Jump to content

2.5 DTI i turbina hybrydowa - rozważania czy też kalkulacja kosztów


Tom_Tasaky
 Share


Recommended Posts

Witam Szanowną Brać w Wierze

 

Niestety zajechałem w 4 lata regenerowaną turbinę (robiona była wcześniej regeneracja w serii w polecanym zakładzie we Wrocławiu). Olej dobry bo pełen syntetyk średnio wymieniam co dwa lub trzy miesiące bo tyle mi zajmuje przejechanie 15 tyś km. Na obecną chwilę wali mi już olejem i spalinami od strony gorącej (cała jest okopcona) + zawiesza mi się czasami już regulacja geometrii a to boli kurcze jak pojawia się nagle odcięcie.

Pytanie do osób, które robiły regenerację lub kupiły już gotową turbinę tzw. hybrydę? Chodzi o tą wersję z lżejszym śmigłem od strony zimnej, robionym "specjalnie" na CNC z większymi łopatkami. Dzięki temu przy tej samej prędkości wylotowej spalin ma się większe dobicie powietrza. Jakie odczucia macie, czy warto bawić się w regenerację/przeróbkę turbo? Jak wygląda żywotność takiej turbiny czy też innych elementów układu dolotu czy też silnika?

Świadomy jestem tego, że będę musiał założyć większy centralny IC w zderzaku aby zdążył on dobrze schłodzić większą dawkę powietrza. Zresztą turbo po regeneracji (jak zaczęło porządnie dmuchać) rozwaliło mi oryginalny IC a potem jeszcze kolejne dwie suche i szczelne używki w przeciągu dwóch miesięcy. Dopiero założenie nowego chińczyka dało radę i układ zaczął działać prawidłowo (nie wspomnę o konieczności wymiany wszystkich przewodów podciśnieniowych też). Teraz do hybrydy też obligatoryjnie będzie potrzebna nowa mapa bo trzeba ustawić cały silnik pod nowe turbo. U mnie obecnie ta fabryczna turbina przeżyła przy silniku, który ma 150 KW (tak KW a nie KM) i z fabryką nie ma nic wspólnego ;-)

W sumie pytanie trywialne ale ciągnie za sobą konsekwencje w postaci czy tylko punkt nr.1 czy od 1 do 7 lub dalej?

  1. regeneracja w wersji fabryka | 650 zł lub 1500 zł za hybrydę
  2. nowy większy centralny IC | 1500 zł
  3. nowa mapa | 1000 zł
  4. zawieszenie | oj dużo i nie ma górnej granicy
  5. rozpórki
  6. większe tarcze / zaciski
  7. oraz największa bolączka mułowaty 4 biegowy automat, który jarzy, że trzeba ruszyć do przodu w wolniejszym tempie niż przyrost brody | skrzynia 6 biegów manual + sprzęgło kevlar + krótszy wał + być może mod mostu to min. 8000 zł

Jak mi to wszyscy mechanicy tłumaczą, Tomek to dalej będzie Opel. Części to do tego ni ma wcale, raz coś z BMW serii 5 lub 7 coś przypasi ale często leci CNC niestety.

 

Będę wdzięczny za info ze strony doświadczonych realnym wykorzystaniem tej magicznej turbo-hybrydy

Link to comment
Share on other sites


a dlaczego punkt 7 taki ważny? W sumie 4 tyś obrotów przy 200+ nie jest źle ale Mercedes W211 z 7 biegowym automatem ma ledwo 2,8 tyś i spalanie o min 3~4l mniejsze.

Ile się jeździ 200+? Tyle ile razy się jest na heluckiej banie z no limits ;-) Filmik poniżej, w sumie nie jest źle ale 200+ to już mocy przybywaj i wychodzą bolączki starego 4 biegowego automatu w praktyce czyli ograniczenia GM. Kurczę trzymała się tej nalepki z fabryki a potem lekko, tak z nieśmiałością przeskoczyła dalej ;-)

Pozdrawiam Wszystkich

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Trochę inne pytanie. Przy 150kw ta skrzynia jeszcze nie przeciąga? Podobno max tej skrzyni to jest 360niuta i się sypie jeśli mowa o 5L40E która ma 5 biegów a nie 4 :) no chyba że masz zupełnie inna skrzynie w co wątpie :)

Link to comment
Share on other sites


Ze skrzynią nie sprawdzałem numerów. Rzeczywiście mija trochę czasu zanim zatrybi, nie jest to skrzynia dla szybkiej jazdy.

Nie wiem tak naprawdę czy mam 4 czy 5 biegów. Ktoś na forum już pisał, że dają radę do 500 Nm a potem kaput.

W sumie w trybie manual mam tylko 3 przełożenia: 2, 3 i 4 z czego wnioskuję, że mam 4 biegówkę.

Auto aby trochę zmieniło charakterystykę jazdy z łodzi pontonowej do normalnego auta wymaga jeszcze wiele finansowych nakładów oraz dziesiątki godzin w warsztacie. Chyba taniej wyszłoby wyleczyć się z kluski lub sprowadzenie Holdena Comodore z odpowiednim silnikiem lub zwyczaje przesiadka na następcę czyli Cadillac CTS-V gen II minimum

Audi A6 RS6 z kluski nie zrobię bo nie była projektowana do takiego celu.

Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites


To pytanie zasadnicze...

Nie ma innej opcji jak 6 biegów manual, sprzęgło Kevlar o krótszy wał? Ktoś może przerabiał inne opcje, np.może mody samej skrzyni?

Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites


jak to mówią, w BMW ten silnik miał problemy, w oplu zmniejszyli moc i jakoś jeździ, czyli zmierzasz do unicestwienia tego motoru :P

Link to comment
Share on other sites


OK, dzięki za cenne uwagi. Trzeba zmienić obiekt uczuć zatem.

Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites


7 godzin temu, robert514 napisał:

jak to mówią, w BMW ten silnik miał problemy, w oplu zmniejszyli moc i jakoś jeździ, czyli zmierzasz do unicestwienia tego motoru :P

Jaki miał problem o czymś nie wiem? 

Link to comment
Share on other sites


W sumie ciekawy jestem bo silnik w BMW uchodzi za kultowy i najlepszy czyli model m57 bo m57n miał już turbo z elektroniką i mocy 200+

Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites


58 minut temu, Tom_Tasaky napisał:

W sumie ciekawy jestem bo silnik w BMW uchodzi za kultowy i najlepszy czyli model m57 bo m57n miał już turbo z elektroniką i mocy 200+

Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
 

ale to nie jest m57 tylko m51 :P

Link to comment
Share on other sites




Dobra, podciśnienie zaślepione i znikła turbodziura.

Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites


Godzinę temu, robert514 napisał:

ale to nie jest m57 tylko m51 :P

Przecież 2.5 DTI 150 km 24v to jest M57D25  który w bmw ma 163km :) 

Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...
W dniu 8.06.2021 o 19:14, robert514 napisał:

ale to nie jest m57 tylko m51 :P

M51 jest w 2.5 TD, a 2.5 DTI to M57.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.