Popular Post Opierdalejszyn Posted October 19, 2021 Popular Post Share Posted October 19, 2021 Siema, chyba z racji tego że posiadanie omegi to choroba przewlekła sprawiłem sobie następna omege. 2001 2.6v6, nawet na forum jest temat poprzedniego właściciela więc nie ma się co rozpisywać. Z wyposażenia : -Gaziutek!- -xenon - lusterko foto - jakieś fotele ala sporty - szpera 45% - końcowy manzel - jakąś zmęczona życiem dokladeczka z przodu - cieknące pokrywy i klepiąca szklanka XD Ogólnie auto trochę do ogarnięcia ale względnie zdrowe i trzymające się kupy. Z racji że moje 3.0 leży w pudełkach napewno wpadnie: - gwint na przód, zestaw kia + amory kombi tył - felgi 18 z r8 - rozpórka - poli - napewno inna kierownica (tutaj jeszcze się zastanawiam co zarzucić) - polerka i przerobienie lamp na czarno - może uda się dorwac lotkę irmiego, jeśli nie to jakiś homemade wyklepiemy - moooze kiedyś 3.0, ale to raczej odległe plany A reszta wyjdzie w praniu ? Z racji że obecnie mam rozgrzebane Daily i czekam jeszcze na gwint do przodu pracę raczej będą posuwały się powoli, bo technicznie parę rzeczy też wymaga uwagi. Poglądowe foto jeszcze z ogłoszenia i miły bonus który dostałem od poprzedniego właściciela 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Opierdalejszyn Posted October 20, 2021 Author Popular Post Share Posted October 20, 2021 Pierwsza partia gratów przyszła. Sprężyny na tył i testowe łączniki na przód. Gwint będzie u mnie za tydzień, więc felgi wreszcie doczekają się nabicia paru km ? 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolot Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Skąd gwint i jaki gwint? Nie próżnujesz widać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Opierdalejszyn Posted October 20, 2021 Author Popular Post Share Posted October 20, 2021 (edited) 1 godzinę temu, Dolot napisał: Skąd gwint i jaki gwint? Nie próżnujesz widać Z internetów, tasmietnix narazie. Coprawda nie z omegi ale z tym sobie poradzimy. Później zobaczymy i może zrobię custom na czymś markowym. To jest ułamek gratów, które już leżą. Kwestia odkopania ich z pudeł. Dzisiaj wygrzebałem jeszcze rozporke, dystanse pod felgi z r8 (50mm ?), głośniki z pierwszej omegi (przód monacor, tył seria z bose). Do audio zostało do zlokalizowania gwizdki na słupki, radio pionniera (chwilowo 1 DIN bo wybitnie irytuje mnie jakość seryjnego) i wzmacniacz pod te głośniczki Przy okazji wpadly mi w ręce zaciski na tył, więc urzezbimy układ pod hydro. Wszystko brudne i ukurzone z racji że czeka już 2 lata na swój czas, ale będzie ogarniane bezpośrednio przed montażem Edited October 20, 2021 by Opierdalejszyn 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolot Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Ja szukam właśnie i nic nie mogę znaleźć, a nie chce mi się rzeźbić już np z vb... Ładna kolekcja gratów widzę To będzie robić jako daily czy driftdaily skoro hydro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Opierdalejszyn Posted October 20, 2021 Author Popular Post Share Posted October 20, 2021 32 minuty temu, Dolot napisał: To będzie robić jako daily czy driftdaily skoro hydro? Na Daily mam coś takiego ? To bardziej jako drugie auto/funcar. Teoretycznie pojechałem po gruza, ale stan auta na tyle pozytywnie mnie zaskoczył że szkoda byłoby ja zgruzowac. Ale tak, będzie również służyło do utylizacji opon, chyba że dorwe jeszcze coś 3ciego przed zimą ? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolot Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 No to już wszystko wiadome Zestaw ładny Patrząc po zdjęciach to nie wydaje się być jakoś zaniedbana i szkoda aż tak ją chyba zgruzować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opierdalejszyn Posted October 21, 2021 Author Share Posted October 21, 2021 (edited) 4 godziny temu, Dolot napisał: Patrząc po zdjęciach to nie wydaje się być jakoś zaniedbana i szkoda aż tak ją chyba zgruzować Jest zapuszczona to napewno, ktoś kiedyś robił "konserwację" i cała od spodu zarzygana jest bitexem. Boję się co wyjdzie jak zacznę go rwać bo parę bubli już znalazłem niestety. Silnik też wymaga sporo uwagi, bo zapieprzony jest olejem praktycznie cały że ciężko zlokalizowac skąd to pochodzi, na budzie też są ślady miejskiej walki. No ale to wszystko jest do ogarnięcia jak na obecną chwilę. Cichy plan jest również taki, aby auto skończyć przed oczkiem mojego młodszego brata, któremu marzy się omega odkąd pierwszą sztukę miałem ? Edited October 21, 2021 by Opierdalejszyn 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryk2828 Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 21 godzin temu, Dolot napisał: Skąd gwint i jaki gwint? Nie próżnujesz widać ode mnie gwint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opierdalejszyn Posted October 21, 2021 Author Share Posted October 21, 2021 Godzinę temu, patryk2828 napisał: ode mnie gwint Twój to już dawno w świat poszedł XD 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Opierdalejszyn Posted October 22, 2021 Author Popular Post Share Posted October 22, 2021 Mały update. Wczoraj przepolerowane lampy, usunięte oznaczenia modelowe (muszę poświęcić jeszcze chwilę na to), wywalone naklejki które przyprawiały mnie o pianę,wymieniony zbiorniczek chłodniczego a dzisiaj w drodze na Śląsk przytuliłem kierownice ? 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Opierdalejszyn Posted November 9, 2021 Author Popular Post Share Posted November 9, 2021 W tempie ślimaczym ale idziemy do przodu. Wreszcie w weekend miałem trochę czasu więc omega się poślizgała. Oczywiście musiało stać się co? Prosiaczki umarły, więc szybka wymiana na poliuretany i podmianka kół na "pakiet gruz". Przy okazji zrobiłem przegląd całego zawiasu i wybiłem sobie dziurkę 😂 Niestety szersze prace blacharskie nie ominą mnie przed zimą. Z informacji pozytywnych WRESZCIE dotarł do mnie gwint 🖤 Wciąż szukam tokarza w okolicy (😒) i muszę pokombinować żeby ożenić go ze sprężynami z Eibacha. No i tak siedzę sobie z kawą i zastanawiając się czy chwilowo nie podmienić kiery, póki nie ogarnę docelowej. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Opierdalejszyn Posted December 22, 2021 Author Popular Post Share Posted December 22, 2021 Mikołaj znowu dał du*y i spóźnił się z prezentami... 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Opierdalejszyn Posted January 8, 2022 Author Popular Post Share Posted January 8, 2022 Nie zna frustracji przy pracy nad autem ten, kto omegi z v6 nie miał. Ostrzegam dużo tekstu, mało zdjęć. CZERWONY SILIKON JEST, NASI TU BYLI! Z racji problemu z termostatem zabrałem się za jego wymianę. Jak wiadomo trochę trzeba rozgrzebać komorę żeby dostać się do niego. Standardowo pierwszy problem - rozdzielenie obudowy z rurka. Po dobroci nie było opcji, więc obudowa została potraktowana z miłością i usunięta w kawałkach. Rurka na szczęście cała, niestety ori oringi są na obecną chwilę nigdzie nie dostępne, więc zamówione po wymiarach - miejmy nadzieję że zdadzą egzamin. Termostat firmy BorgWagner. Będąc na tym etapie zlokalizowałem różnorakie wycieki miedzi innymi spod gwintów w pokrywie chłodnicy oleju. Pierwszym problemem okazała się kochana obudowa wkładu oleju zasłaniająca dostęp do przewodów (nie wiem jak ludzie wyciągają chłodniczki bez ich demontażu, ale może za krótki w uszach jestem) , z obsmykanym dekielkiem, dodatkowo dowalonym chyba pneumatem bo dwa metry rury nie pomogło - koniec, końców skończyło się na przecinaku i młotku a filtr zostanie zastąpiony standardowym jak choćby w 3.0. 2 dni przerwy na moczenie w penetrancie, jedna nakrętka odkręcona dosłownie palcami, druga po pierwszej próbie delikatnego odkręcenia - stoi. Palnik w dłoń i bawimy się dalej, niestety po użyciu grzechotki usłyszałem delikatne pstryknięcie i po pół obrotu nakrętka zaczęła obracać się razem z gwintem - efekt widać na zdjęciu. W ori ani alu bawił się nie będę bo nie mam zamiaru tam więcej zaglądać, więc zamówiona z nierdzewki od Signuma. Swoją drogą patologia jest że nawet głupich nakrętek do chłodniczki nie można normalnie kupić... Przy okazji możliwe że znalazła się przyczyna klepiących szklanek na jednej głowicy - śruba od mostka wodnego z jednej strony miała zero prześwitu, zabity rudą. Muszę jeszcze wykombinować jak wyczyścić układ chłodzenia bez zrzucania głowic, ale to temat jak dotrą wszystkie części. Nie zaglądałem jeszcze pod dekle, mam nadzieję że krew mnie nie zaleje. Przemilczę temat montażu LPG w tym aucie, na obecną chwilę spod maski wylatuje cała i zamontuje ją po swojemu na porządnych przewodach. Na obecną chwilę do kompletu robimy: -brand new Górny wąż chłodnicy + komplet czujników itp. - wymiana odmy na pochodząca z m54, do kompletu z OCT ze zdjęcia - rozrząd + szklanki + uszczelniacze - świece irydowe Denso - komplet nowych uszczelek od głowic w górę, może obrobię dolot jak czas pozwoli - Elring - płukanie układu wspomagania - wszystkie możliwe uszczelnienia śrub (miedziuchy, metalowo - gumowe, oringi itp.) - czujnik oleju, uszczelki miski itp. I pewnie pierdyliard innych rzeczy o których nie pamiętam. Wszelkie mody odnośnie zawieszenia, wydechu, wnętrza i audio zostawiam na wiosnę, z racji że mam rozgrzebane 3 inne auta i czasowo nie wyrabiam a jeszcze tutaj czekają mnie grubiej zakrojone pracę blacharsko-lakiernicze, które możliwe że będą wymagały wytargania pieca... Ogólnie na obecną chwilę mam ochotę poskakać po dachu, podlać ją benzyna i podpalić aleee może mnie udobrucha jak spale nią parę kompletów opon po poskładaniu. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 9, 2022 Share Posted January 9, 2022 Szacun za wytrwałość i jeszcze wiecej jej zycze 😁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NerwuS13 Posted January 9, 2022 Share Posted January 9, 2022 Szacun za chęci do walki z łamagą A tak z innej beczki, jaki masz styl felgi na BMW?😝 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opierdalejszyn Posted January 10, 2022 Author Share Posted January 10, 2022 W dniu 9.01.2022 o 11:24, NerwuS13 napisał: A tak z innej beczki, jaki masz styl felgi na BMW? Styling 213, 19 9 i 10j. Ale to przejsciowa felga bo jest zbyt masywna do serii 3. Na felgach z r8 ładnie siedzi ale musiał bym 2szt. zwężać żeby upchnąć na przód. A w omedze siedzą jak złe po zrolowaniu błotników Może jak wpadnie mi w łapy drugi komplet będą do pary. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryk2828 Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 W dniu 10.01.2022 o 13:17, Opierdalejszyn napisał: Styling 213, 19 9 i 10j. Ale to przejsciowa felga bo jest zbyt masywna do serii 3. Na felgach z r8 ładnie siedzi ale musiał bym 2szt. zwężać żeby upchnąć na przód. A w omedze siedzą jak złe po zrolowaniu błotników Może jak wpadnie mi w łapy drugi komplet będą do pary. jak stylingi bedziesz sprzedawal zglos sie do mnie, wpakuje do mojej e91 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NerwuS13 Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Zbyt masywne ale siedzą całkiem spoko może jeszcze coś innego mi w oko wpadnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 13, 2022 Share Posted January 13, 2022 Widać że chłodniczka oleju już wymieniana na zamiennik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Opierdalejszyn Posted January 30, 2022 Author Popular Post Share Posted January 30, 2022 (edited) W dniu 13.01.2022 o 07:39, Ricardo napisał: Widać że chłodniczka oleju już wymieniana na zamiennik. No niestety tak. Ogólnie sama w sobie tragiczna nie jest, ale: 1. Widząc te spawy drugi raz bym nie kupił 2. Jeśli już byłbym zmuszony to oringi z zestawu do wymiany na wstępie, bo są marnej jakości... Poprawiłem się i prócz zaje****** dużej ilości tekstu jest parę zdjęć Co do tematu omegi, chłodniczka z Signuma dotarła i czeka na montaż Chwilowo rozwiązany temat adaptera filtra oleju. Wykorzystałem do tego grodziowke M18X1,5 skrócona na odpowiednią długość Jedynym problemem było przewężenie, ale tutaj uchwyt i wiertarka wystarczyły. Wymiary spisałem i podesłałem do tokarza, więc przy następnej wymianie oleju będzie podmianka. Chwilowo piec zalewam 5w40 + dodatki od mannola (LM do 3.0 😂). Bardzo fajnie taki zestaw "odtyka" silnik i pozbywa się nazdbieranego przez lata gnoju. Co zaleje potem jeszcze się zastanawiam, ale chyba wjedzie ruska technologia na której jeździ BMW (tyle że drogi sztynks do "gruza" 😅) Z tuningów kiedyś tam zlokalizowałem resztę poli, z czego na stabie z przodu już siedzą. Tuleje wahaczy i stabilizator tył wpadnie jak będę miał chwilę "oddechu". I przez przypadek w łapy wpadły mi po taniości kolejne 17stki, czyli jakieś 3 komplety na upalanie mam XD Gdyby ktoś zabierał się za wymianę termostatu czy chlodniczki zostawiam wymiary dla potomnych: Oringi rurki do termostatu:30x4 2szt. Kolejno podkładki metalowo gumowe do mostka wodnego (4szt.), podkładki miedziane pod przewody olejowe (4szt.) Jedyne czego potrzebuje na obecną chwilę, to kawałek blachy najlepiej alu, parę króćców, złączek do przeróbki odmy i czekać na paczkę z przewodami do LPG. A i czasu bo chwilowo bawarska szmata pochłania 100% sił przerobowych, ale jestem pozytywnie nastawiony bo najgorsze za mną. Myślę max środa atakujemy omege. W chwili obecnej życzę smacznej kawusi i żegnam Państwa, idę toczyć dalej nierówna walkę 😂 Edited January 30, 2022 by Opierdalejszyn 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.