Jump to content

nietypowy problem z odpalaniem


petercobra
 Share


Recommended Posts

Witam,

 

Oma 2.2 dti

 

Problem z odpalaniem pojawił się ok roku temu - nie paliła na zimnym a dupą do góry od strzała. Po bojach na forach mechanik ogarnął mi trawersy i uszczelnienie pompy. Działało pół roku do momentu zabrania się przeze mnie za dolot... Musiałem wypiąć z pompy 4 sztywne przewody. Po czyszczeniu odpowietrzałem na zasadzie kręcenia rozrusznikiem na poluzowanych przewodach przy wtryskach i dokręcaniu cieknących. Teraz auto nie odpala na zimnym i danie dupy do góry nie pomaga. Odpala na plaka i po zgaszeniu odpala od strzała. Przy odpaleniu idzie biały dymek z tłumika (wywaliłem dpf'a, więc to pewnie przez niego. Wymienione graty podczas czyszczenia kolektora:

 

- wężyki podciśnienia, 

- N75

- nowa uszczelka pod kolektorem

- wyczyszczony dokładnie EGR

- wywalony DPF

- wyczyszczony KAT

- wymieniony cały tłumik od kata aż po końcowy

 

... może ma ktoś jakiś pomysł? Ręce mi już opadają z tym odpalaniem a wątpię aby pompa mi już padła ;/

 

ps. ma ktoś może instrukcję obrazkową jak powinno się odpowietrzać ten silnik? Widziałem ciekawy filmik z montażem gruszki do odpowietrzania układu ale za bardzo nie wiem gdzie co podpiąć...

 

@edit

Czytałem o możliwości przeszczepienia pompki z 2.5 z baku do mojej kluski - trzeba tylko dorobić zasilanie. Ogarniał ktoś kiedyś takiego moda? Może macie jakieś doświadczenia z tym odpowietrzaniem tego silnika na vp44?

 

@eidt2

Koledzy poratuje ktoś wiedzą? Na zimnym po odpowietrzeniu odpala od strzała natomiast jak jest bardzo gorąco to nie pokazuje mi grzania świec na konsoli nawet na sekundę po przekręceniu kluczyka. Wówczas nie pali i jest problem. Jak mrygnie mi grzanie świec to odpala od strzała :( Wie ktoś gdzie szukać usterki???

Link to comment
Share on other sites


Witam,

 

Oma 2.2 dti

 

Problem z odpalaniem pojawił się ok roku temu - nie paliła na zimnym a dupą do góry od strzała. Po bojach na forach mechanik ogarnął mi trawersy i uszczelnienie pompy. Działało pół roku do momentu zabrania się przeze mnie za dolot... Musiałem wypiąć z pompy 4 sztywne przewody. Po czyszczeniu odpowietrzałem na zasadzie kręcenia rozrusznikiem na poluzowanych przewodach przy wtryskach i dokręcaniu cieknących. Teraz auto nie odpala na zimnym i danie dupy do góry nie pomaga. Odpala na plaka i po zgaszeniu odpala od strzała. Przy odpaleniu idzie biały dymek z tłumika (wywaliłem dpf'a, więc to pewnie przez niego. Wymienione graty podczas czyszczenia kolektora:

 

- wężyki podciśnienia, 

- N75

- nowa uszczelka pod kolektorem

- wyczyszczony dokładnie EGR

- wywalony DPF

- wyczyszczony KAT

- wymieniony cały tłumik od kata aż po końcowy

 

... może ma ktoś jakiś pomysł? Ręce mi już opadają z tym odpalaniem a wątpię aby pompa mi już padła ;/

 

ps. ma ktoś może instrukcję obrazkową jak powinno się odpowietrzać ten silnik? Widziałem ciekawy filmik z montażem gruszki do odpowietrzania układu ale za bardzo nie wiem gdzie co podpiąć...

 

@edit

Czytałem o możliwości przeszczepienia pompki z 2.5 z baku do mojej kluski - trzeba tylko dorobić zasilanie. Ogarniał ktoś kiedyś takiego moda? Może macie jakieś doświadczenia z tym odpowietrzaniem tego silnika na vp44?

 

@eidt2

Koledzy poratuje ktoś wiedzą? Na zimnym po odpowietrzeniu odpala od strzała natomiast jak jest bardzo gorąco to nie pokazuje mi grzania świec na konsoli nawet na sekundę po przekręceniu kluczyka. Wówczas nie pali i jest problem. Jak mrygnie mi grzanie świec to odpala od strzała :( Wie ktoś gdzie szukać usterki???

 

odepnij czujnik temperatury na ECU i spróbuj odpalić

 

odpowietrzenie

https://drive.google.com/open?id=0BzPykSUrV5lHVkJwVHJkQzkybDA

https://drive.google.com/open?id=0BzPykSUrV5lHTDBuY0RUTzhsUjg

 

 

jeszcze porada kolegi z OKP

https://drive.google.com/open?id=0BzPykSUrV5lHeGlfdWVUNHFIaHc

Link to comment
Share on other sites


Póki co odpukać po poprawnym odpowietrzeniu auto wróciło do życia. Docelowo zastanawiam się nad patentem z pompą ale to za jakiś czas może :)

 

thx za pomoc

Link to comment
Share on other sites


  • 7 months later...

Póki co odpukać po poprawnym odpowietrzeniu auto wróciło do życia. Docelowo zastanawiam się nad patentem z pompą ale to za jakiś czas może :)

 

thx za pomoc

 

Co to są trawersy?

 

uszczelniacze wtryskiwacza

https://e-opel24.pl/produkt/zestaw-uszczelniaczy-wtryskiwaczy-trawersow-90502704-%E2%80%A8-821093-opel-astra-g-frontera-b-omega-b-signum-vectra-b-c-zafira-a-2-0-2-2-di-dti/

 

a tak wygląda komplet uszczelnień na 1 wtryskiwacz

http://images.sklepy24.pl/75840075/1356/medium/komplet-naprawczy-wtryskiwacza-uszczelnienia-wtrysku-2-0-dti-2-2-dti-zestaw-opel-gm.jpg

 

https://drive.google.com/open?id=1K15zcy22vwvha7CrduYBDi1c3e5yPx8C

Link to comment
Share on other sites


Póki co odpukać po poprawnym odpowietrzeniu auto wróciło do życia. Docelowo zastanawiam się nad patentem z pompą ale to za jakiś czas może :)

 

thx za pomoc

 

Co to są trawersy?

 

uszczelniacze wtryskiwacza

https://e-opel24.pl/produkt/zestaw-uszczelniaczy-wtryskiwaczy-trawersow-90502704-%E2%80%A8-821093-opel-astra-g-frontera-b-omega-b-signum-vectra-b-c-zafira-a-2-0-2-2-di-dti/

 

a tak wygląda komplet uszczelnień na 1 wtryskiwacz

http://images.sklepy24.pl/75840075/1356/medium/komplet-naprawczy-wtryskiwacza-uszczelnienia-wtrysku-2-0-dti-2-2-dti-zestaw-opel-gm.jpg

 

https://drive.google.com/open?id=1K15zcy22vwvha7CrduYBDi1c3e5yPx8C

Dzięki za info.

Link to comment
Share on other sites


Czytałem o możliwości przeszczepienia pompki z 2.5 z baku do mojej kluski - trzeba tylko dorobić zasilanie. Ogarniał ktoś kiedyś takiego moda? Może macie jakieś doświadczenia z tym odpowietrzaniem tego silnika na vp44?

 

 

 

Zrobilismy takiego moda w zafirze z @barteklodz. Tzn nie do końca. Dalem dodatkowa pompę przef filtrem paliwa uruchamiana po zapłonie. Co daje? Przede wszystkim pokazuje wszelkie nieszczelności. Ale tez ulatwoa odpoqoetrzenie calosci

Link to comment
Share on other sites


Czytałem o możliwości przeszczepienia pompki z 2.5 z baku do mojej kluski - trzeba tylko dorobić zasilanie. Ogarniał ktoś kiedyś takiego moda? Może macie jakieś doświadczenia z tym odpowietrzaniem tego silnika na vp44?

 

 

 

Zrobilismy takiego moda w zafirze z @barteklodz. Tzn nie do końca. Dalem dodatkowa pompę przef filtrem paliwa uruchamiana po zapłonie. Co daje? Przede wszystkim pokazuje wszelkie nieszczelności. Ale tez ulatwoa odpoqoetrzenie calosci

 

Skit a w moim przypadku obstawiałbyś filtr paliwa?

Link to comment
Share on other sites


Czytałem o możliwości przeszczepienia pompki z 2.5 z baku do mojej kluski - trzeba tylko dorobić zasilanie. Ogarniał ktoś kiedyś takiego moda? Może macie jakieś doświadczenia z tym odpowietrzaniem tego silnika na vp44?

 

 

 

Zrobilismy takiego moda w zafirze z @barteklodz. Tzn nie do końca. Dalem dodatkowa pompę przef filtrem paliwa uruchamiana po zapłonie. Co daje? Przede wszystkim pokazuje wszelkie nieszczelności. Ale tez ulatwoa odpoqoetrzenie calosci

 

Skit a w moim przypadku obstawiałbyś filtr paliwa?

 

załóż po kawałku przezroczystego przewodu na zasilanie i powrót i będziesz widział

np

https://www.youtube.com/watch?v=Rhb_-IBi3xQ

Link to comment
Share on other sites


Czytałem o możliwości przeszczepienia pompki z 2.5 z baku do mojej kluski - trzeba tylko dorobić zasilanie. Ogarniał ktoś kiedyś takiego moda? Może macie jakieś doświadczenia z tym odpowietrzaniem tego silnika na vp44?

 

 

 

Zrobilismy takiego moda w zafirze z @barteklodz. Tzn nie do końca. Dalem dodatkowa pompę przef filtrem paliwa uruchamiana po zapłonie. Co daje? Przede wszystkim pokazuje wszelkie nieszczelności. Ale tez ulatwoa odpoqoetrzenie calosci

 

Skit a w moim przypadku obstawiałbyś filtr paliwa?

 

Ogólnie przez brak dodatkowej pompki problem z zapowietrzaniem 2.0 i 2.2 dti jest bardzo czesty. Co do filtra to na pewno to taki newralgiczny punkt. Ja wymieniałem z obudową. koszt troche wiekszy ale masz pewnosc ze nic tam sie nie bedzie dzialo. Albo dolóż pompke i wszelkie nieszczelnosci same wylezą...

Link to comment
Share on other sites


Czytałem o możliwości przeszczepienia pompki z 2.5 z baku do mojej kluski - trzeba tylko dorobić zasilanie. Ogarniał ktoś kiedyś takiego moda? Może macie jakieś doświadczenia z tym odpowietrzaniem tego silnika na vp44?

 

 

 

Zrobilismy takiego moda w zafirze z @barteklodz. Tzn nie do końca. Dalem dodatkowa pompę przef filtrem paliwa uruchamiana po zapłonie. Co daje? Przede wszystkim pokazuje wszelkie nieszczelności. Ale tez ulatwoa odpoqoetrzenie calosci

 

Skit a w moim przypadku obstawiałbyś filtr paliwa?

 

Ogólnie przez brak dodatkowej pompki problem z zapowietrzaniem 2.0 i 2.2 dti jest bardzo czesty. Co do filtra to na pewno to taki newralgiczny punkt. Ja wymieniałem z obudową. koszt troche wiekszy ale masz pewnosc ze nic tam sie nie bedzie dzialo. Albo dolóż pompke i wszelkie nieszczelnosci same wylezą...

 

Pompki nie chcę montować.Najpierw bez udziwnień.

Dziś może uda się filterek wymienić.

Z powodu silnych mrozu kiinika dr.Mechanika od pon.zamknięta.

Objawy mojej.Najpierw nie odpala a potem za każdym razem po tym 1 odpaleniu (kilka do kilkunastu kręceń)

odpala szybko i za każdym razem.

Dam znać jak po wymianie filtra.

Gość na CPN mówi ,że przy tym jak auto wiecej stoi

niż jedzie do sie parafina na filtrze odkłada.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Czytałem o możliwości przeszczepienia pompki z 2.5 z baku do mojej kluski - trzeba tylko dorobić zasilanie. Ogarniał ktoś kiedyś takiego moda? Może macie jakieś doświadczenia z tym odpowietrzaniem tego silnika na vp44?

 

 

 

Zrobilismy takiego moda w zafirze z @barteklodz. Tzn nie do końca. Dalem dodatkowa pompę przef filtrem paliwa uruchamiana po zapłonie. Co daje? Przede wszystkim pokazuje wszelkie nieszczelności. Ale tez ulatwoa odpoqoetrzenie calosci

 

Skit a w moim przypadku obstawiałbyś filtr paliwa?

 

Ogólnie przez brak dodatkowej pompki problem z zapowietrzaniem 2.0 i 2.2 dti jest bardzo czesty. Co do filtra to na pewno to taki newralgiczny punkt. Ja wymieniałem z obudową. koszt troche wiekszy ale masz pewnosc ze nic tam sie nie bedzie dzialo. Albo dolóż pompke i wszelkie nieszczelnosci same wylezą...

 

Po wymianie filtra problem zniknął.

Odpala za pierwszym maks za drugim razem OU YEA!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.