Jump to content

Nierówna praca, zalewanie silnika, spadek mocy


graci26
 Share


Recommended Posts

Witam. Mam Omegę 3.0 v6 w której padło sprzęgło hydrokinetyczne, zdecydowałem się na przekładkę skrzyni na manual. Skrzynia została zmieniona oraz wyszło tak, że również silnik powędrował 2cm w górę ze względu na miskę która do ziemi miała niecałe 10cm (gwint :) ).

Po odbiorze auta okazało się, że silnik nierówno pracuje, jak by na 5 garów. Po ''diagnostyce'' spinaczem wysypało krokówkę, przepływkę i sondę. Przepływkę podmieniłem i nic, sondy odpiąłem ale praca silnik się nie zmieniła (mam jedną sondę na podmiankę w razie czego), posprawdzałem szczelność dolotu, teraz jestem na etapie sprawdzania świec, kabli i cewki. Na gazie chodzi tak samo więc raczej nic związanego z paliwem. Silnik chodzi nierówno, przelewa ją i to wyraźnie czuć, mocy ma sporo mniej, strzela z wydechu przy dojeżdżaniu do świateł i redukcji biegów. Jakieś pomysły ktoś ma co można jeszcze sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites


coś tu układ zapłonowy kuleje , check sie swieci na desce ?

co do diagnozy ze spinacza to krokówka - nie równa praca silnika 

a strzelanie hmmm gaz jest ? i czy ten objaw wystepuje na PB takze ?

Link to comment
Share on other sites


coś tu układ zapłonowy kuleje , check sie swieci na desce ?

co do diagnozy ze spinacza to krokówka - nie równa praca silnika 

a strzelanie hmmm gaz jest ? i czy ten objaw wystepuje na PB takze ?

 

Checka nie ma, co do strzelania na gazie to nie sprawdzilem czy strzela bo akurat tyle co jezdzilem to na benzynie. Sprawdze jutro tylko poskladam auto bo mam dolot zdjety caly.

Link to comment
Share on other sites


Jesli nie chodzi równo to pewnie nie trybi na którymś garze. Przełącz na lpg i kombinerkami po kolei zaciskaj przewody przy wtryskiwaczach gazowych i obserwuj czy praca silnika nie zmienia się na gorsze. Jeśli jest gorzej po zaciśnięciu to znaczy ze na tym garze trybi. Jesli nic sie nie zmienia to na nim nie chodzi:) Jak juz będziesz wiedzial na których garacj nie dziala, to pozamieniaj świece i przewody zapłonowe miejscami(oczywiscie na cewce tez). Jeśli nadal nie bedzie chodził na tych samych garach, to raczej cewka, jesli na tych co przerzuciles kable i świece to winne są świece albo kable.

 

Pytanie jeszcze czy ktoś czegoś nie porąbał przy ściąganiu skrzyni. Sprawdź czy przewód od czujnika położenia walu nie jest czasem gdzieś zaplatany z przewodami WN bo potrafi tez niezłe zamieszane zrobić....

Link to comment
Share on other sites


A widzisz, o takim czymś nie pomyślałem. Pójdę niedługo poskładać dolot i zrobię tak jak mówisz.


A widzisz, o takim czymś nie pomyślałem. Pójdę niedługo poskładać dolot i zrobię tak jak mówisz.

Link to comment
Share on other sites


Wygląda na to, że wszystko jest ok. Prawdopodobnie coś zostało pomieszane przy przekładce skrzyni i dlatego silnik nie pracuje poprawnie, niedługo wraca do tego kto robił przekładkę i będą robione poprawki.

Link to comment
Share on other sites


Jako, że dopiero na przyszły weekend jestem umówiony z osobą która robiła mi przekładkę to postanowiłem jeszcze pokombinować sam.

Wpadłem na pomysł, że od podniesienia silnika mogło wypaść jakieś podciśnienie ? Te dwa na kolektorze z tyłu obok odmy są bardzo napięte teraz więc podejrzewam, że i inne mogły być też na styk i wypaść przy uniesieniu motoru. Jest jakiś sposób aby to sprawdzić czy tylko schemat i jazda z każdym kolejno ?

Link to comment
Share on other sites


Nie ma tych podcisnien znowu az tak duzo. Generalnie gdyby wypadło to powinieneś to słyszeć. Przede wszystkim sprawdz przy rurce od serwa do kolektora co tam zaczynają się praktycznie wszystkie :)

Link to comment
Share on other sites


Dziś ''wysłuchałem'' syczenie z okolic serwa, mam nadzieje, że to podciśnienie i jak je znajdę i doprowadzę do porządku to auto zacznie normalnie pracować i w końcu będę mówił przetestować manual z dyfrem 3.90  :cool::angel:.

Link to comment
Share on other sites


fajnie że autko śmiga. Generalnie lepiej zawsze zacząć od prostych bez kosztowych rzeczy :) Czasem sie uda czasem nie :)

Link to comment
Share on other sites


  • 1 year later...

Witam. Odświeżę trochę temat . Też mam 3.0 w automacie i problem tego tupu jest że przed wczoraj omega chodziła jak marzenie.. a dziś odpalam ją rano przez 2 km jest ok i potem się zaczęło... chodzi na 5 cylindrach szarpię nią i brak mocy a na postoju po przegazowaniu potrafi strzelić w wydech dodam że omega nigdy nie widziała gazu... Jak przełączę na sport i wcisnę pedał w podłogę to tak momentami idzie na 6 a raz na 5 cylindrach.. kiedyś w de też miałem tak ale po 5 km było ok i tak aż do dziś. Sadzicie że to na pewno   cewka padnięta?  Pytam bo to moje pierwsze v6 a mieszkam w de i przyjechałem tu na święta i do domu mam 1120 km O.o

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.