Jump to content

Czy turbo umiera


Recommended Posts

W moim 2.5 DTI ciągle mi coś kapie koło turbo.  Auto jedzie normalnie i nie puści dymka nieważne ile bym jej dawał  miodu, no ale jednak ciągle mi coś szcza na kostkę, jest to możliwe, że nie dmucha oleju  w silnik, jak czyściłem intercooler to było w nim trochę oleju więc coś jest nie tak.  Poduszka to na pewno nie jest, bo jest świeży oryginał. 
ps. Pytam się, bo to w sumie moje pierwsze auto z turbo i do tego diesel i za bardzo nie ogarniam, bo tak to już miałem ze 10 benzynek  n/a xd 

WhatsApp Image 2022-04-01 at 19.17.46.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-01 at 19.17.51.jpeg

Edited by Catalytic
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź uszczelke na rurze głownej przy turbo. Być może już swoje przeżyła i puszcza, u mnie puszcza właśnie z  tego grubego węża ale dużo mniej :). W intercoolerze zawsze będzie troche oleju :) 

Link to comment
Share on other sites

Dobrze wiedzieć, że jest tam jakaś uszczelka, chodzi ci dokładnie o rurę od strony zimnej co idzie to intercoolera. Wiesz może, jaki jest rozmiar uszczelki, i od razu  jakiegoś małego azjate, żeby tam łapy wcisnąć haha. Na weekend tam zajrzę i zobaczę co z tą uszczelką   dzięki za poradę

Link to comment
Share on other sites

Turbo raczej nie HRA- rdzeń musiał byś mieć pęknięty albo puszczą na zasilaniu lub powrocie. Dozo ci powie luz wirnika i jego stan wizualny. Jak ma minimalny luz to git. Jak jest osiowy to łożyska ślizgowe mogą się kończyć. Jak wzdłużny to możliwe że była źle wyważona. Jak by świstała,chrobotala i brak mocy to objawy jakie Cię powinny niepokoić

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie słychać gwizd turbo od 1000 do 1800 rpm co mi się podoba, ale czy tak powinno być ?  

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie słychać gwizd turbo od 1000 do 1800 rpm co mi się podoba, ale czy tak powinno być ?  
Zależy jak bardzo i czy dolot szczelny. Ale może to świadczyć o rozważeniu wirnika

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Wymiana fartucha/uszczelki (jeśli dostaniesz gdziekolwiek)  pomoże tylko na chwilę. Najlepszym rozwiązaniem jest przeróbka końcówki na sylikonową, mocowaną opaską na króciec turbiny.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.04.2022 o 17:13, Czeladnik napisał:

Wymiana fartucha/uszczelki (jeśli dostaniesz gdziekolwiek)  pomoże tylko na chwilę. Najlepszym rozwiązaniem jest przeróbka końcówki na sylikonową, mocowaną opaską na króciec turbiny.

Na okp była fajna porada DamianSz, dokładnie jak czeladnik pisze.

Tak samo u siebie mam zrobione i spokój :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

na razie turbo oddałem  do regeneracji wszystko jest ok już sie nic nie poci 

Link to comment
Share on other sites

z turbiny się zawsze leje na poduszkę silnika. Ja u siebie ściągnąłem ori wąż, wyczyściłem, odtłuściłem. Posmarowałem szlaufa od środka Victor Reinz masa uszczelniająca i tak skręciłem i też było suchutko, tyle, że wszystko szło dalej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.