Fahren Posted February 14 Share Posted February 14 Chyba coś popsułem, ale jeszcze nie wiem, co. Do poprzedniego tematu - znalazłem czujnik wałków valeo, chciałem podmienić. Do odkręcenia osłony są trzy śruby - górna nakrętka, środkowa po lewej i na dole po prawej. Górna poszła bez problemu. Środkowa po odkręceniu spadła pod auto. Dolna zaczęła się obracać. Ani jej odkręcić, ani przykręcić, plastik nieco tam lata. Nic to, trudno, osłony nie zdejmę, skręcam z powrotem. Odpalam, żeby przestawić auto i normalnie podnieść śrubę - chodzi jak 1.9 tdi, po sekundzie-dwóch zgasł. Kręcenie rozrusznikiem - po wielu próbach już prawie chciał, po czym zdechł. Kabelki i jadymy - błędów znalazł dwa - 0340 "Czujnik położenia wałków" i 0130 - na szybko sprawdziłem, ze to lambda. Ale - jak zrozumiałem, mimo tego błędu silnik odpalał. Tylko jarał jak czołg z lawetą. Co więc mogłem jeszcze popsuć? Odpalane na benzynie, w baku jakieś 20 litrów, wczoraj wieczorem chodził jak zwykle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted February 14 Share Posted February 14 (edited) a skąd te błędy wziąłeś ? dla xev są inne błędy x20xev 1.pdf x20xev.pdf x20xev4.pdf Edited February 14 by robert514 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 14 Author Share Posted February 14 Wziąłem z szybkiego przeglądu po internetach. A wymigał mi 0130 na zworce w OBD PDF poczytam jutro, na swoim kompie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted February 14 Share Posted February 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 14 Author Share Posted February 14 No.. dobra. Tylko czemu mi przestał odpalać? Czujnika nie zdążyłem dotknąć, osłona rozrządu mnie pokonała Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrosciu200 Posted February 14 Share Posted February 14 17 minut temu, Fahren napisał(a): No.. dobra. Tylko czemu mi przestał odpalać? Czujnika nie zdążyłem dotknąć, osłona rozrządu mnie pokonała Jeżeli nie odpalą to możesz mieć tak jak ja w xev był błąd położenia wałku a nagle zginęła iskra i okazało się że padł położenia wału Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 14 Author Share Posted February 14 15 minut temu, chrosciu200 napisał(a): Jeżeli nie odpalą to możesz mieć tak jak ja w xev był błąd położenia wałku a nagle zginęła iskra i okazało się że padł położenia wału I nie pokazał błędu czujnika wału? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrosciu200 Posted February 14 Share Posted February 14 17 minut temu, Fahren napisał(a): I nie pokazał błędu czujnika wału? Nie wywalało czujnik położenia wałku non stop Sprawdź czy masz iskrę w xevie jak umiera walu to brakuje iskry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 14 Author Share Posted February 14 15 minut temu, chrosciu200 napisał(a): Nie wywalało czujnik położenia wałku non stop Sprawdź czy masz iskrę w xevie jak umiera walu to brakuje iskry Bez przecinków trudno wyczytać, czy te błędy były, czy nie. W każdym razie ja mam tylko błąd wałków (0340) i czegoś - (0130) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrosciu200 Posted February 14 Share Posted February 14 17 minut temu, Fahren napisał(a): Bez przecinków trudno wyczytać, czy te błędy były, czy nie. W każdym razie ja mam tylko błąd wałków (0340) i czegoś - (0130) Zdejmij przewody z świec wsadz stara Świece do masy i patrz czy iskra jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted February 14 Share Posted February 14 Napewno śrubka wpadła pod auto? A nie czasem w rozrząd? Pracujac tam nie odpinales jakiś czujników po drodze? Może się kostka poluzowała? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 14 Author Share Posted February 14 42 minuty temu, Ricardo napisał(a): Napewno śrubka wpadła pod auto? A nie czasem w rozrząd? Pracujac tam nie odpinales jakiś czujników po drodze? Może się kostka poluzowała? Na pewno pod auto - zaraz jak spadła to ją zlokalizowałem na ziemi Żadnych czujników nie odpinałem. Nie było po co. Kilka razy już ten czujnik zmieniałem, wiedziałem, że najgorzej będzie z osłoną rozrządu, to od niej zacząłem. Nakrętka zeszła, Jedna śrubka spadła, druga zaczęła się kręcić. Sam plastik (i trzymając tylko plastik) próbowałem wyszarpać - ale nic, bo na pasku klinowym się blokowała. Stwierdziłem, ze nie ma co rozgrzebywać, bo za wnet do pracy, założyłem osłonę z powrotem jak była, chcę odpalić, żeby do tej śrubki na ziemi się dostać - i nie gada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted February 15 Share Posted February 15 Dziwny zbieg okoliczności Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 15 Author Share Posted February 15 9 minut temu, Ricardo napisał(a): Dziwny zbieg okoliczności W aż takie zbiegi okoliczności nie wierzę, temu pytam, co mogłem popsuć Na forum vectry wyczytałem, że podobny objaw może dawać uwalone odpowietrzenie baku. Rano po pracy (czyli ok 12h stania) odkręciłem wlew, rozrusznik... i odpalił za pierwszym, jakby na wszystkie garnki. Na sekundę, potem zgasł. Wnioskuję więc, że iskrę ma. Jak zgarnę sąsiada, to dla pewności spróbuję go przepalić na plaku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted February 15 Share Posted February 15 (edited) a jak korek odkręcałeś to podciśnienie było? pompa paliwa działa? kiedy wymieniałeś filtr paliwa? ciśnienie na listwie wtryskowej jest? Edited February 15 by robert514 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 15 Author Share Posted February 15 1 minutę temu, robert514 napisał(a): a jak korek odkręcałeś to podciśnienie było? Ptaki krakały, ale pod ręką nie było czuć zasysania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 15 Author Share Posted February 15 (Nie mogę znaleźć opcji "edytuj") To tak - psiknąłem plaka, bez efektu. Pierwszy podejrzany - wtyczka i kabelki przy wtyczce od czujnika położenia wału. Rozpinam - wewnątrz zielono. Psiknąłem kontaktem, odpalam - nic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted February 15 Share Posted February 15 edytuj działa przez parę minut, a później już nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 15 Author Share Posted February 15 8 minut temu, robert514 napisał(a): edytuj działa przez parę minut, a później już nie Spoko. Ogólnie podejrzewam kable czujnika wału - albo sam czujnik. Jak go sprawdzić bez kompa i ściągania z auta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted February 15 Share Posted February 15 A jak kręcisz rozrusznikiem, to obrotomierz się podnosi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 15 Author Share Posted February 15 4 godziny temu, Orkan napisał(a): A jak kręcisz rozrusznikiem, to obrotomierz się podnosi? Wczoraj się podnosił, jak "już prawie załapał" do ok 300 rpm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orkan Posted February 16 Share Posted February 16 Czyli to może być wina CPW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 16 Author Share Posted February 16 Wyjąłem świeczki, jak na zdjęciu. Po oczyszczeniu papierem ściernym iskra jest, ale dość słaba. A i waliły benzyną, więc paliwo dostaje. Raczej kwestia świec, czy cewka zdycha? (Po włożeniu przeczyszczonych i tak nie odpala) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted February 18 Author Share Posted February 18 Świece zmienione - i nadal nie pali. Czwarta świeca pływała w oleju, góra i dół. Jednak cewka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabryl Posted February 18 Share Posted February 18 Ok. W osłonie rozrządu od wewnętrznej strony znajdują się gumowe poduszki.Podejrzewam że wpadła ci jakaś na koło pasowe wału korbowego i przeskoczył ci rozrząd. Ustaw rozrząd na znaki i zweryfikuj. Pamiętaj, aby nie cofać wału w lewo, jak pominiesz znaki to musisz lecieć na około jeszcze raz zgodnie z kierunkiem pracy silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.