Jump to content
Omega Elite Klub

Nieprawidłowa praca układu chłodzenia, Albania zweryfikowala ?


Recommended Posts

Otóż problem jest następujący. Podczas wyjazdu do Albanii i jeździe po górzystych terenach okazało się że chłodzenie w omedze jest niewystarczające, tym bardziej przy włączonej klimie, dwa razy wskazówka doszła do czerwonego pola i zapaliła się kontrolka. Kiedy jechałem temperatura wachała się między 90-95 a kiedy się zatrzymywałem zbliżało się do 100-105 ale wystarczyło przygazowac i temperatura wracała do normy. Kiedy jeździłem na wyłączonej klimatyzacji te wachania były mniejsze. Zauważyłem że wentylator chłodnicy wody pracuje tylko na biegu pierwszym, zmostkowalem wtyczkę 3 pinowa od czujnika który jest pod górnym wężem chłodnicy i uruchomiłem 1 i drugi bieg więc kupiłem nowy czujnik, wymieniłem go i nadal jest nie tak bo teraz włącza się tylko drugi bieg a po zgaszeniu samochodu nie włącza się chłodzenie (pompka obiegowa obok chłodnicy też nie ma napięcia a na starym czujniku gdzie był tylko pierwszy bieg chłodzenie po zgaszeniu silnika działało). Zauważyłem też że na zimnym silniku i po chwili postoju zasysa górny wąż od chłodnicy. I teraz nie wiem czy wymieniać dalej czujniku odpowiedzialne za wentylator i odczyt temperatury czy nowa chłodnica i czujniki. Miał ktoś podobny problem? 

Link to comment
Share on other sites


Masz możliwość zweryfikowania poprawności pomiarów czujnika, który daje sygnał na zegary? Kup nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego.

Link to comment
Share on other sites


U mnie padła kiedyś właśnie pompka dodatkowego obiegu. Ta po stronie akumulatora. Po wymianie i zalaniu nowego płynu problemy ustąpiły.

Link to comment
Share on other sites


W dniu 23.07.2021 o 15:03, Orkan napisał:

Masz możliwość zweryfikowania poprawności pomiarów czujnika, który daje sygnał na zegary? Kup nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego.

Że specjalistycznych sprzętów mam multimetr ale nie bardzo wiem jak sie tym robi takie rzeczy. Op-com też jest ale działa w cały świat wiec wątpię żeby coś odczytał. Korek byl wymieniany, co prawda na zamiennik a nie oryginał.

Link to comment
Share on other sites


W dniu 24.07.2021 o 08:50, Pabloo napisał:

U mnie padła kiedyś właśnie pompka dodatkowego obiegu. Ta po stronie akumulatora. Po wymianie i zalaniu nowego płynu problemy ustąpiły.

Ona powinna pracować cały czas po odpaleniu?

Link to comment
Share on other sites


Ta przy chłodnicy działa z 2gim biegiem wentylatora, ta pod zbiorniczkiem działa cały czas po zapłonie, chociaż skoro po przegazowaniu temp. spada to wskazuje na pompę wody że nie domaga.

 

7 godzin temu, Wosz3k napisał:

co prawda na zamiennik a nie oryginał.

Tu też może być problem, zamiennik często z fabryki wychodził już popsuty

Link to comment
Share on other sites


W dniu 28.07.2021 o 04:18, Aros napisał:

Ta przy chłodnicy działa z 2gim biegiem wentylatora, ta pod zbiorniczkiem działa cały czas po zapłonie, chociaż skoro po przegazowaniu temp. spada to wskazuje na pompę wody że nie domaga.

 

Tu też może być problem, zamiennik często z fabryki wychodził już popsuty

Też tak myślałem ale wymieniałem  rozrząd razem z pompą wody przed wyjazdem. Kupię jeszcze jeden ten sam czujnik i zobaczę co się będzie działo. Jak ja kupiłem to była rozszczelniona chłodnicza oleju, niby plukalem cały układ różnymi specyfikami po parę razy ale chyba jednak coś w chłodnicy mogło jeszcze zostać i myślę że to też podbija efekt.

Link to comment
Share on other sites


Ja bym Cię namawiał do wymiany tego korka. To tylko ok. 15 zł, a może pomóc. Jeżeli układ będzie pracował na zbyt małym ciśnieniu, czy wręcz podciśnieniu (mówiłeś, że zasysa powietrze po odkręceniu korka), to mogą  się dziać głupoty.

Link to comment
Share on other sites


8 godzin temu, Orkan napisał:

Ja bym Cię namawiał do wymiany tego korka. To tylko ok. 15 zł, a może pomóc. Jeżeli układ będzie pracował na zbyt małym ciśnieniu, czy wręcz podciśnieniu (mówiłeś, że zasysa powietrze po odkręceniu korka), to mogą  się dziać głupoty.

Zasysa powietrze bez odkręcania, zgasze auto( nic nie ruszam) przychodzę za +/- 15min i górny wąż chłodnicy jest zassany. Ale i tak kupię 20zł nie pieniądz z

Link to comment
Share on other sites


W dniu 29.07.2021 o 22:20, Orkan napisał:

A płynu nie gubi?

Coś gubi bo raz na jakiś czas muszę dolać

Link to comment
Share on other sites


8 godzin temu, Wosz3k napisał:

Coś gubi bo raz na jakiś czas muszę dolać

to jak masz dziurę to ciśnienia nie będzie i płyn się gotuje wcześniej

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Wyciek zlikwidowany, zmierzyłem napięcie na kostce od pompki pod zbiorniczkiem i pokazuje 0.26 v a z włączoną klima 0.32 v więc coś chyba nie Bangla pytanie co to może być bo bezpieczniki wszystkie ok. Na pompce obok chłodnicy w trakcie pracy i po zgaszeniu 0.00v

Możliwe że tymi dwoma pompkami steruje też czujnik przy chłodnicy czy to mało możliwe?

 

Link to comment
Share on other sites


15 godzin temu, Wosz3k napisał:

Wyciek zlikwidowany, zmierzyłem napięcie na kostce od pompki pod zbiorniczkiem i pokazuje 0.26 v a z włączoną klima 0.32 v więc coś chyba nie Bangla pytanie co to może być bo bezpieczniki wszystkie ok. Na pompce obok chłodnicy w trakcie pracy i po zgaszeniu 0.00v

Możliwe że tymi dwoma pompkami steruje też czujnik przy chłodnicy czy to mało możliwe?

 

Tu masz o pompce pod zbiorniczkiem i najlepiej podłączyć ją tak jak w opisię

 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.