Jump to content

Błąd 0130 - X20XEV


Fahren

Recommended Posts

Chyba coś popsułem, ale jeszcze nie wiem, co. 

Do poprzedniego tematu - znalazłem czujnik wałków valeo, chciałem podmienić.

Do odkręcenia osłony są trzy śruby - górna nakrętka, środkowa po lewej i na dole po prawej. 

Górna poszła bez problemu. Środkowa po odkręceniu spadła pod auto. Dolna zaczęła się obracać. Ani jej odkręcić, ani przykręcić, plastik nieco tam lata. 

Nic to, trudno, osłony nie zdejmę, skręcam z powrotem. Odpalam, żeby przestawić auto i normalnie podnieść śrubę - chodzi jak 1.9 tdi, po sekundzie-dwóch zgasł. Kręcenie rozrusznikiem - po wielu próbach już prawie chciał, po czym zdechł. 
Kabelki i jadymy - błędów znalazł dwa - 0340 "Czujnik położenia wałków" i 0130 - na szybko sprawdziłem, ze to lambda. 

Ale - jak zrozumiałem, mimo tego błędu silnik odpalał. Tylko jarał jak czołg z lawetą. 

Co więc mogłem jeszcze popsuć?

Odpalane na benzynie, w baku jakieś 20 litrów, wczoraj wieczorem chodził jak zwykle. 

Link to comment
Share on other sites

Wziąłem z szybkiego przeglądu po internetach. A wymigał mi 0130 na zworce w OBD

PDF poczytam jutro, na swoim kompie

Link to comment
Share on other sites

No.. dobra. Tylko czemu mi przestał odpalać? Czujnika nie zdążyłem dotknąć, osłona rozrządu mnie pokonała

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Fahren napisał(a):

No.. dobra. Tylko czemu mi przestał odpalać? Czujnika nie zdążyłem dotknąć, osłona rozrządu mnie pokonała

Jeżeli nie odpalą to możesz mieć tak jak ja w xev był błąd położenia wałku a nagle zginęła iskra i okazało się że padł położenia wału 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, chrosciu200 napisał(a):

Jeżeli nie odpalą to możesz mieć tak jak ja w xev był błąd położenia wałku a nagle zginęła iskra i okazało się że padł położenia wału 

I nie pokazał błędu czujnika wału?

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Fahren napisał(a):

I nie pokazał błędu czujnika wału?

Nie wywalało czujnik położenia wałku non stop 

Sprawdź czy masz iskrę w xevie jak umiera walu to brakuje iskry 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, chrosciu200 napisał(a):

Nie wywalało czujnik położenia wałku non stop 

Sprawdź czy masz iskrę w xevie jak umiera walu to brakuje iskry 

Bez przecinków trudno wyczytać, czy te błędy były, czy nie. W każdym razie ja mam tylko błąd wałków (0340) i czegoś - (0130)

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Fahren napisał(a):

Bez przecinków trudno wyczytać, czy te błędy były, czy nie. W każdym razie ja mam tylko błąd wałków (0340) i czegoś - (0130)

Zdejmij przewody z świec wsadz stara Świece do masy i patrz czy iskra jest

Link to comment
Share on other sites

Napewno śrubka wpadła pod auto? A nie czasem w rozrząd?

Pracujac tam nie odpinales jakiś czujników po drodze? Może się kostka poluzowała? 

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, Ricardo napisał(a):

Napewno śrubka wpadła pod auto? A nie czasem w rozrząd?

Pracujac tam nie odpinales jakiś czujników po drodze? Może się kostka poluzowała? 

Na pewno pod auto - zaraz jak spadła to ją zlokalizowałem na ziemi

Żadnych czujników nie odpinałem. Nie było po co. Kilka razy już ten czujnik zmieniałem, wiedziałem, że najgorzej będzie z osłoną rozrządu, to od niej zacząłem. Nakrętka zeszła, Jedna śrubka spadła, druga zaczęła się kręcić. Sam plastik (i trzymając tylko plastik) próbowałem wyszarpać - ale nic, bo na pasku klinowym się blokowała. Stwierdziłem, ze nie ma co rozgrzebywać, bo za wnet do pracy, założyłem osłonę z powrotem jak była, chcę odpalić, żeby do tej śrubki na ziemi się dostać - i nie gada

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Ricardo napisał(a):

Dziwny zbieg okoliczności :mysli:

W aż takie zbiegi okoliczności nie wierzę, temu pytam, co mogłem popsuć :D 

Na forum vectry wyczytałem, że podobny objaw może dawać uwalone odpowietrzenie baku. Rano po pracy (czyli ok 12h stania) odkręciłem wlew, rozrusznik... i odpalił za pierwszym, jakby na wszystkie garnki. Na sekundę, potem zgasł. Wnioskuję więc, że iskrę ma. Jak zgarnę sąsiada, to dla pewności spróbuję go przepalić na plaku

Link to comment
Share on other sites

a jak korek odkręcałeś to podciśnienie było? pompa paliwa działa? kiedy wymieniałeś filtr paliwa? ciśnienie na listwie wtryskowej jest?

Edited by robert514
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, robert514 napisał(a):

a jak korek odkręcałeś to podciśnienie było?

Ptaki krakały, ale pod ręką nie było czuć zasysania

Link to comment
Share on other sites

(Nie mogę znaleźć opcji "edytuj")

To tak - psiknąłem plaka, bez efektu. Pierwszy podejrzany - wtyczka i kabelki przy wtyczce od czujnika położenia wału. Rozpinam - wewnątrz zielono. Psiknąłem kontaktem, odpalam - nic

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, robert514 napisał(a):

edytuj działa przez parę minut, a później już nie

Spoko. Ogólnie podejrzewam kable czujnika wału - albo sam czujnik. Jak go sprawdzić bez kompa i ściągania z auta?

Link to comment
Share on other sites

A jak kręcisz rozrusznikiem, to obrotomierz się podnosi?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Orkan napisał(a):

A jak kręcisz rozrusznikiem, to obrotomierz się podnosi?

Wczoraj się podnosił, jak "już prawie załapał" do ok 300 rpm

Link to comment
Share on other sites

319702982_923421108663058_3469428493892037162_n.thumb.jpg.33619cbc2e32c49d582ccd6d470dc350.jpg326739403_1152723905411807_2769782752367668325_n.thumb.jpg.ac22b50966ce972d22fde8e4722d8426.jpg
Wyjąłem świeczki, jak na zdjęciu. Po oczyszczeniu papierem ściernym iskra jest, ale dość słaba. A i waliły benzyną, więc paliwo dostaje. Raczej kwestia świec, czy cewka zdycha?

(Po włożeniu przeczyszczonych i tak nie odpala)

Link to comment
Share on other sites

Świece zmienione - i nadal nie pali. Czwarta świeca pływała w oleju, góra i dół. Jednak cewka?

Link to comment
Share on other sites

Ok. W osłonie rozrządu od wewnętrznej strony znajdują się gumowe poduszki.Podejrzewam że wpadła ci jakaś na koło pasowe wału korbowego i przeskoczył ci rozrząd. Ustaw rozrząd na znaki i zweryfikuj. Pamiętaj, aby nie cofać wału w lewo, jak pominiesz znaki to musisz lecieć na około jeszcze raz zgodnie z kierunkiem pracy silnika.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.