Fahren Posted March 11 Share Posted March 11 Problem jest dość.. nietypowy. Klima manualna, skrzynia automat, silnik X20XEV, gdyby to było potrzebne. Wracając z miejsca kupna zauważyłem dość ciekawą zależność - im bardziej dociskam gaz, tym słabiej dmucha nawiew. Śnieżynka "klima" wyłączona (tj nie świeci się). Przycisku ECO brak. O co tu chodzi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted March 12 Share Posted March 12 Może tylko takie złudzenie? Ładowanie jak wygląda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted March 12 Author Share Posted March 12 Jeszcze nie wiem. Trasę 400 km zrobił w miarę normalnie, jeno w korkach obroty spadały do ok 500 i przygasał, pod domem się okazało, że akumulator pusty. Ale i sprzedawca mówił, że aku jest słaby w prąć i ogólnie nie poleca gasić silnika, więc ciężko stwierdzić, czy to z braku dobrego ładowania, czy wyjechania aku. Kontrolka w każdym razie żadna się nie świeci. I żadne złudzenie, bo sprawdzałem - nawiew na kratki, łapa do jednej i dociskam gaz. Cisnę - wieje z siłą staruszki astmatyczki. Nie cisnę - wieje w miarę normalnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted March 12 Share Posted March 12 A kontrolka ładowania na zapłonie się świeci? Poszedł bym w tym kierunku czyli alternatora i ładowania. Jak akumulator szmelc to silnik przy dodaniu gazu będzie powodował niższe obroty wentylatora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fahren Posted March 12 Author Share Posted March 12 Ta, świeci. Akumulator wymieniony na taki z diesla (72 Ah jak pamiętam), wentylatora jeszcze nie sprawdzałem. Jedyne co, to wolne obroty wróciły Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pejdzel Posted March 13 Share Posted March 13 22 godziny temu, Fahren napisał(a): Ta, świeci. Akumulator wymieniony na taki z diesla (72 Ah jak pamiętam), wentylatora jeszcze nie sprawdzałem. Jedyne co, to wolne obroty wróciły multimetr w dłoń, bo szkoda zakatować aku, jak bedzie ładnie ładować to temat z głowy ale jak nie lepiej zabrać sie za regulator napięcia albo szczotki alternatora zamiast wydawać na kolejny akumulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek1981 Posted March 14 Share Posted March 14 Szukam odpowiedzi w tym temacie jakieś 10 lat. Niestety, do dziś nie poznałem przyczyny takiego zachowania nawiewu. Jeszcze na OKP ktoś walczył z tym tematem i nie szło tego problemu rozwiązać. Miałem to samo co Ty, czyli zwiększanie obrotów silnika powodowało zmniejszanie siły nawiewu. Temperatury działały, zmiany kierunków nawiewu również. Podłączenia wężyków do panelu sterowania również. U mnie, jak dotąd, to jedyna nierozwiązana zagadka, związana z tym autem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.