Jump to content
Omega Elite Klub

Konserwacja podwozia/progi co sądzicie o cenie?


Sewerin
 Share


Recommended Posts

 

 

Witam wszystkich!

 

 

 

 

Mam Omegę Kombi 2.2120kucyków El;egance

 

 

 

 

Leciutko rdza (ale mega leko) gryzie ją pod uszczelkami tymi przy progach.

 

 

 

 

Jak się wychodzi z samochodu to czasem odpada taka uszczelka/listwa.

 

 

 

 

Jeden mechanik zaproponował mi oczyszczenie tego +progi całe i podwozie oraz

 

 

 

 

konserwację jakimś środkiem specjalnym za kwotę 350zeta(już za wszystko).

 

 

 

 

Co o tym sądzicie?Nie mam kanału by samemu się tym zająć.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


 

Jezeli masz mozliwosc to rob pozniej juz bedzie tylko gorzej :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20" />

 

Link to comment
Share on other sites


  • 4 weeks later...

 

 

robię takie rzeczy jak konserwacje podwozia... ale jak klient przyjeżdża i chce zostawić auto na konserwacje to ja zawsze pytam. Czy robimy tak aby zaczernić spód, czy robimy porządnie. Porządnie tj. umycie podwozia chemią później oczyszczenie rdzawych miejsc do gołej blachy, następnie podkład epoksydowy i dopiero konserwacja + oczywiście zabezpieczenie profili zamkniętych. Za taką przyjemność kasuję 400 - 450 zł. Jeśli chodzi o zaczernienie to wiadomo nie trzeba się rozpisywać i biorę za to nie więcej niż 100 zł.

 

 

 

 

Jeśli klient jak piszecie weźmie 300 - 350 zł i to z progami to nie liczcie na pierwszorzędną konserwację. To właśnie będzie tylko zaczernienie i przykrycie rdzy... nie usunięcie. Takie coś to możecie sobie sami zrobić a ile zaoszczędzicie ;)/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" />

 

 

 

P.S 

 

 

 

 

w profesjonalnych zakładach ceny wahają się od 500 do nawet 1500 zł 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


  • 3 months later...

 

 

robię takie rzeczy jak konserwacje podwozia... ale jak klient przyjeżdża i chce zostawić auto na konserwacje to ja zawsze pytam. Czy robimy tak aby zaczernić spód, czy robimy porządnie. Porządnie tj. umycie podwozia chemią później oczyszczenie rdzawych miejsc do gołej blachy, następnie podkład epoksydowy i dopiero konserwacja + oczywiście zabezpieczenie profili zamkniętych. Za taką przyjemność kasuję 400 - 450 zł. Jeśli chodzi o zaczernienie to wiadomo nie trzeba się rozpisywać i biorę za to nie więcej niż 100 zł.

 

 

 

 

Jeśli klient jak piszecie weźmie 300 - 350 zł i to z progami to nie liczcie na pierwszorzędną konserwację. To właśnie będzie tylko zaczernienie i przykrycie rdzy... nie usunięcie. Takie coś to możecie sobie sami zrobić a ile zaoszczędzicie ;)/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" />

 

 

 

P.S 

 

 

 

 

w profesjonalnych zakładach ceny wahają się od 500 do nawet 1500 zł 

 

Będzie śmiech na sali.

Ok.2 tyg. temu byłem coś sprawdzić na podnośniku.

Oglądałem podwozie bez wczołgiwania się pod nie.

Okazało się ,że dwóch mechaników mi kit wciskało z tym stanem podwozia.

Potem foty wrzuce.Spód zdrowy.

Jedynie co  progi od góry do zrobienia delikatnie i nadkole

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


@Sewerin tak poza tym to Twoje województwo to śląskie a nie dolnośląskie :-p no chyba ze się przeprowadziłes

Link to comment
Share on other sites


  • 3 months later...

Nie to żebym się czepiał ale zmień se jeszcze oznaczenie silnika :P

Link to comment
Share on other sites


Nie to żebym się czepiał ale zmień se jeszcze oznaczenie silnika :P

 

Takie dałem bo nie wiem jakie mam :-/

 

Y22DTH

Link to comment
Share on other sites


  • 2 months later...

 

 

Rdzapower :lol: tak mieli wyjebane na wytrawienie blach ! Myli blache do prasy pod zlewem w kuchni i dlatego tak gniją! 

 

 

Bez podkładu epoydowego mozesz sobie opisać fiuta tym do konserwacji .

 

Akutar tutaj @Saint ma trochę pojęcia! 

 

1mikron rdzy i woda swiecona nie pomoże. Zaden Stachu blacharz.Taki proces to dluga bajka i czas ! Duzo by pisac

 

Teraz widzę dlaczego jeździsz Audi :lol:

 

Akurat nie wiesz jak mam zamiar i co robić, więc nie oceniaj, że myślę jak najtańszym środkiem wymazać spód i zaczernić.

 

A po drugie to w Omedze jest fabryczna konserwacja, i jest do tego pryśnięta w kolor.

Link to comment
Share on other sites


 

Hehe, popieram... KAŻDY Opel miał całkiem niezłą fabryczną konserwację podłogi i jak słyszę, że podłoga w Oplu jest dziurawa to mnie wkurw bierze...

 

Nie zawsze jednak obejmowało to podłoge kufra (kombi).

 

@B0Cygano najlepiej zakonserwować metodą natryskową (pistoletem)

 

@digi nie hałasuj i posłuchaj jak twoje S6 bierze rdza mniom mniom :D

 

Rdza i podłogę zje, po 18 latach konserwacja pokruszyła się i odpada powoli, szczególnie obok korków w podłodze. 

 

Co do samej konserwacji, będzie robiona w zakładzie u znajomego, więc z pistoletu, problem jest w doborze środków, a mianowicie środki gumowo bitumiczne są dobre, ale po nich nie można lakierować i zostanie na czarno wszystko, natomiast w oryginale po tej powłoce zabezpieczającej było malowane w kolor. Takie powłoki można też kupić, co przypominają powłoki OEM ale z ich spcyfikacji wynika, że należy je stosować na blach zapodkładowaną, więc raczej nie jako ponowną konserwacje po fabrycznej. I tu cały dylemat :D Ale moja wiedza jest nikła, więc gdzieś może się myle.

Link to comment
Share on other sites


Akurat jestem z tematem na czasie więc się wypowiem. Jeśli myślisz że podłoga jest zdrowa to błąd. Niestety w każdych zgrzewach, przetłoczeniach pod tą piękną fabryczną konserwacją czai się rdza. Rdzę należy DOKŁADNIE wyczyścić (na tym etapie jak sobie pościelesz tak się wyśpisz), następnie pozostałości korozji należy zabezpieczyć brunox'em lub app r-stop (osobiście polecam r-stop) i dopiero na tak przygotowaną powierzchnię można (a nawet trzeba) położyć epoksyd. Dalej na epoksyd zależnie od tego co chcesz uzyskać możesz zastosować masę uszczelniającą na pędzel (polecam Boll) lub poliuretanową masę klejąco-uszczelniającą (również stosuje Bolla). Te masy pozwolą uzupełnić fabryczną konserwację której musiałeś się pozbyć by usunąć ogniska korozji. Resztę podłogi trzeba dokładnie wyczyścić szczotką drucianą, potem   chemią (ja myje ją nitrem przy użyciu pendzla i wycieram szmatą) i potem dopiero baranek czyli środek ochrony konserwacji (także Boll). Konserwacji podwozia nie da się wykonać w 100% bez demontażu zawieszenia, dyfra i innych pierdół. Na taką powierzchowną konserwę zużyłem 7baranów, i jeden środek do konserwacji profili zamkniętych. 

 

Jeśli ktoś odwala taki kawał roboty za 300zl z materiałem to dajcie mi do niego numer. Następnym razem nie będę tydzień grzebał po pracy w garażu.

Link to comment
Share on other sites


Akurat jestem z tematem na czasie więc się wypowiem. Jeśli myślisz że podłoga jest zdrowa to błąd. Niestety w każdych zgrzewach, przetłoczeniach pod tą piękną fabryczną konserwacją czai się rdza. Rdzę należy DOKŁADNIE wyczyścić (na tym etapie jak sobie pościelesz tak się wyśpisz), następnie pozostałości korozji należy zabezpieczyć brunox'em lub app r-stop (osobiście polecam r-stop) i dopiero na tak przygotowaną powierzchnię można (a nawet trzeba) położyć epoksyd. Dalej na epoksyd zależnie od tego co chcesz uzyskać możesz zastosować masę uszczelniającą na pędzel (polecam Boll) lub poliuretanową masę klejąco-uszczelniającą (również stosuje Bolla). Te masy pozwolą uzupełnić fabryczną konserwację której musiałeś się pozbyć by usunąć ogniska korozji. Resztę podłogi trzeba dokładnie wyczyścić szczotką drucianą, potem   chemią (ja myje ją nitrem przy użyciu pendzla i wycieram szmatą) i potem dopiero baranek czyli środek ochrony konserwacji (także Boll). Konserwacji podwozia nie da się wykonać w 100% bez demontażu zawieszenia, dyfra i innych pierdół. Na taką powierzchowną konserwę zużyłem 7baranów, i jeden środek do konserwacji profili zamkniętych. 

 

Jeśli ktoś odwala taki kawał roboty za 300zl z materiałem to dajcie mi do niego numer. Następnym razem nie będę tydzień grzebał po pracy w garażu.

 

W innym samochodzie miałem spód w stanie idealnym. Podójny ocynk i zakonserwowane.

Nic to nie dało bo korozja była wewnątrz i pękła podłużnica.

Tak jak mówisz jak robić to albo porządnie albo wcale .Pozdro!

Link to comment
Share on other sites


Akurat jestem z tematem na czasie więc się wypowiem. Jeśli myślisz że podłoga jest zdrowa to błąd. Niestety w każdych zgrzewach, przetłoczeniach pod tą piękną fabryczną konserwacją czai się rdza. Rdzę należy DOKŁADNIE wyczyścić (na tym etapie jak sobie pościelesz tak się wyśpisz), następnie pozostałości korozji należy zabezpieczyć brunox'em lub app r-stop (osobiście polecam r-stop) i dopiero na tak przygotowaną powierzchnię można (a nawet trzeba) położyć epoksyd. Dalej na epoksyd zależnie od tego co chcesz uzyskać możesz zastosować masę uszczelniającą na pędzel (polecam Boll) lub poliuretanową masę klejąco-uszczelniającą (również stosuje Bolla). Te masy pozwolą uzupełnić fabryczną konserwację której musiałeś się pozbyć by usunąć ogniska korozji. Resztę podłogi trzeba dokładnie wyczyścić szczotką drucianą, potem   chemią (ja myje ją nitrem przy użyciu pendzla i wycieram szmatą) i potem dopiero baranek czyli środek ochrony konserwacji (także Boll). Konserwacji podwozia nie da się wykonać w 100% bez demontażu zawieszenia, dyfra i innych pierdół. Na taką powierzchowną konserwę zużyłem 7baranów, i jeden środek do konserwacji profili zamkniętych. 

 

Jeśli ktoś odwala taki kawał roboty za 300zl z materiałem to dajcie mi do niego numer. Następnym razem nie będę tydzień grzebał po pracy w garażu.

 

Przygotowuje ten temat u siebie i wyczytałem, że Boll to niska półka, więc ja myślałem, żeby już po naprawach podłogi oraz zastosowaniu podkładów dać ten środek http://www.noxudol.pl/noxudol--1600.html ale po nim nie można kłaść lakieru a jak wiadomo fabryczna konserwacja była w kolorze nadwozia, więc udało mi się wyszukać takie coś http://www.loctite-kleje.pl/Teroson+RB+R2000+HS+GY+-+1+L+%28zabezpieczenie+antykorozyjne,+szary%29+_+Terotex+Record+2000+HS+%28IDH.767198%29_t2416.htm

tyle, że jego można lakierować ale można kłaść go tylko na zapodkładowaną blachę, przez co nie położy się go na fabryczną konserwacje i tu teraz mam dylemat, może coś podpowiesz ? Bo chcę zrobić dobrze, ale zarazem jak najbliżej oryginału.

 

A i do konserwacji za 300 zł, to popatrz ile kosztują same środki, a więc ta za 300 zł najzwyklejsze zaczernienie spodu najtańszym bitexem i będzie pan zadowolony :D

Link to comment
Share on other sites


Nadkole przednie prawe z fabryczną konserwacją.

 

97d8ab4fc964838amed.jpg

To samo nadkole po usunięciu konserwy

 

d329a3d45086d948med.jpg

Po konserwacji 

 

e18c92e3bcc75ab7med.jpg

Musisz zadać sobie pytanie czego oczekujesz. Nic nie dadzą ci drogie środki jeśli nie usuniesz całej rudej. A rudej nie usuniesz bez rozbierania samochodu. Omega to ciężki wóz do blacharki. Między każdymi fabrycznymi zgrzewanie jest masa uszczelniająca. Podczas moich prac mimo stara omega dwa razy zapaliła się pomiędzy poszyciami blach (bez obaw udało się ugasić). Ja osobiście nie mam tyle czasu aby rozebrać cały samochód bo jeżdżę nim na co dzień dla tego dziurę pod nogami kierowcy oczyscilem, zabezpieczyłem, dorobiłem reperaturkę i na mokrą poliuretanową masę klejąco-uszczelniającą zanitowałem reperaturkę. 

 

 

a456eb36575bc34amed.jpg

 

807a61f12e219922med.jpg

 

d6411ed1920cfaf5med.jpg

Link to comment
Share on other sites


 Ja osobiście nie mam tyle czasu aby rozebrać cały samochód bo jeżdżę nim na co dzień dla tego dziurę pod nogami kierowcy oczyscilem, zabezpieczyłem, dorobiłem reperaturkę i na mokrą poliuretanową masę klejąco-uszczelniającą zanitowałem reperaturkę.

 

Możesz podać co to za masa ??

 

To coś w tym stylu ?

 

http://www.noxudol.pl/noxudol-3100.html

Link to comment
Share on other sites


  • 6 months later...

Odgrzebię trochę kotlet :D Tak a propos zabezpieczeń i konserwacji mi lakiernik powiedział za zabezpieczenie podłogi i wypełnienie profili zamkniętych fluidolem 700pln, ale nie o tym, czy ma ktoś możliwość lub wie gdzie kupić te folie na tylne progi przy gumach drzwi? numery lewa i prawa 90511360 i 90511361

Link to comment
Share on other sites


10 minut temu, Aros napisał:

Odgrzebię trochę kotlet :D Tak a propos zabezpieczeń i konserwacji mi lakiernik powiedział za zabezpieczenie podłogi i wypełnienie profili zamkniętych fluidolem 700pln, ale nie o tym, czy ma ktoś możliwość lub wie gdzie kupić te folie na tylne progi przy gumach drzwi? numery lewa i prawa 90511360 i 90511361

Jakbys znalazl to tez poproszę komplet :P

 

Link to comment
Share on other sites


Tak, już ogarnięte, w razie W jest możliwość załatwienia, jednak w paczkach po 4 szt lewa i prawa czyli 8. @Łukary @skit zamówione jednak pan z ASO zapomniał dodać ze 26zł to cena netto:dodgy: czas oczekiwania 6-9 dni

Link to comment
Share on other sites


Teraz, Aros napisał:

Tak, już ogarnięte, w razie W jest możliwość załatwienia, jednak w paczkach po 4 szt lewa i prawa czyli 8. @Łukary @skit zamówione jednak pan z ASO zapomniał dodać ze 26zł to cena netto:dodgy: czas oczekiwania 6-9 dni

Jak coś to wyśle ci dane do fv i netto będzie brutto :P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.