PanMaciej Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Witam. Od niedawna mam problem ze swoją Omegą. Jak widać za oknem - zrobiło się cieplej, ale nie na tyle ciepło, żeby wentylator chłodnicy zaczął działać podczas kręcenia się po mieście. A tak jest właśnie u mnie. Silnik nagrzewa się jak zwykle - w miarę szybko, jednak w cyklu miejskim jego temperatura rośnie, rośnie, aż włącza się wentylator. Temperatura zostaje zbita (poniżej 90 stopni), ale za parę kilometrów jest ten sam problem. Oczywiście w trasie jest wszystko w porządku. Teraz powiedzcie mi, cóż to może być? Termostat? Jakiś bezpiecznik? Martwi mnie to z wiadomych względów i właśnie Googluje sobie temat. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebOOs Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Ople mają to do siebie ze lubią ciepło. Temperatura płynu chłodniczego rośnie do 100 stopni i to jest norma . Jakiego opla bym niemial czy to była astra czy omega temperatura rosła właśnie do 100 stopni i załączał się wentylator . Także na moje oko niema się czym martwić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saint Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 na moje oko wsio w normie u mnie tez miasto to wentylator sobie chodzi co chwilę /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> 97 i zbija do 90 i zaraz to samo /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> a jak sie martwisz o hm upg jedz do jakiegos warsztatu i sprawdza czy w zbiorniczy nie ma czegoś "lewego" dla swietego spokoju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
intruz Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Normalny objaw, u mnie pływa 85-100 bez klimy. Włącz klimę będzie zawsze taka sama. Ople tak mają w r4 i nie tylko twój. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasió Posted July 16, 2017 Share Posted July 16, 2017 Podczepię się jeśli można, przedwczoraj jadąc po mieście zauważyłem, że woda się gotuje 100+, zatrzymałem się wiatrak pracował ale musiałem pomóc mu zbijając temperaturę ciepłym nawiewem i jakoś dojechałem do domu, (ODKĄD MAM OMEGĘ ZAUWAŻYŁEM ŻE PRAWIE ZAWSZE PRACUJE WIATRAK A AUTO TRZYMA IDEALNIE 92) dziś po wymianie termostatu na nowy jest poprawa ale słaba, znowu się gotuje na mieście a wiatrak nie pracuje nawet przy 100 stopniach. Mógł się zepsuć termowłącznik? Który jest od wiatraka ten na dole czy ten u góry? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted July 16, 2017 Share Posted July 16, 2017 Wyjmij wtyczke z górnego tertmowłącznika w chłodnicy i zmostkuj po kolei 1-2 , 2-3, 1-3 Jeden to pierwszy bieg went, drugi to drugi bieg wentylatora. Jak odpalą to termowłącznik do wymiany. Jak nie opdpalą to będziemy szukać dalej.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasió Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Dzięki! Wiatrak odpala z górnej wtyczki i dolnej. Muszę wymienić obydwa termowlaczniki Tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Z tego co pamiętam dolny termowłącznik Cię nie interesuje bo jest od klimy. Jak temperatura silnika jest za wysoka to on ma za zadanie wyłączyć klimę żeby dodatkowo nie obciążać silnika. Więc TYLKO górny włącznik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Dokladnie. Tylko gorny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasió Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Ale na dole po lewo jest od klimy, po prawo u gory na 2 piny i pod nim na dole na 3 piny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 czekaj bo to 2.0 jest. Być może tam jest inaczej.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Jasiu, górny od strony kierowcy. On odpowiada za włączenie wiatraków na chłodnicy silnika. Sprawny powinien włączać wiatrak przy temperaturze 92-95' C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasió Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Dzięki! Kupiłem obydwa na wszelki wypadek Chlopaczki. Lece wymienić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasió Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Udało się, wiatrak załączyl się przy 95, pewnie górny się popsuł ale profilaktycznie wymieniłem dwa chodź nawet przy 100 stopniach było cicho, dwa naraz? Bardzo dziękuję za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Się polecamy się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted May 6, 2018 Share Posted May 6, 2018 U mnie 1 bieg nie startuje. Mostek 1-2 wszystkie wentylatory ruszają bieg1 na zapłonie on i off. Mostek 1-3 rusza 2 bieg went.silnika tylko na zapłonie on. Mostek 2-3 ruszają wszystkie wentylatory bieg 1 ale tylko na zapłonie off @skit pisałeś trochę inaczej o kolejności zalaczania biegów. Wymienię termowłacznik i zobaczę co sie zadzieje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio Posted May 6, 2018 Share Posted May 6, 2018 (edited) W dniu 16.07.2017 o 10:55, skit napisał: Wyjmij wtyczke z górnego tertmowłącznika w chłodnicy i zmostkuj po kolei 1-2 , 2-3, 1-3 Jeden to pierwszy bieg went, drugi to drugi bieg wentylatora. Jak odpalą to termowłącznik do wymiany. Jak nie opdpalą to będziemy szukać dalej.... Skit mówisz o czujniku temperatury płynu w chłodnicy w 3.2 Czasem niema tam 4 kabelkow/pinow @Gregorz masz numery tego czujnika? Jaki będziesz kupował? Edited May 6, 2018 by danio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted May 6, 2018 Share Posted May 6, 2018 Są trzy piny. A jaki to się okaże...jeden taki używany był w schowku jak zanabylem omeg jakieś nr są... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted May 11, 2018 Share Posted May 11, 2018 Wczoraj 1 bieg odziwo się załączył. Maskę otworzyłem patrzę 3 wentylatory chodzą. Może termowł.sie przycina? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 (edited) Jak zrobić, żeby wszystkie 3 wentylatory się załączały, bo u mnie w jednej tylko jeden się włącza i ostro się poci w korkach, bo praktycznie co schłodzi do 92 to zaraz temp rośnie przy podjeżdżaniu i wentylator cały czas działa. Edited May 31, 2018 by WOY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorz Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Popróbuj z mostkowaniem. Jak wymieniłem termowłącznik to wszystko wróciło do normy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Czujnik wymieniony na nowy i dalej tylko jeden działa. Spoko jak jest chłodniej ale przy obecnych temp to działa praktycznie non stop. A 3 miałyby lżej 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert514 Posted June 1, 2018 Share Posted June 1, 2018 7 godzin temu, WOY napisał: Czujnik wymieniony na nowy i dalej tylko jeden działa. Spoko jak jest chłodniej ale przy obecnych temp to działa praktycznie non stop. A 3 miałyby lżej bo jeden jest od silnika, a następne dwa od klimy, włącz klimę i będą działać 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOY Posted June 1, 2018 Share Posted June 1, 2018 5 godzin temu, robert514 napisał: włącz klimę i będą działać 3 Klima nie działa, wyciągnięty osuszacz, bo mi magik urwał zawór ciśnienia A skoro i tak stoją i nic nie robią to mogłyby pomóc temu jednemu biednemu, zwłaszcza przy tej pogodzie w korkach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vision95 Posted June 2, 2018 Share Posted June 2, 2018 W dniu 1.06.2018 o 06:46, robert514 napisał: bo jeden jest od silnika, a następne dwa od klimy, włącz klimę i będą działać 3 Tak jak kolega pisze, te dwa z przodu nie mają nic do chłodzenia, może coś tam pomagają ale one za zadanie mają schłodzić czynnik klimy. Ten z tyłu orać chłodnice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.