wabahaba Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 Witajcie, Kupiłem omegę 3.2 BFl jakiś miesiąc temu i wyłapałem ostatnio pewien problem ze skrzynią. Mianowicie po trybie sport ale też po normalnej jeździe skrzynia zaczyna się ślizgać, nie działa tryb Sport oraz wywala mi LPG. Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem ustaje. Dzisiaj jechałem trasa 80km i problem wystąpił po jakiś 50km bez upalania, jedynie mocniejsze przyspieszenie. Jak diagnozować problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 1 godzinę temu, wabahaba napisał: wywala mi LPG. co to znaczy, wywala za okno czy co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wabahaba Posted June 13, 2021 Author Share Posted June 13, 2021 15 minut temu, robert514 napisał: co to znaczy, wywala za okno czy co? Gasną kontrolki od gazu i guzik nie reaguje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 to cos elektryką, może masa słaba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wabahaba Posted June 13, 2021 Author Share Posted June 13, 2021 Ale jest to sprzężone z działaniem skrzyni. W momencie pojawienia się problemu ze skrzynią problem z LPG jest przy okazji, ale bardziej martwi mnie kwestia automata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 zrób stall test stall test.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 z czytaj op-comem błędy ECU i ASB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 Szanowni, mam taki problem. Omega nie rusza na D (choć miałem wrażenie, że przy przegazowaniu zaczyna się leciutko toczyć). Wsteczny działa bez zarzutu. Natomiast po włączeniu trybu zimowego (śnieżynka) rusza bez jakichś problemów, a po wyłączeniu tego trybu w czasie jazdy na D normalnie przełącza biegi aż do zatrzymania (z zastrzeżeniem, że przy kick downie "przepuszcza", obroty rosną i nie jedzie - po zmniejszeniu obrotów i zmianie biegu na wyższy jedzie znowu normalnie). Po zatrzymaniu znowu nie rusza na D - start możliwy tylko w trybie zimowym. Dodatkowo zdarza się, że pojawia się kontrolka ABS i ESP + auto z kluczykiem, a wskazówka prędkościomierza opada (czasem w takim momencie wspomaganie przestaje działać). O dziwo w takim przypadku automat działa na D... Błędy skrzyni (odczytane przy wyłączonym silniku): U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC (04) - Nie występuje U2100 - CAN: urządzenie odłączone (04) - Nie występuje U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika (04) - Nie występuje Błędy silnika (odczytane jw.): P0300 - Rozpoznano wypadanie zaplonów w róznych cylindrach (01) - Obecny P0301 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1 (01) - Obecny P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3 (01) - Obecny P0500 - Czujnik predkosci pojazdu, wadliwe dzialanie (0C) - Nie występuje P0500 - Czujnik predkosci pojazdu, wadliwe dzialanie (04) - Nie występuje U2106 - CAN-BUS - brak lacznosci z modulem kontroli transmisji (04) - Nie występuje U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC (04) - Nie występuje U2100 - Usterka CAN-BUS (04) - Nie występuje P1700 - Wezwanie szybkiego przyslania pomocy drogowej wyslane z modulu kontroli transmisji (08) - Nie występuje Miałem też problem ze świecącymi diodami ASB (świeciły wszystkie lub niektóre z nich). Po wyczyszczeniu selektora jest póki co ok (czy koniecznie trzeba posmarować selektor wazeliną lub innym mazidłem?). Wyczyściłem przy okazji zębatki i czujniki ABS z tyłu. Diody już nie wariują, natomiast bez poprawy w opisanych wyżej kwestiach. Prośba o pomoc, co to może być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted July 17, 2021 Share Posted July 17, 2021 zajechany pierwszy bieg? Śnieżynka startuje z dwójki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 17, 2021 Share Posted July 17, 2021 O tym pomyślałem. Nie napisałem, że wcześniej kiedy pojawiał się błąd abs skrzynia działała tylko w trybie awaryjnym i przełączałem manualnie od 1 do D. Jednak przy zmianie z 1 na 2 czuć było szarpnięcie/uślizg/drgania. W poprzednią niedzielę z 1 juz nie ruszał. Zajechany to znaczy? Elektrozawór? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatBoy82 Posted July 17, 2021 Share Posted July 17, 2021 Raczej tarczki. Olej sprawdzałeś? poziom, stan. kiedy wymieniałeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 17, 2021 Share Posted July 17, 2021 Poziom oleju podobno ok, mechanik sprawdzał, ja nie mam niestety warunków (brak kanału na parkingu pod blokiem, nad czym ubolewam . Chcę podjechać w poniedziałek do innego fachowca żeby to zweryfikował. Sam olej nie był wymieniany dłuższy czas. Właśnie miałem zamiar się tym zająć (wymienić dynamicznie) i nagle te wszystkie problemy z abs, a potem z asb się pojawiły... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Byłem w serwisie. Dolali niecały litr oleju. Po dolewce bez zmian. Pan wróży problemy z ciśnieniem... Wspomniał też, że może akumulator jest słaby. Ale chyba rok temu kupiłem nową Vartę, Omka odpala bez problemu, kontrolka aku się nie świeci. Co robić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Sprawdz ładowanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 13,8-13,9 V na rozgrzanym silniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psczelaszkov Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 Jaka to jest varta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 Varta Silver Dynamic 74Ah, 750A, E38. Kupiony w połowie lutego 2019, czyli trochę wcześniej niż pisałem. Na wyłączonym silniku pokazuje napięcie 12,4V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 Zacząłem podejrzewać, że może to być taśma hamulcowa. Dzisiaj po przegazowaniu na D skrzynia nagle jakby zaskoczyła, szarpnęło i ruszyłem normalnie... Dysponujecie może instrukcją ze zdjęciami jak wyregulować jej naciąg? Było kiedyś na OKP w poradach ale wszystkie foty wygasły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 Może cos tu znajdziesz: 4l30e foto - instrukcja z fotografiami.pdf THM 4L30-E - instrukcja rozkręcania iskręcania z odpowiednimi momentami.pdf wymiana podzespołów AR25-35.pdf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 Dzięki, może się przydać. Chodziło mi jednak bardziej o zdjęcia live pozujące jak przez dużą miskę dostać się do regulacji tej taśmy i która śruba służy do ustawienia naciągu. Może ktoś dla sportu w tym grzebał i uwiecznił sukces? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 Mam. Znalezione na YT: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.