lukaszxx1990 Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Proponuję taki temat, zebrać wszystkie informacje tutaj, na pewno komuś się to przyda ( np. mi bo planuje założyć). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Za: kręci na dwa koła Przeciw: Trzeba uważać na latarnie /emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 szybsze zużycie opon ? /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20" /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawko Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 U mnie szpera nie powoduje szybszego zużycia opon /emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20" /> W zasadzie to zauważam, że jest zimą i ewentualnie na błocku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl81 Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 ja nie wiem czy są jakieś minusy oprócz zwiększonej czujności na latarnie jak skit z autopsji napisał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grucha Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 minus taki,ze dupa zamiata na strasznie na mokrym i sniegu,to wcale nie jest fajne co chwile stracona trakcja i zarzut.Mnie osobiscie jako zawodowemu kierowcy takie cos nie odpowiadalo,plusy ze mozna swirowac pawiana krecac baczki i na rondach i to wlasciwie plusy,ktore do jazdy sa zbedne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 To fakt, moment i na mokrym ucieka na bok ale ogromny + za na to że nie zakopiesz się tak łatwo jak na zwykłym dyfrze... Dla mnie i tak same plusy ma szpera /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20" /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cichy86 Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Bo nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, tylko boczną w tym szpera pomoże jeżeli dyfer nie jest zespawany na 100%, tylko jest oryginalna szpera, to spokojnie można jeździć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 szpera =zabawa na co nam te omegi jak nie do. Zabawy automat i szpera daje rade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Ja w automacie szpery nie używam to pajacowania...ogólnie gdybym miał sedana i manual to jak najbardziej /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awhaker Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Z mojego doświadczenia dot. szpery. Zalety: Zdecydowanie lepsze przyspieszenie Zimą łatwiej ruszyć na śliskiej nawierzchni. Gdy jednak już uda się zakopać to zdecydowanie szybciej się wygrzebiesz. Można czasem popajacować bo dupa zgrabnie tańczy po dodaniu gazu Wady: Szybsze zużycie opon Mniejsza głupoto odporność (szczególnie u niedoświadczonych kierowców) Podatność na wpadanie tylnej osi w niekontrolowany poślizg Zwiększony promień skrętu. Ogólnie jeździłem ze szperą i bez, miałem szpery 45% 60% 80% W przypadku szpery 45% to jeszcze nie jest tak odczuwalne jednak powyżej tej wartości każde mocniejsze naciśnięcie gazu ma mokrej nawierzchni kończy się poślizgiem. Zabawa jest fajna ale trzeba myśleć za kierownicą. Moją omegą niestety poza mną i moim ojcem to nikt nie umiał ujechać na mokrym (nie wspominam o śliskim) Kuzyn na mokrej nawierzchni na skrzyżowaniu podczas skręcania w lewo obrócił omegę o 180 stopni. A wiele do tego nie trzeba było. Tyle że moja szpera była już na tyle zapięta że mi na rondach koła terkotały /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted June 17, 2016 Author Share Posted June 17, 2016 2 godziny temu, awhaker napisał: Z mojego doświadczenia dot. szpery. Zalety: Zdecydowanie lepsze przyspieszenie Zimą łatwiej ruszyć na śliskiej nawierzchni. Gdy jednak już uda się zakopać to zdecydowanie szybciej się wygrzebiesz. Można czasem popajacować bo dupa zgrabnie tańczy po dodaniu gazu Wady: Szybsze zużycie opon Mniejsza głupoto odporność (szczególnie u niedoświadczonych kierowców) Podatność na wpadanie tylnej osi w niekontrolowany poślizg Zwiększony promień skrętu. Ogólnie jeździłem ze szperą i bez, miałem szpery 45% 60% 80% W przypadku szpery 45% to jeszcze nie jest tak odczuwalne jednak powyżej tej wartości każde mocniejsze naciśnięcie gazu ma mokrej nawierzchni kończy się poślizgiem. Zabawa jest fajna ale trzeba myśleć za kierownicą. Moją omegą niestety poza mną i moim ojcem to nikt nie umiał ujechać na mokrym (nie wspominam o śliskim) Kuzyn na mokrej nawierzchni na skrzyżowaniu podczas skręcania w lewo obrócił omegę o 180 stopni. A wiele do tego nie trzeba było. Tyle że moja szpera była już na tyle zapięta że mi na rondach koła terkotały /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20" /> Chociaż jedna konkretna odpowiedź. Kontrola trakcji ostatnich roczników trochę pomaga czy przeszkadza przy standardowej 45% ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grucha Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 3 godziny temu, lukaszxx1990 napisał: Kontrola trakcji ostatnich roczników trochę pomaga czy przeszkadza przy standardowej 45% ? na mokrym i sniegu praktycznie non toper bedzie sie zapalac,wiec jako tako ona pomaga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awhaker Posted June 19, 2016 Share Posted June 19, 2016 Przy predkosci 40km/h na 2 biegu wcisniecie gazu do podlogi tez sie zapali /emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted June 20, 2016 Author Share Posted June 20, 2016 Kto w omegu wciska gaz do podłogi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cichy86 Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 A kto nie wciska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted June 20, 2016 Author Share Posted June 20, 2016 0:1 dla Ciebie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PanKaretka Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Napewno plus jest taki ze szpera jest dla mądrych kierowców z głową bo jeśli zakładasz szpere i poniesie Cię fantazja to mam przej.....e he he Sam mam dwie sztuki he he (1na.sell) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted June 21, 2016 Author Share Posted June 21, 2016 22 godzin temu, PanKaretka napisał: Napewno plus jest taki ze szpera jest dla mądrych kierowców z głową bo jeśli zakładasz szpere i poniesie Cię fantazja to mam przej.....e he he Sam mam dwie sztuki he he (1na.sell) Już nie /emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20" /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted June 21, 2016 Author Share Posted June 21, 2016 Jaki olej do szpery i ile wchodzi ? Mam dobry dostęp do Castrol - SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140 Motul - ale nie wiem jaki dokładnie wziąć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PanKaretka Posted June 21, 2016 Share Posted June 21, 2016 Oj tam oj tam Mówili aby się dzielić. Wchodzi 1 litr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Motul 90PA jest sprawdzony wchodzi 1,1L dokładnie /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20" /> wlałem kiedyś liquymoly i był za rzadki bo były hałasy z mostu, na motulu cisza... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 też go lałem bo sprawdzony...jakieś 65 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 21 godzin temu, lukaszxx1990 napisał: Jaki olej do szpery i ile wchodzi ? Mam dobry dostęp do Castrol - SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140 Motul - ale nie wiem jaki dokładnie wziąć Mam motula 90Pa do szper całe nienapoczete opakowanie 2l. Kupiłem ze 3 miesiące temu na dolewkę, a się okazało ze nie trza dolewać. Kupione w intercarsie. Oddam po taniości bo leży /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Jak coś pisz PW /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszxx1990 Posted June 22, 2016 Author Share Posted June 22, 2016 Już za późno /emoticons/tongue@2x.png 2x" title=":P" width="20" /> kupiłem litr castrola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.