Jump to content
Omega Elite Klub

2.5 DTI Trawal samozwańczy Shadow Editon :D


Trawal
 Share


Recommended Posts

Siema! To i ja się pochwalę moją Omegą

 

 

Poniżej rozkodowany VIN

 

2J6:COVER,FLOOR INNER U/DELUXE

 

3KU:EXTERIOR PAINT, SEE MODEL CATALOGUE FOREWORD PAINT CHART

 

80I:INTERIOR-BLACK

 

80X:BODY INTERIOR TRIM-BLACK

 

A23:WINDSCREEN,HEAT REFLECTIVE

 

A32:ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,FRONT

 

A33:ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,REAR

 

AG8:FRONT SEATS,8 WAY,WITH MEMORY

 

AJ3:FOR DRIVER AIR BAG

 

AJ4:FOR PASSENGER AIR BAG

 

AM9:REAR SEAT,SPLIT COLLAPSIBLE

 

AP0:FOR SIDE AIR BAG,LH

 

AP1:FOR SIDE AIR BAG,RH

 

AR6:BELT,REAR SEAT,CENTER,3 POINT

 

AT1:HEAD RESTRAINT,REAR,LEATHER,FULL

 

AU0:DOOR LOCK,WITH REMOTE CONTROL

 

AV7:USED WITH REMOVABLE CARGO RESTRAINT

 

AY6:HEAD RESTRAINT,REAR,LEATHER,CENTER

 

BC2:ORNAMENTATION,WOOD

 

C60:AIR CONDITIONING

 

C68:FOR ELECTRONIC AIR CONDITIONING

 

C87:READING LAMP,REAR

 

C90:DOOR LAMP

 

CE4:HEADLAMP WASHER

 

CF5:SUN ROOF,TRANSPARENT,ELECTRIC

 

D44:COVER,MIRROR HOUSING,O/S,PAINTED

 

D63:BOX,DEPOSIT,FLOOR,FRONT

 

D64:VISOR,SUN,WITH ILLUMINATED MIRROR,PASSENGER

 

D74:VISOR,SUN,WITH ILLUMINATED MIRROR,DRIVER SIDE

 

DE1:SUNSHADE,BACK WINDOW

 

FI2:LABEL,WARNING,CHILD SEAT

 

FX3:ELECTRONIC STABILITY PROGRAM

 

G67:AUTOMATIC SELF LEVELLING DEVICE

 

GW6:AXLE RATIO 3.27

 

K30:CRUISE CONTROL

 

KA1:FOR HEATED FRONT SEATS

 

KG4:ALTERNATOR,150AMP

 

L14:Y25TD[L14] TURBO-DIESEL ENGINE

 

LHD:LEFT HAND DRIVE

 

M82:AUTOMATIC TRANSMISSION,5 SPEED

 

MM1:USED WITH AUTOMATIC TRANSMISSION

 

N33:FOR TILTING STEERING COLUMN

 

N93:WHEEL,ROAD,ALUMINIUM,71/2JX17

 

NC0:EQUIPMENT,EUROPEAN UNION

 

NC9:EMISSION,DIESEL,WITH CATALYTIC CONVERTER,VARIANT 3

 

NP5:STEERING WHEEL,LEATHER

 

NV7:POWER STEERING,VARIABLE EFFORT

 

OGA:WITH OPEL SPECIAL VEHICLE

 

QUE:TYRES,235/45 R17-94W

 

T6K:TRIM PANEL,INNER,VINYL

 

T96:FRONT FOGLAMP

 

T97:HEADLAMPS,XENON

 

TM8:BATTERY,85AH

 

U07:HORN,FANFARE

 

UA6:ANTI-THEFT WARNING SYSTEM

 

UD0:CHILD SEAT PRESENT

 

UF6:LAMP,AIR VENTS

 

UR7:RADIO AM/FM STEREO,SEEK,MULTI CD,ETR,PHONE,NAVIGATION,FADER

 

UV5:MULTI-FUNCTION DISPLAY,VAT3

 

UV9:DISPLAY,NAVIGATION SYSTEM

 

UZ8:SPEAKER,8 BOSE

 

V22:GRILLE,RADIATOR,CHROME MOULDING

 

W1Y:FOR STEERING WHEEL RADIO OPERATION

 

W2N:LETTERING,LATERAL,DELETE

 

W4E:MODIFICATIONS,RADIO AND CAR TELEPHONE

 

W6R:TRIM,LEATHER

 

W8Y:SOUND PACKAGE

 

W9M:FOR ADDITIONAL ONSTAR OR NAVIGATION SYSTEM PARTS

 

XK2:FOR FRANCE

 

Z1B:NOZZLE,WASHER,HEATED

 

Z1F:KM/H SPEEDOMETER

 

Z1M:MEMORY,VERSION

 

 

 

 

 

 

Silniczek jaki napędza moją omkę to 2.5 DTI

 

 

 

Omegę kupiłem w lutym 2015, od tamtej pory zrobiłem już 40 tyś kilometrów, trochę rzeczy naprawiłem, trochę rzeczy mi ktoś popsuł (koleś mi na parkingu wjechał w drzwi kierowcy i je wgniótł oraz połamał lusterko), na szczęście mam już drzwi w kolorze i lusterko tylko brak czasu aby je zmienić:) Pare rzeczy mi nie działa (poziomowanie lamp, grzanie fotela pasażera) ale są to takie rzeczy którę myślę że ogarnę, tylko musi się zrobić ciepło  Ogólnie omka fajnie lata, moc jest wystarczająca, ponad 2 paki leci bez problemu, skrzynia dobrze chodzi (wymieniałem dynamicznie olej - robiłem to sam także jakby ktoś miał jakieś pytania śmiało niech pyta), może nie jest tak wychuchana jak niektóre omegi ale myślę że jest zadbana  Pozdrawiam!

 

 

Pierwsze trzy fotki z Wrześniowego wyjazdu do Chorwacji na letnich 17'tkach a następne foty są z wczoraj, na zimowych 16'tkach

 

 

e14e0910a0b2dfc0med.jpg

 

 

054adc87918f8b23med.jpg

 

 

fc7d7227c96c16d4med.jpg

 

 

3f13218f7d4edcd1med.jpg

 

 

9a7971e1e6666da3med.jpg

 

 

1107a70c711f9b50med.jpg

 

 

b14c2f638dcdfe70med.jpg

 

 

c989debbd6756e38med.jpg

Link to comment
Share on other sites


no! wkoncu porzadny silnik witaj na pokladzie  mocy niby wystarczajaco ale nie przewidujesz zadnych modow? 

 wywal hak i automat i bedzie miodzio  fajnie ze chociaz jeden z taka sama jednostka sie znalazl

Link to comment
Share on other sites


Widzę Grabarz że jesteś niedaleko mnie  Oglądałem temat twojej omki, bardzo mi się podoba dth="20"> Automatu nie wywalę bo jeździ się bajecznie, chociaż czasem fakt fajnie by było mieć manual żeby lepiej bokiem postawić Omegę ale wiesz, ja codziennie dojeżdżam do pracy w sumie 150 km także ten automat jak dla mnie jest jak najbardziej na miejscu Hak może troszkę szpeci ale często mi się przydaje (jazda na motocrossie)  A co do modów w silniku to hmmm, sam nie wiem może i bym coś pogrzebał ale nie jest to dla mnie mega konieczne  Może jakiś chip? Masz jakąś wiedzę na temat chipów?

Link to comment
Share on other sites


7 godzin temu, Ricardo napisał:

 

Graba masz coś do aftomatu ??

 

 

Tak trochę ale do drewna nic nie mam :-D

Link to comment
Share on other sites


4 minuty temu, Grabarz napisał:

 

Szlachta jeździ w drewnie :-D

 

 

Metr na dwa i w karawanie?  omega w moim ulubionym seryjnym kolorze.  Tak trzymaj z utrzymaniem Omegi bo z tego co widzę do w bardzo dobrym stanie jest

Link to comment
Share on other sites


23 godzin temu, robert_ldz napisał:

 

No doooobra. U mnie przecież w tatowozie też 2,5 w klekocie siedzi

 

 

@Trawal foty z Chorwacji mega  Gdzie byłeś?

 

Byłem w Zadarze, ale przy okazji odwiedziłem Plitvickie Jezera, Paklenice oraz Bośnię i Hercegowinę 

 

8 godzin temu, ProxX napisał:

 

Metr na dwa i w karawanie?  omega w moim ulubionym seryjnym kolorze.  Tak trzymaj z utrzymaniem Omegi bo z tego co widzę do w bardzo dobrym stanie jest

 

 

A dzięki dzięki, kolorek też mi się bardzo podoba  Staram się dbać jak mogę, ale zawsze znajdzie się coś do poprawy  Dziś na dodatek nawaliła mi pompka od spryskiwaczy szyby

 

 

W załączniku, dla ciekawskich, dodałem swoją małą książkę serwisową, którą prowadzę od momentu kupna, troszkę kasy się wpakowało a i tak tam nie wszystko jest zapisane ;p

Link to comment
Share on other sites


  • 5 months later...

Kurde dawno mnie nie było, widzę że postów trochę się skasowało z mojego tematu, a zmieniła się troszkę furka Postaram się nadrobić zaległości i dodam aktualne foty  a tak BTW to turbo mi ostatnio wyzionęło ducha, ale już zrobione ;p

Link to comment
Share on other sites


Panowie trochę mnie tu nie było, a po awarii forum widzę że nie tylko moje posty się pokasowały ale również trochę stron z mojego tematu  To wam przypomnę trochę o mojej Omie cobyście o niej nie zapomnieli

 

 

 

Silnik to wiadomo na górze napisane. W auto odkąd je mam wpakowałem już chyba 13 tysięcy (nie licząc zakupu), wszystko udokumentowane mam w swojej własnej książce serwisowej którą prowadzę w Excelu  a czemu tyle wpakowałem

 

 

Po kupnie zrobiłem szereg rzeczy:

 

 

 

-Wymiana szyby, klocków, tarcz p/t, wymiana płynów ustrojowych, chłodnicy, uszczelnienie pompy paliwa, zaślepki w kolektor, wymiana oleju w ASB wraz z filtrami, nowe opony itp itd, co dało kwotę około 4 tysięcy

 

-Później niefortunna wymiana świec żarowych w styczniu 2016 (tydzień po wymianie urwała się jedna i wpadła do silnika) noi poszedł remont silnika czyli:

 

-panewki, pierścienie, remont głowicy pompa wody termostat świece itp itd, co dało kwotę 7 tysięcy 

 

-Następnie, pod koniec maja czy tam na początku czerwca poleciała turbina - 1,4 tysiąc

 

 

 

Na pewno jeszcze jakieś koszty tam poniosłem ale już nie pamiętam ;p

 

 

Żeby nie było tak źle, we Wrześniu 2015 koleś na parkingu wkomponował mi się w drzwi, dostałem za to z OC 4 tysiące, a drzwi w kolorze kupiłem za 150 zł  już są zmienione ;-) Jeszczcze mam dostać odszkodowanie za tą urwaną świecę (ok. 3 tysięcy) no ale zobaczymy, nie chcę zapeszać., 

 

 

 

W porównaniu do pierwszych zdjęć, Oma dostała felgi łopaty 17' pomalowane na czarno + do tego 2cm dystanse na wszystkie 4 koła, przerobiłem lampy na bi-xenon i pomalowałem na czarno, planuję kiedyś jeszcze przednią dokładkę al'a Irmscher zapodać i może ściemnić tylne szybki  Te felgi pięcio-ramienne co są na górnych zdjęciach są na zime, a te "szprychowe" oddałem wczoraj na złom ;p Parę aktualnych fotek

 

 

 

536147baee03d289med.jpg

 

 

 

 

b94b586c33d3084amed.jpg

 

 

 

 

bd5cae19eefd96d1med.jpg

 

 

 

 

06e1576c7f6cccc8med.jpg

 

 

 

 

5268e35c708a40dbmed.jpg

 

 

 

 

199ac7d683cc6dfdmed.jpg

 

 

 

 

Omkę możecie też obejrzeć u Kickstera Motoznafcy ;-) Z zewnątrz poznacie, a w środku jest ujęcie z tym dildo w schowku  A i jeszcze 2.5 DTI z filmu to jest moje 2.5 DTI z filmu 

  

 

 

 

[video=youtube]https://www.youtube.com/embed/2YFx3fEd54M?feature=oembed"%20width="480

 

 

 

A no i zastanawiam się nad wrzuceniem jakiegoś virusa/chipa do mojej omegi, takiego delikatnego, chciałbym uzyskać około 170km i +-400NM  I tu moje pytanko - robił ktoś coś takiego w swoich 2.5 DTI? Ile to może kosztować i gdzie szukać?

Link to comment
Share on other sites


 

wtryski od e60 2.5, turbo seria ustawione na 1.35 bara do tego wirus i mam ponad 420 niutkow nie wiem ile koni i robi robote auto odpycha sie naprawde przyjemnie, spalanie rekord 5.9 a nomalnie na trasie tempomat 120 i masz spokojnie do 7 litrow, wcyklu po miescie jak bedziesz naprawde dobrze deptal to 8 spali

 

 

Link to comment
Share on other sites


  • 3 months later...

Witam panowie po mojej dłuższej nieobecności na forum

 

Żyję dosyć intensywnie ostatnimi czasy i po prostu nie mam czasu przeglądać forum, żałuję że nie mogłem bawić się z wami na II zlocie OE ale cóż, co się uciecze to nie odwlecze:)

 

Jednakże moja nieobecność na forum nie oznacza że przy Omedze się nic nie dzieje

 

 

Przedstawię wszystko mniej więcej w kolejności chronologicznej co działo się u mnie w aucie

 

Dorobienie AUXa:

 

Zmieniarka nie działała, poczytałem trochę na necie, kolega sobie zrobił więc i ja też zapragnąłem takiej modyfikacji :))

 

Przy modyfikacji pomógł mi kolega, pomysł na umiejscowienie gniazda był mój, tak więc radio wyleciało wraz z całym panelem., popielniczką, tą "deską" pod lewarkiem zmiany biegów oraz osłona od ręcznego. Efekt poniżej na obrazku ;-))

 

 

cab467d0ed736ad4.jpg

 

 

Cieszy oko, tym bardziej że nie ma druciarstwa, zrobione fajnie, kable pochowane nic nie widać  No i wiadomo - cieszy ucho  

 

 

Następnie zabrałem się za te zapiź****łe boczki. Robiłem sobie je po kolei więc trochę mi zeszło. Boczek zdjąłem, udało mi się odseparować schowki i rękojeści - w tym celu należało rozwiercić plastikowe nity, ale nie wszystkie(tylko te które trzymają schowek i rękojeść no i skórkę która konieczna jest do wyciągnięcia schowków), "drewienka nie trzeba było ściągać. Ale UWAGA dla tych którzy chcieliby się za to zabrać - nity należy rozwiecać bardzo płytko, w zasadzie to tylko tą "obwódkę" plastikową, nie głębiej!! Najlepsze będzie wierło fi 10. Jak rozwiercimy za dużo to nie będzie do czego przykręcić (Jak zepsujemy dwa czy trzy to nic się nie stanie). Do ponownego zamocowania boczków i schowków i skórki użyłem króciutkich (bodajże 10mm nie pamiętam dokładnie) wkrętów - takich coby nie przebiły skóry oraz uchwytów na schowki. Ze schowków i rękojeści zdarłem gumę za pomocą wszelakich rozpuszczalników, gąbek itp itd - było trochę z tym roboty. Następnie lekki szlif papierkiem wodnym i klejenie eko skóry, za którą dałem całe uwaga - 12 zł (kawałek 100x140cm) - spokojnie starczyło na wszystkie schowki i jeszcze zostało  Rekojeści oraz przyciski od sterowania szyb dostały nową farbę, tak jak i plastiki za klamkami :)) 

 

 

 

 

f0f71aa41e436515med.jpg

 

 

 

 

0eb7db481bdd6774med.jpg

 

 

 

 

f77c422478c0df26med.jpg

 

 

 

 

beb616e7ad30d6f2med.jpg

 

 

 

 

285226e28f1dd9c8med.jpg

 

 

 

 

No i efekt końcowy

 

 

 

3372c976178b79bfmed.jpg 

 

 

 

 

Na żywo lepiej wygląda

 

 

 

c779fde13ac35815med.jpg

 

 

 

 

e54ce90d887da80dmed.jpg

 

 

 

 

Uff, nareszcie koniec z boczkami :))

 

 

 

 

Ostatnio walczyłem jeszcze z dolotem, bo był nieszczelny i brudny. Wyjąłem więc calutki dolot, wraz z kolektorem i IC, wymyłem cały dolot, zamówiłem brakujące uszczelki i podkładki pod kolektor, kupiłem silikonową rurę (taką tuningową z FMIC, normalnie z 5 kuniów więcej :D) łączącą zimny dolot z wejściem do turbo oraz wywaliłem EGR za pomocą zestawu z allegro za ok. 120 zł (Flansza + zaślepka) Tutaj nie mam za dużo zdjęć z tych prac:

 

 

 

 

aa675f7229c7bc80med.jpg

 

 

 

 

c78639a1f6c89fa2med.jpg

 

 

 

 

Tutaj dolot przed myciem, po umyciu IC wygląda jak nowy (polecam chemię TENZI TRUCK ;-) )

 

 

 

 

Po poskładaniu silnika, komora została wymyta (również TENZI TRUCK  ) , można jeść z silnika, foto niestety nie ma

 

 

 

W sobotę Oma dostała nowy grill zakupiony od @kokos25 ,który to przeszedł wcześniej przez ręce PanKaretka Znaczek poszedł w czarny mat, tak samo jak felgi oraz lampy :)) Taka to trochę moja Omka Shadow Line :D:D:D

 

 

 

 

eb25dd2f036d9013med.jpg

 

 

 

 

Dzisiaj oma dostała przegląd, tuleje na wahaczu są lekko wybite, ale w garażu już czeka zestaw nowych tulei, sworzni oraz łączników stabilizatora :)) 

 

 

 

 

Najbardziej ubolewam nad tym że mam Op-coma a autko nie chce mi się z nim łączyć  znaczy się coś tam się łączy ale nie mogę odczytać bloków pomiarowych oraz błędów.  Z innymi oplami łączę się bez problemu. A mam problem bo po uszczelnieniu dolotu co prawda duuużo mniej, ale jednak auto mi kopci pod obciążeniem. A w lutym zrobiłem remont silnika i sprawdzałem wtryski. Może ktoś wie czy np. wstawienie stożka w celu zwiększenia dawki powietrza załatwiłoby sprawę? A może jakaś regulacja pompy CR/Wtrysków jest możliwa w tym autku ( z tego co gdzieś czytałem to niby robi się samoadaptacja ww. rzeczy, ale może jestem w błędzie?)

 

 

 

 

Dzięki i pozdrawiam, mam nadzieję że o mnie nie zapomnieliście a ja częściej będę odwiedzał forum, i może w końcu wybiorę się na jakieś spociwo do łódzkiego, bo tam mam najbliżej (jestem z Częstochowy) ;-)

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.