Jump to content
Omega Elite Klub

Omega Pawelino


pawelino87
 Share


Recommended Posts

Witam

 

Na wstępie cieszę się, iż mam w końcu możliwość zaprezentowania swej historii z oplem. Historia z omegami zaczęła się około 10 lat temu, kiedy to rodziców namówiłem na zakup właśnie omegi. Był to duży przeskok z racji, iż wcześniej posiadaliśmy opla kadetta E  Caravan. Co prawda auta nie były w pełni moje, lecz dbałem, użytkowałem jakby były w pełni moje .

 

 

A więc pierwsza była Omega Caravan GL, rok produkcji 1994, 2.0 8V  Służyła nam dzielnie  blisko z 3 lata . Następne 2 lata użytkował ją brat i był również w pełni zadowolony. 

 

008817d6bd18cc0b.jpg

Link to comment
Share on other sites


a5c922be78ce3c70gen.jpg1434d530d69431aegen.jpg77ea0bd0a15f56e1gen.jpg

 

 

Następnie nastąpiła zmiana na Omegę B 1996. Wersja GL + elektryka z tytułu, klimatyzacja oraz większy motor 2.0 16V 136 KM + instalacja LPG sekwencyjna. Służyła dzielnie z 5 lat przez  100.000 km i zawsze dowiozła do celu. Znalazła nowego nabywcę i pojechała do Gdańska. 

 

54cc1f3ad970ee0cgen.jpg13e2f63f715a1792gen.jpg5fca16a59bd7c3f9gen.jpg

 

Na tym etapie nastąpiła znaczna zmiana. Zaczął się etap poszukiwania własnego samochodu. 

 

A więc zaczynając od fiata cinquecento 700 z LPG , następnie Rover 600 SDI.

 

Pewnego dnia tj, 12-02-2015  znalazłem przypadkiem pewne ogłoszenie. 

 

Sprawa nie była łatwa bo posiadając już auto stwierdziłem, że omega to jest me niespełnione marzenie. Zwłaszcza w tej specyfikacji. 

 Opel Omega sedan 3.0 MV6, automat + dodatki z paiketu irmscher. 

 

Nie mogłem spokojnie spać i tym sposobem po dwóch dniach pojechałem obejrzeć auto. A że znałem ten model, oglądając jej stan, stwierdziłem iż warta jest swej wygórowanej ceny .Tak wyglądała przed zakupem.  Niestety tylko jedno foto mi się zachowało z aukcji.

 

 

0f4a69b184d39d89gen.jpg

Link to comment
Share on other sites


Krótki opis bo szczerze prac już wykonałem przy niej sporo 

 

A więc sprowadzona w 2011 roku ze Szwajcarii od I właściciela z pełną dokumentacją. Jeden właściciel w Polsce. 

 

Wyposażenie: 

 

-fotele w pełnej elektryce, podgrzewane w jasnej skórze

- pamięć 3 kierowców fotela kierowcy, lusterek bocznych i lusterka wstecznego które jest też elektryczne

- wszystkie szyby elektryczne, domykanie z pilota również szyberdachu

- szyby atermiczne, 

- podgrzewana tylna szyba

- blokada tylnych szyb

- tylna kanapa grzana

- dywaniki oryginalne w kolorze, welurowe

- 4 poduszki powietrzne

- kierownica irmscher w drewnie ze sterowaniem radia i zmieniarki

- nagłośnienie BOSE (wzmacniacz oryginalny w bagażniku)

- radio CCR800

- zmieniarka 6 płyt

- nawigacja philips zaktualizowana z językiem angielskim

- tempomat- regulowana praca wycieraczek

- reflektory ksenonowe oryginalne ze spryskiwaczami lamp i samopoziomowaniem

- zawieszenie z tyłu samopoziomujące NIVO

- pełen komputer pokładowy

- podświetlane nawiewy

- ASB z trybem sport

- climatronic dwustrefowy

- grill chrom " irmscher "

- lotka na tylnej klapie "irmscher"

- wspomaganie kierownicy z serwotronikiem (usztywnia się układ w miarę zwiększania prędkości)

-kontrola trakcji TC (wyłączana)

-centralny zamek na pilota z podwójnym ryglowaniem

- alarm a antynapadem, czujniki ruchu w środku

- pilot centralnego w kluczyku,

- dodatkowa pompka w układzie ogrzewania 

- końcowy tłumik firmy REMUS

 

 

 

 

Co było robione przez poprzedniego właściciela..

- 165700 - Nowa instalacja LPG, wtryski Hana

- 170465 - Kompletny rozrząd SKF

- 177581 - Tarcze przód TRW klocki ATE 

- 177581 - Klocki tył TRW

- 185300 - Pokrywa zaworów GM- 187396 - Olej Valvoline VR1 5W-50

 

W chwili zakupu miała około 193.000 km. 

 

Zaraz po zakupie oczywiście zacząłem myśleć nad zmianami. Główny cel zachować auto w oryginale. Lecz nie było by takie łatwe gdyby nie wspólne pasje i cele.

 

 

I tak oto poznałem Michała, czyli naszego Pana Karetkę 

 

Pierwsze mody niestety bez zdjęć.

 

- wymiana lamp ksenonowych na lampy po regeneracji od Michała.

- wymiana żarników ksenonowych na OSRAM  ORGINAL XENARC 4150*K 

- serwis układu klimatyzacji + wymiana zaworków. 

 

Przyszła wiosna i pierwsza sesja po dokładnym myciu i kosmetyce.

 

e5fbe9900f97e184.jpg0b3cda89e51ded88.jpg733e4708ca6db589.jpg

Link to comment
Share on other sites


Auto ma kilka mankamentów, które zamierzam poprawić. Chodzi głownie o kwestie wizualne, gdyż stan techniczny nie budzi zastrzeżeń. 

 

Przed samym zakupem byłem je zweryfikować na SKP. Miłe zaskoczenie dla mnie i diagnosty. Wszystko w pełni sprawne i o dziwo żadnych wycieków. Silnik suchy, most i skrzynia również. Amortyzatory w pełni sprawne, hamulce itd. 

 

Najważniejsza kwestią jest fakt, iż auto jest w pełni kompletne. Brak jedynie zagłówka środkowego tylnej kanapy. Auto ma kilka zaprawek w newralgicznych miejscach, z którymi zamierzam się uporać. 

 

Kolejne dokonane prace:

 

- 196 752 km - wymiana oleju Valvoline + filt oleju, paliwa KNECHT, powietrza oraz filtr kabinowy FILTRON. 

 

Po wymianie reflektorów i zamontowaniu nowych żarników, dopiero zobaczyłem różnicę na drodze. Efekt był zadowalający, lecz dopełni brakowało jednego.. 

 

Wizyta w Novus Autodetaling i oto efekt. 

 8aff673f60375b67.jpg8a209e2b6b40d0a6.jpg

 

caf4d6d2721e795e.jpg

 

5eab787e293c60e6.jpg

Link to comment
Share on other sites


Przyszły upały a wraz z nimi wolne chwile spędzone wspólnie w garażu

 

 

Zaczęło się od konserwacji podwozia, malowania tłumików oraz konserwacji profili zamkniętych. 

 

286468a9b7c77614.jpg447d597028f43b79.jpg82ac2c6b50719168.jpgb79fd9a0499c9393.jpg

 

Następnie zdjęcie osłon progowych i konserwacja progów. 

 

b43e8052052e0b93.jpg

 

9d3810374eecc316.jpg

 

d708c8eba834f79a.jpg

 

6cfc834161eb6b2e.jpg

 

35a32d0915b41872.jpg

 

I o to mała niespodzianka.

 

25c0887bba1b050c.jpg

 

92f885259e7b6292.jpg

 

7e20e1454435cdb7.jpg

 

O tego dnia Michał mówił na mnie "durszlak przyjechał"

 

Krótka rozmowa z Michałem i za dwa dni byłem już u jego znajomego blacharza. 

 

099107aea2f9a70a.jpg

 

W wolnej chwili trafiła się używana pianka na podłogę, bo stara do niczego się już nie nadawała.

Link to comment
Share on other sites


 

 

 

 

 

 

 

Teraz, Grucha napisał:

 

 

 

 

ta omega jest od forumowicza okp,rob cos tam :D/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> ale ladna

 

 

 

 

 

Dokładnie, po jakiś czasie znalazłem kilka jego postów na OKP.

 

 

 

 

Teraz, skit napisał:

 

 

 

 

Dziury w nadkolach spawałeś? Czy jakiś inny patent?

 

 

 

 

 

Dziury zostały wycięte w kształt prostokąta i wspawana została blacha. Następnie pomalowane podkładem + farba i konserwacja. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

5 minut temu, pawelino87 napisał:

 

 

 

 

Dziury zostały wycięte w kształt prostokąta i wspawana została blacha. Następnie pomalowane podkładem + farba i konserwacja. 

 

 

 

 

 

nie ma lipy

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


Tak również pewna modyfikacja lecz na minus. 

 

Nadszedł sierpień, upały a wraz z nim piękne niedzielne popołudnie. Pech chciał, ze trochę mnie poniosło w dobrze mi znanym zakręcie i omega z własnej głupoty doznała małych uszkodzeń. Faktem, iż oprócz prędkości, przyczyniła się do tego fatalna nawierzchnia wysypana  drobnym kamykiem oraz opony, które nie były złe ale były tzw. bieżnikowane. Tym samym wjechałem w zakręt ale niestety wyszedłem już z niego poślizgiem, który zakończył się konfrontacją ze słupkiem od znaku. Zabrakło mi dosłownie 5 cm aby go ominąć. 

 

Wrażenie ??  bezcenne.. 

 

Efekt poniżej. 

 

3780750edcd9b078.jpgaf51146dedf8629c.jpgacfcc648c4b43252.jpg

 

-połamany zderzak, dodatkowy wyrwany ze ślizgu + pogięty błotnik, belka pod zderzakiem oraz porysowana listwa progowa oraz przetarta lampa i hokej. 

 

Tego samego dnia jak zwykle z pomocą przyszedł Pan Karetka. 

 

Więc szybko załatwiłem zderzak, belkę a listwa i błotnik poszły do lakiernika. 

 

7f420160aef06904.jpg

 

Po odebraniu elementów od lakiernika nastała pora na składanie i spasowanie. Całe szczęście, że istnieje ASO gdzie można dokupić takie pierdoły jak spinki, śrubki itd. Po kilku godzinach w garażu zawitała nowo pomalowana belka wraz z nowo pomalowaną listwą progową, zderzakiem i błotnikiem. Przy okazji wyczyściłem pas przedni, wentylatory. 

 

d28871cd46877664.jpg

e4dedde2d729e021.jpg

0580d6675d6be2c4.jpg

 

W ramach zadość uczynienia za wyrządzone szkody , sprzedałem nieszczęsne bieżnikowane opony i omega otrzymała używane opony wraz z felgami 17" Twin-Spoke. 

 

c5d863c76f492092.jpg

d60c448d2347aa79.jpg

cf0b4dd5924465d8.jpg

58d85aaba9136195.jpg

0a50cf4606876ddd.jpg

4818e904cd9217d4.jpg

371b4f21bcedff22.jpg

 

 

W miedzy czasie wpadły nowe uszczelnienia w kolektorze dolotowym oraz żarówki świateł postojowych.

288d1343850c1d2d.jpg

0fe364f77fae6ec9.jpg

 

Kilometrów nadal przybywało i przy przebiegu 201.620 km i  zaczęło  mi z tytuły syczeć jakbym węża w bagażniku woził.

 

 

 

A więc wizyta na allegro i po trzech dniach ukazało się to czego oczekiwałem.  Były pewne wątpliwości co kupić ale skoro założenie było, ze ma być w oryginale i nie ma zamienników to padło na oryginał GM. Trochę bolało ale czego się nie robi dla Omegi.

d7c3e44abead4b88.jpg

84b0237b3f6e5e49.jpg

d01c3f4095df34b6.jpg

Kolejne mody przychodziły z czasem. A więc zaczęły się poszukiwania białe zbiorniczka bo poprzedni nie był ciekawy .Jak zwykle na medal spisał się Pan Karetka !!

4d38b8c7636915e1.jpg

 

Efekt cieszy oko.

 

4f2e35ef4c1b451d.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


 

 

ladna komora i ladne wnetrze :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> kiere oddawales do hydro czy taka miales?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

Teraz, Grabarz napisał:

 

 

 

 

masz jakies namiary na kogos od hydro? bo szukam obecnie zeby ktos mi kiere ogarnal

 

 

 

 

 

Niestety nie, ale napisz na PW do Pana Karetki. O ile dobrze pamiętam ogarniał hydrografikę u siebie w czarnej mambie. Może dysponuje namiarem.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

No i aż miło patrzeć jak ktoś tak dopieszcza Ome w oryginale :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

 

9 godzin temu, pawelino87 napisał:

 

 

 

 

Kiera była już w takim stanie. Zrobiłem kilka zaprawek lakierem do paznokci :D/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20">. Ale w planach jest hydrografika. Jedynie mam obawy co do dobrania prawidłowego koloru.

 

 

 

 

 

odnośnie koloru hydrografiki to nie tyle folia daje kolor co podkład którym pomalujesz kierownicę. Folia sama w sobie jest transparentna więc podkład(tło) robi robotę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 godzin temu, pawelino87 napisał:

 

 

 

 

Niestety nie, ale napisz na PW do Pana Karetki. O ile dobrze pamiętam ogarniał hydrografikę u siebie w czarnej mambie. Może dysponuje namiarem.

 

 

 

 

 

tak się składa że ja obszywałem kierownice Michałowi i on nie robił nowej hydrografiki, po prostu miał w idealnym stanie. O ile dobrze pamiętam

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.