Jump to content
Omega Elite Klub
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Problem z automatem 3.2 B fl


Recommended Posts

Witajcie, 

Kupiłem omegę 3.2 BFl jakiś miesiąc temu i wyłapałem ostatnio pewien problem ze skrzynią. Mianowicie po trybie sport ale też po normalnej jeździe skrzynia zaczyna się ślizgać, nie działa tryb Sport oraz wywala mi LPG. Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem ustaje. Dzisiaj jechałem trasa 80km i problem wystąpił po jakiś 50km bez upalania, jedynie mocniejsze przyspieszenie. Jak diagnozować problem?

Link to post
Share on other sites

15 minut temu, robert514 napisał:

co to znaczy, wywala za okno czy co?

Gasną kontrolki od gazu i guzik nie reaguje

Link to post
Share on other sites

Ale jest to sprzężone z działaniem skrzyni. W momencie pojawienia się problemu ze skrzynią problem z LPG jest przy okazji, ale bardziej martwi mnie kwestia automata

Link to post
Share on other sites

  • 1 month later...

Szanowni, mam taki problem. Omega nie rusza na D (choć miałem wrażenie, że przy przegazowaniu zaczyna się leciutko toczyć). Wsteczny działa bez zarzutu. Natomiast po włączeniu trybu zimowego (śnieżynka) rusza bez jakichś problemów, a po wyłączeniu tego trybu w czasie jazdy na D normalnie przełącza biegi aż do zatrzymania (z zastrzeżeniem, że przy kick downie "przepuszcza", obroty rosną i nie jedzie - po zmniejszeniu obrotów i zmianie biegu na wyższy jedzie znowu normalnie). Po zatrzymaniu znowu nie rusza na D - start możliwy tylko w trybie zimowym.

Dodatkowo zdarza się, że pojawia się kontrolka ABS i ESP + auto z kluczykiem, a wskazówka prędkościomierza opada (czasem w takim momencie wspomaganie przestaje działać). O dziwo w takim przypadku automat działa na D...

Błędy skrzyni (odczytane przy wyłączonym silniku):

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
 (04) - Nie występuje

U2100 - CAN: urządzenie odłączone
 (04) - Nie występuje

U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika
 (04) - Nie występuje

Błędy silnika (odczytane jw.): 

P0300 - Rozpoznano wypadanie zaplonów w róznych cylindrach
 (01) - Obecny

P0301 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1
 (01) - Obecny

P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
 (01) - Obecny

P0500 - Czujnik predkosci pojazdu, wadliwe dzialanie
 (0C) - Nie występuje

P0500 - Czujnik predkosci pojazdu, wadliwe dzialanie
 (04) - Nie występuje

U2106 - CAN-BUS - brak lacznosci z modulem kontroli transmisji
 (04) - Nie występuje

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
 (04) - Nie występuje

U2100 - Usterka CAN-BUS
 (04) - Nie występuje

P1700 - Wezwanie szybkiego przyslania pomocy drogowej wyslane z modulu kontroli transmisji
 (08) - Nie występuje

Miałem też problem ze świecącymi diodami ASB (świeciły wszystkie lub niektóre z nich). Po wyczyszczeniu selektora jest póki co ok (czy koniecznie trzeba posmarować selektor wazeliną lub innym mazidłem?). Wyczyściłem przy okazji zębatki i czujniki ABS z tyłu. Diody już nie wariują, natomiast bez poprawy w opisanych wyżej kwestiach.

Prośba o pomoc, co to może być?

Link to post
Share on other sites

zajechany pierwszy bieg? Śnieżynka startuje z dwójki.

Link to post
Share on other sites

O tym pomyślałem. Nie napisałem, że wcześniej kiedy pojawiał się błąd abs skrzynia działała tylko w trybie awaryjnym i przełączałem manualnie od 1 do D. Jednak przy zmianie z 1 na 2 czuć było szarpnięcie/uślizg/drgania. W poprzednią niedzielę z 1 juz nie ruszał. Zajechany to znaczy? Elektrozawór? 

Link to post
Share on other sites

Raczej tarczki. Olej sprawdzałeś? poziom, stan. kiedy wymieniałeś?

Link to post
Share on other sites

Poziom oleju podobno ok, mechanik sprawdzał, ja nie mam niestety warunków (brak kanału na parkingu pod blokiem, nad czym ubolewam ;)). Chcę podjechać w poniedziałek do innego fachowca żeby to zweryfikował. Sam olej nie był wymieniany dłuższy czas. Właśnie miałem zamiar się tym zająć (wymienić dynamicznie) i nagle te wszystkie problemy z abs, a potem z asb się pojawiły...

Link to post
Share on other sites

Byłem w serwisie. Dolali niecały litr oleju. Po dolewce bez zmian. Pan wróży problemy z ciśnieniem... Wspomniał też, że może akumulator jest słaby. Ale chyba rok temu kupiłem nową Vartę, Omka odpala bez problemu, kontrolka aku się nie świeci. Co robić?

Link to post
Share on other sites

Varta Silver Dynamic 74Ah, 750A, E38. Kupiony w połowie lutego 2019, czyli trochę wcześniej niż pisałem. Na wyłączonym silniku pokazuje napięcie 12,4V.

Link to post
Share on other sites

Zacząłem podejrzewać, że może to być taśma hamulcowa. Dzisiaj po przegazowaniu na D skrzynia nagle jakby zaskoczyła, szarpnęło i ruszyłem normalnie... Dysponujecie może instrukcją ze zdjęciami jak wyregulować jej naciąg? Było kiedyś na OKP w poradach ale wszystkie foty wygasły.

Link to post
Share on other sites

Dzięki, może się przydać. Chodziło mi jednak bardziej o zdjęcia live pozujące jak przez dużą miskę dostać się do regulacji tej taśmy i która śruba służy do ustawienia naciągu. Może ktoś dla sportu w tym grzebał i uwiecznił sukces? :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.