiedział gdzie szukac przynajmnej.

Po ponownym odpaleniu już tego nie słychać, tylko na zimnym, a i tak nie zawsze, nie ma reguły. Dźwięk naprawdę podobny do niczego. Boję się że coś pierdyknie na dobre, a szkoda bo zdrwy motor... Dziękuję za odpowiedź, będę musiał przeprowadzićkilka prób bez paska

Link to comment
Share on other sites

Jakby jakieś łożysko :mysli:
Jak rolki rozrządu nowe to pompa wspomagania, kompresor klimy (tak mniej więcej na filmie słychać tzn z tej strony), alternator albo pompa oleju.
Jw. jak ściągniesz pasek to wykluczysz silnik, potem pozostanie osprzęt.

Link to comment
Share on other sites

A odkurzacz działa normalnie po odpaleniu? Spróbuj jeszcze na zimnym silniku odpiąć wtyczkę od odkurzacza i odpalić samochód.

Ja kiedyś myślałem że kończy mi się silnik przez to cholerstwo

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Wosz3k napisał:

A odkurzacz działa normalnie po odpaleniu? Spróbuj jeszcze na zimnym silniku odpiąć wtyczkę od odkurzacza i odpalić samochód.

Ja kiedyś myślałem że kończy mi się silnik przez to cholerstwo

Odkurzacz brzmi trochę inaczej jak się kończy ale kto wie ;) 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Wosz3k napisał:

A odkurzacz działa normalnie po odpaleniu? Spróbuj jeszcze na zimnym silniku odpiąć wtyczkę od odkurzacza i odpalić samochód.

Ja kiedyś myślałem że kończy mi się silnik przez to cholerstwo

To 2.6/3.2. Tu nie ma odkurzacza. Zębatk od elektronicznej przepustnicy i jescze przychodzi do głowy, ze gdzieś przeskakuje?

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, skit napisał:

To 2.6/3.2. Tu nie ma odkurzacza. Zębatk od elektronicznej przepustnicy i jescze przychodzi do głowy, ze gdzieś przeskakuje?

O przepustnicy nie pomyślałem, ale to jest trop który na pewno trzeba przebadać. Ciekawe czy błędu by nie świeciła. Tylko zajmę się tym dopiero gdy się poprawi aura na zewnątrz bo na chwilę obecną nie mam zaplecza. Dla bezpieczeństwa 3.2 poszła w odstawkę, jeżdżę 3.0 gruzem. Oczywiście ze szperą ?

Link to comment
Share on other sites

Zamiast odkurzacza i EGR są 4 katalizatory, które muszą nieźle przyduszać swobodne oddychanie ?

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Gabryl napisał:

Zamiast odkurzacza i EGR są 4 katalizatory, które muszą nieźle przyduszać swobodne oddychanie ?

Dobrze wiedzieć :D bylem pewny ze jest dlatego że miałem 2.5 i teraz 3.0 :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przez dłuższy czas był spokój, więc nawet naiwnie pomyślałem sobie, że się samo naprawiło xD chociaż w cuda nie wierzę. Wczoraj przejechałem trasę 300km do Zakopca no i powiem że po wyjściu z auta uderzył mnie zapach palonej gumy, no i unosiły się niebieskie obłoki spod maski. Dzisiaj rano znów pojawiły się te stuki, dodatkowo jakby lekkie piszczenie zacierającego się łożyska. Zdjąłem pasek osprzętu, no i najczarniejszy scenariusz - chałasy nie ustąpiły. Obstawiam którąś rolkę na rozrządzie, no ale to wszystko ma może 5000 km przebiegu, a przy wymianie pompy wszystko sprawdzane. Aż się boję pomyśleć co tam się dzieje. Miał ktoś kiedyś problemy ze świerzym rozrządem? Założony jest zestaw INA

Link to comment
Share on other sites

Dźwięk z filmiku brzmi trochę jak silniczek krokowy biegu jałowego albo inne ustrojstwo dolotu, no a jak napinacz się zaciął to efekty tego będzie widać na zewnętrznej stronie paska rozrządu. Może też być tak że pasek zboczył z kursu i trze o obudowę, w każdym razie warto rozkręcić osłonę i zaglądnąć jednocześnie kręcąc wałem korbowym.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.02.2021 o 11:46, Gabryl napisał:

Po ponownym odpaleniu już tego nie słychać, tylko na zimnym, a i tak nie zawsze, nie ma reguły. Dźwięk naprawdę podobny do niczego. Boję się że coś pierdyknie na dobre, a szkoda bo zdrwy motor... Dziękuję za odpowiedź, będę musiał przeprowadzićkilka prób bez paska

Rozkręciłem do rozrządu. Są opiłki aluminiowe na szajbie od pompy wody, ale na rolkach nie widać nic. Jest też bardzo dużo takich świecących igiełek, jakby z waty szklanej. Pewnie z paska. Pasek dziwnie nachodzi na kołnierz rolki na wewnętrzną stronę, pewnie dlatego śmierdzi gumą. Ta rolka ze wskaźnikiem napięcia paska ma spory luz, nie wiem czy to normslne . Paska nie mogłe zdjąć bo nie mam ze sobą blokad, ani innych pierdułek. Złożyłem wszystko tak jak było. Do Radomia może dojadę

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.