Jump to content
Omega Elite Klub

Lekki zamach w omedze


Aros
 Share


Recommended Posts

Siemka, jestem na etapie zbierania gratów pod jednomas w omedze, a właściwie to już wszystko mam, koło z Vectry B 2.6V6 (to cięższe) +docisk z omegi V6 i tarcza 240mm SACHS 1878 600 626 z tego co rozszyfrowałem z Vectry 2.2DTI ale teraz do rzeczy, którą stroną montować tarczę do skrzyni a którą do koła? (oznaczenia są wytarte na tarczy ledwo odczytałem numery) może jeszcze jakieś sugestie? Ktoś bawił się u nas w tym temacie? :)

Link to comment
Share on other sites


 

No i chyba Aros jako pierwszy na OE :D Przy pomocy @Cichy86   :)

 

Link to comment
Share on other sites


 

Cytat

Godzinę temu, Aros napisał:

No i chyba Aros jako pierwszy na OE :D Przy pomocy @Cichy86   :)

jednomasa miałem w Fioletowej i ma Karetka ;)

Link to comment
Share on other sites


 

No to jako 3ci :)

 

Cytat

8 minut temu, Cichy86 napisał:

a jakie wrażenia z jazdy?

 

Lekko :D

Link to comment
Share on other sites


 

tylko że to nie jest lekki zamach tylko jednomas prawdziwy lekki zamach miał z50 z   C20XE.

 

 

Link to comment
Share on other sites


Ale i tak wrażenia dużo lepsze niż na dwumasie, wg. mnie sztywniejsze jest teraz sprzęgło... no i jednomas się nie rozsypie tak jak dwumas... :) 

Link to comment
Share on other sites


 

Cytat

41 minut temu, Aros napisał:

Ale i tak wrażenia dużo lepsze niż na dwumasie, wg. mnie sztywniejsze jest teraz sprzęgło... no i jednomas się nie rozsypie tak jak dwumas... :)

 

 

 

nie zrywaj za często bo będziesz przy zmianie biegów odczuwał tupnięcie na moście

Link to comment
Share on other sites


 

Cytat

27 minut temu, Ulter napisał:

nie zrywaj za często bo będziesz przy zmianie biegów odczuwał tupnięcie na moście

 

tzn? Gumy tak lecą? Czy dyfer obrywa tak?

Link to comment
Share on other sites


  • 2 years later...

Podpinam się pod temat. Leje mi z uszczelniacza na wale i będę musiał wyjąć skrzynię. Przy okazji chciałbym wrzucić lekkie koło.

@Aros

Ty jako chłop po zabiegu napisz proszę raz jeszcze z własnego doświadczenia jakie graty kompletować. Mile widziane zdjęcie koła zamachowego od strony silnika (będę wiedział czy sam je odchudzę)

Link to comment
Share on other sites


Tyle mi pozostało z fot,

jednomas1.jpg

 

EDYT.

Foto jest lekkiego koła prawdopodobnie z c20xe

Edited by Aros
Link to comment
Share on other sites


Dzięki za zdjęcie @Aros

Miejsca do wybrania materiału jest sporo - myślę że ogarnę.

Czyli mamy ustalone że koło zamachowe od Vectry B 2.5 lub 2.6 v6

A jak ze sprzęgłem? 

Tarcza i docisk też z 2.5 pasuje? Wałek sprzęgłowy jest taki sam w omedze i Vectrze?

Dlaczego zakładałeś tarczę z 2.2dti? Ma mocniejszy tłumik drgań skrętnych?

Link to comment
Share on other sites


Sprzęgło miałem też z vectry 2.6 od tego koła, a docisk co najciekawsze pasuje omegowy. tarcza z dti będzie mniejszej średnicy, ja miałem 240mm tarczę. Mniejsze tarcze tak jak z dti potrafią się ponoć uślizgiwać.....

 

Kurcze tak myślę może by znów założyć jednomas :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


I to tak wchodzi bez problemu i po temacie? Wysokość koła sztywnego i dwumasu jest taka sama nie trzeba dorabiać żadnego dystansu na wał? 

@Ricardo dawaj mje te pszyngło! :zabawa2:

Link to comment
Share on other sites


Nie, pod garnkowe koło nic nie trzeba dorabiać wchodzi P&P :)

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.