Jump to content
Omega Elite Klub

Zbyt wysoka temperatura


PanMaciej
 Share


Recommended Posts

 

 

Witam. Od niedawna mam problem ze swoją Omegą. Jak widać za oknem - zrobiło się cieplej, ale nie na tyle ciepło, żeby wentylator chłodnicy zaczął działać podczas kręcenia się po mieście. A tak jest właśnie u mnie. Silnik nagrzewa się jak zwykle - w miarę szybko, jednak w cyklu miejskim jego temperatura rośnie, rośnie, aż włącza się wentylator. Temperatura zostaje zbita (poniżej 90 stopni), ale za parę kilometrów jest ten sam problem. Oczywiście w trasie jest wszystko w porządku. Teraz powiedzcie mi, cóż to może być? Termostat? Jakiś bezpiecznik?

 

 

 

 

Martwi mnie to z wiadomych względów i właśnie Googluje sobie temat. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki wink.png Pozdrawiam!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

Ople mają to do siebie ze lubią ciepło. Temperatura płynu chłodniczego rośnie do 100 stopni i to jest norma . Jakiego opla bym niemial czy to była astra czy omega temperatura rosła właśnie do 100 stopni i załączał się wentylator . Także na moje oko niema się czym martwić. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

na moje oko wsio w normie u mnie tez miasto to wentylator sobie chodzi co chwilę :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> 97 i zbija do 90 i zaraz to samo :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> a jak sie martwisz o hm upg jedz do jakiegos warsztatu i sprawdza czy w zbiorniczy nie ma czegoś "lewego" dla swietego spokoju

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


  • 1 year later...

Podczepię się jeśli można, przedwczoraj jadąc po mieście zauważyłem, że woda się gotuje 100+, zatrzymałem się wiatrak pracował ale musiałem pomóc mu zbijając temperaturę ciepłym nawiewem i jakoś dojechałem do domu, (ODKĄD MAM OMEGĘ ZAUWAŻYŁEM ŻE PRAWIE ZAWSZE PRACUJE WIATRAK A AUTO TRZYMA IDEALNIE 92) dziś po wymianie termostatu na nowy jest poprawa ale słaba, znowu się gotuje na mieście a wiatrak nie pracuje nawet przy 100 stopniach. Mógł się zepsuć termowłącznik? Który jest od wiatraka ten na dole czy ten u góry? :(

Link to comment
Share on other sites


Wyjmij wtyczke z górnego tertmowłącznika w chłodnicy i zmostkuj po kolei 1-2 , 2-3, 1-3 Jeden to pierwszy bieg went, drugi to drugi bieg wentylatora. Jak odpalą to termowłącznik do wymiany. Jak nie opdpalą to będziemy szukać dalej....

Link to comment
Share on other sites


Dzięki! Wiatrak odpala z górnej wtyczki i dolnej. :) Muszę wymienić obydwa termowlaczniki Tak? :(

Link to comment
Share on other sites


Z tego co pamiętam dolny termowłącznik Cię nie interesuje bo jest od klimy. Jak temperatura silnika jest za wysoka to on ma za zadanie wyłączyć klimę żeby dodatkowo nie obciążać silnika.

Więc TYLKO górny włącznik.

Link to comment
Share on other sites


Ale na dole po lewo jest od klimy, po prawo u gory na 2 piny i pod nim na dole na 3 piny.

Link to comment
Share on other sites


czekaj bo to 2.0 jest. Być może tam jest inaczej....

Link to comment
Share on other sites


Jasiu, górny od strony kierowcy. On odpowiada za włączenie wiatraków na chłodnicy silnika. Sprawny powinien włączać wiatrak przy temperaturze 92-95' C

Link to comment
Share on other sites


Udało się, wiatrak załączyl się przy 95, pewnie górny się popsuł ale profilaktycznie wymieniłem dwa chodź nawet przy 100 stopniach było cicho, dwa naraz? Bardzo dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites


  • 9 months later...

U mnie 1 bieg nie startuje.

Mostek 1-2 wszystkie wentylatory ruszają bieg1 na zapłonie on i off.

Mostek 1-3 rusza 2 bieg went.silnika tylko na zapłonie on.

Mostek 2-3 ruszają wszystkie wentylatory bieg 1 ale tylko na zapłonie off

 

@skit pisałeś trochę inaczej o kolejności zalaczania biegów. Wymienię termowłacznik i zobaczę co sie zadzieje

Link to comment
Share on other sites


W dniu 16.07.2017 o 10:55, skit napisał:

Wyjmij wtyczke z górnego tertmowłącznika w chłodnicy i zmostkuj po kolei 1-2 , 2-3, 1-3 Jeden to pierwszy bieg went, drugi to drugi bieg wentylatora. Jak odpalą to termowłącznik do wymiany. Jak nie opdpalą to będziemy szukać dalej....

Skit mówisz o czujniku temperatury płynu w chłodnicy w 3.2

Czasem niema tam 4 kabelkow/pinow

@Gregorz masz numery tego czujnika? Jaki będziesz kupował?

Edited by danio
Link to comment
Share on other sites


Są trzy piny. A jaki to się okaże...jeden taki używany był w schowku jak zanabylem omeg jakieś nr są...

Link to comment
Share on other sites


Wczoraj 1 bieg odziwo się załączył. Maskę otworzyłem patrzę 3 wentylatory chodzą. Może termowł.sie przycina?

Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

Jak zrobić, żeby wszystkie 3 wentylatory się załączały, bo u mnie w jednej tylko jeden się włącza i ostro się poci w korkach, bo praktycznie co schłodzi do 92 to zaraz temp rośnie przy podjeżdżaniu i wentylator cały czas działa.

Edited by WOY
Link to comment
Share on other sites


7 godzin temu, WOY napisał:

Czujnik wymieniony na nowy i dalej tylko jeden działa.
Spoko jak jest chłodniej ale przy obecnych temp to działa praktycznie non stop. 
A 3 miałyby lżej :)

bo jeden jest od silnika, a następne dwa od klimy, włącz klimę i będą działać 3 :P

Link to comment
Share on other sites


5 godzin temu, robert514 napisał:

włącz klimę i będą działać 3

Klima nie działa, wyciągnięty osuszacz, bo mi magik urwał zawór ciśnienia :P
A skoro i tak stoją i nic nie robią to mogłyby pomóc temu jednemu biednemu, zwłaszcza przy tej pogodzie w korkach :)

Link to comment
Share on other sites


W dniu 1.06.2018 o 06:46, robert514 napisał:

bo jeden jest od silnika, a następne dwa od klimy, włącz klimę i będą działać 3 :P

Tak jak kolega pisze, te dwa z przodu nie mają nic do chłodzenia, może coś tam pomagają ale one za zadanie mają schłodzić czynnik klimy. Ten z tyłu orać chłodnice.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.