Gabryl Posted May 31, 2022 Share Posted May 31, 2022 Witam wszystkich na forum. W końcu nadszedł ten czas aby się zebrać i przedstawić Elicie swoją Omeżkę. Ale po kolei, najpierw ciut nudnego wstępu 😊 Jako nastolatek bardzo dużo jeździłem stopem, ok 2 razy w miesiącu, ponad 3 lata. Dziewczyna w Stąporkowie, ja z Radomia, zero połączenia, więc trzeba było sobie radzić. Któregoś razu zatrzymał się samochód, kierowca stwierdził że jedzie do Kielc więc do Skarżyska mogę z nim jechać. No i to był ten moment w życiu... Pierwszy raz w życiu zwróciłem uwagę na auto którym jadę. Komfort, w środku cisza, z głośników leciała w tle mózyka którą bardziej można było poczuć niż usłyszeć. No i się zakochałem od pierwszego kilometra 🥰 jazda tym autem zafascynowała mi że poprosiłem pana czy nie mógłbym jednak do Kielc się z nim zabrać, a jedyne co miałem w głowie to zapamiętać po wyjściu model tego Opla. Wtedy pierwszy raz usłyszałem o Omedze BFL. Był rok 2003 a ja miałem 17 lat. Niestety długo mi przyszło czekać na moją pierwszą Omeżkę. A była to 2.0 16V z 94' golas totalny, ale miała szyber dach. Z czasem doszły szyby w prądzie, duży wyświetlacz, czasówka w manetce od wycieraczek. Wpadły jakieś alu 16". Jak na poczoątkującego stolarza to było to dla mnie naprawdę dużo. Mam do Fioleta (tak ją nazwałem pomimo że lakier bordo 🙃 ) największy szacunek ze wszystkich Omeg, które miałem do tej pory. Nigdy wcześniej ani później auto nie dostało ode mnie takich wcirów jak właśnie ona... A jedyne czym to odwdzięczała się niezawodnością i zerowym poborem oleju. Raz tylko nastraszyła 300km od domu. Po zatankowaniu nie odpaliła. Ale wystarczył mały klaps kostką brukową w zbiornik paliwa i proszę, pompa zadziałała. Kolejną była niebieska, Maćkowa Sucz. Jak sama nazwa wskazuje, Kupiona od kumpla Maćka w celach upie***lania i latania bokiem. Tak jak fiolet, 2.0 16V, wersja bieda. Po wyrzuceniu siedzeń i zespawaniu mechanizmu różnicowego mocy przybyło chyba x2 😉 może wrzucę kiedyś nagrania, jest tego troszkę. Gdy Maćkowa poraz drugi skleiła panewkę zapadła decyzja o zezłomowaniu, na jej miejsce wpadła pierwsza szałfustka, dokładnie 3.0 ręczna. 99' ale silnik od FL. Zabiegi wykonane jak w Maćkowej Suczy, wypatroszona i spaw mostu. No to były wrażenia 😱 potrafiła stanąć na trójce i smażyć. Musiałem ją odstawić gdysz ruda zjadła ją żywcem w oczach. Podłużnice, błotniki, kielichy, drzwi, sanki i wieeele innych. Nie było co ratować. Posiadam ją do dziś na dawcę, czasem odpalam 😁 obiecuję filmik z tego procesu. Niebieska 99' wyzionęła ducha, fioleta sprzedałem koledze z pracy i zakupiłem pierwszą FL z silnikiem 3.2 ver. Executive. Auto lala jak spod igły, zadbane, zdrowiutkie, nierozklekotane, ok 170000 nalotu. Jednak Sreberku ( taki przydomek otrzymała o żony ) brakowało duszy. Nie umiem tego opisać co z nią nie tak, ale nie czułem się z nią do końca zintegrowany. Nie umiałem jej tak pokochać jak Fioleta czy 99'. Pewnie przez nadmiar elektroniki, brak linki gazu itp. Któregoś razu jechaliśmy nad wodę no i tak sobie myślałem po drodze: "znudził mi się już ten samochód, nawet szyberdachu nie ma, tylko mnie wkurza" - nie wiedziałem wtedy jeszcze że są to nasze ostatnie wspólnie przebyte kilometry 😞😞 Wszystko za sprawą dwóch Tureckich studentów, którzy postanowili zignorować znak STOP i wbić się między moje przednie a tylnie koło 😢 do tej pory mam wyrzuty sumienia o tamte myśli pomimo upływu niespełna dwóch lat ( filmik ze zdarzenia dostępny na STOP CHAM odc. 519 ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted May 31, 2022 Author Share Posted May 31, 2022 Na miejsce 99' wskoczyła Czarna. W celach wiadomych 😉 97' 3.0 V6. Most z 99' ale wnętrze już pozostało. Z zewnątrz kiszka totalna, ale płyta podłogowa to zdrowizna, zawias przód i tył był porobiony, hamulce tak samo, tłumik Remus no i wisienka na torcie - czarne skóry RECARO w stanie przyzwoitym. Po tym jak jakiś prywaciaż wykupił tereny po starej cementowni Wierzbica i zrównał z ziemią nasz jedyny w okolicy plac do zabawy, czarna służy raczej jako auto zapasowe i do jazdy zimą. Chodzi o sól, i manual ze szperą 100%, aczkolwiek raz na 2tyg latem wezmę ją na przejażdżkę aby wydmuchać pająki z rury wydechowej 😁 Po trzech miesiącach od kolizji upolowałem rok młodszą wersję Sreberka. I tak dotarliśmy do mojej szóstej Omegi, Szałfustki Gabryla 😁 2002' kolor srebrny, ver. Elegance. W porównaniu do Sreberka (z minusów) wyszła z fabryki na brzydkich 16" felgach, białe tylnie lamby, ornamentacja plastikowe drewno i największy minus - nie posiada Webasto... Z plusów: Ma szyberdach 😊 Na dzieńdobry przełożyłem ciemne lampy i koła z rozbitej, ale obecnie udało się upolować tanio ST1. Po kompieli w kwasie i ponownym lakierowaniu wyglądają zacnie 😊 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted May 31, 2022 Author Share Posted May 31, 2022 Szałfustka: Pochodzenie Szwajcaria 2002r Pierwszym i jedynym właścicielem był emerytowany już ksiądz spod Genewy. Silnik 3.2, nie zgadniecie jaka skrzynia 😉 Jak wszystkie posiadane przeze mnie Omegi - sedan w czystej benzynie. Z wyposażenia brakuje mi Webasto, składanych lusterek, zawieszenia Nivo, i pewnie cuś się jeszcze znajdzie, pewnie o milionie rzeczy zapomniałem. No to chyba byłoby na tyle tego mojego mocno streszczonego wstępu 😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted May 31, 2022 Share Posted May 31, 2022 No powiem Ci że fajnie się czyta to "streszczenie" bezawaryjności i jak najmniej wydatków 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 Jak to na Omegę przystało borykam się z kilkoma rzeczami wymagającymi poprawy/naprawy. Najgorzej jest z poszyciem karoserii, od 4 miesięcy ruda idzie jak zakażenie na zdrowym organiźmie. Mogę wieczorem zrobić kreskę mazakiem a rano już granica rudej będzie przesunięta 🤦 najgorzej wyglądają tylnie błotniki, taki standardzik. Do tego dochodzi jakaś plamka a to na przedniej, a to na tylniej klapie i tym sposobem chyba pół auta jest do lakierowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 (edited) Do tego, na podłużnicy pojawił się krater wielkości palca oraz kilka punktów zapalnych. Reszta na razie jest ok. Niestety nie udało mi się usunąć purchli przed zlotem, maestro stwierdził że potrzebuje miesiąc czasu i najlepiej jak będzie już ciepło. Ze względu na to, że znam się na blacharce jak PIS na walce z inflacją, nawet się nie dotykam Edited June 1, 2022 by Gabryl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 Jeśli chodzi o mody to dłuuugo się zbierałem aby się zabrać za co kolwiek. Mody techniczne na liście oczekujących: 1. Zakupiona od @Misiekrozpórka 2. Tylni most ze szperą 45%, już nabyty 3. Swap hamulcy przednich na tarcze 360mm wraz z zaciskami czterotłoczkowymi zakupione od @Ricardo 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 W zeszłym tygodniu podjąłem się swapu hamulcy. Po wypiaskowaniu zacisków, tarcz i adapterów zestaw prezentuje się następująco: Dzięki namiarom @Ricardo na sklep w którym można dokupić przewody w oplocie zakuwane w dowolnej konfiguracji dokupieniu nowych klocków i zestawu sprężynek z bolcami (jedna była nadpęknięta, widać to było dopiero po demontażu) można było zabrać się do dzieła 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 Jeśli chodzi o mody to dłuuugo się zbierałem aby się zabrać za co kolwiek. Mody techniczne na liście oczekujących: 1. Zakupiona od @Misiekrozpórka 2. Tylni most ze szperą 45%, już nabyty 3. Swap hamulcy przednich na tarcze 360mm wraz z zaciskami czterotłoczkowymi zakupione od @RicardoKurła a już miałem rozpórkę szykować bo mnie zaskoczyłeś po takim okresie oznaczając mnie Wysłane z mojego S10+ przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 Pierwsze schody pojawiły się gdy oploty przyjechały zakute na "oczko", a nie jak było u @Ricardonna "stożek" bo okazało się że jeden z zacisków jest mocno utleniony na płaszczyźnie uszczelniającej. ( Moje niedomówienie w trakcie składania zamówienia ) Po szybkim zabiegu w pracy usterkę udało się wyeliminować. Zacisk został zplanowany o 0.5mm co w zupełności wystarczyło 😊 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 No ale to jest dopiero początek schodów. Zaciski przygotowane, wszystko skompletowane, pierwsza przymiarka i - kto czyta niech lepiej usiądzie - moja 17" ST1 nie mieści się 🤦 a mi nie przyszło do głowy przymierzyć przed wszystkimi zabiegami. No cóż, człowiek na błędach się uczy. Brakuje kilku milimetrów. W tym miejscu mam zapytanie, czy już ktoś borykał się już wcześniej z tym problemem i czy istnieją jakieś rozwiązania jak to obejść? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 16 minut temu, Misiek napisał: Kurła a już miałem rozpórkę szykować bo mnie zaskoczyłeś po takim okresie oznaczając mnie Wysłane z mojego S10+ przy użyciu Tapatalka No mogłem dopisać że już została nabyta. Tak się za wszystko zabieram, że już zdążyłeś zapomnieć o tym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 2 godziny temu, Gabryl napisał: No ale to jest dopiero początek schodów. Zaciski przygotowane, wszystko skompletowane, pierwsza przymiarka i - kto czyta niech lepiej usiądzie - moja 17" ST1 nie mieści się 🤦 a mi nie przyszło do głowy przymierzyć przed wszystkimi zabiegami. No cóż, człowiek na błędach się uczy. Brakuje kilku milimetrów. W tym miejscu mam zapytanie, czy już ktoś borykał się już wcześniej z tym problemem i czy istnieją jakieś rozwiązania jak to obejść? No to musisz się zaopatrzyć w "cztery osiemnastki" chociaz jakieś 17" wchodziły na taki zestaw hamulcowy, nie wiem czy dobrze pamięta ale chyba "łopaty" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 Teraz, Tazz napisał: No to musisz się zaopatrzyć w "cztery osiemnastki" chociaz jakieś 17" wchodziły na taki zestaw hamulcowy, nie wiem czy dobrze pamięta ale chyba "łopaty" Napewno twin spoke bo @saint ma 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 Teraz, Ricardo napisał: Napewno twin spoke bo @saint ma Racja irmachiery Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 Musi być jakiś inny sposób, prawie trzy lata polowałem na te felgi, jeszcze trochę nowym lakierem ich czuć 🥺 o oponach też nie wspomnę 😓 ech... Coś muszę wykminić,bo to tak być nie może, no ale to już po zlocie 😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolot Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Ruda to mega choróbsko tego wehikułu... Jakbyś chciał samemu działać to coś moge podpowiedzieć, bo nabrałem tym trochę wprawy Co do hamulców to może dystans dołożyć? Felgi z tego co słyszałem rozchodzą się więc może delikatne wypchnięcie mogło by rozwiązać problem. Chyba, że już nie ma jak... Dużo zresztą brakuje żeby weszła? Szlifnąć zacisk może 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted June 2, 2022 Author Share Posted June 2, 2022 Na początku wyglądało to na ok 3mm że brakuje. Śruby udało się załapać wszystkie, ale zaklinowało przy dociąganiu. Na zacisku są zbędne że tak powiem wzniesienia poodlewnicze, więc została wykonana szybka akcja pneumatem z frezem oraz pilnikiem, ale dalej brakowało. Postanowiłem więc opuścić niżej zacisk. W adapterze "poświęcając" go na próbę wyfrezowałem fasolkę, dzięki czemu zacisk obsiadł możliwie blisko osi kkoła Czyli kolejne 3mm. Bardziej nie da się, gdyż zacisk opiera się o jażmo (brak foto, przymiarka na szybko, bo klient czekał na podnośnik). Mam jeszcze jakieś pomysły, ale muszę stworzyć sobie jakieś laborki, aby zawsze módz działać nie zajmując kumplowi warsztatu. Jedno jest pewne, łatwo się nie poddam. Z chęcią przyjmę wszelkie pomysły, uwagi, sugestie i zastrzeżenia 😊 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted September 17, 2022 Author Share Posted September 17, 2022 Po kilku miesiącach od próby swapu hebli przyszedł czas na kolejną wizytę u mechanika. Tym razem przyszedł czas na coroczny serwis. Z regóły wymieniam olej co 10k-12k przejechanych kilometrów, ze wzgl|ędu na zamiłowanie kręcenia auta do odcinki, no ale tym razem nabiło już 15000km. Odziwo, przy 12k zaświecił się niski stan oleju po raz pierwszy od ostatniej wymiany, więc dolałem równy 1litr i po sprawie. Była to jedyna dolewka jaką zrobiłem, więc nie jest źle, natomiast mega ciemny kolor starego oleju i silna woń benzyny już nie napawa tak optymizmem Zestaw gratów Czynności jakie zostały wykonane to: - wyrównanie ciśnienia w kołach - przesmarowanie wszystkich zamków, klamków i zawiasów - sprawdzenie całego oświetlenia - wymiana filtrów oleju, paliwa, powietrza i kabinowego - wymiana oleju oczywiście - konrtola jakości płynu chłodzącego, hamulcowego oraz ładowania akumulatora. Z rzeczy eksploatacyjnych należało jeszcze wymienić prawy łącznik stabilizatora oraz prawy drążek zewnętrzny. Czeka mnie jeszcze geometria, ale odziwo Marcin ustawił tak ładnie, że nie ściąga, a kiera jest prościutko. No ale sprawdzić i tak trzeba będzie 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Gabryl Posted September 17, 2022 Author Popular Post Share Posted September 17, 2022 W między czasie udało mi się nabyć kilka smaczków: Zegary z chromowaną ramką i licznikiem z podziałką również w milach i czerwonymi wskazówkami, kompletny swap elektrycznie składanych lusterek, ori alu pokrywy pod cewki, no i wisienka na torcie - kompletne wahacze z heblami od Cayenne na tył wraz z tylnym mostem ze szperą 45% Z tego miejsca podziękowania dla @Tiger96, awszystkie gratu pochodzą z byłej Omegi @Aroswwięc wszystko jest pewnie znane elicie. Gdzieś tam jeszcze leży rozpórka od @Misieki nabiera mocy urzędowej ale spokojnie, na wszystko przyjdzie czas. Hamulce wraz z dystansami niestety, ale trzeba będzie rozebrać, poddać piaskowaniu, przejrzeć czy wszystko ok, no i na nowo położyć powłoki lakiernicze. Tarcze raczej pujdą do przetoczenia, gdyż korozja zrobiła swoje No ale zobaczymy po wypiaskowaniu 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OMEGATOR Posted September 17, 2022 Share Posted September 17, 2022 Ciekawie się zapowiada. Teraz będzie stawała dęba przy hamowaniu. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted September 17, 2022 Author Share Posted September 17, 2022 Zapomniałem dodać, że podczas przeglądania auta zdiagnozowaliśmy nieszczelność tylnego uszczelniacza wału korbowego. Przy okazji wymiany będzie można ocenić organoleptycznie stan oleju w ASB. Trochę się tego boję, bo ze wszystkich wpisów z ASO które są bodajrze do 2018r nie ma nawet wzmianki o wymianie. Tak więc jest obawa granicząca z pewnością, że olej ma 20lat i 205500 nalotu w km... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted September 17, 2022 Author Share Posted September 17, 2022 Nie obyło się również bez "oszukańców" na tylne sondy lambda, niestety wydajność katalityczna jest już poniżej normy. Od dłuższego czasu irytowało mnie również skrzeczenie lewarka zmiany biegów na nierównościach, szybka robota, no ale wiadomo, zebrać się do tego nie było kiedy. Dwa psiknięcia sprayem ze smarem półstałym załatwiły temat 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 17, 2022 Share Posted September 17, 2022 Powiedz mi jak sytuacja z heblami przednimi? Coś się udało już ustalic/zrobić czy dalej nic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolot Posted September 17, 2022 Share Posted September 17, 2022 No powiem Ci na grubo wszystko ogarnąłeś heble i szpera to powinny już być fabrycznie montowane... Co do oleju to jeśli lubisz kręcić do odciny radził bym zmieniać częściej niż te 10-12kkm. Nie kosztuje to dużo, a lepiej zabezpieczysz silnik i nie powinno się zbierać tyle syfu wewnątrz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.