Wosz3k Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 Otóż problem jest następujący. Podczas wyjazdu do Albanii i jeździe po górzystych terenach okazało się że chłodzenie w omedze jest niewystarczające, tym bardziej przy włączonej klimie, dwa razy wskazówka doszła do czerwonego pola i zapaliła się kontrolka. Kiedy jechałem temperatura wachała się między 90-95 a kiedy się zatrzymywałem zbliżało się do 100-105 ale wystarczyło przygazowac i temperatura wracała do normy. Kiedy jeździłem na wyłączonej klimatyzacji te wachania były mniejsze. Zauważyłem że wentylator chłodnicy wody pracuje tylko na biegu pierwszym, zmostkowalem wtyczkę 3 pinowa od czujnika który jest pod górnym wężem chłodnicy i uruchomiłem 1 i drugi bieg więc kupiłem nowy czujnik, wymieniłem go i nadal jest nie tak bo teraz włącza się tylko drugi bieg a po zgaszeniu samochodu nie włącza się chłodzenie (pompka obiegowa obok chłodnicy też nie ma napięcia a na starym czujniku gdzie był tylko pierwszy bieg chłodzenie po zgaszeniu silnika działało). Zauważyłem też że na zimnym silniku i po chwili postoju zasysa górny wąż od chłodnicy. I teraz nie wiem czy wymieniać dalej czujniku odpowiedzialne za wentylator i odczyt temperatury czy nowa chłodnica i czujniki. Miał ktoś podobny problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 Masz możliwość zweryfikowania poprawności pomiarów czujnika, który daje sygnał na zegary? Kup nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloo Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 U mnie padła kiedyś właśnie pompka dodatkowego obiegu. Ta po stronie akumulatora. Po wymianie i zalaniu nowego płynu problemy ustąpiły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosz3k Posted July 27, 2021 Author Share Posted July 27, 2021 W dniu 23.07.2021 o 15:03, Orkan napisał: Masz możliwość zweryfikowania poprawności pomiarów czujnika, który daje sygnał na zegary? Kup nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego. Że specjalistycznych sprzętów mam multimetr ale nie bardzo wiem jak sie tym robi takie rzeczy. Op-com też jest ale działa w cały świat wiec wątpię żeby coś odczytał. Korek byl wymieniany, co prawda na zamiennik a nie oryginał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosz3k Posted July 27, 2021 Author Share Posted July 27, 2021 W dniu 24.07.2021 o 08:50, Pabloo napisał: U mnie padła kiedyś właśnie pompka dodatkowego obiegu. Ta po stronie akumulatora. Po wymianie i zalaniu nowego płynu problemy ustąpiły. Ona powinna pracować cały czas po odpaleniu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Ta przy chłodnicy działa z 2gim biegiem wentylatora, ta pod zbiorniczkiem działa cały czas po zapłonie, chociaż skoro po przegazowaniu temp. spada to wskazuje na pompę wody że nie domaga. 7 godzin temu, Wosz3k napisał: co prawda na zamiennik a nie oryginał. Tu też może być problem, zamiennik często z fabryki wychodził już popsuty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosz3k Posted July 29, 2021 Author Share Posted July 29, 2021 W dniu 28.07.2021 o 04:18, Aros napisał: Ta przy chłodnicy działa z 2gim biegiem wentylatora, ta pod zbiorniczkiem działa cały czas po zapłonie, chociaż skoro po przegazowaniu temp. spada to wskazuje na pompę wody że nie domaga. Tu też może być problem, zamiennik często z fabryki wychodził już popsuty Też tak myślałem ale wymieniałem rozrząd razem z pompą wody przed wyjazdem. Kupię jeszcze jeden ten sam czujnik i zobaczę co się będzie działo. Jak ja kupiłem to była rozszczelniona chłodnicza oleju, niby plukalem cały układ różnymi specyfikami po parę razy ale chyba jednak coś w chłodnicy mogło jeszcze zostać i myślę że to też podbija efekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 Ja bym Cię namawiał do wymiany tego korka. To tylko ok. 15 zł, a może pomóc. Jeżeli układ będzie pracował na zbyt małym ciśnieniu, czy wręcz podciśnieniu (mówiłeś, że zasysa powietrze po odkręceniu korka), to mogą się dziać głupoty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosz3k Posted July 29, 2021 Author Share Posted July 29, 2021 8 godzin temu, Orkan napisał: Ja bym Cię namawiał do wymiany tego korka. To tylko ok. 15 zł, a może pomóc. Jeżeli układ będzie pracował na zbyt małym ciśnieniu, czy wręcz podciśnieniu (mówiłeś, że zasysa powietrze po odkręceniu korka), to mogą się dziać głupoty. Zasysa powietrze bez odkręcania, zgasze auto( nic nie ruszam) przychodzę za +/- 15min i górny wąż chłodnicy jest zassany. Ale i tak kupię 20zł nie pieniądz z Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 A płynu nie gubi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosz3k Posted August 1, 2021 Author Share Posted August 1, 2021 W dniu 29.07.2021 o 22:20, Orkan napisał: A płynu nie gubi? Coś gubi bo raz na jakiś czas muszę dolać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted August 1, 2021 Share Posted August 1, 2021 8 godzin temu, Wosz3k napisał: Coś gubi bo raz na jakiś czas muszę dolać to jak masz dziurę to ciśnienia nie będzie i płyn się gotuje wcześniej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wosz3k Posted August 15, 2021 Author Share Posted August 15, 2021 Wyciek zlikwidowany, zmierzyłem napięcie na kostce od pompki pod zbiorniczkiem i pokazuje 0.26 v a z włączoną klima 0.32 v więc coś chyba nie Bangla pytanie co to może być bo bezpieczniki wszystkie ok. Na pompce obok chłodnicy w trakcie pracy i po zgaszeniu 0.00v Możliwe że tymi dwoma pompkami steruje też czujnik przy chłodnicy czy to mało możliwe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 15 godzin temu, Wosz3k napisał: Wyciek zlikwidowany, zmierzyłem napięcie na kostce od pompki pod zbiorniczkiem i pokazuje 0.26 v a z włączoną klima 0.32 v więc coś chyba nie Bangla pytanie co to może być bo bezpieczniki wszystkie ok. Na pompce obok chłodnicy w trakcie pracy i po zgaszeniu 0.00v Możliwe że tymi dwoma pompkami steruje też czujnik przy chłodnicy czy to mało możliwe? Tu masz o pompce pod zbiorniczkiem i najlepiej podłączyć ją tak jak w opisię Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.