pawelino87 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Witam Na wstępie cieszę się, iż mam w końcu możliwość zaprezentowania swej historii z oplem. Historia z omegami zaczęła się około 10 lat temu, kiedy to rodziców namówiłem na zakup właśnie omegi. Był to duży przeskok z racji, iż wcześniej posiadaliśmy opla kadetta E Caravan. Co prawda auta nie były w pełni moje, lecz dbałem, użytkowałem jakby były w pełni moje . A więc pierwsza była Omega Caravan GL, rok produkcji 1994, 2.0 8V Służyła nam dzielnie blisko z 3 lata . Następne 2 lata użytkował ją brat i był również w pełni zadowolony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szary Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Cześć, opisz coś więcej swojego kombiaczka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafke Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Po to jest to forum zeby kazdy mogl pisac o swoim autku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Dawaj jakie mody jakie plany i wogole witaj na pokładzie :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelino87 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Następnie nastąpiła zmiana na Omegę B 1996. Wersja GL + elektryka z tytułu, klimatyzacja oraz większy motor 2.0 16V 136 KM + instalacja LPG sekwencyjna. Służyła dzielnie z 5 lat przez 100.000 km i zawsze dowiozła do celu. Znalazła nowego nabywcę i pojechała do Gdańska. Na tym etapie nastąpiła znaczna zmiana. Zaczął się etap poszukiwania własnego samochodu. A więc zaczynając od fiata cinquecento 700 z LPG , następnie Rover 600 SDI. Pewnego dnia tj, 12-02-2015 znalazłem przypadkiem pewne ogłoszenie. Sprawa nie była łatwa bo posiadając już auto stwierdziłem, że omega to jest me niespełnione marzenie. Zwłaszcza w tej specyfikacji. Opel Omega sedan 3.0 MV6, automat + dodatki z paiketu irmscher. Nie mogłem spokojnie spać i tym sposobem po dwóch dniach pojechałem obejrzeć auto. A że znałem ten model, oglądając jej stan, stwierdziłem iż warta jest swej wygórowanej ceny .Tak wyglądała przed zakupem. Niestety tylko jedno foto mi się zachowało z aukcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelino87 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Krótki opis bo szczerze prac już wykonałem przy niej sporo A więc sprowadzona w 2011 roku ze Szwajcarii od I właściciela z pełną dokumentacją. Jeden właściciel w Polsce. Wyposażenie: -fotele w pełnej elektryce, podgrzewane w jasnej skórze - pamięć 3 kierowców fotela kierowcy, lusterek bocznych i lusterka wstecznego które jest też elektryczne - wszystkie szyby elektryczne, domykanie z pilota również szyberdachu - szyby atermiczne, - podgrzewana tylna szyba - blokada tylnych szyb - tylna kanapa grzana - dywaniki oryginalne w kolorze, welurowe - 4 poduszki powietrzne - kierownica irmscher w drewnie ze sterowaniem radia i zmieniarki - nagłośnienie BOSE (wzmacniacz oryginalny w bagażniku) - radio CCR800 - zmieniarka 6 płyt - nawigacja philips zaktualizowana z językiem angielskim - tempomat- regulowana praca wycieraczek - reflektory ksenonowe oryginalne ze spryskiwaczami lamp i samopoziomowaniem - zawieszenie z tyłu samopoziomujące NIVO - pełen komputer pokładowy - podświetlane nawiewy - ASB z trybem sport - climatronic dwustrefowy - grill chrom " irmscher " - lotka na tylnej klapie "irmscher" - wspomaganie kierownicy z serwotronikiem (usztywnia się układ w miarę zwiększania prędkości) -kontrola trakcji TC (wyłączana) -centralny zamek na pilota z podwójnym ryglowaniem - alarm a antynapadem, czujniki ruchu w środku - pilot centralnego w kluczyku, - dodatkowa pompka w układzie ogrzewania - końcowy tłumik firmy REMUS Co było robione przez poprzedniego właściciela.. - 165700 - Nowa instalacja LPG, wtryski Hana - 170465 - Kompletny rozrząd SKF - 177581 - Tarcze przód TRW klocki ATE - 177581 - Klocki tył TRW - 185300 - Pokrywa zaworów GM- 187396 - Olej Valvoline VR1 5W-50 W chwili zakupu miała około 193.000 km. Zaraz po zakupie oczywiście zacząłem myśleć nad zmianami. Główny cel zachować auto w oryginale. Lecz nie było by takie łatwe gdyby nie wspólne pasje i cele. I tak oto poznałem Michała, czyli naszego Pana Karetkę Pierwsze mody niestety bez zdjęć. - wymiana lamp ksenonowych na lampy po regeneracji od Michała. - wymiana żarników ksenonowych na OSRAM ORGINAL XENARC 4150*K - serwis układu klimatyzacji + wymiana zaworków. Przyszła wiosna i pierwsza sesja po dokładnym myciu i kosmetyce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryk2828 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Bardzo ładna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technik Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Zazdroszczę szyberdachu /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelino87 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Auto ma kilka mankamentów, które zamierzam poprawić. Chodzi głownie o kwestie wizualne, gdyż stan techniczny nie budzi zastrzeżeń. Przed samym zakupem byłem je zweryfikować na SKP. Miłe zaskoczenie dla mnie i diagnosty. Wszystko w pełni sprawne i o dziwo żadnych wycieków. Silnik suchy, most i skrzynia również. Amortyzatory w pełni sprawne, hamulce itd. Najważniejsza kwestią jest fakt, iż auto jest w pełni kompletne. Brak jedynie zagłówka środkowego tylnej kanapy. Auto ma kilka zaprawek w newralgicznych miejscach, z którymi zamierzam się uporać. Kolejne dokonane prace: - 196 752 km - wymiana oleju Valvoline + filt oleju, paliwa KNECHT, powietrza oraz filtr kabinowy FILTRON. Po wymianie reflektorów i zamontowaniu nowych żarników, dopiero zobaczyłem różnicę na drodze. Efekt był zadowalający, lecz dopełni brakowało jednego.. Wizyta w Novus Autodetaling i oto efekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grucha Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 ta omega jest od forumowicza okp,rob cos tam /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> ale ladna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelino87 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Przyszły upały a wraz z nimi wolne chwile spędzone wspólnie w garażu Zaczęło się od konserwacji podwozia, malowania tłumików oraz konserwacji profili zamkniętych. Następnie zdjęcie osłon progowych i konserwacja progów. I o to mała niespodzianka. O tego dnia Michał mówił na mnie "durszlak przyjechał" Krótka rozmowa z Michałem i za dwa dni byłem już u jego znajomego blacharza. W wolnej chwili trafiła się używana pianka na podłogę, bo stara do niczego się już nie nadawała. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Dziury w nadkolach spawałeś? Czy jakiś inny patent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelino87 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Teraz, Grucha napisał: ta omega jest od forumowicza okp,rob cos tam /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> ale ladna Dokładnie, po jakiś czasie znalazłem kilka jego postów na OKP. Teraz, skit napisał: Dziury w nadkolach spawałeś? Czy jakiś inny patent? Dziury zostały wycięte w kształt prostokąta i wspawana została blacha. Następnie pomalowane podkładem + farba i konserwacja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szary Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 5 minut temu, pawelino87 napisał: Dziury zostały wycięte w kształt prostokąta i wspawana została blacha. Następnie pomalowane podkładem + farba i konserwacja. nie ma lipy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelino87 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Tak również pewna modyfikacja lecz na minus. Nadszedł sierpień, upały a wraz z nim piękne niedzielne popołudnie. Pech chciał, ze trochę mnie poniosło w dobrze mi znanym zakręcie i omega z własnej głupoty doznała małych uszkodzeń. Faktem, iż oprócz prędkości, przyczyniła się do tego fatalna nawierzchnia wysypana drobnym kamykiem oraz opony, które nie były złe ale były tzw. bieżnikowane. Tym samym wjechałem w zakręt ale niestety wyszedłem już z niego poślizgiem, który zakończył się konfrontacją ze słupkiem od znaku. Zabrakło mi dosłownie 5 cm aby go ominąć. Wrażenie ?? bezcenne.. Efekt poniżej. -połamany zderzak, dodatkowy wyrwany ze ślizgu + pogięty błotnik, belka pod zderzakiem oraz porysowana listwa progowa oraz przetarta lampa i hokej. Tego samego dnia jak zwykle z pomocą przyszedł Pan Karetka. Więc szybko załatwiłem zderzak, belkę a listwa i błotnik poszły do lakiernika. Po odebraniu elementów od lakiernika nastała pora na składanie i spasowanie. Całe szczęście, że istnieje ASO gdzie można dokupić takie pierdoły jak spinki, śrubki itd. Po kilku godzinach w garażu zawitała nowo pomalowana belka wraz z nowo pomalowaną listwą progową, zderzakiem i błotnikiem. Przy okazji wyczyściłem pas przedni, wentylatory. W ramach zadość uczynienia za wyrządzone szkody , sprzedałem nieszczęsne bieżnikowane opony i omega otrzymała używane opony wraz z felgami 17" Twin-Spoke. W miedzy czasie wpadły nowe uszczelnienia w kolektorze dolotowym oraz żarówki świateł postojowych. Kilometrów nadal przybywało i przy przebiegu 201.620 km i zaczęło mi z tytuły syczeć jakbym węża w bagażniku woził. A więc wizyta na allegro i po trzech dniach ukazało się to czego oczekiwałem. Były pewne wątpliwości co kupić ale skoro założenie było, ze ma być w oryginale i nie ma zamienników to padło na oryginał GM. Trochę bolało ale czego się nie robi dla Omegi. Kolejne mody przychodziły z czasem. A więc zaczęły się poszukiwania białe zbiorniczka bo poprzedni nie był ciekawy .Jak zwykle na medal spisał się Pan Karetka !! Efekt cieszy oko. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryk2828 Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Zadbana komora. /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 ladna komora i ladne wnetrze /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> kiere oddawales do hydro czy taka miales? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelino87 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Kiera była już w takim stanie. Zrobiłem kilka zaprawek lakierem do paznokci. Ale w planach jest hydrografika. Jedynie mam obawy co do dobrania prawidłowego koloru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 masz jakies namiary na kogos od hydro? bo szukam obecnie zeby ktos mi kiere ogarnal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelino87 Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 Teraz, Grabarz napisał: masz jakies namiary na kogos od hydro? bo szukam obecnie zeby ktos mi kiere ogarnal Niestety nie, ale napisz na PW do Pana Karetki. O ile dobrze pamiętam ogarniał hydrografikę u siebie w czarnej mambie. Może dysponuje namiarem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 oki dzieki /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 No i aż miło patrzeć jak ktoś tak dopieszcza Ome w oryginale /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szary Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 9 godzin temu, pawelino87 napisał: Kiera była już w takim stanie. Zrobiłem kilka zaprawek lakierem do paznokci /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20">. Ale w planach jest hydrografika. Jedynie mam obawy co do dobrania prawidłowego koloru. odnośnie koloru hydrografiki to nie tyle folia daje kolor co podkład którym pomalujesz kierownicę. Folia sama w sobie jest transparentna więc podkład(tło) robi robotę 9 godzin temu, pawelino87 napisał: Niestety nie, ale napisz na PW do Pana Karetki. O ile dobrze pamiętam ogarniał hydrografikę u siebie w czarnej mambie. Może dysponuje namiarem. tak się składa że ja obszywałem kierownice Michałowi i on nie robił nowej hydrografiki, po prostu miał w idealnym stanie. O ile dobrze pamiętam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grabarz Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Już wszystko wiem kontaktowałem się z panem karetka :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProxX Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Piękna b w oryginale, aż czasami żałuję że swoją sprzedałem. Tak trzymaj bo zadbaną B coraz ciężej znaleźć na ulicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.