Boscorelli Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 Cześć, mam takie pytanie, jak poprawnie założyć tą metalową miseczke w której osadzona jest poduszka z łożyskiem? Czytałem że to ma dosyć duże znaczenie dla poprawnego działania kolumny podczas skrętu. W miseczce są dwie dziury, jedna mała druga większą -tak jakby odpływowa/wyprofilowana, w amortyzatorze też są otwory. Orientuje się ktoś jak to poprawnie zgrać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 Z tego co kojarzę to dziurką w stronę komory silnika, ale widzę że masz dwie więc raczej tą ze znaczkiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boscorelli Posted May 25, 2016 Author Share Posted May 25, 2016 Just now, Ricardo said: Z tego co kojarzę to dziurką w stronę komory silnika, ale widzę że masz dwie więc raczej tą ze znaczkiem To by się nawet zgadzało, bo ta mała dziura w misce ma taką samą średnicę jak ta mała w amortyzatorze i one właśnie wychodzą na zewnątrz auta, więc ta wyprofilowana idealnie będzie skierowana do komory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 I tak bym to składał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Jakie to ma znaczenie ? Ktoś mi wytłumaczy bo składałem i ie złożyłem na 90% tak jsk piszecie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 talerzyk nie jest symetrychny, Nie nawalają ci łożyska jak krecisz kierą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukary Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 pacz wczoraj sie bawiłem w te klocki ... mogłem coś ogarnąć ale wydawało mi sie że to jest banalne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 (edited) W dniu 31.05.2017 o 22:53, skit napisał: talerzyk nie jest symetrychny, Nie nawalają ci łożyska jak krecisz kierą? Właśnie rok temu robiłem przód w czarnej. Dużą dziurką dałem do środka i coś szczela w lewym amorze. Łożysko tak szybko by padło. Wsio nowe amory poduszki lemfa. @skit jak składałeś u siebie? Edited May 17, 2018 by danio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 niższą częścią do silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Niższą częścią musi być do przodu silnika bo tak jest pochylony mcperson. Bynajmniej tak teraz złożyłem i jest git. To są oczywiście tylko moje przypuszczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 (edited) @skit dużą dziurą w którą strone Edited May 17, 2018 by danio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 3 minuty temu, danio napisał: Dużą dziurą w którą strone Z tego co kojarze zależnie od producenta dziury są w różnych miejscach. Z tego co wiem, i konsultowałem z kilkoma ludziami to jak patrzysz z boku na talerzyk to tą niższą stroną do silnika. POtwierdzone u Olgierda i bartkalodz wiec raczej powinno być ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 1 minutę temu, skit napisał: zależnie od producenta dziury są w różnych miejscach z tego co kojarze. Z tego co wiem, i konsultowałem z kilkoma ludziami to jak patrzysz z boku na talerzyk to tą niższą stroną do silnika. Tak tylko że w oryginale ta niższa strona ma tą dużą dziurę więc u mnie tak pukało. Zaraz pójdę w garaż to pocykam fotki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Ja mam tak złożone TRW i jest cacy A nakretki od rozpórki mam od spodu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 No właśnie a u mnie z tą dużą dziurą od strony silnika obiawy były takie że na prawej stronie stało łożysko i przy skręcie kołami przeskakiwała sprężyna a na lewej stronie nierównomierne pukanie, zupełnie niezależne od niczego. Wiem też że @Grabarz się z tym pukaniem już boryka od wymiany amorków. Zakładałem mu tak jak piszesz. U mnie zmiana pomogła a zobaczymy u niego. U mnie śruby od rozpórki od góry a u Graby od dołu a ten sam obiaw. Teraz mam założone tak: Zauważ że mcperson jest pochylony w stronę drzwi a nie zderzaka i tak samo mam teraz pochylony talerzyk. Czyli całość jest złożona tak: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 idąc tym tropem jezeli zle założyłem ten "talerzyk" to co może sie dziac ? mi nic nie stuka nic nie puka a na 99% zle mam je założone bo nie przywiazywalem do tego uwagi bo %%% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Jeśli nie zdjąłeś z talerzyka gumy o która się opiera sprężyna to sam Ci się nie przestawił więc złożyłeś tak jak było w oryginale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 38 minut temu, Ricardo napisał: Jeśli nie zdjąłeś z talerzyka gumy o która się opiera sprężyna to sam Ci się nie przestawił więc złożyłeś tak jak było w oryginale. trza chyba zerknąć bo nie pamietam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 Zerkniemy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam7213 Posted April 7, 2020 Share Posted April 7, 2020 Ricardo, czy mógłbyś potwierdzic położenie tej miseczki z ostatniego zdjęcia , czyli niższą stroną do przodu auta, czy tak jest rzeczywiście dobrze? Ja mam założone niższą do komory silnika , tak jest nawet w książce "sam Naprawiam" i widzę że talerzyk obciera od spodu o kielich karoseri. Zakładam nowe amorki i cholera wie jak to składać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted April 7, 2020 Share Posted April 7, 2020 Tak jak pisałem mam złożone i jeździ do tej pory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted April 7, 2020 Share Posted April 7, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam7213 Posted April 7, 2020 Share Posted April 7, 2020 to chyba złoże jeden tak jak Ricardo a drugi jak mówi robert514 i zobacze co z tego wyjdzie, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobek Posted April 7, 2020 Share Posted April 7, 2020 Co prawda po Rosyjsku ale może coś to pomoże od 10 minuty warto zobaczyć. Ja składam amortyzatory tak jak mówi @robert514 oraz tak jak na tym filmie tłumaczy ten kolega. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted April 25, 2020 Share Posted April 25, 2020 No i złożył ktoś te zawieszenie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.