Trawal Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Siema! To i ja się pochwalę moją Omegą Poniżej rozkodowany VIN 2J6:COVER,FLOOR INNER U/DELUXE 3KU:EXTERIOR PAINT, SEE MODEL CATALOGUE FOREWORD PAINT CHART 80I:INTERIOR-BLACK 80X:BODY INTERIOR TRIM-BLACK A23:WINDSCREEN,HEAT REFLECTIVE A32:ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,FRONT A33:ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,REAR AG8:FRONT SEATS,8 WAY,WITH MEMORY AJ3:FOR DRIVER AIR BAG AJ4:FOR PASSENGER AIR BAG AM9:REAR SEAT,SPLIT COLLAPSIBLE AP0:FOR SIDE AIR BAG,LH AP1:FOR SIDE AIR BAG,RH AR6:BELT,REAR SEAT,CENTER,3 POINT AT1:HEAD RESTRAINT,REAR,LEATHER,FULL AU0:DOOR LOCK,WITH REMOTE CONTROL AV7:USED WITH REMOVABLE CARGO RESTRAINT AY6:HEAD RESTRAINT,REAR,LEATHER,CENTER BC2:ORNAMENTATION,WOOD C60:AIR CONDITIONING C68:FOR ELECTRONIC AIR CONDITIONING C87:READING LAMP,REAR C90:DOOR LAMP CE4:HEADLAMP WASHER CF5:SUN ROOF,TRANSPARENT,ELECTRIC D44:COVER,MIRROR HOUSING,O/S,PAINTED D63:BOX,DEPOSIT,FLOOR,FRONT D64:VISOR,SUN,WITH ILLUMINATED MIRROR,PASSENGER D74:VISOR,SUN,WITH ILLUMINATED MIRROR,DRIVER SIDE DE1:SUNSHADE,BACK WINDOW FI2:LABEL,WARNING,CHILD SEAT FX3:ELECTRONIC STABILITY PROGRAM G67:AUTOMATIC SELF LEVELLING DEVICE GW6:AXLE RATIO 3.27 K30:CRUISE CONTROL KA1:FOR HEATED FRONT SEATS KG4:ALTERNATOR,150AMP L14:Y25TD[L14] TURBO-DIESEL ENGINE LHD:LEFT HAND DRIVE M82:AUTOMATIC TRANSMISSION,5 SPEED MM1:USED WITH AUTOMATIC TRANSMISSION N33:FOR TILTING STEERING COLUMN N93:WHEEL,ROAD,ALUMINIUM,71/2JX17 NC0:EQUIPMENT,EUROPEAN UNION NC9:EMISSION,DIESEL,WITH CATALYTIC CONVERTER,VARIANT 3 NP5:STEERING WHEEL,LEATHER NV7:POWER STEERING,VARIABLE EFFORT OGA:WITH OPEL SPECIAL VEHICLE QUE:TYRES,235/45 R17-94W T6K:TRIM PANEL,INNER,VINYL T96:FRONT FOGLAMP T97:HEADLAMPS,XENON TM8:BATTERY,85AH U07:HORN,FANFARE UA6:ANTI-THEFT WARNING SYSTEM UD0:CHILD SEAT PRESENT UF6:LAMP,AIR VENTS UR7:RADIO AM/FM STEREO,SEEK,MULTI CD,ETR,PHONE,NAVIGATION,FADER UV5:MULTI-FUNCTION DISPLAY,VAT3 UV9:DISPLAY,NAVIGATION SYSTEM UZ8:SPEAKER,8 BOSE V22:GRILLE,RADIATOR,CHROME MOULDING W1Y:FOR STEERING WHEEL RADIO OPERATION W2N:LETTERING,LATERAL,DELETE W4E:MODIFICATIONS,RADIO AND CAR TELEPHONE W6R:TRIM,LEATHER W8Y:SOUND PACKAGE W9M:FOR ADDITIONAL ONSTAR OR NAVIGATION SYSTEM PARTS XK2:FOR FRANCE Z1B:NOZZLE,WASHER,HEATED Z1F:KM/H SPEEDOMETER Z1M:MEMORY,VERSION Silniczek jaki napędza moją omkę to 2.5 DTI Omegę kupiłem w lutym 2015, od tamtej pory zrobiłem już 40 tyś kilometrów, trochę rzeczy naprawiłem, trochę rzeczy mi ktoś popsuł (koleś mi na parkingu wjechał w drzwi kierowcy i je wgniótł oraz połamał lusterko), na szczęście mam już drzwi w kolorze i lusterko tylko brak czasu aby je zmienić Pare rzeczy mi nie działa (poziomowanie lamp, grzanie fotela pasażera) ale są to takie rzeczy którę myślę że ogarnę, tylko musi się zrobić ciepło Ogólnie omka fajnie lata, moc jest wystarczająca, ponad 2 paki leci bez problemu, skrzynia dobrze chodzi (wymieniałem dynamicznie olej - robiłem to sam także jakby ktoś miał jakieś pytania śmiało niech pyta), może nie jest tak wychuchana jak niektóre omegi ale myślę że jest zadbana Pozdrawiam! Pierwsze trzy fotki z Wrześniowego wyjazdu do Chorwacji na letnich 17'tkach a następne foty są z wczoraj, na zimowych 16'tkach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 no! wkoncu porzadny silnik witaj na pokladzie mocy niby wystarczajaco ale nie przewidujesz zadnych modow? wywal hak i automat i bedzie miodzio fajnie ze chociaz jeden z taka sama jednostka sie znalazl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trawal Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Widzę Grabarz że jesteś niedaleko mnie Oglądałem temat twojej omki, bardzo mi się podoba dth="20"> Automatu nie wywalę bo jeździ się bajecznie, chociaż czasem fakt fajnie by było mieć manual żeby lepiej bokiem postawić Omegę ale wiesz, ja codziennie dojeżdżam do pracy w sumie 150 km także ten automat jak dla mnie jest jak najbardziej na miejscu Hak może troszkę szpeci ale często mi się przydaje (jazda na motocrossie) A co do modów w silniku to hmmm, sam nie wiem może i bym coś pogrzebał ale nie jest to dla mnie mega konieczne Może jakiś chip? Masz jakąś wiedzę na temat chipów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl81 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 sliczny kolorek Omki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_ldz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 7 minut temu, Grabarz napisał: no! wkoncu porzadny silnik Hmm... Możesz to nieco rozwinąć?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 wez sie nie czepiaj wszyscy tylko fałki fałki a tu taki potencjał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryk2828 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Schludnie zrobiona Omega, podoba mi się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert_ldz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 13 minut temu, Grabarz napisał: wez sie nie czepiaj wszyscy tylko fałki fałki a tu taki potencjał No doooobra. U mnie przecież w tatowozie też 2,5 w klekocie siedzi @Trawal foty z Chorwacji mega Gdzie byłeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 no takze diesel tez da sie lubic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AHMED25 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 50 minut temu, Grabarz napisał: no takze diesel tez da sie lubic I to jak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcino101993 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Śliczna omcia i widzę że kolega z niedalekiej okolicy 40 km to rzut beretem Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Graba masz coś do aftomatu ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szary Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 ten silnik ma taki moment że manual nie boli. Jedziesz na trasę to przy wyjezdzie z miasta zapniesz 5 to redukować trzeba dopiero przy dojezdzie do celu owocnych modów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 7 godzin temu, Ricardo napisał: Graba masz coś do aftomatu ?? Tak trochę ale do drewna nic nie mam :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 3 godziny temu, Grabarz napisał: Tak trochę ale do drewna nic nie mam :-D I całe szczęście Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Kredens, kredens Uber Alles! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Szlachta jeździ w drewnie :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProxX Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 4 minuty temu, Grabarz napisał: Szlachta jeździ w drewnie :-D Metr na dwa i w karawanie? omega w moim ulubionym seryjnym kolorze. Tak trzymaj z utrzymaniem Omegi bo z tego co widzę do w bardzo dobrym stanie jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 nie w karawanie tylko w sedesie wkoncu jestem grabarzem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trawal Posted January 4, 2016 Author Share Posted January 4, 2016 23 godzin temu, robert_ldz napisał: No doooobra. U mnie przecież w tatowozie też 2,5 w klekocie siedzi @Trawal foty z Chorwacji mega Gdzie byłeś? Byłem w Zadarze, ale przy okazji odwiedziłem Plitvickie Jezera, Paklenice oraz Bośnię i Hercegowinę 8 godzin temu, ProxX napisał: Metr na dwa i w karawanie? omega w moim ulubionym seryjnym kolorze. Tak trzymaj z utrzymaniem Omegi bo z tego co widzę do w bardzo dobrym stanie jest A dzięki dzięki, kolorek też mi się bardzo podoba Staram się dbać jak mogę, ale zawsze znajdzie się coś do poprawy Dziś na dodatek nawaliła mi pompka od spryskiwaczy szyby W załączniku, dla ciekawskich, dodałem swoją małą książkę serwisową, którą prowadzę od momentu kupna, troszkę kasy się wpakowało a i tak tam nie wszystko jest zapisane ;p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trawal Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Kurde dawno mnie nie było, widzę że postów trochę się skasowało z mojego tematu, a zmieniła się troszkę furka Postaram się nadrobić zaległości i dodam aktualne foty a tak BTW to turbo mi ostatnio wyzionęło ducha, ale już zrobione ;p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trawal Posted July 3, 2016 Author Share Posted July 3, 2016 Panowie trochę mnie tu nie było, a po awarii forum widzę że nie tylko moje posty się pokasowały ale również trochę stron z mojego tematu To wam przypomnę trochę o mojej Omie cobyście o niej nie zapomnieli Silnik to wiadomo na górze napisane. W auto odkąd je mam wpakowałem już chyba 13 tysięcy (nie licząc zakupu), wszystko udokumentowane mam w swojej własnej książce serwisowej którą prowadzę w Excelu a czemu tyle wpakowałem Po kupnie zrobiłem szereg rzeczy: -Wymiana szyby, klocków, tarcz p/t, wymiana płynów ustrojowych, chłodnicy, uszczelnienie pompy paliwa, zaślepki w kolektor, wymiana oleju w ASB wraz z filtrami, nowe opony itp itd, co dało kwotę około 4 tysięcy -Później niefortunna wymiana świec żarowych w styczniu 2016 (tydzień po wymianie urwała się jedna i wpadła do silnika) noi poszedł remont silnika czyli: -panewki, pierścienie, remont głowicy pompa wody termostat świece itp itd, co dało kwotę 7 tysięcy -Następnie, pod koniec maja czy tam na początku czerwca poleciała turbina - 1,4 tysiąc Na pewno jeszcze jakieś koszty tam poniosłem ale już nie pamiętam ;p Żeby nie było tak źle, we Wrześniu 2015 koleś na parkingu wkomponował mi się w drzwi, dostałem za to z OC 4 tysiące, a drzwi w kolorze kupiłem za 150 zł już są zmienione ;-) Jeszczcze mam dostać odszkodowanie za tą urwaną świecę (ok. 3 tysięcy) no ale zobaczymy, nie chcę zapeszać., W porównaniu do pierwszych zdjęć, Oma dostała felgi łopaty 17' pomalowane na czarno + do tego 2cm dystanse na wszystkie 4 koła, przerobiłem lampy na bi-xenon i pomalowałem na czarno, planuję kiedyś jeszcze przednią dokładkę al'a Irmscher zapodać i może ściemnić tylne szybki Te felgi pięcio-ramienne co są na górnych zdjęciach są na zime, a te "szprychowe" oddałem wczoraj na złom ;p Parę aktualnych fotek Omkę możecie też obejrzeć u Kickstera Motoznafcy ;-) Z zewnątrz poznacie, a w środku jest ujęcie z tym dildo w schowku A i jeszcze 2.5 DTI z filmu to jest moje 2.5 DTI z filmu [video=youtube]https://www.youtube.com/embed/2YFx3fEd54M?feature=oembed"%20width="480 A no i zastanawiam się nad wrzuceniem jakiegoś virusa/chipa do mojej omegi, takiego delikatnego, chciałbym uzyskać około 170km i +-400NM I tu moje pytanko - robił ktoś coś takiego w swoich 2.5 DTI? Ile to może kosztować i gdzie szukać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted July 3, 2016 Share Posted July 3, 2016 wtryski od e60 2.5, turbo seria ustawione na 1.35 bara do tego wirus i mam ponad 420 niutkow nie wiem ile koni i robi robote auto odpycha sie naprawde przyjemnie, spalanie rekord 5.9 a nomalnie na trasie tempomat 120 i masz spokojnie do 7 litrow, wcyklu po miescie jak bedziesz naprawde dobrze deptal to 8 spali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trawal Posted October 5, 2016 Author Share Posted October 5, 2016 Witam panowie po mojej dłuższej nieobecności na forum Żyję dosyć intensywnie ostatnimi czasy i po prostu nie mam czasu przeglądać forum, żałuję że nie mogłem bawić się z wami na II zlocie OE ale cóż, co się uciecze to nie odwlecze:) Jednakże moja nieobecność na forum nie oznacza że przy Omedze się nic nie dzieje Przedstawię wszystko mniej więcej w kolejności chronologicznej co działo się u mnie w aucie Dorobienie AUXa: Zmieniarka nie działała, poczytałem trochę na necie, kolega sobie zrobił więc i ja też zapragnąłem takiej modyfikacji Przy modyfikacji pomógł mi kolega, pomysł na umiejscowienie gniazda był mój, tak więc radio wyleciało wraz z całym panelem., popielniczką, tą "deską" pod lewarkiem zmiany biegów oraz osłona od ręcznego. Efekt poniżej na obrazku ;-)) Cieszy oko, tym bardziej że nie ma druciarstwa, zrobione fajnie, kable pochowane nic nie widać No i wiadomo - cieszy ucho Następnie zabrałem się za te zapiź****łe boczki. Robiłem sobie je po kolei więc trochę mi zeszło. Boczek zdjąłem, udało mi się odseparować schowki i rękojeści - w tym celu należało rozwiercić plastikowe nity, ale nie wszystkie(tylko te które trzymają schowek i rękojeść no i skórkę która konieczna jest do wyciągnięcia schowków), "drewienka nie trzeba było ściągać. Ale UWAGA dla tych którzy chcieliby się za to zabrać - nity należy rozwiecać bardzo płytko, w zasadzie to tylko tą "obwódkę" plastikową, nie głębiej!! Najlepsze będzie wierło fi 10. Jak rozwiercimy za dużo to nie będzie do czego przykręcić (Jak zepsujemy dwa czy trzy to nic się nie stanie). Do ponownego zamocowania boczków i schowków i skórki użyłem króciutkich (bodajże 10mm nie pamiętam dokładnie) wkrętów - takich coby nie przebiły skóry oraz uchwytów na schowki. Ze schowków i rękojeści zdarłem gumę za pomocą wszelakich rozpuszczalników, gąbek itp itd - było trochę z tym roboty. Następnie lekki szlif papierkiem wodnym i klejenie eko skóry, za którą dałem całe uwaga - 12 zł (kawałek 100x140cm) - spokojnie starczyło na wszystkie schowki i jeszcze zostało Rekojeści oraz przyciski od sterowania szyb dostały nową farbę, tak jak i plastiki za klamkami No i efekt końcowy Na żywo lepiej wygląda Uff, nareszcie koniec z boczkami Ostatnio walczyłem jeszcze z dolotem, bo był nieszczelny i brudny. Wyjąłem więc calutki dolot, wraz z kolektorem i IC, wymyłem cały dolot, zamówiłem brakujące uszczelki i podkładki pod kolektor, kupiłem silikonową rurę (taką tuningową z FMIC, normalnie z 5 kuniów więcej ) łączącą zimny dolot z wejściem do turbo oraz wywaliłem EGR za pomocą zestawu z allegro za ok. 120 zł (Flansza + zaślepka) Tutaj nie mam za dużo zdjęć z tych prac: Tutaj dolot przed myciem, po umyciu IC wygląda jak nowy (polecam chemię TENZI TRUCK ;-) ) Po poskładaniu silnika, komora została wymyta (również TENZI TRUCK ) , można jeść z silnika, foto niestety nie ma W sobotę Oma dostała nowy grill zakupiony od @kokos25 ,który to przeszedł wcześniej przez ręce PanKaretka Znaczek poszedł w czarny mat, tak samo jak felgi oraz lampy Taka to trochę moja Omka Shadow Line :D:D Dzisiaj oma dostała przegląd, tuleje na wahaczu są lekko wybite, ale w garażu już czeka zestaw nowych tulei, sworzni oraz łączników stabilizatora Najbardziej ubolewam nad tym że mam Op-coma a autko nie chce mi się z nim łączyć znaczy się coś tam się łączy ale nie mogę odczytać bloków pomiarowych oraz błędów. Z innymi oplami łączę się bez problemu. A mam problem bo po uszczelnieniu dolotu co prawda duuużo mniej, ale jednak auto mi kopci pod obciążeniem. A w lutym zrobiłem remont silnika i sprawdzałem wtryski. Może ktoś wie czy np. wstawienie stożka w celu zwiększenia dawki powietrza załatwiłoby sprawę? A może jakaś regulacja pompy CR/Wtrysków jest możliwa w tym autku ( z tego co gdzieś czytałem to niby robi się samoadaptacja ww. rzeczy, ale może jestem w błędzie?) Dzięki i pozdrawiam, mam nadzieję że o mnie nie zapomnieliście a ja częściej będę odwiedzał forum, i może w końcu wybiorę się na jakieś spociwo do łódzkiego, bo tam mam najbliżej (jestem z Częstochowy) ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokos25 Posted October 5, 2016 Share Posted October 5, 2016 No do uć mozemy jechać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.