Kris773 Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Witam. Takie pytanie. Przekładka silnika z 2,6 na 3.2 Z manuala na manual Wszystko bez problemu będzie pasowało z osprzętu itd. Oczywiście wiadomo oprócz sterownika silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Nie wiem czy kolektory wydechowe nie są inne tzn większe w 3.2 (tak powinno być) ale Opel to dziwna marka i być może są takie same Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtas Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Takie same so Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 Próbował ktoś kiedyś wgrać softa z 3.2 do 2.6? Po numerze rużnią się tylko jednym symbolem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 Godzinę temu, Gabryl napisał: Próbował ktoś kiedyś wgrać softa z 3.2 do 2.6? Po numerze rużnią się tylko jednym symbolem Będzie niezgodność ECU. Najpierw zbierasz dane do Tech2 z 3.2, później dajesz dane do global tisa. Wgrywasz plik kalibracji. Następnie podłączasz do 2.6 i wyskakuje komunikat Niewłaściwy ECU. Kolejną sytuacją jest jak już zgrasz info o 3.2 do GT i po drodze wybierzesz np. y26xe i też będzie niezgodność ECU. Cała operacja zostanie przerwana. Wiem bo mam jedno i drugie i sprawdzałem. Fakt nie na 2.6 i 3.2 ale na 2.2 benzynie. Mianowicie, chodziło o wgranie pliku kalibracji z Z22XE (5WK9 158) do Y22XE (5WK9 170). Ewentualnie można zmienić nr VIN ECU, żeby były takie same w 2.6 i 3.2, ale i tak zablokuje po nr seryjnym, części. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 Ewentualnie wsadzić kompa od 3.2 (nie wiem czy fizycznie podejdzie) i go przeprogramować pod wyposażenie, rodzaj skrzyni itp itd. I na końcu wgrać kalibrację. Pozostaje kwestia pompy ABS, ale jak ona zostaje niezmieniona to bym raczej tego nie ruszał. Ale do tego jeszcze dochodzi pętla, immo tzn do ecu. Jeśli się mylę to poprawić mnie I znów trzeba Tech2 i GT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Heh, sporo tego, a już myślałem że łatwo by poszło, np do budy z 2.6 manual wsadzić silnik z 3.2 i zaprogramować sterownik na 3.2. Taki swap na szybko ? no ale to byłoby chyba zbyt piękne i proste ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psczelaszkov Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Wolnossaki są względnie liniowe, jak ja bym planował taki manewr to zostawił bym to ECU 2.6 i dobrał tylko jakieś wtryski o 25% wydajniejsze, reszta by na trimach się ustawiła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 8 godzin temu, Gabryl napisał: Heh, sporo tego, a już myślałem że łatwo by poszło, np do budy z 2.6 manual wsadzić silnik z 3.2 i zaprogramować sterownik na 3.2. Taki swap na szybko ? no ale to byłoby chyba zbyt piękne i proste ?? Robiłem ostatnio taki swap, włożyliśmy podstawę dolotu i barany z wtryskami od 3.2(wtryski są takie same tylko dolot ma ma mniejszy przekrój , kompa od 3.2 zakodowaliśmy pod manual i lata. Można jak napisał @psczelaszkov tylko czy to nie będzie latać w górnej granicy adaptacji to nie wiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 No w sumie jak będzie już manualem to będzie można ją zhamować, czy ma te 218 KM. 6 godzin temu, skit napisał: Robiłem ostatnio taki swap, włożyliśmy podstawę dolotu i barany z wtryskami od 3.2(wtryski są takie same tylko dolot ma ma mniejszy przekrój , kompa od 3.2 zakodowaliśmy pod manual i lata. Można jak napisał @psczelaszkov tylko czy to nie będzie latać w górnej granicy adaptacji to nie wiem Nie wiedziałem że są jakieś różnice w osprzęcie między 3.2 a 2.6. Myślałem że różnią się gołym słupkiem, tzn układem tłokowo korbowym i głowicami no i wtryski ze sterownikiem. Dużo jest jeszcze takich różnic o których należy pamiętać przy takim swapie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 W dniu 26.02.2021 o 16:29, Gabryl napisał: No w sumie jak będzie już manualem to będzie można ją zhamować, czy ma te 218 KM. Nie wiedziałem że są jakieś różnice w osprzęcie między 3.2 a 2.6. Myślałem że różnią się gołym słupkiem, tzn układem tłokowo korbowym i głowicami no i wtryski ze sterownikiem. Dużo jest jeszcze takich różnic o których należy pamiętać przy takim swapie? W sumie wsio. Teoretycznie skrzyniama inne przełożenia, ale to jakis tam detal:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mialek16 Posted April 13, 2021 Share Posted April 13, 2021 3.2 chodzi spokojnie na komputerze od 2.6. Miałem i śmigało jak ta lala. Tylko w automacie. Osprzęt cały pasuje. Blok 2.y i 3.2 jest taki sam. Tak jak by 2.6 było rozwiercone do 3.2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted April 19, 2021 Share Posted April 19, 2021 W dniu 14.04.2021 o 01:20, Mialek16 napisał: 3.2 chodzi spokojnie na komputerze od 2.6. Miałem i śmigało jak ta lala. Tylko w automacie. Osprzęt cały pasuje. Blok 2.y i 3.2 jest taki sam. Tak jak by 2.6 było rozwiercone do 3.2 Chodzi do czasu aż wszystko chodzi, ale ma dużo mniejsze możliwości korekty dawki w górę bo cały czas chodzi na korektach+. Jak cos się zadzieje że ecu powinien podnieść dawkę paliwa to zostaje niewiele miejsca żeby podlać. Ogólnie można ale po bożemu zdecydowanie lepiej wetknąć ecu od 3.2. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted April 20, 2021 Share Posted April 20, 2021 W dniu 14.04.2021 o 01:20, Mialek16 napisał: Tak jak by 2.6 było rozwiercone do 3.2 Tam jest różnica w wykorbieniu chyba nie w średnicy tłoka bo na 90% łby z 2.6 są takie same jak z 3.2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted April 20, 2021 Share Posted April 20, 2021 31 minut temu, Aros napisał: Tam jest różnica w wykorbieniu chyba nie w średnicy tłoka bo na 90% łby z 2.6 są takie same jak z 3.2 jest, jest 2.6 - średnica cylindra 83.2 3.2 - śrenica cylindra - 89 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.