Jump to content
Omega Elite Klub

Swap


 Share

Recommended Posts

Próbował ktoś kiedyś wgrać softa z 3.2 do 2.6? Po numerze rużnią się tylko jednym symbolem

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Gabryl napisał:

Próbował ktoś kiedyś wgrać softa z 3.2 do 2.6? Po numerze rużnią się tylko jednym symbolem

Będzie niezgodność ECU. Najpierw zbierasz dane do Tech2 z 3.2, później dajesz dane do global tisa. Wgrywasz plik kalibracji. Następnie podłączasz do 2.6 i wyskakuje komunikat Niewłaściwy ECU. Kolejną sytuacją jest jak już zgrasz info o 3.2 do GT i po drodze wybierzesz np. y26xe i też będzie niezgodność ECU. Cała operacja zostanie przerwana. Wiem bo mam jedno i drugie i sprawdzałem. Fakt nie na 2.6 i 3.2 ale na 2.2 benzynie. Mianowicie, chodziło o wgranie pliku kalibracji z Z22XE (5WK9 158) do Y22XE (5WK9 170). Ewentualnie można zmienić nr VIN ECU, żeby były takie same w 2.6 i 3.2, ale i tak zablokuje po nr seryjnym, części.

Link to comment
Share on other sites

Ewentualnie wsadzić kompa od 3.2 (nie wiem czy fizycznie podejdzie) i go przeprogramować pod wyposażenie, rodzaj skrzyni itp itd. I na końcu wgrać kalibrację. Pozostaje kwestia pompy ABS, ale jak ona zostaje niezmieniona to bym raczej tego nie ruszał. Ale do tego jeszcze dochodzi pętla, immo tzn do ecu. Jeśli się mylę to poprawić mnie ;) I znów trzeba Tech2 i GT

Link to comment
Share on other sites

Heh, sporo tego, a już myślałem że łatwo by poszło, np do budy z 2.6 manual wsadzić silnik z 3.2 i zaprogramować sterownik na 3.2. Taki swap na szybko ? no ale to byłoby chyba zbyt piękne i proste ??

Link to comment
Share on other sites

Wolnossaki są względnie liniowe, jak ja bym planował taki manewr to zostawił bym to ECU 2.6 i dobrał tylko jakieś wtryski o 25% wydajniejsze, reszta by na trimach się ustawiła. 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Gabryl napisał:

Heh, sporo tego, a już myślałem że łatwo by poszło, np do budy z 2.6 manual wsadzić silnik z 3.2 i zaprogramować sterownik na 3.2. Taki swap na szybko ? no ale to byłoby chyba zbyt piękne i proste ??

Robiłem ostatnio taki swap, włożyliśmy podstawę dolotu i barany z wtryskami od 3.2(wtryski są takie same tylko dolot ma ma mniejszy przekrój , kompa od 3.2 zakodowaliśmy pod manual i lata.

Można jak napisał @psczelaszkov tylko czy to nie będzie latać w górnej granicy adaptacji to nie wiem :)

Link to comment
Share on other sites

No w sumie jak będzie już manualem to będzie można ją zhamować, czy ma te 218 KM.

6 godzin temu, skit napisał:

Robiłem ostatnio taki swap, włożyliśmy podstawę dolotu i barany z wtryskami od 3.2(wtryski są takie same tylko dolot ma ma mniejszy przekrój , kompa od 3.2 zakodowaliśmy pod manual i lata.

Można jak napisał @psczelaszkov tylko czy to nie będzie latać w górnej granicy adaptacji to nie wiem :)

Nie wiedziałem że są jakieś różnice w osprzęcie między 3.2 a 2.6. Myślałem że różnią się gołym słupkiem, tzn układem tłokowo korbowym i głowicami no i wtryski ze sterownikiem. Dużo jest jeszcze takich różnic o których należy pamiętać przy takim swapie? :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.02.2021 o 16:29, Gabryl napisał:

No w sumie jak będzie już manualem to będzie można ją zhamować, czy ma te 218 KM.

Nie wiedziałem że są jakieś różnice w osprzęcie między 3.2 a 2.6. Myślałem że różnią się gołym słupkiem, tzn układem tłokowo korbowym i głowicami no i wtryski ze sterownikiem. Dużo jest jeszcze takich różnic o których należy pamiętać przy takim swapie? :)

W sumie wsio. Teoretycznie skrzyniama inne przełożenia, ale to jakis tam detal:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

3.2 chodzi spokojnie na komputerze od 2.6. Miałem i śmigało jak ta lala. Tylko w automacie. Osprzęt cały pasuje. Blok 2.y i 3.2 jest taki sam. Tak jak by 2.6 było rozwiercone do 3.2

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.04.2021 o 01:20, Mialek16 napisał:

3.2 chodzi spokojnie na komputerze od 2.6. Miałem i śmigało jak ta lala. Tylko w automacie. Osprzęt cały pasuje. Blok 2.y i 3.2 jest taki sam. Tak jak by 2.6 było rozwiercone do 3.2

Chodzi do czasu aż wszystko chodzi, ale ma dużo mniejsze możliwości korekty dawki w górę bo cały czas chodzi na korektach+. Jak cos się zadzieje że ecu powinien podnieść dawkę paliwa to zostaje niewiele miejsca żeby podlać. Ogólnie można ale po bożemu zdecydowanie lepiej wetknąć ecu od 3.2.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.04.2021 o 01:20, Mialek16 napisał:

Tak jak by 2.6 było rozwiercone do 3.2

Tam jest różnica w wykorbieniu chyba nie w średnicy tłoka bo na 90% łby z 2.6 są takie same jak z 3.2

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Aros napisał:

Tam jest różnica w wykorbieniu chyba nie w średnicy tłoka bo na 90% łby z 2.6 są takie same jak z 3.2

jest, jest

2.6 - średnica cylindra 83.2

3.2 - śrenica cylindra - 89

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.