Jump to content

Dmuchawa, a dociskanie gazu


Fahren

Recommended Posts

Problem jest dość.. nietypowy. Klima manualna, skrzynia automat, silnik X20XEV, gdyby to było potrzebne. 

Wracając z miejsca kupna zauważyłem dość ciekawą zależność - im bardziej dociskam gaz, tym słabiej dmucha nawiew. Śnieżynka "klima" wyłączona (tj nie świeci się). Przycisku ECO brak. O co tu chodzi? 

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze nie wiem. Trasę 400 km zrobił w miarę normalnie, jeno w korkach obroty spadały do ok 500 i przygasał, pod domem się okazało, że akumulator pusty. Ale i sprzedawca mówił, że aku jest słaby w prąć i ogólnie nie poleca gasić silnika, więc ciężko stwierdzić, czy to z braku dobrego ładowania, czy wyjechania aku. Kontrolka w każdym razie żadna się nie świeci. 

I żadne złudzenie, bo sprawdzałem - nawiew na kratki, łapa do jednej i dociskam gaz. Cisnę - wieje z siłą staruszki astmatyczki. Nie cisnę - wieje w miarę normalnie

Link to comment
Share on other sites

A kontrolka ładowania na zapłonie się świeci? :f:

Poszedł bym w tym kierunku czyli alternatora i ładowania. 

Jak akumulator szmelc to silnik przy dodaniu gazu będzie powodował niższe obroty wentylatora. 

Link to comment
Share on other sites

Ta, świeci. Akumulator wymieniony na taki z diesla (72 Ah jak pamiętam), wentylatora jeszcze nie sprawdzałem. Jedyne co, to wolne obroty wróciły

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Fahren napisał(a):

Ta, świeci. Akumulator wymieniony na taki z diesla (72 Ah jak pamiętam), wentylatora jeszcze nie sprawdzałem. Jedyne co, to wolne obroty wróciły

multimetr w dłoń, bo szkoda zakatować aku, jak bedzie ładnie ładować to temat z głowy ale jak nie lepiej zabrać sie za regulator napięcia albo szczotki alternatora zamiast wydawać na kolejny akumulator

Link to comment
Share on other sites

Szukam odpowiedzi w tym temacie jakieś 10 lat. Niestety, do dziś nie poznałem przyczyny takiego zachowania nawiewu. Jeszcze na OKP ktoś walczył z tym tematem i nie szło tego problemu rozwiązać. Miałem to samo co Ty, czyli zwiększanie obrotów silnika powodowało zmniejszanie siły nawiewu. Temperatury działały, zmiany kierunków nawiewu również. Podłączenia wężyków do panelu sterowania również. U mnie, jak dotąd, to jedyna nierozwiązana zagadka, związana z tym autem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.