Jump to content
Omega Elite Klub

MINI PORADNIK instalacja BOSE CID i kilka pytań


mejtun
 Share

Recommended Posts

A więc tak zaczynam montować BOSE i CIDa do bfl 2.5 v6, mam nadzieję że razem przebrniemy przez gąszcz kabli i pytań 😅

A więc mamy kpl BOSE bo od tego zaczniemy 

Przyjmijmy, że głośniki, itp itd mamy na swoim miejscu i przechodzimy do montażu wiązki od słupka kierowcy do kieszeni radia 

I tak mamy taką oto wiązkę

Przewody zaznaczone strzałką przerabiamy na kostkę ISO żeńską / męską (można do lutować kawałek z jakiegoś starego dobrego radia żeby przekrój chociaż trochę się zgadzał) 

Następnie odcinamy przewody które wychodzą z kostki ISO radia na głośniki i tak samo, robimy kostkę ISO męską / żeńską i łączymy wszystko z wyżej zrobioną kostką przewodów ze słupka 

Robimy tak gdyż Bose w omedze robi koło, wychodzi cienkimi z radia a wraca wzmocniony sygnał grubszymi przewodami, dlatego właśnie te splątane przewody łączymy z instalacją głośników. 

Krok następny, moim zdaniem trzeba rozpołowić wtyczkę którą mamy z wiązką i generalnie powinna się wpiąć w nasze radio bez problemu wtedy uzyskamy pętle

RADIO -> PRZEWODY CIENKIE W CZARNEJ OTULINIE -> WZMACNIACZ ->PRZEWODY GRUBE BEZ OTULINY ->INSTALACJA AUTA DO GŁOŚNIKÓW

GridArt_20220215_222642717.jpg

GridArt_20220215_224042887.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jedziemy dalej z tematem 

Opiszmy sobie kostkę ISO którą wykorzystamy, w moim przypadku będzie ta od BOSE 

Ponumerowałem piny żeby łatwiej było się odnaleźć, (tak zapomniałem o 13😅

GridArt_20220215_215605371.thumb.jpg.6f69fb204d01b735689d917ffde0c885.jpg

Dalej mamy taki opis 

Genrlanie tak 20, 19 idzie do wiązki bose do słupka pytanie pojawia się czy PIN 15 to wzbudzenie wzmacniacza? 

1465090131_Screenshot_20220215-224341_SamsungNotes.thumb.jpg.efe936510ecede09df73e7c47b860aba.jpg

Teraz przejdźmy trochę do CIDa 

Sterować będziemy nim póki co z kierownicy bo zostawiamy NCDC na miejscu 

Które piny musimy dołożyć do CIDa z kostki górnej by poprawnie działał? 

Fajnie by było znać też znaczenie skrótów typy Shld, REV Dia itp

 

Edited by mejtun
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

I tak jeśli chodzi o CID + Radio:

PIN32 z kostki od radia do PIN10 do kostki od CID

PIN33 z kostki od radia do PIN11 do kostki od CID

 

Oznaczenia pinów są na kostkach :)  Mając powyższe ogarnięte (to wystarczy aby było sterowanie CIDem z radia czyt po CAN) 

Shld - kabel ekranowy. W tym przypadku do navi (mała kostka)

REV - do biegu wstecznego (Reverse)

Dia- Diagnostic - pin diagnostyczny (programowanie radia - np Tech2 itp itd)

SVC - Speed Volume Control - wzrost głośności wraz ze wzrostem prędkości

CAN L i CAN H - jw połaczenie radio+wyświetlacz (komunikacja)

SWC - Steering Wheel Control - sterowanie z kiery

RGB - kolory czerwony, zielony do navi (sygnał cyfrowy wspólna masa)

R+, G+, B + - osobne kolory sygnalowe do navi

Syn - synhronizacja RGB do navi

Dolna kostka od 1 do 8 (zasilanie itp itd)

Środkowa od 9 do 16 (głośniki-wyjście)

Górna (najszersza) 0d 17 - 36 (navi, moduł telematyczny, zmieniarka itp itd)

Kostka 12 PIN NAVI (tylko 6 przewodów z radia idzie tzn tylko 6 pinów aktywnych)

Pamiętaj puste piny w kostce (nie ma w nich przewodów) to też piny tylko niewykorzystane.

Niżej pinout radia:

NCDC 2015 Connect.jpg

Kostki fakra:

20180907_184519.jpg

I kostki 32 PIN CID/MID/GID

20180907_183729.jpg20180907_183839.jpg

Niech moc będzie z Tobą :D 

Wzbudzenie wzmacniacza to jeśli dobrze pamiętam PIN 7 lub 6 z radia (biało-czerwony).  Wzmacniacz od BOSE podłączamy pod stały plus. Znajdziesz go gdzieś w bezpiecznikach. Zabezpieczasz obwód  bezpiecznikiem 10A-czerwony. Z radia dajesz cienkie przewody od głośników na wzmacniacz BOSE. A od wzmacniacza grubsze przewody do głośników

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dobra teraz kwestia taka muszę podłączyć
SWC do instalacji samochodu żeby móc sterować radiem z kierownicy, a Dia muszę podłączyć? Radio + cid jest z 2.2pb, chodzi o kwestie przeprogramowania? 

Oraz z tej długiej wtyczki zostanie kilka przewodów, które trzeba podpiąć do instalacji żeby to ruszyło? 

Mamy tu brązowy czerwony to wiadomo masa i plus czerwony z białym paskiem, brązowy z białym paskiem, biały z czarnym paskiem i te dwa owiniete razem biały i zielony 20220216_072508.thumb.jpg.f0f0656f0fe601df0b6947f95bfb9117.jpg

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka

Edited by mejtun
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, mejtun napisał:

A więc tak zaczynam montować BOSE i CIDa do bfl 2.5 v6, mam nadzieję że razem przebrniemy przez gąszcz kabli i pytań 😅

A więc mamy kpl BOSE bo od tego zaczniemy 

Przyjmijmy, że głośniki, itp itd mamy na swoim miejscu i przechodzimy do montażu wiązki od słupka kierowcy do kieszeni radia 

I tak mamy taką oto wiązkę

Przewody zaznaczone strzałką przerabiamy na kostkę ISO żeńską / męską (można do lutować kawałek z jakiegoś starego dobrego radia żeby przekrój chociaż trochę się zgadzał) 

Następnie odcinamy przewody które wychodzą z kostki ISO radia na głośniki i tak samo, robimy kostkę ISO męską / żeńską i łączymy wszystko z wyżej zrobioną kostką przewodów ze słupka 

Robimy tak gdyż Bose w omedze robi koło, wychodzi cienkimi z radia a wraca wzmocniony sygnał grubszymi przewodami, dlatego właśnie te splątane przewody łączymy z instalacją głośników. 

Krok następny, moim zdaniem trzeba rozpołowić wtyczkę którą mamy z wiązką i generalnie powinna się wpiąć w nasze radio bez problemu wtedy uzyskamy pętle

RADIO -> PRZEWODY CIENKIE W CZARNEJ OTULINIE -> WZMACNIACZ ->PRZEWODY GRUBE BEZ OTULINY ->INSTALACJA AUTA DO GŁOŚNIKÓW

GridArt_20220215_222642717.jpg

GridArt_20220215_224042887.jpg

Tak, wsio się zgadza. W oryginale to leci jeszcze do x1/x8 w słupku po stronie pasażera ale nie ma sensu tego robić w twoim przypadku :)

Link to comment
Share on other sites

Tak, wsio się zgadza. W oryginale to leci jeszcze do x1/x8 w słupku po stronie pasażera ale nie ma sensu tego robić w twoim przypadku
W tygodniu jadę z tematem jeśli się uda można podpiąć pod jakiś manual dla potomnych

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, mejtun napisał:

Dobra teraz kwestia taka muszę podłączyć
SWC do instalacji samochodu żeby móc sterować radiem z kierownicy, a Dia muszę podłączyć? Radio + cid jest z 2.2pb, chodzi o kwestie przeprogramowania? 

Oraz z tej długiej wtyczki zostanie kilka przewodów, które trzeba podpiąć do instalacji żeby to ruszyło? 

Mamy tu brązowy czerwony to wiadomo masa i plus czerwony z białym paskiem, brązowy z białym paskiem, biały z czarnym paskiem i te dwa owiniete razem biały i zielony 20220216_072508.thumb.jpg.f0f0656f0fe601df0b6947f95bfb9117.jpg

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka

W zasadzie dlaczego chcesz dotykać pozostałe piny? Jakie radio tam siedziało w serii? Sterowanie  z kiery itd wsio powinno być na miejscu, jedynie dokładasz  wzbudzenie wzmacniacza, sygnałowe do głośników puścić na wzmacniacz i dodać 2 przewody  CAN miedzy radiem a CIDEM. 

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie dlaczego chcesz dotykać pozostałe piny? Jakie radio tam siedziało w serii? Sterowanie  z kiery itd wsio powinno być na miejscu, jedynie dokładasz  wzbudzenie wzmacniacza, sygnałowe do głośników puścić na wzmacniacz i dodać 2 przewody  CAN miedzy radiem a CIDEM. 
Nie wiem jakie radio było, ja zmieniam z niebieskiej wtyczki za radiem na siwą od BOSE

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

CID trzeba zrobić pod Twój motor.  Jeśli chcesz diagnozować radio jakimś sprzętem to podłączasz ten pin, bodajże biało brązowy. Jeśli nie to go olewasz.  Te podwójne kable w koszulce to powrotne z wzmaka na głośniki, dlatego są grubsze.

Poniżej schematy (pinouty i podłączenie)

received_253179988704674.pngreceived_2217620818561427.png

 

Brązowy - masa

Biało czerwony - wzbudzenie wzmaka

Reszta na schematach

Link to comment
Share on other sites

Dobra myślę że poprawnie zrobiłem instalacje od słupka do radia
Zostały masy do podłączenia plus z aku i wzbudzenie, resztę wywaliłem
Kostkę do wiązki samochodu zrobiłem sobie na żeńskie ISO wepnę i powinno być git
 

20220216_183451.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Druga strona zostaje ori, przeciąłem ją tylko na pół i wepnę w radio, reszta kostek górna i Dolna zostaje z instalacji auta, powinno banglać :)

20220216_183906.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dobra Pany walczę z bose 

Głośniki wszystkie siedzą, oczywiście jest fuckup bo roleta się mieści bo źle wyciąłem otwory... 😡

Dalej nie mogę sterować CIDem niczym ale to już kwestia w toku wyjaśnień 

Genrlanie 10h na to to zdecydowanie mało. 

Pytanie do publiczności, czy przy zmianie na CIDa trzeba zmieniać manetkę na tą bez sterowania? 

20220219_073746.jpg

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, mejtun napisał:

Pytanie do publiczności, czy przy zmianie na CIDa trzeba zmieniać manetkę na tą bez sterowania? 

Nie

30 minut temu, mejtun napisał:

Dalej nie mogę sterować CIDem niczym ale to już kwestia w toku wyjaśnień 

Odp masz wyżej w poście. Podłączyłeś to w ogóle?

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Misiek napisał:
Odp masz wyżej w poście. Podłączyłeś to w ogóle?

Ale Z.......m Misiek, nie tymi przewodami się sugerowałem
Bose hula aż miło, CIDem da się sterować radiem, muszę pokminić żeby Kierownicą się też dało, dźwięk petarda

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka
 

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, mejtun napisał:

muszę pokminić żeby Kierownicą się też dało, dźwięk petarda

A do tej pory miałeś sterowanie ? Pewnie tak. To ten sam pin odpowiada za to czyli 1 bodajże niebiesko/czerwony

Link to comment
Share on other sites

A do tej pory miałeś sterowanie ? Pewnie tak. To ten sam pin odpowiada za to czyli 1 bodajże niebiesko/czerwony
Nie miałem odkąd mam auto, rzeźbione było wcześniej, a radio od zawsze nieoryginalne, tak biało czerwony i niebiesko czerwony
Biało czerwone są dwa, oba wzbudzą wzmacniacz jeśli je pomylę?


Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.02.2022 o 16:57, Misiek napisał:

CID trzeba zrobić pod Twój motor.  Jeśli chcesz diagnozować radio jakimś sprzętem to podłączasz ten pin, bodajże biało brązowy. Jeśli nie to go olewasz.  Te podwójne kable w koszulce to powrotne z wzmaka na głośniki, dlatego są grubsze.

Poniżej schematy (pinouty i podłączenie)

received_253179988704674.pngreceived_2217620818561427.png

 

Brązowy - masa

Biało czerwony - wzbudzenie wzmaka

Reszta na schematach

IMG_20220220_212045.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.