Jump to content
Omega Elite Klub

Szpera - za i przeciw, rodzaje


Recommended Posts

 

 

Za: kręci na dwa koła

 

 

 

 

Przeciw: Trzeba uważać na latarnie :P/emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20">

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

U mnie szpera nie powoduje szybszego zużycia opon :P/emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20" />

 

 

 

W zasadzie to zauważam, że jest zimą i ewentualnie na błocku f.gif

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

minus taki,ze dupa zamiata na strasznie na mokrym i sniegu,to wcale nie jest fajne co chwile stracona trakcja i zarzut.Mnie osobiscie jako zawodowemu kierowcy takie cos nie odpowiadalo,plusy ze mozna swirowac pawiana krecac baczki i na rondach i to wlasciwie plusy,ktore do jazdy sa zbedne

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

To fakt, moment i na mokrym ucieka na bok ale ogromny + za na to że nie zakopiesz się tak łatwo jak na zwykłym dyfrze... Dla mnie i tak same plusy ma szpera :D/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20" />

 

Link to comment
Share on other sites


 

szpera =zabawa na co nam te omegi jak nie do. Zabawy automat i szpera daje rade

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Ja w automacie szpery nie używam to pajacowania...ogólnie gdybym miał sedana i manual to jak najbardziej :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" />

 

Link to comment
Share on other sites


 

Z mojego doświadczenia dot. szpery.

 

 

Zalety:

 

Zdecydowanie lepsze przyspieszenie

 

Zimą łatwiej ruszyć na śliskiej nawierzchni.

 

Gdy jednak już uda się zakopać to zdecydowanie szybciej się wygrzebiesz.

 

Można czasem popajacować bo dupa zgrabnie tańczy po dodaniu gazu

 

 

Wady:

 

Szybsze zużycie opon

 

Mniejsza głupoto odporność (szczególnie u niedoświadczonych kierowców)

 

Podatność na wpadanie tylnej osi w niekontrolowany poślizg

 

Zwiększony promień skrętu.

 

 

Ogólnie jeździłem ze szperą i bez, miałem szpery 45% 60% 80%

 

W przypadku szpery 45% to jeszcze nie jest tak odczuwalne jednak powyżej tej wartości każde mocniejsze naciśnięcie gazu ma mokrej nawierzchni kończy się poślizgiem. Zabawa jest fajna ale trzeba myśleć za kierownicą. Moją omegą niestety poza mną i moim ojcem to nikt nie umiał ujechać na mokrym (nie wspominam o śliskim) Kuzyn na mokrej nawierzchni na skrzyżowaniu podczas skręcania w lewo obrócił omegę o 180 stopni. A wiele do tego nie trzeba było. Tyle że moja szpera była już na tyle zapięta że mi na rondach koła terkotały :D/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20">

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

2 godziny temu, awhaker napisał:

 

 

 

 

Z mojego doświadczenia dot. szpery.

 

 

Zalety:

 

Zdecydowanie lepsze przyspieszenie

 

Zimą łatwiej ruszyć na śliskiej nawierzchni.

 

Gdy jednak już uda się zakopać to zdecydowanie szybciej się wygrzebiesz.

 

Można czasem popajacować bo dupa zgrabnie tańczy po dodaniu gazu

 

 

Wady:

 

Szybsze zużycie opon

 

Mniejsza głupoto odporność (szczególnie u niedoświadczonych kierowców)

 

Podatność na wpadanie tylnej osi w niekontrolowany poślizg

 

Zwiększony promień skrętu.

 

 

Ogólnie jeździłem ze szperą i bez, miałem szpery 45% 60% 80%

 

W przypadku szpery 45% to jeszcze nie jest tak odczuwalne jednak powyżej tej wartości każde mocniejsze naciśnięcie gazu ma mokrej nawierzchni kończy się poślizgiem. Zabawa jest fajna ale trzeba myśleć za kierownicą. Moją omegą niestety poza mną i moim ojcem to nikt nie umiał ujechać na mokrym (nie wspominam o śliskim) Kuzyn na mokrej nawierzchni na skrzyżowaniu podczas skręcania w lewo obrócił omegę o 180 stopni. A wiele do tego nie trzeba było. Tyle że moja szpera była już na tyle zapięta że mi na rondach koła terkotały :D/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20" />

 

 

 

 

Chociaż jedna konkretna odpowiedź.

 

 

 

 

Kontrola trakcji ostatnich roczników trochę pomaga czy przeszkadza przy standardowej 45% ?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

3 godziny temu, lukaszxx1990 napisał:

 

 

 

 

Kontrola trakcji ostatnich roczników trochę pomaga czy przeszkadza przy standardowej 45% ?

 

 

 

 

 

na mokrym i sniegu praktycznie non toper bedzie sie zapalac,wiec jako tako ona pomaga

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Przy predkosci 40km/h na 2 biegu wcisniecie gazu do podlogi tez sie zapali :P/emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20">

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

Napewno plus jest taki ze szpera jest dla mądrych kierowców z głową bo jeśli zakładasz szpere i poniesie Cię fantazja to mam przej.....e he he 

 

 

 

 

Sam mam dwie sztuki he he (1na.sell)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

22 godzin temu, PanKaretka napisał:

 

 

 

 

Napewno plus jest taki ze szpera jest dla mądrych kierowców z głową bo jeśli zakładasz szpere i poniesie Cię fantazja to mam przej.....e he he 

 

 

 

 

Sam mam dwie sztuki he he (1na.sell)

 

 

 

 

 

Już nie :P/emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20" />

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

Jaki olej do szpery i ile wchodzi ?

 

 

 

 

Mam dobry dostęp do

 

 

 

 

Castrol - SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140

 

 

 

 

Motul - ale nie wiem jaki dokładnie wziąć

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Motul 90PA jest sprawdzony wchodzi 1,1L dokładnie :D/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20" /> wlałem kiedyś liquymoly i był za rzadki bo były hałasy z mostu, na motulu cisza... 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

21 godzin temu, lukaszxx1990 napisał:

 

 

 

 

Jaki olej do szpery i ile wchodzi ?

 

 

 

 

Mam dobry dostęp do

 

 

 

 

Castrol - SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140

 

 

 

 

Motul - ale nie wiem jaki dokładnie wziąć

 

 

 

 

 

Mam motula 90Pa do szper całe nienapoczete opakowanie 2l. Kupiłem ze 3 miesiące temu na dolewkę, a się okazało ze nie trza dolewać. Kupione w intercarsie. Oddam po taniości bo leży :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Jak coś pisz PW :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">

 

 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.