mejtun Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 A więc tak zaczynam montować BOSE i CIDa do bfl 2.5 v6, mam nadzieję że razem przebrniemy przez gąszcz kabli i pytań 😅 A więc mamy kpl BOSE bo od tego zaczniemy Przyjmijmy, że głośniki, itp itd mamy na swoim miejscu i przechodzimy do montażu wiązki od słupka kierowcy do kieszeni radia I tak mamy taką oto wiązkę Przewody zaznaczone strzałką przerabiamy na kostkę ISO żeńską / męską (można do lutować kawałek z jakiegoś starego dobrego radia żeby przekrój chociaż trochę się zgadzał) Następnie odcinamy przewody które wychodzą z kostki ISO radia na głośniki i tak samo, robimy kostkę ISO męską / żeńską i łączymy wszystko z wyżej zrobioną kostką przewodów ze słupka Robimy tak gdyż Bose w omedze robi koło, wychodzi cienkimi z radia a wraca wzmocniony sygnał grubszymi przewodami, dlatego właśnie te splątane przewody łączymy z instalacją głośników. Krok następny, moim zdaniem trzeba rozpołowić wtyczkę którą mamy z wiązką i generalnie powinna się wpiąć w nasze radio bez problemu wtedy uzyskamy pętle RADIO -> PRZEWODY CIENKIE W CZARNEJ OTULINIE -> WZMACNIACZ ->PRZEWODY GRUBE BEZ OTULINY ->INSTALACJA AUTA DO GŁOŚNIKÓW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 15, 2022 Author Share Posted February 15, 2022 (edited) Jedziemy dalej z tematem Opiszmy sobie kostkę ISO którą wykorzystamy, w moim przypadku będzie ta od BOSE Ponumerowałem piny żeby łatwiej było się odnaleźć, (tak zapomniałem o 13😅) Dalej mamy taki opis Genrlanie tak 20, 19 idzie do wiązki bose do słupka pytanie pojawia się czy PIN 15 to wzbudzenie wzmacniacza? Teraz przejdźmy trochę do CIDa Sterować będziemy nim póki co z kierownicy bo zostawiamy NCDC na miejscu Które piny musimy dołożyć do CIDa z kostki górnej by poprawnie działał? Fajnie by było znać też znaczenie skrótów typy Shld, REV Dia itp Edited February 15, 2022 by mejtun 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 I tak jeśli chodzi o CID + Radio: PIN32 z kostki od radia do PIN10 do kostki od CID PIN33 z kostki od radia do PIN11 do kostki od CID Oznaczenia pinów są na kostkach Mając powyższe ogarnięte (to wystarczy aby było sterowanie CIDem z radia czyt po CAN) Shld - kabel ekranowy. W tym przypadku do navi (mała kostka) REV - do biegu wstecznego (Reverse) Dia- Diagnostic - pin diagnostyczny (programowanie radia - np Tech2 itp itd) SVC - Speed Volume Control - wzrost głośności wraz ze wzrostem prędkości CAN L i CAN H - jw połaczenie radio+wyświetlacz (komunikacja) SWC - Steering Wheel Control - sterowanie z kiery RGB - kolory czerwony, zielony do navi (sygnał cyfrowy wspólna masa) R+, G+, B + - osobne kolory sygnalowe do navi Syn - synhronizacja RGB do navi Dolna kostka od 1 do 8 (zasilanie itp itd) Środkowa od 9 do 16 (głośniki-wyjście) Górna (najszersza) 0d 17 - 36 (navi, moduł telematyczny, zmieniarka itp itd) Kostka 12 PIN NAVI (tylko 6 przewodów z radia idzie tzn tylko 6 pinów aktywnych) Pamiętaj puste piny w kostce (nie ma w nich przewodów) to też piny tylko niewykorzystane. Niżej pinout radia: Kostki fakra: I kostki 32 PIN CID/MID/GID Niech moc będzie z Tobą Wzbudzenie wzmacniacza to jeśli dobrze pamiętam PIN 7 lub 6 z radia (biało-czerwony). Wzmacniacz od BOSE podłączamy pod stały plus. Znajdziesz go gdzieś w bezpiecznikach. Zabezpieczasz obwód bezpiecznikiem 10A-czerwony. Z radia dajesz cienkie przewody od głośników na wzmacniacz BOSE. A od wzmacniacza grubsze przewody do głośników 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 (edited) Dobra teraz kwestia taka muszę podłączyć SWC do instalacji samochodu żeby móc sterować radiem z kierownicy, a Dia muszę podłączyć? Radio + cid jest z 2.2pb, chodzi o kwestie przeprogramowania? Oraz z tej długiej wtyczki zostanie kilka przewodów, które trzeba podpiąć do instalacji żeby to ruszyło? Mamy tu brązowy czerwony to wiadomo masa i plus czerwony z białym paskiem, brązowy z białym paskiem, biały z czarnym paskiem i te dwa owiniete razem biały i zielony Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka Edited February 16, 2022 by mejtun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 13 godzin temu, mejtun napisał: A więc tak zaczynam montować BOSE i CIDa do bfl 2.5 v6, mam nadzieję że razem przebrniemy przez gąszcz kabli i pytań 😅 A więc mamy kpl BOSE bo od tego zaczniemy Przyjmijmy, że głośniki, itp itd mamy na swoim miejscu i przechodzimy do montażu wiązki od słupka kierowcy do kieszeni radia I tak mamy taką oto wiązkę Przewody zaznaczone strzałką przerabiamy na kostkę ISO żeńską / męską (można do lutować kawałek z jakiegoś starego dobrego radia żeby przekrój chociaż trochę się zgadzał) Następnie odcinamy przewody które wychodzą z kostki ISO radia na głośniki i tak samo, robimy kostkę ISO męską / żeńską i łączymy wszystko z wyżej zrobioną kostką przewodów ze słupka Robimy tak gdyż Bose w omedze robi koło, wychodzi cienkimi z radia a wraca wzmocniony sygnał grubszymi przewodami, dlatego właśnie te splątane przewody łączymy z instalacją głośników. Krok następny, moim zdaniem trzeba rozpołowić wtyczkę którą mamy z wiązką i generalnie powinna się wpiąć w nasze radio bez problemu wtedy uzyskamy pętle RADIO -> PRZEWODY CIENKIE W CZARNEJ OTULINIE -> WZMACNIACZ ->PRZEWODY GRUBE BEZ OTULINY ->INSTALACJA AUTA DO GŁOŚNIKÓW Tak, wsio się zgadza. W oryginale to leci jeszcze do x1/x8 w słupku po stronie pasażera ale nie ma sensu tego robić w twoim przypadku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 Tak, wsio się zgadza. W oryginale to leci jeszcze do x1/x8 w słupku po stronie pasażera ale nie ma sensu tego robić w twoim przypadku W tygodniu jadę z tematem jeśli się uda można podpiąć pod jakiś manual dla potomnych Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 4 godziny temu, mejtun napisał: Dobra teraz kwestia taka muszę podłączyć SWC do instalacji samochodu żeby móc sterować radiem z kierownicy, a Dia muszę podłączyć? Radio + cid jest z 2.2pb, chodzi o kwestie przeprogramowania? Oraz z tej długiej wtyczki zostanie kilka przewodów, które trzeba podpiąć do instalacji żeby to ruszyło? Mamy tu brązowy czerwony to wiadomo masa i plus czerwony z białym paskiem, brązowy z białym paskiem, biały z czarnym paskiem i te dwa owiniete razem biały i zielony Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka W zasadzie dlaczego chcesz dotykać pozostałe piny? Jakie radio tam siedziało w serii? Sterowanie z kiery itd wsio powinno być na miejscu, jedynie dokładasz wzbudzenie wzmacniacza, sygnałowe do głośników puścić na wzmacniacz i dodać 2 przewody CAN miedzy radiem a CIDEM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 W zasadzie dlaczego chcesz dotykać pozostałe piny? Jakie radio tam siedziało w serii? Sterowanie z kiery itd wsio powinno być na miejscu, jedynie dokładasz wzbudzenie wzmacniacza, sygnałowe do głośników puścić na wzmacniacz i dodać 2 przewody CAN miedzy radiem a CIDEM. Nie wiem jakie radio było, ja zmieniam z niebieskiej wtyczki za radiem na siwą od BOSE Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 CID trzeba zrobić pod Twój motor. Jeśli chcesz diagnozować radio jakimś sprzętem to podłączasz ten pin, bodajże biało brązowy. Jeśli nie to go olewasz. Te podwójne kable w koszulce to powrotne z wzmaka na głośniki, dlatego są grubsze. Poniżej schematy (pinouty i podłączenie) Brązowy - masa Biało czerwony - wzbudzenie wzmaka Reszta na schematach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 Dobra myślę że poprawnie zrobiłem instalacje od słupka do radia Zostały masy do podłączenia plus z aku i wzbudzenie, resztę wywaliłem Kostkę do wiązki samochodu zrobiłem sobie na żeńskie ISO wepnę i powinno być git 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 Druga strona zostaje ori, przeciąłem ją tylko na pół i wepnę w radio, reszta kostek górna i Dolna zostaje z instalacji auta, powinno banglać 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 19, 2022 Author Share Posted February 19, 2022 Dobra Pany walczę z bose Głośniki wszystkie siedzą, oczywiście jest fuckup bo roleta się mieści bo źle wyciąłem otwory... 😡 Dalej nie mogę sterować CIDem niczym ale to już kwestia w toku wyjaśnień Genrlanie 10h na to to zdecydowanie mało. Pytanie do publiczności, czy przy zmianie na CIDa trzeba zmieniać manetkę na tą bez sterowania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 30 minut temu, mejtun napisał: Pytanie do publiczności, czy przy zmianie na CIDa trzeba zmieniać manetkę na tą bez sterowania? Nie 30 minut temu, mejtun napisał: Dalej nie mogę sterować CIDem niczym ale to już kwestia w toku wyjaśnień Odp masz wyżej w poście. Podłączyłeś to w ogóle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 20, 2022 Author Share Posted February 20, 2022 21 godzin temu, Misiek napisał: Odp masz wyżej w poście. Podłączyłeś to w ogóle? Ale Z.......m Misiek, nie tymi przewodami się sugerowałem Bose hula aż miło, CIDem da się sterować radiem, muszę pokminić żeby Kierownicą się też dało, dźwięk petarda Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 24 minuty temu, mejtun napisał: muszę pokminić żeby Kierownicą się też dało, dźwięk petarda A do tej pory miałeś sterowanie ? Pewnie tak. To ten sam pin odpowiada za to czyli 1 bodajże niebiesko/czerwony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejtun Posted February 20, 2022 Author Share Posted February 20, 2022 A do tej pory miałeś sterowanie ? Pewnie tak. To ten sam pin odpowiada za to czyli 1 bodajże niebiesko/czerwonyNie miałem odkąd mam auto, rzeźbione było wcześniej, a radio od zawsze nieoryginalne, tak biało czerwony i niebiesko czerwonyBiało czerwone są dwa, oba wzbudzą wzmacniacz jeśli je pomylę?Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sdandi Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 W dniu 16.02.2022 o 16:57, Misiek napisał: CID trzeba zrobić pod Twój motor. Jeśli chcesz diagnozować radio jakimś sprzętem to podłączasz ten pin, bodajże biało brązowy. Jeśli nie to go olewasz. Te podwójne kable w koszulce to powrotne z wzmaka na głośniki, dlatego są grubsze. Poniżej schematy (pinouty i podłączenie) Brązowy - masa Biało czerwony - wzbudzenie wzmaka Reszta na schematach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.