Jump to content

Jak złożyć mcpherson


Boscorelli

Recommended Posts

 

Cześć, mam takie pytanie, jak poprawnie założyć tą metalową miseczke w której osadzona jest poduszka z łożyskiem? Czytałem że to ma dosyć duże znaczenie dla poprawnego działania kolumny podczas skrętu. W miseczce są dwie dziury, jedna mała druga większą -tak jakby odpływowa/wyprofilowana, w amortyzatorze też są otwory. Orientuje się ktoś jak to poprawnie zgrać?

 

224cb46982732abdb0643a7bf6569231.jpg27b39ec437add93db5dd0eaf4c4e0682.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Z tego co kojarzę to dziurką w stronę komory silnika, ale widzę że masz dwie więc raczej tą ze znaczkiem

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ricardo said:

 

Z tego co kojarzę to dziurką w stronę komory silnika, ale widzę że masz dwie więc raczej tą ze znaczkiem

 

 

To by się nawet zgadzało, bo ta mała dziura w misce ma taką samą średnicę jak ta mała w amortyzatorze i one właśnie wychodzą na zewnątrz auta, więc ta wyprofilowana idealnie będzie skierowana do komory.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jakie to ma znaczenie ? Ktoś mi wytłumaczy bo składałem  i ie złożyłem na 90% tak jsk piszecie

Link to comment
Share on other sites

talerzyk nie jest symetrychny, Nie nawalają ci łożyska jak krecisz kierą?

Link to comment
Share on other sites

pacz wczoraj sie bawiłem w te klocki ...

mogłem coś ogarnąć ale wydawało mi sie że to jest banalne :P

 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
W dniu 31.05.2017 o 22:53, skit napisał:

talerzyk nie jest symetrychny, Nie nawalają ci łożyska jak krecisz kierą?

Właśnie rok temu robiłem przód w czarnej. Dużą dziurką dałem do środka i coś szczela w lewym amorze. Łożysko tak szybko by padło. Wsio nowe amory poduszki lemfa.

@skit jak składałeś u siebie?

Edited by danio
Link to comment
Share on other sites

Niższą częścią musi być do przodu silnika bo tak jest pochylony mcperson. Bynajmniej tak teraz złożyłem i jest git. To są oczywiście tylko moje przypuszczenia.

Link to comment
Share on other sites

@skit dużą dziurą w którą strone :P

Edited by danio
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, danio napisał:

Dużą dziurą w którą strone :P

Z tego co kojarze zależnie od producenta dziury są w różnych miejscach. Z tego co wiem, i konsultowałem z kilkoma ludziami to jak patrzysz  z boku na talerzyk to tą niższą stroną do silnika. POtwierdzone u Olgierda  i bartkalodz wiec raczej powinno być ok.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, skit napisał:

zależnie od producenta dziury są w różnych miejscach z tego co kojarze. Z tego co wiem, i konsultowałem z kilkoma ludziami to jak patrzysz  z boku na talerzyk to tą niższą stroną do silnika. 

Tak tylko że w oryginale ta niższa strona ma tą dużą dziurę więc u mnie tak pukało. Zaraz pójdę w garaż to pocykam fotki.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak złożone TRW i jest cacy :) A nakretki od rozpórki mam od spodu :)

Link to comment
Share on other sites

No właśnie a u mnie z tą dużą dziurą od strony silnika obiawy były takie że na prawej stronie stało łożysko i przy skręcie kołami przeskakiwała sprężyna a na lewej stronie nierównomierne pukanie, zupełnie niezależne od niczego. Wiem też że @Grabarz się z tym pukaniem już boryka od wymiany amorków. Zakładałem mu tak jak piszesz. U mnie zmiana pomogła a zobaczymy u niego.

U mnie śruby od rozpórki od góry a u Graby od dołu a ten sam obiaw.

Teraz mam założone tak:

32764548_1703072793103561_4986390342698795008_n.thumb.jpg.79db77b1dd9738626e697f6d3204527a.jpg

32672406_1703072743103566_5304505638166986752_n.thumb.jpg.a955c69106192d167fb5c65740c33a01.jpg

32689061_1703072989770208_7052405354516185088_n.thumb.jpg.7e983e3569b99aee058efbdb310b12ff.jpg

32697993_1703072829770224_6762748907488280576_n.thumb.jpg.1e4c67c6624705a9609ccae2bd89fa94.jpg

 

 

Zauważ że mcperson jest pochylony w stronę drzwi a nie zderzaka i tak samo mam teraz pochylony talerzyk.

 

 

32930934_1703072759770231_1971745852674277376_n.thumb.jpg.a4bce393967c5afa782b1810fa5ad33d.jpg

 

 

Czyli całość jest złożona tak:

 

 

32824901_1703072843103556_2532520018613108736_n.thumb.jpg.e6744a83cfba429290f60626b094858f.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

idąc tym tropem jezeli zle założyłem ten "talerzyk" to co może sie dziac ? mi nic nie stuka nic nie puka a na 99% zle mam je założone bo nie przywiazywalem do tego uwagi bo %%% 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie zdjąłeś z talerzyka gumy o która się opiera sprężyna to sam Ci się nie przestawił więc złożyłeś tak jak było w oryginale.

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Ricardo napisał:

Jeśli nie zdjąłeś z talerzyka gumy o która się opiera sprężyna to sam Ci się nie przestawił więc złożyłeś tak jak było w oryginale.

trza chyba zerknąć bo nie pamietam... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ricardo, czy mógłbyś potwierdzic położenie tej miseczki z ostatniego zdjęcia , czyli niższą stroną do przodu auta,

czy tak jest rzeczywiście dobrze?

Ja mam założone niższą do komory silnika , tak jest nawet w książce "sam Naprawiam"

i widzę że talerzyk obciera od spodu o kielich karoseri.

Zakładam nowe amorki i cholera wie jak to składać.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Co prawda po Rosyjsku ale może coś to pomoże od 10 minuty warto zobaczyć:).

Ja składam amortyzatory tak jak mówi @robert514 oraz tak jak na tym filmie tłumaczy ten kolega.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.